ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 8 Νοέμβρη 2000
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΡΟΣ
Φωνή διαμαρτυρίας για την ασυδοσία

Συγκέντρωση των κατοίκων, σήμερα στις 5 το απόγευμα, στην πλατεία Εκατονταπυλιανής

Να σταματήσει η χρόνια εφοπλιστική ασυδοσία και η κυβερνητική αδιαφορία, ώστε να αναβαθμιστούν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, είναι τα αιτήματα της σημερινής συγκέντρωσης διαμαρτυρίας του παριανού λαού που διοργανώνει ο δήμος Πάρου στην πλατεία Εκατονταπυλιανής στις 5 το απόγευμα στην Παροικιά.

Η συγκέντρωση πραγματοποιείται μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, για να προχωρήσει ο λαός του νησιού σε κινητοποιήσεις και να συντονίσει τον αγώνα του με τα άλλα νησιά, «ώστε να απαιτήσουμε από κοινού την υλοποίηση των προτάσεών μας για την αναβάθμιση της ακτοπλοΐας»..

Ο δήμαρχος Πάρου, Κ. Αργούζης δήλωσε στο «Ρ» ότι η συγκέντρωση στοχεύει να εκφράσει «μία διαμαρτυρία για το καθεστώς που ισχύει στο χώρο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών» και ακόμα να δηλωθεί το αίτημα της αλλαγής του θεσμικού πλαισίου, ώστε «να εξασφαλιστεί το κοινωνικό και δημόσιο συμφέρον. Είναι απαραίτητη, συνέχισε, η συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων στην ακτοπλοΐα, ώστε να διασφαλίζεται με πλήρη διαφάνεια η διαδικασία με την οποία θα χορηγούνται οι άδειες. Συγκεκριμένα είμαστε υπέρ της θέσης, τα δρομολόγια να μην τα καθορίζει ο εφοπλιστής, αλλά το υπουργείο, με βάση τις ανάγκες των νησιών και όποιος ενδιαφέρεται να το παίρνει». Ακόμα υπογράμμισε ότι «η θέση του δήμου είναι να γίνει άμεσα η ανέλκυση του πλοίου, ώστε να μην αποτελεί μία μόνιμη εστία μόλυνσης, αλλά να βοηθηθεί ενδεχομένως και το έργο των ανακριτικών αρχών».

Ο Κ. Ροκονίδας, αντιπρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Πάρου, ανέδειξε τρεις άξονες βάσει των οποίων πρέπει να αναβαθμιστεί η ακτοπλοΐα: «Στην προάσπιση του κοινωνικού χαρακτήρα της ακτοπλοΐας, του δημόσιου συμφέροντος και του εθνικού ρόλου που παίζουν οι θαλάσσιες συγκοινωνίες στο Αιγαίο. Αυτοί είναι άξονες πάνω στους οποίους θα πρέπει να επιχειρηθεί η οποιαδήποτε λύση».

Στη συγκέντρωση θα μιλήσει ο δήμαρχος Πάρου, εκπρόσωποι των κομμάτων και των μαζικών φορέων.


«ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»
«Μπαράζ» εισαγγελικών διώξεων

Ο εισαγγελέας άσκησε διώξεις στους υπεύθυνους που πιστοποίησαν την αξιοπλοΐα του «ΣΑΜΙΝΑ» και ζήτησε να εξεταστεί η κίνηση της διαδικασίας περί ευθύνης υπουργών

Διώξεις - φωτιά που «καίνε» σύσσωμη την ηγεσία του Λιμενικού Σώματος και τους υπεύθυνους της εταιρίας MFD, ενώ σκιαγραφούν σοβαρές πολιτικές ευθύνες για τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσή και τον προκάτοχό του Στ. Σουμάκη, άσκησε χτες ο εισαγγελέας Πειραιά Γρ. Πεπόνης! Από το σκεπτικό και τα στοιχεία των διώξεων αποδεικνύεται περίτρανα ότι η «δράση» του ΥΕΝ, των αρμοδίων υπηρεσιών του και των εφοπλιστών, είχε προδιαγράψει πριν από μήνες το τραγικό ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» και τον άδικο χαμό των 81 ανθρώπων. Επιπλέον τα στοιχεία που παραθέτει ο εισαγγελέας φανερώνουν το κύκλωμα που έχει στήσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για να προστατεύονται «πάση θυσία» τα εφοπλιστικά συμφέροντα, ακόμα και αν αυτό έχει να κάνει με ανθρώπινες ζωές. Η εξέλιξη αυτή φανερώνει επιπρόσθετα πόσο απαραίτητη ήταν η σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής, για τη διαλεύκανση των αιτιών και την ανάδειξη των υπευθύνων για το ναυάγιο, κάτι που αρνήθηκε η κυβέρνηση.

Χτες διαβιβάστηκε από τον εισαγγελέα ειδικό έγγραφο στη Βουλή, στο οποίο, σύμφωνα με τον εισαγγελέα, αναφέρονται όλα τα στοιχεία σε σχέση με τις επιθεωρήσεις των πλοίων, αλλά και για το θέμα του τρόπου χορήγησης των αδειών σκοπιμότητας, ζητώντας να κρίνει η Βουλή αν υπάρχουν ευθύνες πολιτικών προσώπων και να κινηθεί η διαδικασία περί ευθύνης υπουργών.

Επίσης, ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος άσκησε ο εισαγγελέας στον πρώην κ λαδάρχη της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων Δαμ. Δουμάνη και τον διοικητή του Α` Λιμενικού Τμήματος κ. Πιτσουλάκη, με την κατηγορία ότι έθεσαν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Συγκεκριμένα τους κατηγορεί ότι στις 18 Ιούλη 2000 επέτρεψαν τον απόπλου του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», χωρίς να έχουν εκδοθεί πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του πλοίου. Το πλοίο τη συγκεκριμένη μέρα απέπλευσε μετά από... υπεύθυνες δηλώσεις που υπέγραψαν ο πλοίαρχος, ο πρώτος μηχανικός και ένας υπεύθυνος της πλοιοκτήτριας εταιρίας MFD, οι οποίες ανέγραφαν ότι μπορεί να εκτελεστεί με ασφάλεια το ταξίδι!

Για το ίδιο περιστατικό ο εισαγγελέας άσκησε ποινική δίωξη σε βαθμό πλημμελήματος σε βάρος του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος Αν. Συρίγου και των υπαρχηγών κ. Οικονομάκη και κ. Καραμιχαλάκου. Σύμφωνα με τις κατηγορίες, οι τρεις «ουδέν έπραξαν» σε σήμα που τους κοινοποίησε ο Δουμάνης στις 19 Ιούλη - δηλαδή αφού ο Δ. Δουμάνης είχε σπεύσει να δώσει την ακριβώς προηγούμενη μέρα άδεια απόπλου στο «ΣΑΜΙΝΑ» - στο οποίο ανέφερε ότι παρατηρείται το φαινόμενο να δρομολογούνται πλοία πριν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας, ανέτοιμα στους τομείς της ασφάλειας. Μάλιστα, κατά τον εισαγγελέα, ο Δουμάνης χαρακτήριζε αυτή την υπόθεση ως «επικίνδυνη τακτική»!

Για παράβαση καθήκοντος σε βαθμό πλημμελήματος κατηγορείται ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Θαλάσσιων Συγκοινωνιών Σ. Βοσκόπουλος, γιατί στις 18 Ιούλη 2000 επέτρεψε τη δρομολόγηση του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ χωρίς αυτό να έχει εφοδιαστεί με τα κατάλληλα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. Επίσης κατηγορείται ο καπετάνιος για ειδική παράβαση του Κώδικα Ναυτικού Δικαίου, γιατί στις 18 Ιούλη απέπλευσε το «ΣΑΜΙΝΑ» χωρίς να είναι διαπιστωμένη η αξιοπλοΐα του.

Ολες οι παραπάνω διώξεις ισχύουν και για τους υπεύθυνους της MFD (δεν κατονομάζονται), τους οποίους ο εισαγγελέας χαρακτηρίζει ως ηθικούς αυτουργούς.


ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
Απαραίτητη η συμβολή των πληρωμάτων

Δεν είναι επαρκείς οι έλεγχοι που γίνονται για να διαπιστωθεί η αξιοπλοΐα των ακτοπλοϊκών πλοίων χωρίς τη συμμετοχή σε αυτούς των ναυτεργατών! Αυτό επιβεβαιώνεται σε γραπτή επιστολή του Κλάδου Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, για να αποδειχθεί ότι τα «γαλόνια» 8 αξιωματικών του Κλάδου Επιθεώρησης που «ξήλωσε» στις 4 του Οκτώβρη ο υπουργός, για να διασφαλίσει δήθεν το αδιάβλητο των ελέγχων στα ακτοπλοϊκά πλοία, αποτελεί απλώς μία κίνηση αντιπερισπασμού μπροστά στη λαϊκή κατακραυγή που ξεσήκωσε το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ». Καταδεικνύεται ότι αν ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας ήθελε να εξασφαλίσει τη φερεγγυότητα του Κλάδου, θα υλοποιούσε την πρόταση του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος για συμμετοχή στην Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων εκπροσώπων των ναυτεργατικών σωματείων.

Ειδικότερα, στις 5 του Οκτώβρη 15 πρώτοι μηχανικοί με κοινή τους επιστολή απαίτησαν «οι νηογνώμονες να ελέγξουν για άλλη μια φορά και να πιστοποιήσουν ότι τα πλοία πληρούν τις προϋποθέσεις, απαιτούμενες από την κείμενη νομοθεσία στο μέτρο της αρμοδιότητάς τους, βεβαιώνοντας πλήρη συμμόρφωση προς τις υπ' αυτών οριζόμενες προδιαγραφές». Ακόμα, «η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων ως εποπτεύουσα αρχή να επιβεβαιώσει την ανωτέρω πιστοποίηση των νηογνωμόνων».

Απαντώντας ο Κλάδος Επιθεώρησης, απάντηση που υπογράφεται από τον Κλαδάρχη Π. Αγγελόπουλο, αφού σημειώνει ότι η διενέργεια εκτάκτων ελέγχων στα επιβατικά ακτοπλοϊκά πλοία συνεχίζεται, «παρακαλεί» τους αξιωματικούς να γνωρίζουν στην Επιθεώρηση και στους νηογνώμονες τα τυχόν προβλήματα που παρουσιάζονται στα πλοία και υπογραμμίζει: «Η υπηρεσία μας προσβλέπει στη συνεργασία με τους αξιωματικούς των πλοίων, που γνωρίζουν αυτά καλύτερα από τον καθένα»!


ΔΑΣ ΞΕΝΟΔΟΧΟΫΠΑΛΛΗΛΩΝ
Για ένα ισχυρό σωματείο
Εκλογές για νέα διοίκηση στο Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων από 14 έως 16 του Νοέμβρη

Τα ξενοδοχεία της Αθήνας και των προαστίων «οργώνουν» τις μέρες αυτές ξενοδοχοϋπάλληλοι-στελέχη της παράταξης της «Δημοκρατικής Αγωνιστικής Συνεργασίας» (ΔΑΣ), προκειμένου να ενημερώσουν τους συναδέλφους τους για τις εκλογές που θα γίνουν στο Σωματείο Ξενοδοχοϋπαλλήλων Αθήνας, από 14 μέχρι 16 του Νοέμβρη, και να τους καλέσουν να υπερψηφίσουν το συνδυασμό της ΔΑΣ για ένα σωματείο-εργαλείο στα χέρια των εργαζομένων και όχι ένα σωματείο που θα επιλέγει το συμβιβασμό και τη συναίνεση.

Τα στελέχη της παράταξης, με την ανακοίνωση στο χέρι, καλούν όλους τους ξενοδοχοϋπαλλήλους, με τη μαζική συμμετοχή τους στις εκλογές και με την ανάδειξη της ΔΑΣ σε πλειοψηφία, να γυρίσουν την πλάτη στους εκβιασμούς, να οικοδομήσουν την αγωνιστική ενότητα, να αντισταθούν αποτελεσματικά στην αντιλαϊκή πολιτική και στην εργοδοτική αυθαιρεσία.

«Η παράταξη της ΔΑΣ είναι η μόνη που μπορεί να οργανώσει, να ενώσει και, μέσα από την αγωνιστική, ταξική στάση και πορεία, να δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για θετικά αποτελέσματα. Είναι ο συνδυασμός εκείνος που έχει και επιθυμεί να έχει στους κόλπους του κάθε τίμιο αγωνιστή εργαζόμενο, ανεξάρτητα ποιο κόμμα ψήφισε ή ψηφίζει», επισημαίνεται στην ανακοίνωση-κάλεσμα της ΔΑΣ.

Οπως καταγγέλλεται στην ανακοίνωση, «το σωματείο κατά την περίοδο που πέρασε, με ευθύνη των κυβερνητικών συνδικαλιστών, όπως ήταν αναμενόμενο, αδράνησε εντελώς και δεν οργάνωσε την αντίσταση, τον αγώνα ενάντια στις βαθιές αντιλαϊκές επιλογές της κυβέρνησης και των εργοδοτών. Οι εργοδότες και η κυβέρνηση με ενιαία πολιτική και τακτική προσπαθούν να μας τα πάρουν όλα».

Αναφορικά με τον απολογισμό των δύο προηγούμενων χρόνων, η ΔΑΣ τονίζει στην ανακοίνωση, πως η εκμετάλλευση των εργαζομένων του χώρου έγινε μεγαλύτερη, οι αποδοχές μικρότερες, η απασχόληση μικρότερη, τα ένσημα λιγότερα και η ένταση στη δουλιά μεγαλύτερη. Ο κάθε εργαζόμενος, υπογραμμίζει η ΔΑΣ, με την απειλή της απόλυσης, με κάθε άλλου είδους τρομοκρατία που ασκείται στους χώρους δουλιάς, υποχρεώθηκε να υποχωρήσει, να συμβιβαστεί στην αφαίρεση των δικαιωμάτων. Παράλληλα, η κυβέρνηση, καταγγέλλει η παράταξη, με τους νόμους που ψήφισε αυτή την περίοδο έκανε τη ζωή των εργαζομένων ακόμα πιο δύσκολη και μεγάλωσε την εκμετάλλευσή τους.

Καταλήγοντας η ΔΑΣ καλεί τους εργαζόμενους να συνταχθούν στις γραμμές της παράταξης προκειμένου να διεκδικήσουν δυναμικά τα αιτήματα: Μείωση του εργάσιμου χρόνου με 35ωρο- 5ήμερο-7ωρο, ουσιαστικές αυξήσεις που να παίρνουν υπόψη τις διευρυμένες σύγχρονες ανάγκες, μείωση των ορίων ηλικίας για τη σύνταξη κατά πέντε χρόνια, ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά και άλλων ειδικοτήτων, απαγόρευση των απολύσεων, κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ