ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 11 Νοέμβρη 2000
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
«ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ»
Τους φταίει η Δικαιοσύνη

Κυβερνητικά στελέχη επιδίδονται σε δηλώσεις ενάντια στις ενέργειες του   Εισαγγελέα Πειραιά, επειδή ζήτησε να κινηθεί η διαδικασία περί ευθύνης υπουργών

Επίθεση στη Δικαιοσύνη, πριν καλά - καλά ξεκινήσει τις έρευνες για τα αίτια του πολύνεκρου ναυαγίου του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», εξαπέλυσε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για να αποδείξει πλήρως ότι στόχος της είναι να «πνίξει» κάθε φωνή και κάθε στοιχείο που αφορούν την αποκάλυψη των πραγματικών ενόχων για το έγκλημα σε βάρος των 81 επιβατών. Την επίθεση ξεκίνησε από προχτές το βράδυ ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής. Επιχειρώντας, όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο, να συμμαζέψει τα... ασυμμάζευτα για τις εγκληματικές, όπως αποδείχτηκε, ευθύνες που τον βαραίνουν, κατηγόρησε, με δήλωσή του τον εισαγγελέα Πειραιά για «επιλεκτική ευαισθησία», «πρόχειρους και αβασάνιστους ισχυρισμούς», με τους οποίους...«συσκοτίζεται και αποπροσανατολίζεται η κοινή γνώμη» και προσπάθεια «ποινικοποίησης της πολιτικής ζωής»! Χτες τη σκυτάλη παρέλαβε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Δ. Ρέππας ο οποίος έκανε λόγο για...«άλλα κίνητρα βάσει των οποίων κινούνται κάποιοι λειτουργοί»!

Τη γραπτή δήλωση του Χρ. Παπουτσή «συνοδεύει» δελτίο από το Γραφείο Τύπου του υπουργείου το οποίο όπως αναφέρεται εκδόθηκε μετά από διαβούλευση των αρμοδίων υπηρεσιών. Το δελτίο αυτό αποτελεί απάντηση στα όσα προσάπτει ο εισαγγελέας στον Χρ. Παπουτσή όμως τα στοιχεία που παρατίθενται για να διαψεύσουν τον εισαγγελέα είναι... «ανάπηρα» και έρχονται να επιβεβαιώσουν έμμεσα τα πάρε - δώσε του ΥΕΝ με τους εφοπλιστές.

Ειδικότερα επιβεβαιώνει την κατηγορία ότι ο Χρ. Παπουτσής επέτρεψε παράνομα την ακινησία του «ΣΑΜΙΝΑ» επί εξίμισι μήνες (το ΝΔ 187/73 επιβάλλει τη 10μηνη κίνηση των ακτοπλοϊκών και δύο μήνες ετήσια συντήρηση) αναφέρει ότι το πλοίο ήταν ακίνητο από τις 5 Οκτώβρη 1999 ως τις 18 Ιούλη 2000 όπως αναφέρει αυτό έγινε στα «πλαίσια της νομιμότητας»... Επίσης ότι το πλοίο απέπλευσε χωρίς πιστοποιητικά αξιοπλοΐας επειδή έγινε «δυνατή η άμεση έκδοση πιστοποιητικού ασφαλείας» καθώς οι υπηρεσίες κατά την ώρα απόπλου ήταν «εκτός ωραρίου υπηρεσίας»! Τελικά στις 20 Ιούλη εκδόθηκε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας αυτό το με υπ. αριθμ. 333 όμως στο δελτίο αποκρύβεται το γεγονός ότι το πιστοποιητικό αυτό είχε ένα «κάρο» παρατηρήσεις που έπρεπε να αποκατασταθούν πριν βουλιάξει το πλοίο πράγμα που δεν έγινε...

Το διοικητικό Συμβούλιο της Ενωσης Εισαγγελέων απαντώντας στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία σημειώνει: «Οι Ελληνες εισαγγελείς εκπληρώνουν τα λειτουργικά τους καθήκοντα σύμφωνα με το νόμο και τη συνείδησή τους, χωρίς οποιαδήποτε διάθεση ανάμειξης στην πολιτική ζωή του τόπου. Κάθε αντίθετη άποψη ή σκέψη είναι καθ' ολοκληρία αβάσιμη».

Ο Δ. Ρέππας όταν κλήθηκε να σχολιάσει την ανακοίνωση της Ενωσης Εισαγγελέων επέκτεινε το «έργο» του Χρ. Παπουτσή αναφέροντας ότι πιστεύει πως σ' αυτή την ανακοίνωση αποδοκιμάζονται «τυχόν ενέργειες που δημιουργούν την υποψία ότι άλλα είναι τα κίνητρα βάσει των οποίων κινούνται κάποιοι λειτουργοί, είτε είναι στην πολιτική, είτε στη Δικαιοσύνη, είτε σε άλλους θεσμούς ή τομείς»...

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΒΟΛΟΥ
Η πλειοψηφία προτείνει υποταγή

Ο «δρόμος» της συναίνεσης και της υποταγής του συνδικαλιστικού κινήματος βρέθηκε σε ευθεία αντίθεση με το «δρόμο» της ταξικής πάλης για την υπεράσπιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων της εργατικής τάξης στις εργασίες του 15ου εκλογοαπολογιστικού Συνεδρίου του Εργατικού Κέντρου Βόλου, που ξεκίνησαν χτες.

Το δρόμο της συναίνεσης και της υποταγής του συνδικαλιστικού κινήματος πρότειναν οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ, ΑΤΕ (Αυτόνομη Παρέμβαση) και ΔΑΚΕ και το δρόμο της ταξικής πάλης η Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία. Εναν από αυτούς τους δύο δρόμους καλούνται να επιλέξουν οι 108 αντιπρόσωποι του Συνεδρίου, με την ψήφο τους στις εκλογές για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Εργατικού Κέντρου Βόλου.

Οι εκλογές αποκτούν ξεχωριστή σημασία, καθώς από αυτές θα εξαρτηθεί αν θ' ανοίξει μια νέα σελίδα σε ταξική κατεύθυνση για τους εργαζόμενους και το συνδικαλιστικό κίνημα του Βόλου.

Ενα γεγονός που «σημάδεψε» τις εργασίες του Συνεδρίου είναι η άρνηση των παρατάξεων της ΠΑΣΚΕ και της ΑΤΕ να θέσουν σε ψηφοφορία το θέμα ακύρωσης της εκπροσώπησης ενός αντιπροσώπου που εκλέχτηκε παράτυπα. Ο αντιπρόσωπος εκπροσωπεί το Σύλλογο Οδηγών Αστικών Λεωφορείων, του οποίου 38 μέλη διπλοψήφισαν στις τελευταίες εκλογές.

Ο απολογισμός της συναίνεσης

Η συναίνεση και η υποταγή της πλειοψηφίας του ΔΣ του ΕΚΒ, αναδείχτηκαν στον φιλοκυβερνητικό απολογισμό δράσης που παρουσίασε ο πρόεδρος της απερχόμενης διοίκησης Αντ. Τυλιγάδας. Στον απολογισμό δράσης η πλειοψηφία της διοίκησης κάνει λόγο για τη θέλησή της να γίνει «ουσιαστικός διάλογος» και για «σύγχρονες μεθόδους» διεκδίκησης. Χαρακτηριστικό είναι το απόσπασμα που αναφέρει ότι «ο ξεπερασμένος αγωνιστικός λόγος, οι... κατ' έθιμον απεργίες αποδείχτηκαν αναποτελεσματικές και αγνοήθηκαν από τους εργαζόμενους».

Μάλιστα, εμμέσως πλην σαφώς, εξαπολύει επίθεση στις ταξικές δυνάμεις του συνδικαλιστικού κινήματος, επειδή με συνέπεια και συνέχεια βρίσκονται στο δρόμο του αγώνα και χρησιμοποίησε το φτηνό επιχείρημα ότι απειλούν την ενότητα του συνδικαλιστικού κινήματος. Η επίθεση στις ταξικές δυνάμεις και συγκεκριμένα στη ΔΑΣ συνεχίστηκε και κατά τις τοποθετήσεις που έκαναν στο συνέδριο ο εκπρόσωπος της ΠΑΣΚΕ Δ. Πόρποβας, της ΑΤΕ Κ. Καραγιάννης και της ΔΑΚΕ Γ. Κίτσος.

Η ΔΑΣ

Μιλώντας στο συνέδριο του ΕΚΒ ο εκπρόσωπος της ΔΑΣ Τ. Τριανταφυλλάκος τόνισε ότι όλα τα προηγούμενα χρόνια οι παρατάξεις της ΠΑΣΚΕ, της ΑΤΕ και της ΔΑΚΕ, συναινώντας στην κυβερνητική πολιτική, απέδειξαν ότι δεν τους ενδιαφέρει η υπεράσπιση των ταξικών συμφερόντων των εργαζομένων που τους εξέλεξαν, αλλά πώς θα κρατηθούν στις «θέσεις» τους, για να συνεχίζουν να βάζουν εμπόδια στην ανάπτυξη κάθε αγωνιστικής διεκδίκησης. Με την τακτική αυτή, συνέχισε, οι πλειοψηφίες του ΕΚΒ, όπως και της ΓΣΕΕ κατάφεραν να οδηγήσουν πολλούς εργαζομένους στην απογοήτευση. Και υπογράμμισε: «Με πρώτη ευθύνη της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ οδηγήθηκε το ΕΚΒ στο δρόμο του κυβερνητικού συνδικαλισμού, της ανυποληψίας και της απραξίας. Η ΔΑΚΕ σιγοντάριζε διαφωνώντας διαδικαστικά, στην ουσία όμως συμφωνούσε».

Ο Τ. Τριανταφυλλάκος, αφού κατήγγειλε την αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης και αναφέρθηκε στο ταξικό διεκδικητικό πλαίσιο της παράταξης, τόνισε: «Η ΔΑΣ πιστεύει ότι μπορεί να αλλάξει η άσχημη κατάσταση στο συνδικαλιστικό κίνημα. Απευθύνεται σε όλους εσάς που συμμετέχετε στις εκλογές να μην υποκύψετε σε πιέσεις και εκβιασμούς. Να στηρίξετε και να ενισχύσετε το ψηφοδέλτιό της γιατί αποτελεί εγγύηση για μια αγωνιστική πορεία του ΕΚΒ».

Αποστομωτική απάντηση σε όλους όσοι κατηγορούν τις ταξικές δυνάμεις του συνδικαλιστικού κινήματος ως «διασπαστικές», έδωσε στην ομιλία του ο Κ. Κούδας, τονίζοντας: «Η υποταγή της ταξικής ενότητας της εργατικής τάξης στα οργανωτικά όρια των πλειοψηφιών σε ΓΣΕΕ - ΑΔΕΔΥ - ΕΚΒ, αυτή ακριβώς η τακτική, απεμπολά τα συμφέροντα της εργατικής τάξης, διασπά την ταξική της ενότητα, απομαζικοποιεί τα συνδικάτα, αποδυναμώνει τη δράση του εργατικού συνδικαλιστικού κινήματος και θα πρέπει το ίδιο να ξεμπερδεύει, όσο γίνεται πιο γρήγορα μ' αυτές τις λογικές και τις ηγεσίες που τις εκφράζουν».

Στην έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου παραβρέθηκαν ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Χρ. Πολυζωγόπουλος, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και πολιτικών κομμάτων, βουλευτές κ.ά.

Στο χαιρετισμό που απηύθυνε ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ «φρόντισε» για μια ακόμη φορά να δηλώσει πίστη και υποταγή στην κυβερνητική πολιτική, προβάλλοντας ούτε λίγο ούτε πολύ μέσο «διεκδίκησης» τον «κοινωνικό» διάλογο - απάτη.

Εκ μέρους του ΚΚΕ χαιρετισμό απηύθυνε ο Ν.Γκατζής, βουλευτής του Κόμματος, επισημαίνοντας την αναγκαιότητα συγκρότησης ενός Αντιιμπεριαλιστικού - Αντιμονοπωλιακού Δημοκρατικού Μετώπου Πάλης για την ανατροπή της εφαρμοζόμενης πολιτικής.

Βλάβη στη μηχανή του «ΚΑΝΤΙΑ»

Οι βλάβες καλά κρατούν στα υπέργηρα πλοία της ακτοπλοΐας. Χτες η...«βλάβη της ημέρας» «χτύπησε» στο μηχανοστάσιο του επιβατικού - οχηματαγωγού πλοίο «ΚΑΝΤΙΑ» της ΑΝΕΚ. Συγκεκριμένα χάλασε το τούρμπο της κύριας μηχανής.

Το «ΚΑΝΤΙΑ» απέπλευσε χτες στις 5 το απόγευμα από το λιμάνι του Πειραιά για να εκτελέσει το δρομολόγιο Πάρο - Νάξο - Ιο - Θύρα. Λίγο μετά τις 7 ο πλοίαρχος του πλοίου ανέφερε τη βλάβη στο Θάλαμο Επιχειρήσεων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας σημειώνοντας ότι πάει προς Σύρο με μειωμένη ταχύτητα. Το πλοίο αναμενόταν να φτάσει στο λιμάνι της Σύρου περίπου στις 11 το βράδυ, όπου και θα γίνονταν προσπάθειες για την αποκατάσταση της ζημιάς. Σε αυτό επιβαίνουν 165 επιβάτες, ενώ είναι φορτωμένο με 25 φορτηγά οχήματα, 8 αυτοκίνητα και 7 δίκυκλα.

Εφτιαξαν ναυαγοσωστική ομάδα

Ενα από τα δεκάδες αιτήματα του παριανού λαού - έτσι όπως αυτά εκφράστηκαν στην πρόσφατη συγκέντρωση διαμαρτυρίας τους - έχει να κάνει με την ανυπαρξία του κρατικού μηχανισμού διάσωσης και με τη λήψη απ' την κυβέρνηση μέτρων για την αντιμετώπιση ανάλογων αναγκών. Επειδή, όμως, η κυβέρνηση ακολουθεί το δρόμο της λήθης, κάτοικοι της Πάρου πήραν την κατάσταση στα χέρια τους και δημιούργησαν την «Εθελοντική Ναυαγοσωστική Ομάδα Πάρου» (ΕΝΟΠ), με κύριο σκοπό την έρευνα και διάσωση ανθρώπων που βρίσκονται σε κίνδυνο στη θάλασσα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ