Παρασκευή 13 Γενάρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Κατατέθηκε το νομοσχέδιο πλήρους «απελευθέρωσης»

Αργά χτες το βράδυ οι συναρμόδιοι υπουργοί κατέθεσαν στη Βουλή το σχέδιο νόμου

Κατατέθηκε χτες αργά το βράδυ στη Βουλή το νομοσχέδιο για την πλήρη παράδοση του κλάδου των ταχυδρομικών υπηρεσιών στο μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο, από την 1η του Γενάρη του 2013. Τη σχετική οδηγία της ΕΕ που από τις αρχές του 2009 μεθοδεύουν να νομοθετήσουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, προωθεί τώρα για ψήφιση στη Βουλή η συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ., στα πλαίσια της προσπάθειας της κυβέρνησης του μαύρου μετώπου να επιταχύνει τις αντιδραστικές - αντιλαϊκές αναδιαρθρώσεις, στα πλαίσια των συμφωνιών που έχει κάνει με την τρόικα.

Το νομοσχέδιο «Ρύθμιση λειτουργίας της Ταχυδρομικής Αγοράς, θεμάτων ηλεκτρονικών επικοινωνιών και άλλες διατάξεις» αφορά την «απελευθέρωση» της εγχώριας ταχυδρομικής αγοράς, και ενσωματώνει στην ελληνική νομοθεσία την κοινοτική οδηγία 2008/6/ΕΚ, σύμφωνα με την οποία τα κράτη - μέλη οφείλουν να καταργήσουν τον αποκλειστικό τομέα και τα ειδικά δικαιώματα που παρείχαν στις κρατικές ταχυδρομικές υπηρεσίες, καθιστώντας τον ΦΠΚΥ (Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας, για την περίπτωση της Ελλάδας τα ΕΛΤΑ) ισότιμη επιχείρηση με κάθε άλλη επιχείρηση που θα θελήσει να δραστηριοποιηθεί στον κλάδο.

Ταυτόχρονα, με το ίδιο νομοσχέδιο θεσπίζονται διαδικασίες - «εξπρές» για την αδειοδότηση εγκατάστασης κεραιών κινητής τηλεφωνίας, ρύθμιση που απαιτούσαν επίμονα τα τελευταία χρόνια οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, ενώ παράλληλα τους χορηγείται διετές καθεστώς «ασυλίας» έναντι των δικαστικών αρχών για όσες κεραίες είχαν εγκαταστήσει και βρίσκονταν σε δικαστική διένεξη με επιτροπές κατοίκων ή άλλους φορείς. Παράλληλα, οι αιτήσεις τους για την εγκατάσταση νέων κεραιών θα πρέπει να διεκπεραιώνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες εντός τετραμήνου.

Στην πραγματικότητα, το νομοσχέδιο έρχεται να ολοκληρώσει δύο στοχεύσεις του μεγάλου κεφαλαίου: Πρώτον, να θεμελιώσει το καθεστώς που έχει ήδη διαμορφωθεί στην αγορά των ταχυδρομικών υπηρεσιών στη χώρα, όπου οι ιδιωτικές εταιρείες «courier» δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια και με τον καιρό κατακτούν ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι από τη συγκεκριμένη «πίτα». Δεύτερον, να δημιουργήσει το νομικό πλαίσιο ώστε ανά πάσα στιγμή και πάντως μόλις το επιδιώξει κάποια μεγάλη πολυεθνική επιχείρηση του κλάδου να καταλάβει - αλώσει την αγορά. Κάτι που, για το κεφάλαιο, μπορεί να εξασφαλιστεί και μέσω της ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ, που παραμένουν, μέχρι τις 31/12/2028, σε καθεστώς «Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας» (ΦΠΚΥ), διατηρούν δηλαδή την υποχρέωση εκτέλεσης ταχυδρομικής υπηρεσίας «από» και «προς» οποιαδήποτε σημείο της Επικράτειας ανεξαρτήτως κόστους, κάτι που σημαίνει διατήρηση της αντίστοιχης επιχορήγησης από τον κρατικό προϋπολογισμό. Αυτή ακριβώς η επιχορήγηση αναμένεται να λειτουργήσει ως «προίκα» για διάφορα κοράκια και μνηστήρες που ορέγονται μεγάλες κερδοφορίες.

Με αυτόν τον τρόπο μία επιπλέον κερδοφόρα επιχείρηση όπως είναι τα ΕΛΤΑ, ακόμη και εν μέσω κρίσης, μπορεί πράγματι να αποτελέσει «ελκυστική» επένδυση, αφού η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου με το νομοσχέδιο εξασφαλίζει κέρδη για μια ολόκληρη 15ετία.

Την κατηγορηματική του αντίθεση στην προωθούμενη «απελευθέρωση» των ταχυδρομικών υπηρεσιών, έχει εκφράσει από την πρώτη στιγμή το ΚΚΕ, που σταθερά και αταλάντευτα προβάλλει τη θέση ότι τα ΕΛΤΑ που αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού, πρέπει να παραμείνουν 100% στο Δημόσιο και να λειτουργούν για την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών και όχι για τα συμφέροντα του ιδιωτικού κεφαλαίου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ