Παρασκευή 20 Οχτώβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΕΠΙΒΑΤΗΓΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
«Απελευθέρωση» και στις συνθέσεις πληρωμάτων

Συνάντηση για «κοινωνικό διάλογο» μεταξύ ΥΕΝ και της Ενωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων

Η καρατόμηση ναυτεργατικών δικαιωμάτων και θέσεων εργασίας και η μετατροπή των θαλάσσιων μεταφορών σε επικίνδυνη «ζώνη» για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής είναι το «ζουμί» των όσων επεξεργάζεται η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, όχι μόνο για την ακτοπλοΐα αλλά και για την κρουαζιέρα, στο όνομα της... «ανταγωνιστικότητας» του στόλου των Ελλήνων εφοπλιστών και της... «απελευθέρωσης», δηλαδή για την αύξηση των εφοπλιστικών υπερκερδών. Χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής είχε στο γραφείο του δίωρη συνάντηση με τη διοίκηση της Ενωσης Εφοπλιστών Επιβατηγών Πλοίων (ΕΕΕΠ) για να επιβεβαιώσει τη σαφή θέση της κυβέρνησης να μετατρέψει και μάλιστα εσπευσμένα τις ελληνικές θάλασσες σε «ξέφραγο αμπέλι» και τα πλοία, που θα ταξιδεύουν σε αυτές, σε σύγχρονες γαλέρες. Δηλαδή ότι ο διαλυτικός Κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που σπάει το καμποτάζ θα τεθεί σε πλήρη και ολοκληρωτική ισχύ δύο χρόνια νωρίτερα από την ημερομηνία που είχε καθοριστεί από την Ευρωπαϊκή Ενωση το 2004.

Η επιβεβαίωση αυτή ανοίγει πλήρως τους «ασκούς του Αιόλου» και για τους Ελληνες ναυτεργάτες των τουριστικών πλοίων, αφού ουσιαστικά αποτελεί αποδοχή της αξίωσης που έχει προβάλλει η ΕΕΕΠ, να ξεκινήσει «κοινωνικός διάλογος»: «προκειμένου- όπως ανέφερε η επιστολή που είχε σταλεί από την Ενωση τον περασμένο Ιούλη- να συζητήσουμε θέματα ανταγωνιστικότητας πλοίων του κλάδου, που έχουν σχέση με την επάνδρωση, την πρόταση εκπόνησης μελέτης για εκσυγχρονισμό της εργατικής νομοθεσίας και την εκπαίδευση των ναυτικών»... Να σημειωθεί ότι οι ελληνικές κρουαζιέρες έχουν «απελευθερωθεί» από την 1η Γενάρη του 1999 οπότε τέθηκε μερικώς σε ισχύ ο Κανονισμός 3577/92. Τώρα οι εφοπλιστές των τουριστικών πλοίων επανέρχονται δριμύτεροι απαιτώντας την πλήρη «ελευθεριότητα» και στη σύνθεση των πληρωμάτων. Η αξίωση αυτή - που σημαίνει πληρώματα χωρίς συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και όχι με βάση τις ανάγκες του πλοίου, αλλά, με βάση τις... «ανάγκες» του εφοπλιστή - καθιστά τα ελληνικά επιβατικά τουριστικά πλοία άκρως επικίνδυνα, αν παρθεί υπόψη ότι ο μέσος όρος της ηλικίας τους είναι μεγαλύτερος από αυτόν των ακτοπλοϊκών επιβατικών πλοίων, ο οποίος υπολογίζεται στα 27 με 30 έτη!

Και ο γιγαντισμός συνεχίζεται

Ειδικά για την υπόθεση της ακτοπλοΐας ο πρόεδρος των «Μινωικών Γραμμών» Κώστας Κληρονόμος έρχεται να σβήσει κάθε αυταπάτη ότι η «απελευθέρωση» και ο ανταγωνισμός θα σπάσει τα μονοπωλιακά σχήματα. Σε προχτεσινή του συνέντευξη ανέφερε: «Εμείς πιστεύουμε ότι ο ανταγωνισμός κάνει τους ισχυρούς ακόμα ισχυρότερους και οδηγεί τους μικρούς και τους αδύνατους σε αφανισμό». Μάλιστα θέλησε να αποδείξει και πρακτικά τη φράση του, αφήνοντας να εννοηθεί ότι έχει ήδη στρωθεί ο δρόμος για τη συνένωση των «Μινωικών Γραμμών» με την ΑΝΕΚ. Των δύο δηλαδή μεγαθηρίων από τα τρία («Επιχειρήσεις Αττικής» το άλλο) που κυριαρχούν σήμερα στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες! Είπε χαρακτηριστικά: «Εξ ανάγκης θα έλεγα, οι δύο κρητικές ναυτιλιακές εταιρίες θα προσεγγίσουν η μία την άλλη ακόμα περισσότερο. Τίποτε άλλο δεν μπορούμε να πούμε αυτή την ώρα. Υπάρχει μια πολύ στενή επαφή»...

Βέβαια, ένα 24ωρο αργότερα, δηλαδή χτες, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας δήλωνε για πολλοστή φορά τα εξής ανυπόστατα: «Πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουμε ότι η εποχή των προνομιακών και αποκλειστικής εκμετάλλευσης γραμμών έχει οριστικά τελειώσει» και ότι... γνώμονας της πολιτικής της κυβέρνησης είναι «η εξυπηρέτηση και η ασφάλεια των πολιτών, ο υγιής ανταγωνισμός και η προστασία του δημόσιου συμφέροντος». Αξίζει να αναφερθεί ότι η «Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου», στην οποία δόθηκε άδεια σκοπιμότητας να δρομολογήσει πλοία της στη γραμμή του Ηρακλείου Κρήτης, είναι πλέον θυγατρική της ΑΝΕΚ...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ