ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 21 Νοέμβρη 2000
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ
«Ευαγγέλιο» εργασιακού μεσαίωνα

Κατατέθηκε στην ΟΚΕ το νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας, το οποίο χτυπά βάναυσα το ωράριο εργασίας, την πλήρη απασχόληση και άλλα σημαντικά δικαιώματα των εργαζομένων

Τερατούργημα που ενταφιάζει το οχτάωρο - εφτάωρο, επιτρέποντας ακόμα και 12ωρο(!), επεκτείνει τη μερική απασχόληση, απελευθερώνει τις απολύσεις και την ασυδοσία των αφεντικών, υπονομεύει ακόμη περισσότερο τη βιωσιμότητα του ΙΚΑ, εντείνει στο έπακρο την εκμετάλλευση των εργαζομένων και προωθεί στην πράξη και για το σύνολο της οικονομίας το μοντέλο του «απασχολήσιμου», απέναντι στο πρότυπο του εργαζόμενου, αποτελεί το νομοσχέδιο για τα εργασιακά, που ο υπουργός Εργασίας Τ. Γιαννίτσης έδωσε χτες στη δημοσιότητα, αφού πρώτα το απέστειλε στην Οικονομική και Κοινωνική Επιτροπή (ΟΚΕ).

Η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο - έκτρωμα, απότοκο της συμπαιγνίας της με τους εργοδοτικούς φορείς, της στήριξης που της παρέχει η ΝΔ, αλλά και του «διαλόγου» - απάτη στον οποίο συμμετείχε η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ, επιχειρεί να ρίξει τους εργαζόμενους στον εργασιακό μεσαίωνα. Ο χαρακτήρας του νομοσχεδίου, το οποίο μετά τη γνωμάτευση της ΟΚΕ θα πάρει το δρόμο προς τη Βουλή, επιβεβαιώνει τις ταξικές δυνάμεις στο συνδικαλιστικό κίνημα, που από την πρώτη στιγμή καταδίκασαν τα μέτρα, αποκάλυψαν το στρατηγικό τους χαρακτήρα και υπογράμμισαν την ανάγκη για δυναμική απάντηση των εργαζομένων. Το κάλεσμα του ΠΑΜΕ για συνέχιση και ένταση του αγώνα, για να μην περάσουν τα μέτρα, είναι αυτή τη στιγμή μονόδρομος. Ο αγώνας των εργαζομένων για να μην ψηφιστεί το νομοσχέδιο πρέπει να είναι άμεσος και σ' αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να ενταχθούν ακόμη περισσότερο και οι κινητοποιήσεις που έχουν εξαγγελθεί.

Με ανακοίνωσή της η πλειοψηφία της ΓΣΕΕ εμφανίζεται να μην ξέρει τίποτα «για το φόνο», αφού, όπως δηλώνει εκ των υστέρων, «διαπιστώνει ότι καμία σχεδόν από τις προτάσεις και θέσεις της δεν περιλαμβάνεται στις ρυθμίσεις». Τώρα «εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της», αν και όλο το προηγούμενο διάστημα με τη συμμετοχή τους στον «κοινωνικό διάλογο», καλλιέργησε αυταπάτες, συγχύσεις και επέτεινε τις προσπάθειες αποπροσανατολισμού των εργαζομένων.

Με το νομοσχέδιο, κυβέρνηση και κεφάλαιο, επιδιώκουν την τελειοποίηση του νομοθετικού πλαισίου - συνέχεια του νόμου 2639/98- και ταυτόχρονα κάνουν ένα «ποιοτικό άλμα» για να εξασφαλίσουν μεγαλύτερη «ευελιξία» και πιο φτηνή εργατική δύναμη. Κεντρικός πυρήνας στο νομοσχέδιο παραμένει η «διευθέτηση του χρόνου εργασίας» και η υπονόμευση του σταθερού ημερήσιου χρόνου εργασίας. Παράλληλα το νομοσχέδιο περιέχει μια σειρά ασφαλιστικές ρυθμίσεις, ενώ άλλες διατάξεις αφορούν το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας, τους κανόνες λειτουργίας των ιδιωτικών γραφείων ευρέσεως εργασίας, τη συγκρότηση σειράς επιτροπών δίπλα στον υπουργό Εργασίας για την προώθηση της κυβερνητικής πολιτικής και ρυθμίσεις που αφορούν εποπτευόμενους οργανισμούς.

Διατάξεις «φωτιά» για τις εργατικές κατακτήσεις

Σε σύγχρονους «σκλάβους» που θα δουλεύουν για ένα κομμάτι ψωμί προσπαθεί να μετατρέψει τους εργαζόμενους η κυβέρνηση, με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για τις εργασιακές σχέσεις

Κορωνίδα του αντεργατικού νομοσχεδίου είναι το άρθρο 5, που για λογαριασμό των εργοδοτών εξασφαλίζει την περιβόητη «διευθέτηση του χρόνου εργασίας» σε ετήσια βάση, επιτρέποντας ακόμη και 12ωρη ημερήσια εργασία!

Οι επιχειρήσεις θα έχουν την ευχέρεια να διαχειρίζονται 138 ώρες ετησίως, σύμφωνα με τις παραγωγικές ανάγκες τους, να καταργούν το οχτάωρο επιμηκύνοντας τον ημερήσιο εργάσιμο χρόνο κατά το δοκούν και χωρίς να πληρώνουν ούτε δεκάρα. Ενώ, λοιπόν, ο εργοδότης για την περίοδο που τον συμφέρει θα ξεζουμίζει στην κυριολεξία τον εργαζόμενο, την περίοδο που δεν τον χρειάζεται, θα «επιστρέφει» με ρεπό ή ετήσια άδεια, το χρόνο εργασίας υπολογίζοντας σε 38 ώρες κατά μέσο όρο τον εβδομαδιαίο χρόνο εργασίας. Με τον τρόπο αυτό, οι εργοδότες θα μπορούν να επιβάλλουν στους εργαζόμενους περιόδους υπεραπασχόλησης χωρίς την παραμικρή αμοιβή και να τις εναλλάσσουν με περιόδους υποαπασχόλησης.

Μάλιστα, η κατάργηση του 8ωρου - 7ωρου, η προώθηση της ευελιξίας σύμφωνα με την παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου μπορεί να γίνεται χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων, αφού σε περίπτωση μη συμφωνίας με το αντίστοιχο σωματείο ή την ομοσπονδία, το θέμα παραπέμπεται στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ), με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Κάτω από αυτούς τους όρους οι διατάξεις του άρθρου 4, όπως η «κατάργηση της υπερεργασίας» για 5 ώρες την εβδομάδα και η «αύξηση» του κόστους των υπερωριών, είναι επιταγή χωρίς αντίκρισμα, αφού μέσα από τη διευθέτηση ο εργοδότης εξασφαλίζει τη μείωση έως και την κατάργηση της υπερωριακής απασχόλησης. Σύμφωνα με το άρθρο 4, οι 3 ώρες πέραν του 40ωρου, χαρακτηρίζονται ως ιδιόρρυθμη υπερωρία και μαζί με τη νόμιμη υπερωριακή απασχόληση -μέχρι και τη συμπλήρωση 120 ωρών ετησίως- προσαυξάνονται κατά 50%. Η αμοιβή για παράνομη υπερωριακή απασχόληση αυξάνεται κατά 250% στο καταβαλλόμενο ημερομίσθιο. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η παράγραφος 3 του άρθρου 5 ορίζει ότι η προσαύξηση της αμοιβής λόγω υπερωριών, δεν καταβάλλεται άμεσα, αλλά υπολογίζεται κατά το τέλος της ετήσιας περιόδου αναφοράς.

Με το άρθρο 6 εξασφαλίζεται η μείωση κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες, περίπου 18%, των ασφαλιστικών εισφορών στο ΙΚΑ των επιχειρήσεων και για όλους τους εργαζόμενους που οι μηνιαίες αποδοχές τους δεν ξεπερνούν τις 200.000, στις οποίες δε συνυπολογίζονται οι υπερωρίες. Το συνολικό μπόνους στους εργοδότες ανέρχεται στα 25 δισεκατομμύρια δραχμές και θα καταβάλλονται στο ΙΚΑ, από το δημόσιο. Με δεδομένη τη μεταχείριση του ΙΚΑ από τις κυβερνήσεις, το μέτρο ανοίγει ακόμα μια πληγή, ενώ σε κάθε περίπτωση θα πρόκειται για χρήματα των φορολογούμενων. Το μέτρο θα ισχύσει από την 1/4/2001 έως τις 31/12/2003 και με απλή υπουργική απόφαση, θα μπορεί να παραταθεί και ο χρόνος αλλά και ν' αυξηθεί το πλαφόν των αποδοχών, ώστε η μείωση των εργοδοτικών εισφορών, να αφορά περισσότερους εργαζόμενους. Αίτημα άλλωστε που έχει διατυπώσει και ο ΣΕΒ.

Με το άρθρο 9 αυξάνονται τα όρια των ομαδικών απολύσεων και ενισχύεται έτσι η ασυδοσία και το οπλοστάσιο των εκβιασμών του εργοδότη. Το όριο του 2% στις απολύσεις καταργείται για επιχειρήσεις άνω των 50 εργαζομένων όπως ίσχυε μέχρι σήμερα και ορίζεται ότι θα μπορούν να κάνουν 4 απολύσεις το μήνα όλες οι επιχειρήσεις που απασχολούν από 20-200 εργαζομένους. Αυτό σημαίνει ότι το ποσοστό των απολύσεων σε εκμεταλλεύσεις άνω των 50 εργαζομένων θα κυμαίνεται από 2%-8%.

Με τα άρθρα7 και 8 δημιουργούνται προϋποθέσεις επέκτασης της μερικής απασχόλησης, αντί για δημιουργία θέσεων πλήρους απασχόλησης, όπως είναι και η απαίτηση της συντριπτικής πλειοψηφίας των ανέργων και των εργαζομένων. Η μερική απασχόληση μεταφράζεται σε «χαμαλίκι» και υπερεκμετάλλευση, ενώ πλέον ο εργοδότης μπορεί να απασχολεί τον μερικώς απασχολούμενο και λιγότερες από 4 ώρες. Η «αύξηση» κατά 7,5% της αμοιβής ανά ώρα των μερικά απασχολουμένων, πρακτικά αφορά ελάχιστους εργαζόμενους. Περιορίζεται μόνο σε αυτούς που αμείβονται με «το κατώτατο όριο αποδοχών», ενώ συνδέεται και με τον όρο ότι το «ωράριο απασχόλησής τους είναι μικρότερο των 4 ωρών ημερησίως». Η οικονομική ενίσχυση με 30.000 δραχμές το μήνα για τους μακροχρόνια ανέργους από τον ΟΑΕΔ και μόνο για 12 μήνες, επιδιώκει να σπρώξει τους ανέργους στη μερική απασχόληση και σε καμία περίπτωση δεν εξασφαλίζει ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, όπως θέλει να το εμφανίζει η κυβέρνηση. Επιπλέον έρχεται να συμπληρώσει το αντεργατικό «οικοδόμημα» που με τη διευθέτηση και τις ευέλικτες μορφές απασχόλησης προωθούν στο σύνολο της οικονομίας το μοντέλο του «απασχολήσιμου».

Με την καταβολή προσυνταξιοδοτικού μηνιαίου επιδόματος από τον ΛΑΕΚ (άρθρο 11), επιχειρεί η κυβέρνηση να «διευθετήσει» το αίτημα των εργαζομένων για συνταξιοδότηση με τη συμπλήρωση 10.500 ενσήμων, χωρίς προϋποθέσεις και όρια ηλικίας. Με το εύρημα αυτό, όχι μόνο δε μειώνεται ούτε κατά μία ημέρα το όριο συνταξιοδότησης, αλλά και η πολιτεία απαλλάσσεται από οποιαδήποτε ευθύνη απέναντι σε χιλιάδες εργαζόμενους που με 10.500 ένσημα, δικαιούνται με το παραπάνω να βγουν επιτέλους στη σύνταξη.

Ετσι ορίζεται ότι εργαζόμενοι που έχουν 10.500 ένσημα και συμπληρώσει 55 έτη εργασίας και θα συνταξιοδοτούνταν στα 58, θα μπορούν να πάρουν ποσό ίσο με τη σύνταξή τους από τον ΛΑΕΚ. Αντίστοιχα το ίδιο ισχύει για όσους έχουν 10.500 ένσημα εκ των οποίων τα 7.500 στην κατηγορία των βαρέων και ανθυγιεινών, είναι ηλικίας 53 ετών και εδικαιούτο με τη συμπλήρωση του 56ου ετούς της ηλικίας τους να πάρουν μειωμένη σύνταξη. Η διάταξη εφαρμόζεται και σε ανέργους αφού δηλώσουν ότι δεν επιθυμούν να εργάζονται. Από τους πόρους του ΛΑΕΚ θα συνεχίσουν να καταβάλλονται οι ασφαλιστικές εισφορές στους κλάδους κύριας σύνταξης και ασθένειας.

Ρυθμίσεις με τη «σέσουλα»

Ευκαιρία για να ρυθμίσει  το υπουργείο δεκάδες άλλα θέματα, χωρίς  να δημιουργήσει μεγάλο «θόρυβο», αποτέλεσε το νομοσχέδιο των 34 άρθρων  

Το αντεργατικό νομοσχέδιο συμπληρώνεται, εκτός των ρυθμίσεων για τις εργασιακές σχέσεις, με μια σειρά από άρθρα σχετικά με συμφωνίες εργαζομένων και εργοδοτών, στα πλαίσια της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Επίσης υπάρχουν άρθρα σχετικά με τα ασφαλιστικά ταμεία, τους Οργανισμούς που εποπτεύει το υπουργείο Εργασίας κ.ά. Χαρακτηριστικό δείγμα της κυβερνητικής λογικής που διέπει το νομοσχέδιο, είναι και η διάταξη, σύμφωνα με την οποία οι δικαιούχοι του Οργανισμού Εργατικής Εστίας καλούνται να δίνουν επιπλέον χρήματα για να απολαμβάνουν παροχές του Οργανισμού, όπως η υπηρεσία των βρεφονηπιακών σταθμών!

Διάταξη του νομοσχεδίου θεσπίζει το σχετικό άρθρο της ΕΓΣΣΕ, σύμφωνα με το οποίο: Μακροχρόνια άνεργοι 60 ετών και 55 ετών αν πρόκειται για γυναίκες, που τους λείπουν μέχρι και 5 χρόνια για να συνταξιοδοτηθούν, θα έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν προαιρετική συνέχιση της ασφάλισής τους μέχρι να συμπληρώσουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης. Οι σχετικές εισφορές θα καταβάλλονται στο ΙΚΑ από τον ΛΑΕΚ, το λογαριασμό για την Επαγγελματική Κατάρτιση και την Απασχόληση που λειτουργεί στα πλαίσια του ΟΑΕΔ. Για τους ασφαλισμένους στα βαριά και ανθυγιεινά επαγγέλματα, με ηλικίες 55 ετών για τους άντρες και 50 ετών για τις γυναίκες, ισχύει το ανάλογο. Οι «λεπτομέρειες» της διάταξης αυτής θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση, όπως και η διάρκειά της(!). Με αυτό το τρόπο, μετατίθεται η ευθύνη του κράτους για τους ηλικιωμένους άνεργους στα χέρια των «κοινωνικών εταίρων». Στα ίδια πλαίσια συμφωνίας εντάσσεται και η αύξηση της άδειας μητρότητας από 16 βδομάδες σε 17.

Επίσης, σχετικά με τη λειτουργία των ιδιωτικών γραφείων εύρεσης εργασίας, πέρα από κάποια διαδικαστικά θέματα, ορίζεται και η υποχρέωση αυτών των γραφείων να δίνουν στοιχεία στο υπουργείο Εργασίας για τις τοποθετήσεις ανέργων ανά εξάμηνο. Δίνεται ακόμη μια προθεσμία για τη νομιμοποίηση εκείνων των γραφείων που λειτουργούν παράνομα, παρόλο που με τον προηγούμενο αντεργατικό νόμο καθορίζονταν οι διαδικασίες νομιμοποίησής τους!

Το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμα τη σύσταση διαφόρων επιτροπών που θα λειτουργούν σε άμεση επαφή με τον υπουργό Εργασίας και θα τον βοηθούν στη διαμόρφωση της πολιτικής απασχόλησης, ενώ θα αναλαμβάνουν και την τεκμηρίωση των κυβερνητικών θέσεων.

Στο δεύτερο κεφάλαιο του νομοσχεδίου, θίγονται ζητήματα λειτουργίας των Επιθεωρήσεων Εργασίας (ΣΕΠΕ). Σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, το ΣΕΠΕ: Θα είναι αρμόδιο και για την κύρωση εσωτερικών κανονισμών εργασίας. Ταυτόχρονα, προβλέπεται ότι η στελέχωση του ΣΕΠΕ, που σήμερα είναι ελλιπής καθώς το υπουργείο δεν προχωρά στις απαραίτητες προσλήψεις, θα γίνεται και με αποσπάσεις στελεχών του υπουργείου Εργασίας από διάφορες διευθύνσεις, μετατάξεις από δημόσιες υπηρεσίες κλπ.!

Το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας συγχωνεύεται με το «Εθνικό Παρατηρητήριο Απασχόλησης». Ρυθμίζονται θέματα αποδοχών στελεχών των Οργανισμών που εποπτεύει το υπουργείο Εργασίας.

Επίσης: Προβλέπεται επιπλέον εισφορά από τους εργαζόμενους στην Εργατική Εστία για να χρησιμοποιούν τους παιδικούς σταθμούς του Οργανισμού και να συμμετέχουν σε εκδρομικά πολιτιστικά προγράμματα!

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ
Ολοι στην απεργία!

  Στις 28 Νοέμβρη απεργούν οι οικοδόμοι όλης της χώρας, ενάντια στην αντεργατική κυβερνητική λαίλαπα

Ταξικό αγωνιστικό προσκλητήριο προς τους εργαζόμενους του κλάδου, μπροστά στην 24ωρη απεργία στις 28 Νοέμβρη, απευθύνει η Ομοσπονδία Οικοδόμων, η οποία διοργανώνει συγκέντρωση στην Αθήνα, στηνπλατεία Κάνιγγος στις 10 το πρωί. Την ίδια μέρα πραγματοποιείται και η απεργία της ΑΔΕΔΥ, ενώ 48ωρη απεργία έχουν προκηρύξει για τις 27 και 28 Νοέμβρη οι εργαζόμενοι σε όλα τα ασφαλιστικά ταμεία.

Στην προκήρυξή της, η Ομοσπονδία τονίζει ότι «αταλάντευτα, με συνέπεια και χωρίς δισταγμό» απέναντι στην απειλή της κυβέρνησης για ολοκλήρωση των αντεργατικών σχεδίων οι οικοδόμοι θα βρεθούν στους δρόμους. Η Ομοσπονδία καλεί και σε διαρκή ετοιμότητα για απεργιακή κινητοποίηση και κατά την ημέρα συζήτησης του αντεργατικού νομοσχεδίου στη Βουλή.

Οπως τονίζεται στο κάλεσμα:«Η κυβέρνηση πίσω από ένα ψεύτικο 38ωρο καταργεί το 8ωρο,7ωρο προωθώντας την εφαρμογή του ευέλικτου χρόνου εργασίας, χρόνου που θα εξαρτιέται από τις ανάγκες του εργοδότη, δηλ. ο εργαζόμενος αιχμάλωτος της κερδοφορίας του εργοδότη θα εκβιάζεται και θα υποχρεώνεται να εργάζεται 9,10,11 ώρες την ημέρα και αντί υπερωριακής αμοιβής θ' αποζημιώνεται με ρεπό ή αύξηση της ετήσιας άδειας!

Για το γκρέμισμα του 8ωρου μαζί θα σπρώξουν κυβέρνηση, αξιωματική αντιπολίτευση, εμποροβιομήχανοι, τεχνικές εταιρίες, μεγαλοκατασκευαστές, μεγαλοεργολάβοι, μαζί και με τις πλάτες της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ που επιμένει στην τακτική της παραπλάνησης των εργαζομένων, στον ακρωτηριασμό των αγωνιστικών τους διαθέσιμων, συναινώντας μέσω του ψευτοδιαλόγου στην κατάργηση του σταθερού ημερήσιου χρόνου απασχόλησης».

Και συνεχίζει:« Το κατάπτυστο νομοσχέδιο αφαιρεί το δικαίωμα στη δουλιά σε χιλιάδες εργαζόμενους και ενισχύει την εργοδοτική τρομοκρατία, αφού καταργεί το όριο του 2% στις ομαδικές απολύσεις και το μετατρέπει από 4% έως 8%, ανάλογα με τον αριθμό εργαζομένων στην επιχείρηση. Ακόμη, η κυβέρνηση, υλοποιώντας τα σχέδιά της για κατεδάφιση του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης, δίνει μπαξίσι με το νομοσχέδιο, 25 δισεκ. το χρόνο στους επιχειρηματίες με τη μείωση της εργοδοτικής ασφαλιστικής εισφοράς κατά 18%. Η κυβέρνηση προκλητικά δεν κρύβει και τις προθέσεις της και τα γενικότερα σχέδιά της για εκτέλεση της κοινωνικής ασφάλισης ( αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης, κατάργηση βαρέων κι ανθυγιεινών επαγγελμάτων, μείωση κύριας και επικουρικής σύνταξης, συστηματοποίηση των προϋποθέσεων για συνταξιοδότηση, αύξηση εισφορών των εργαζομένων), οριοθετεί μάλιστα και το χρόνο, στις αρχές του 2001».

Τελειώνοντας, καλούν τους εργαζόμενους να μην αφήσουν τις κατακτήσεις και τα δικαιώματά τους να μπουν κάτω από τη σιδερένια φτέρνα των πολυεθνικών: «Εμείς πρέπει να πάρουμε τις δικές μας αποφάσεις που δε μας οδηγούν μόνο στα χαρακώματα της αντίστασης, αλλά και στο δρόμο της αντεπίθεσης για διεύρυνση των κατακτήσεων και δικαιωμάτων, για να διαμορφώσουμε προϋποθέσεις για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής».

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ
Προεισπράξεις με... ομόλογα

Ενα από τα άρθρα του νομοσχεδίου «ασχολείται» και με τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων 

Τιτλοποιείται το... χρέος του δημοσίου προς τα ασφαλιστικά ταμεία! Διάταξη του νομοσχεδίου προβλέπει ότι τα ασφαλιστικά ταμεία μπορούν να εκδώσουν ομόλογα, προς διάθεση στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, για τα μελλοντικά έσοδα από τα βεβαιωμένα χρέη του ελληνικού δημοσίου! Με λίγα λόγια, προβλέπεται η διαιώνιση αυτών των χρεών, μέσα από μια διαδικασία που δεν είναι σίγουρο ότι θα καλύψει τις απαιτήσεις του ΙΚΑ και των άλλων ταμείων, καθώς δεν μπορεί να προεξοφληθεί ότι αυτά τα ομόλογα θα... αγοραστούν!

Τα χρέη του δημοσίου προς το ΙΚΑ ανέρχονται σε εκατοντάδες δισ. δραχμές, ενώ ήδη έχει εγκριθεί η διαδικασία τιτλοποίησης των προσδοκώμενων εσόδων από τις μελλοντικές ασφαλιστικές εισφορές! Πριν λίγους μήνες είχε γίνει ο σχετικός διεθνής διαγωνισμός για την «τιτλοποίηση» των εισφορών, ο οποίος συγκέντρωσε το ενδιαφέρον - όχι τυχαία - μεγαθηρίων του τραπεζικού, κυρίως, χώρου.

Οι απαιτήσεις του ΙΚΑ από ανείσπρακτες ασφαλιστικές εισφορές τόσο από ιδιώτες, όσο και από το δημόσιο, ανέρχονται σήμερα στο ποσό του 1,5 τρισ. δραχμών. Αυτές τις απαιτήσεις θα αναλάβει να... εκτιμήσει η ιδιωτική εταιρία και να τις ταξινομήσει σε ασφαλείς (που μπορούν να εισπραχτούν) και επισφαλείς (που δεν μπορούν να εισπραχτούν). Οι ασφαλείς θα «τιτλοποιηθούν», δηλαδή θα εκδοθεί ισόποσο ομολογιακό δάνειο. Εγγύηση αυτού του ομολόγου θα είναι το σύνολο των δεσμευμένων εισφορών, ενώ η εταιρία που θα κάνει την «τιτλοποίηση» θα αναλάβει και «την εκπόνηση μηχανισμού εποπτείας για τη ρευστοποίηση των απαιτήσεων».

Οι παραπάνω εταιρίες θα πρέπει να υποβάλουν τις προσφορές τους μέχρι τις 25 Φλεβάρη 2000. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΙΚΑ, για την τελική επιλογή θα παρθεί υπόψη η συμφερότερη προσφορά. Τα κριτήρια θα είναι «η ικανότητα και η εμπειρία των υποψηφίων, η μεθοδολογία προσέγγισης στο έργο, η οικονομική προσφορά...». Ωστόσο, η μόνη «τιτλοποίηση» ασφαλιστικών εισφορών που έχει γίνει, είναι αυτή του ιταλικού ασφαλιστικού οργανισμού INPS, που έκανε η «MORGAN STANLEY»...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ