ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 13 Γενάρη 2012
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Κατατέθηκε το νομοσχέδιο πλήρους «απελευθέρωσης»

Αργά χτες το βράδυ οι συναρμόδιοι υπουργοί κατέθεσαν στη Βουλή το σχέδιο νόμου

Κατατέθηκε χτες αργά το βράδυ στη Βουλή το νομοσχέδιο για την πλήρη παράδοση του κλάδου των ταχυδρομικών υπηρεσιών στο μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο, από την 1η του Γενάρη του 2013. Τη σχετική οδηγία της ΕΕ που από τις αρχές του 2009 μεθοδεύουν να νομοθετήσουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, προωθεί τώρα για ψήφιση στη Βουλή η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ., στα πλαίσια της προσπάθειας της κυβέρνησης του μαύρου μετώπου να επιταχύνει τις αντιδραστικές - αντιλαϊκές αναδιαρθρώσεις, στα πλαίσια των συμφωνιών που έχει κάνει με την τρόικα.

Το νομοσχέδιο «Ρύθμιση λειτουργίας της Ταχυδρομικής Αγοράς, θεμάτων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και άλλες διατάξεις» αφορά την «απελευθέρωση» της εγχώριας ταχυδρομικής αγοράς, και ενσωματώνει στην ελληνική νομοθεσία την κοινοτική οδηγία 2008/6/ΕΚ, σύμφωνα με την οποία τα κράτη - μέλη οφείλουν να καταργήσουν τον αποκλειστικό τομέα και τα ειδικά δικαιώματα που παρείχαν στις κρατικές ταχυδρομικές υπηρεσίες, καθιστώντας τον ΦΠΚΥ (Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας, για την περίπτωση της Ελλάδας τα ΕΛΤΑ) ισότιμη επιχείρηση με κάθε άλλη επιχείρηση που θα θελήσει να δραστηριοποιηθεί στον κλάδο.

Ταυτόχρονα, με το ίδιο νομοσχέδιο θεσπίζονται διαδικασίες - «εξπρές» για την αδειοδότηση εγκατάστασης κεραιών κινητής τηλεφωνίας, ρύθμιση που απαιτούσαν επίμονα τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, ενώ παράλληλα τους χορηγείται διετές καθεστώς «ασυλίας» έναντι των δικαστικών αρχών για όσες κεραίες είχαν εγκαταστήσει και βρίσκονταν σε δικαστική διένεξη με επιτροπές κατοίκων ή άλλους φορείς. Παράλληλα, οι αιτήσεις τους για την εγκατάσταση νέων κεραιών θα πρέπει να διεκπεραιώνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες εντός τετραμήνου.

Στην πραγματικότητα, το νομοσχέδιο έρχεται να ολοκληρώσει δύο στοχεύσεις του μεγάλου κεφαλαίου: Πρώτον, να θεμελιώσει το καθεστώς που έχει ήδη διαμορφωθεί στην αγορά των ταχυδρομικών υπηρεσιών στη χώρα, όπου οι ιδιωτικές εταιρείες «courier» δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια και με τον καιρό κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι από τη συγκεκριμένη «πίτα». Δεύτερον, να δημιουργήσει το νομικό πλαίσιο ώστε ανά πάσα στιγμή και πάντως μόλις το επιδιώξει κάποια μεγάλη πολυεθνική επιχείρηση του κλάδου να καταλάβει - αλώσει την αγορά. Κάτι που, για το κεφάλαιο, μπορεί να εξασφαλιστεί και μέσω της ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ, που παραμένουν, μέχρι τις 31/12/2028, σε καθεστώς «Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας» (ΦΠΚΥ), διατηρούν δηλαδή την υποχρέωση εκτέλεσης ταχυδρομικής υπηρεσίας «από» και «προς» οποιαδήποτε σημείο της Επικράτειας ανεξαρτήτως κόστους, κάτι που σημαίνει διατήρηση της αντίστοιχης επιχορήγησης από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αυτή ακριβώς η επιχορήγηση αναμένεται να λειτουργήσει ως «προίκα» για διάφορα κοράκια και μνηστήρες που ορέγονται μεγάλες κερδοφορίες.

Με αυτόν τον τρόπο μία επιπλέον κερδοφόρα επιχείρηση όπως είναι τα ΕΛΤΑ, ακόμη και εν μέσω κρίσης, μπορεί πράγματι να αποτελέσει «ελκυστική» επένδυση, αφού η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου με το νομοσχέδιο εξασφαλίζει κέρδη για μια ολόκληρη 15ετία.

Την κατηγορηματική του αντίθεση στην προωθούμενη «απελευθέρωση» των ταχυδρομικών υπηρεσιών, έχει εκφράσει από την πρώτη στιγμή το ΚΚΕ, που σταθερά και αταλάντευτα προβάλλει τη θέση ότι τα ΕΛΤΑ που αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού, πρέπει να παραμείνουν 100% στο Δημόσιο και να λειτουργούν για την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών και όχι για τα συμφέροντα του ιδιωτικού κεφαλαίου.

ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Παρέμβαση για τον ... αθέμιτο ανταγωνισμό

Κοινές προτάσεις ΕΛΠΕ, ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ, εταιρειών εμπορίας

Με κοινό μέτωπο ενάντια στον ...αθέμιτο ανταγωνισμό εμφανίζονται τα διυλιστήρια και οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, που σε ανακοίνωσή τους καταθέτουν 10 προτάσεις για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου στα υγρά καύσιμα. Τα ΕΛΠΕ, η ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας (ΣΕΕΠΕ), καλούν την Πολιτεία «σε συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς, να προσδιορίσει το μέγεθος, τις πηγές, τους τρόπους, τα μέσα και τους τελικούς αποδέκτες του λαθρεμπορίου και να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα για τον περιορισμό του φαινομένου της λαθρεμπορίας». Προφανώς αναφέρονται στη δική τους ...συνεισφορά, όταν μιλούν για «θεσμικούς φορείς», καθώς είναι δεδομένο ότι αυτοί που ελέγχουν την αγορά, αλλά και οι πλέον πληροφορημένοι για το πώς γίνεται και ποιοι κάνουν το λαθρεμπόριο, αλλά και ποιοι είναι οι πελάτες των λαθρεμπόρων, είναι οι ίδιες οι εταιρείες διύλισης και εμπορίας, που διαθέτουν πλήρη εικόνα του κλάδου, των διαδικασιών, των εμπλεκομένων, καθώς και των «κενών» στην αλυσίδα τροφοδοσίας, που προφανώς καλύπτονται με άλλους τρόπους. Εξάλλου, το λαθρεμπόριο δεν μπορεί να γίνει παρά μέσω εταιρειών που ανήκουν στο επίσημο κύκλωμα εμπορίας και διάθεσης.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η πάταξη του λαθρεμπορίου θα ανακουφίσει τους φορολογούμενους από βάρη και θα εμποδίσει το κλείσιμο υγιών επιχειρήσεων και τις συνακόλουθες απολύσεις. Αλλά δεν γίνεται λόγος, φυσικά, για τη σημαντική επιβάρυνση των καταναλωτών λόγω των υπερκερδών που αποκομίζουν τα διυλιστήρια και οι ισχυρότερες εταιρείες εμπορίας, παρά και τον σκληρό ανταγωνισμό στον οποίο επιδίδονται τα τελευταία χρόνια. Κέρδη που επιμένουν και σε περίοδο κρίσης, λόγω του καθ' όλα νόμιμου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των επιχειρήσεων αυτών, της ελεύθερης τιμολόγησης, των φοροαπαλλαγών, των επιδοτήσεων, των «κινήτρων», της υιοθέτησης των χρηματιστηριακών και όχι των πραγματικών τιμών αγοράς για τη διαμόρφωση των λιανικών τιμών κλπ. Οι εταιρείες «κόπτονται» τόσο για τους φορολογούμενους, που είναι υπέρ της εξίσωσης των φόρων πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης προς τα πάνω.

Στο «διά ταύτα», οι προτάσεις τους είναι: Αυστηρός έλεγχος για καταπολέμηση των εικονικών εξαγωγών καυσίμων. Αυστηρός έλεγχος της διακίνησης ναυτιλιακών καυσίμων. Εξάρθρωση των κυκλωμάτων νέας μορφής λαθρεμπορίου και νοθείας της βενζίνης με άλλες ουσίες (π.χ. μεθανόλη, τολουόλη, κ.ά.). Εξίσωση των φόρων στα πετρέλαια θέρμανσης και κίνησης με παράλληλη πρόβλεψη επιστροφής πόρων σε κοινωνικά ασθενείς ομάδες βάσει οικονομικών και γεωγραφικών κριτηρίων. Αφαίρεση άδειας λειτουργίας από τα πρατήρια στα οποία διαπιστώνεται «παρέμβαση» (π.χ. με ηλεκτρονικούς μηχανισμούς) στη λειτουργία των αντλιών. Αμεση εφαρμογή συστήματος ελέγχου εισροών/εκροών στα Πρατήρια Υγρών Καυσίμων. Ελεγχος τιμολογίων αγορών σε πρατήρια από ΚΕΔΑΚ και ΣΔΟΕ και εφαρμογή του νόμου στις περιπτώσεις παραεμπορίου και πειρατείας. Δειγματοληπτικός έλεγχος τιμολογίων Εταιρειών Εμπορίας για τυχόν περιπτώσεις λαθρεμπορίου και πειρατείας. Πάταξη της παραεμπορίας και της παράνομης εμφιάλωσης στο υγραέριο. Εκσυγχρονισμός των χρονοβόρων και δαπανηρών τελωνειακών διαδικασιών.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ
Οριακή βελτίωση λόγω... κατασκευών

Η μηνιαία έκθεση του ΙΟΒΕ

Μικρή ανάκαμψη του οικονομικού κλίματος διαπιστώνει για τον Δεκέμβρη του 2011, το Ιδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) στη μηνιαία έκθεσή του για την ελληνική οικονομία. Κύριος λόγος, οι πιο αισιόδοξες επιχειρηματικές προσδοκίες στον τομέα των κατασκευών, αλλά και στην ...καταναλωτική εμπιστοσύνη. Επιδείνωση προκύπτει στους σχετικούς δείκτες για τη Βιομηχανία και το Λιανικό Εμπόριο, όπως και στις υπηρεσίες, οριακά.

Στη Βιομηχανία εντείνονται οι αρνητικές προβλέψεις για την εξέλιξη της παραγωγής και τις παραγγελίες. Στις Υπηρεσίες πτωτικά κινούνται οι προσδοκίες για το τρέχον επίπεδο εργασιών και ζήτησης. Στο Λιανικό Εμπόριο οι εκτιμήσεις για τις τρέχουσες πωλήσεις είναι πολύ αρνητικές. Στις Κατασκευές βελτιώνονται οι προβλέψεις για το πρόγραμμα εργασιών, καθώς οι επιχειρήσεις προσβλέπουν στη χορήγηση πόρων από το ΕΣΠΑ.

Στην Καταναλωτική Εμπιστοσύνη η μόνη θετική βελτίωση έχει να κάνει με τη σημαντική αύξηση της τάσης για ...αποταμίευση, που με τη σειρά της οφείλεται προφανώς στην προσπάθεια των νοικοκυριών να αντιμετωπίσουν την αυξανόμενη ανασφάλεια και τα φορολογικά χαράτσια. Είναι ενδεικτικό ότι οι προβλέψεις τους για την εξέλιξη της ανεργίας καταγράφουν νέα, αν και οριακή, επιδείνωση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ