ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 20 Σεπτέμβρη 2012
Σελ. /32
Βδομάδα θρίλερ...

Επειδή όλες οι ταινίες της βδομάδας, παλιές και καινούργιες, καταχωρούνται σίγουρα κάτω από την ρουμπρίκα «θρίλερ», αλλά επίσης να μην ξεχνάμε ότι η τρέχουσα βδομάδα συμπεριλαμβάνει και το πραγματικό θρίλερ της γενικής απεργίας της Τετάρτης 26 Σεπτεμβρίου... Αυτό κι αν είναι... Χτες άνοιξε τις πύλες του το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - με τις παράλληλες εκδηλώσεις του - που θα διαρκέσει έως τις 30 Σεπτεμβρίου και οι προγραμματισμένες προβολές θα λάβουν χώρα στις αίθουσες ΔΑΝΑΟΣ 1&2, ODEON ΟΠΕΡΑ 1&2 και ΙΝΤΕΑΛ. Για πληρέστερη πληροφόρηση προμηθευτείτε το αναλυτικό πρόγραμμα προβολών. Σε παράλληλη δράση και οι συνήθεις πρεμιέρες της βδομάδας από τις οποίες ξεχωρίζει η επανέκδοση Χίτσκοκ «ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΗΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑΣ» (1943) και το αμερικάνικο θρίλερ «KILLER JOE» σε σκηνοθεσία Γουίλιαμ Φρίντκιν. Ο σκηνοθέτης τώρα Πολ Αντερσον, στην τρισδιάστατη κινηματογραφική του παραγωγή -βασισμένη στο ομώνυμο videogame- «RESIDENTEVIL: Η ΤΙΜΩΡΙΑ», ανεβάζει ξανά στο ρινγκ τη μαχητική του σύζυγο, για έναν πέμπτο «γύρο» εναντίον των ζόμπι! Την ιστορία της σειράς «RESIDENTEVIL», θα την έχετε μάλλον ακουστά... Ενας θανατηφόρος ιός έσβησε από το χάρτη, μεγάλο μέρος του ανθρώπινου είδους και μετάλλαξε όλους τους υπόλοιπους. Η Αλις που άντεξε στη δοκιμασία πεισματικά αρνούμενη να πεθάνει, έγινε «σούπερ» δυνατή και κήρυξε τον πόλεμο στην κακιά πολυεθνική που, ενώ φέρει εξ ολοκλήρου την ευθύνη για την καταστροφή, ουδόλως σκοτίζεται... Ο Πολ Αντερσον δείχνει να μην καταλαβαίνει ότι το «λιγότερο» είναι ασύγκριτα καλύτερο από το «περισσότερο». Αυτό αφορά και στην ασυγκράτητη αγάπη του για τις σκηνές δράσης (κλοτσιές, μπουνιές κ.λπ.) αλλά και στα θεαματικά οπτικά εφέ ... που κάνουν την ταινία να μην προσθέτει τίποτα το καινούργιο, ούτε στο είδος, αλλά ούτε και στη σειρά... Μια ακόμα επιλογή διασκέδασης για νεκρούς εγκεφάλους! Με την ωραία Μίλα Γιόβοβιτς στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Από την εταιρεία Pixar περιμένει κανείς άψογο animation συνδυασμένο με σαγηνευτικές ιστορίες. Η αμερικάνικη, τρισδιάστατη παραγωγή του 2012 «BRAVE» σε σκηνοθεσία των Μαρκ Αντριους και Μπρέντα Τσάπμαν, προσπαθεί να βγει από τις στερεότυπες παραστάσεις των κινουμένων σχεδίων, όπου οι γυναικείες φιγούρες έχουν ηγετικό αλλά περιορισμένο ρόλο, βάζοντας στο μίξερ διάφορες ηρωίδες παραμυθιών - από την Πίπι και την Ρόνια μέχρι την Χιονάτη και την Ωραία του Τέρατος - και προσθέτοντας κάποιες φεμινιστικές νότες, σε μια ιστορία που εκτυλίσσεται στη μεσαιωνική Σκοτία. Πρωταγωνίστρια η άγρια και παρορμητική πριγκίπισσα με τις κόκκινες μπούκλες Μέριντα που η μητέρα της πασχίζει να ημερέψει και να επιλέξει σύζυγο μεταξύ τριών, καθόλου γοητευτικών, νεαρών... Η animation της ταινίας είναι ιδιαίτερα επιτυχής, τα φύλλα λάμπουν, οι μπούκλες κυματίζουν... κι έχει γίνει σοβαρή δουλειά σε ό,τι αφορά τη δημιουργία χαριτωμένων και εκφραστικών χαρακτήρων. Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα Ελληνικά.

Από τη Νορβηγία, το γλυκερά αδιάφορο δράμα της Εύα Νταρ «ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΜΕ ΤΑ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙΑ» από το 2009. Η ταινία βασίζεται - ανεπιτυχώς λένε όσοι διάβασαν το βιβλίο - στο ομώνυμο μυθιστόρημα του συμπατριώτη της Γιόστεϊν Γκάαρντερ που έγινε διεθνώς γνωστός με το βιβλίο του «Ο Κόσμος της Σοφίας».

Υπενθυμίζουμε ότι συνεχίζεται στο Αστυ, για δεύτερη βδομάδα, η προβολή της σπουδαίας ταινίας των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι «Η ΝΥΧΤΑ ΤΟΥ ΣΑΝ ΛΟΡΕΝΤΖΟ» (1982). Μην τη χάσετε!!!


ΚΡΙΤΙΚΗ:
Τζία ΓΙΟΒΑΝΗ


ΑΛΦΡΕΝΤ ΧΙΤΣΚΟΚ
Στη σκιά της αμφιβολίας

Είναι η αγαπημένη ταινία του δημιουργού της, του Βρετανού μετρ του σασπένς. Το δήλωσε ο ίδιος ο Χίτσκοκ στην περίφημη συνέντευξη του 1961 με τον Φρανσουά Τριφό. Το περίεργο είναι ότι το συγκεκριμένο θρίλερ δεν αποδίδει πιστά και απόλυτα το στιλ του Χίτσκοκ, όντας φτωχό σε τυπική του σκηνοθέτη θεματική, με φόνους, δηλητηριάσεις, ίντριγκες, ένταση... `Η μάλλον, όλα αυτά είναι παρόντα και με το παραπάνω, με έναν ιδιαίτερα αθόρυβο τρόπο. Η σασπένς του υπαινιγμού είναι το κυρίαρχο στοιχείο που ποτίζει κάθε κύτταρο της ταινίας ήδη από την εισαγωγική σκηνή, εκείνη τη σκηνή του βαλς υπό τους ήχους της «Εύθυμης Χήρας» του Λέχαρτ. Ο Χίτσκοκ στην αγαπημένη του ταινία «βλέπει» την Αμερική μέσα απ' το πνεύμα ό,τι πιο έξυπνου και επικίνδυνου πλανάται πάνω από τη χώρα, της νέας γενιάς... Και η συμβολή στο σενάριο του συγγραφέα του γνωστού θεατρικού «Η Μικρή μας Πόλη», Θόρντον Γουάιλντερ, ανυπολόγιστη ...

Η παραστατικότητα στην καταγραφή της ατμόσφαιρας του αφελούς μικρόκοσμου της επαρχιακής κωμόπολης ντύνει την ιστορία της ταινίας, που στρέφεται εξ ολοκλήρου, γύρω από την ανάπτυξη της σχέσης δύο διαφορετικών Τσάρλι, οι οποίοι μεταξύ τους συνδέονται με κάποιο, παράξενου είδους, οιδιπόδειο, ίσως λανθάνοντα πλατωνικό έρωτα. Πρόκειται για πρόσωπα διαφορετικού γένους και γενιάς. Η νεαρή Τσάρλι πήρε το όνομά της από το θείο της, τον μικρό και χαϊδεμένο αδελφό της μητέρας της. Αυτόν τον θείο Τσάρλι βλέπουμε αρχικά ντυμένο και ξαπλωμένο στο κρεβάτι της πανσιόν του. Ακίνητος με βλέμμα απλανές. Σκορπισμένα στο κομοδίνο και το πάτωμα ένα σωρό χαρτονομίσματα. Η σπιτονοικοκυρά του, εμφανώς γοητευμένη από τον άνδρα που αντικρίζει, του δίνει ραπόρτο. Δύο άνδρες ήρθαν και τον ζήτησαν, εκείνη δεν είπε ότι βρισκόταν στο δωμάτιό του, καλά δεν έκανε; Η εικόνα θα προξενούσε πολύ διαφορετική εντύπωση εάν ο άνδρας, ήταν άλλος από τον γοητευτικό και εμβληματικό Τζόζεφ Κότεν... Οι δύο που τον ζήτησαν περιμένουν ακόμα στο πεζοδρόμιο. Τον κυνηγούν, εκείνος τους ξεφεύγει και φροντίζει για την τέλεια κάλυψη. Στέλνει τηλεγράφημα στην αδελφή του, ότι έρχεται να την επισκεφθεί στην ηλιόλουστη Σάντα Ρόζα της Καλιφόρνιας. Στην άνετη μεσοαστική μονοκατοικία της οικογένειας της αδελφής του, η έφηβη κόρη της Τσάρλι, λες από τηλεπάθεια, πηγαίνει στο τηλεγραφείο να προσκαλέσει το θείο της να τους επισκεφθεί. Κι εκείνος καταφθάνει... Κομψός, γοητευτικός, κοσμοπολίτης και μυστικοπαθής, με κείνο το καχύποπτο βέλο στο βλέμμα του.

Παρότι γυρισμένη στην ηλιόλουστη Καλιφόρνια, η ταινία χαρακτηρίζεται από τις πιο ερεβώδεις σκηνές του σκηνοθέτη σε ό,τι έχει να κάνει με την ανθρώπινη φύση, ιδιαίτερα του θείου Τσάρλι που συμπεριφέρεται αλλόκοτα κάθε φορά που ο λόγος πάει να πλησιάσει το θέμα ενός καταζητούμενου, κατά συρροή δολοφόνου, εύπορων χήρων γυναικών. Συμπεριφορά που, γίνεται ενστικτωδώς αντιληπτή από τη διάφανη κι ευαίσθητη έφηβη ανιψιά, που η αγάπη της προς το θείο αρχίζει να μεταλλάσσεται σε φόβο και απέχθεια... Ο Χίτσκοκ στην εκπληκτικής αφήγησης αξιόπιστη ιστορία του, αναπτύσσει μια από τις χαρακτηριστικότερες θεματικές του, το δυσδιάκριτο ανάμεσα στο κακό και το καλό και πώς το πρώτο μπορεί να διεισδύει παντού χωρίς να γίνεται ανιχνεύσιμο εμφανώς. Να τη δείτε!

Παίζουν: Τζόζεφ Κότεν, Τερέζα Ράιτ, Μακ Ντόναλντ Κάρεϊ, Χένρι Τράβερς, Πατρίσια Κόλιντζ, κ.ά.

Παραγωγή: ΗΠΑ (1943)


ΦΡΙΤΣ ΛΑΝΓΚ
Η Σκύλα

Ριμέικ της ομώνυμης παρθενικής ταινίας του Ζαν Ρενουάρ από το 1931, που μετέφερε στον κινηματογράφο το ομώνυμο μυθιστόρημα του Ζορζ ντε λα Φουσαρντιέρ. Η άμεση μεταξύ των δυο ταινιών διαφορά συνίσταται στον τόνο και τη στάση των χαρακτήρων. Ενώ το φιλμ του Ρενουάρ χαρακτηρίζεται ως εκκεντρική, μαύρη κωμωδία όπου ένα ζευγάρι ανθρώπων χαμηλής στάθμης ταπεινώνουν, μέσα από σεξουαλική κατά βάση φαντασίωση, ένα μεσήλικα, η διασκευή του Λανγκ, δεκαπέντε σχεδόν χρόνια μετά, είναι περισσότερο μια ιστορία παράνοιας για τον τρόπο που ένα ζευγάρι αδίστακτων εκβιαστών, έχοντας τη μοίρα συνεργό τους, καταδιώκουν κυριολεκτικά ένα τραγικό ανθρωπάκι, κάνοντάς το πρώτα καταχραστή και στη συνέχεια δολοφόνο...

Ο Κρις Κρος, ταπεινός ταμίας σε τράπεζα, παντρεμένος με μια στρυφνή, καταπιεστική χήρα, ξεδίνει από τη μονοτονία της ζωής του και τη μοναξιά ζωγραφίζοντας, μια που η τύχη δεν του στάθηκε ποτέ στην ευτυχία. Κάποιο βράδυ βλέπει κάποιον, στην οδό Σκάρλετ, να χτυπά μια νεαρή γυναίκα. Επεμβαίνει, την σώζει και μετά της προσφέρει καφέ στο κοντινό μπαρ. Η Κίτι, η γυναίκα, νομίζει ότι έπεσε σε πλούσιο ζωγράφο, εύκολο θύμα της θηλυκότητάς της. Κι έτσι αρχίζει η εκμετάλλευση του θύματος (Κρος) από την γυναίκα αρπαχτικό (Κίτι) και τον εραστή της, τον πνιγηρό περίγυρο με τα σκοτεινά πλάνα. Ενα παιχνίδι εκμετάλλευσης με ψέματα που θα οδηγήσουν σε τραγωδία, χωρίς κανένα νικητή. Ο σπουδαίος καρατερίστας Εντουαρντ Ρόμπινσον υποδύεται τον ασήμαντο Κρις Κρος, αθώο θύμα εκ πρώτης όψεως, άγριο θηρίο στο βάθος. Η καριέρα του Ρόμπινσον - σε αντίθεση με πολλών άλλων ηθοποιών - μπήκε σε τροχιά ανόδου με την έλευση του ομιλούντος κινηματογράφου. Επαιξε σημαντικούς ρόλους γκάνγκστερ κυρίως. Πεπεισμένος αντιφασίστας, αρνήθηκε επί Μακ Κάρθι να δώσει ονόματα στην Επιτροπή Αντιαμερικανικών Ενεργειών, μπήκε στη «μαύρη λίστα» και οι ρόλοι που του προσφέρονταν πια ήταν σε ταινίες δευτεροκλασάτων στούντιο.

Ο Φριτς Λανγκ, που άφησε τη Γερμανία για το Χόλιγουντ λίγο μετά την άνοδο του Χίτλερ, έκανε τη δεκαετία του '40 τέσσερα υποδειγματικά φιλμ νουάρ που εντάσσονται στο πλαίσιο της «επιθυμίας για τη γυναίκα της φαντασίας». «Η ΣΚΥΛΑ» περικλείεται σε αυτήν την ενότητα. Το νεύρο της κάμερας κάνει δυνατές τις εικόνες, ενώ το στοιχείο της ενδυματολογίας, της αρχιτεκτονικής και του φωτισμού εντάσσεται οργανικά στη δραματουργική διαδικασία...

Παίζουν: Εντουαρντ Ρόμπινσον, Τζόαν Μπένετ, Νταν Ντιούραν κ.ά.

Παραγωγή: ΗΠΑ (1945).


ΑΝΙΕΣΚΑ ΧΟΛΑΝΤ
Νικώντας το σκοτάδι

Η Ανιεσκα Χόλαντ καταγγέλλει την απάνθρωπη βαρβαρότητα του ναζισμού, δηλώνει όμως υπέρμαχος του καπιταλισμού, του συστήματος δηλαδή που αναπαράγει απάνθρωπη βαρβαρότητα, φασισμό και ναζισμό κάθε είδους... Ενα ακόμα φιλμ για το ολοκαύτωμα των Εβραίων, θα είχε σημασία και θα ήταν χρήσιμη παρακαταθήκη αν έσκαβε πέρα και πίσω από τις εικόνες, αν κατέληγε σε κάποιο διά ταύτα βγαλμένο από την ουσιαστική μελέτη της αληθινής και όχι της παραχαραγμένης Ιστορίας. Ενα τέτοιο συμπέρασμα θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο στις μέρες μας, ακριβώς γιατί τα ολοκαυτώματα και κάθε είδους βαρβαρότητες και γενοκτονίες αντί να εξαλείφονται φουντώνουν ανησυχητικά!!! Ειδικά τώρα που το κακό (παραπέτασμα) μετρά πολλές δεκαετίες που νικήθηκε από το καλό (καπιταλισμός). Η έλλειψη επιστημονικότητας καθιστά την ταινία ξεδοντιασμένη και στείρα χωρίς την παραμικρή δυνατότητα να χωθεί πραγματικά στο πετσί του θεατή.

Εχουν υπάρξει πλήθος μαρτυρίες - εκτός από τις αμφισβητούμενες χολιγουντιανές - φρικιαστικά ανεξίτηλες για τα συμβάντα στο γκέτο της Βαρσοβίας, φτιαγμένες από τους ίδιους τους Ναζί το 1940, υπό την αιγίδα του υπουργείου Προπαγάνδας και με την εποπτεία του ίδιου του Γκέμπελς ... Πρόκειται για τα φιλμ «Ο ΑΙΩΝΙΟΣ ΕΒΡΑΙΟΣ» (DEREWIGEJUDE) του Φριτς Χίπλερ 1940 και «JUDSUSS» του Βέιτ Χάρλαν, που αμφότερες προορίζονταν για εκπαιδευτικό υλικό που θα κυκλοφορούσε σε όλες τις χώρες της ομοσπονδιακά ενωμένης Ευρώπης, άμα τη επικρατήσει των Ναζί.


Η απογυμνωμένη από συναισθηματισμούς «οδύσσεια» επιβίωσης μιας μικρής ομάδας Εβραίων στον, κυριολεκτικά, κάτω κόσμο λειτουργεί περισσότερο παρηγορητικά παρά ενοχλητικά. Η ανηλεής συγκεκριμενοποίηση στις κλειστοφοβικές εικόνες της ζωής της ομάδας στους υπονόμους, ακριβώς κάτω από το γκέτο της πολωνικής πόλης Lvov, είναι επιβλητική. Εν μέσω πνιγηρής μπόχας και αρουραίων παντός μεγέθους, βουτηγμένοι στα περιττώματα και παλεύοντας με το νερό που η στάθμη του ανεβαίνει επικίνδυνα με τις φθινοπωρινές μπόρες, η ζωή συνεχίζεται... Ζευγάρια κάνουν έρωτα, παιδιά γεννιούνται, θρησκευτικές γιορτές εορτάζονται... Τους Εβραίους βοηθάει μόνο ένας φιλοχρήματος Πολωνός. Και η ελπίδα φαντάζει μικρό πυροτέχνημα που ανάβει άξαφνα κι αμέσως σβήνει... Μια από τις χιλιάδες ιστορίες επιβίωσης με ακαδημαϊκή, κινηματογραφικά κοινότοπη απόδοση...

Παίζουν: Ρόμπερτ Βίκιεβιτς, Μπένο Φίρμαν, Ανιεσκα Γκροσόβσκα, Μαρία Σράντερ, Χέρμπερτ Κνάουπ κ.ά.

Παραγωγή: Πολωνία, Γερμανία, Γαλλία, Καναδάς (2011).



ΓΟΥΙΛΙΑΜ ΦΡΙΝΤΚΙΝ
Killer Joe

Στο λυκόφως της καριέρας του ο 77χρονος Γουίλιαμ Φρίντκιν - σκηνοθέτης των «Ο ΕΞΟΡΚΙΣΤΗΣ» και «FRENCH CONNECTION» - καταθέτει μια εξαίρετη ταινία, ευφυούς προσωπικής γραφής. Ορμητικός κυκλώνας το σενάριο, στη δίνη του παρασύρει ό,τι βρεθεί μπροστά του. Εξαίρετης δομής χωρίς νοηματικά κενά, με ανατροπές αναπάντεχες που χαροποιούν ιδιαίτερα γιατί λειτουργούν σαν χάσματα που τροφοδοτούν την απόλαυση της ανάγνωσης του κειμένου. Νοσηρή όσο δεν παίρνει η ιστορία, δεν αφήνει τίποτα όρθιο. Η μυρωδιά της κατασκευής της συμπυκνωμένης σαπίλας μπαίνει στα ρουθούνια του θεατή, ανακατεμένη με εκείνη που εκπέμπει το καθοριστικό συστατικό υπέρτατης αξίας: Το κέρδος. Σε μια εγκαταλειμμένη στην τύχη της Αμερική που οι άνθρωποι μεταλλάσσονται σε ανθρωπόμορφα τηλεοπτικής αναπαραγωγής... Και τι θα μπορούσε στα αλήθεια να αλλάξει όταν το ρόλο του Τιμωρού τον αναλαμβάνει ο δολοφόνος που ταυτόχρονα είναι και αστυνομικός;

Το βλέμμα του Φρίντκιν στην κοινωνική και πνευματική μιζέρια των λούμπεν ηρώων του μοιάζει πετρωμένο από κυνισμό. Φαίνεται, για αρκετές γενιές δεν πρέπει να είχαν στη ζωή τους αυτό που λέμε «τύχη»... Σίγουρα, πάντως, ουδέποτε τους δόθηκε το σπουδαιότερο αγαθό: Η παιδεία. Το κουβάρι της κατάντιας τους έρχεται ως προσκαλεσμένος «από μηχανής θεός» να ξεδιαλύνει ο Killer Joe, ο οποίος αξιώνει τη «θυσία» της παρθένου, της μικρής αδελφής (Τζούνο Τεμπλ), αντικείμενο των αιμομικτικών φαντασιώσεων του αδελφού της (Εμιλ Χιρς).

Ο επαγγελματίας δολοφόνος Joe έρχεται προσκεκλημένος (και όχι απρόσκλητος όπως ο Τέρενς Σταμπ στο «ΘΕΩΡΗΜΑ» του Παζολίνι) να βάλει τους πάντες στη θέση τους. Ντυμένος την εμβληματική του πανοπλία - που τα κύρια στοιχεία της εκτίθενται στην κοινή θέα, μέσα από πολύ κοντινά πλάνα, σε ρυθμό στακάτο - ο Μάθιου Μακόναχι στο ρόλο δίνει αποδείξεις συγκλονιστικής ερμηνευτικής δαντέλας, μεταλλάσσοντας έτσι το χαρακτήρα του από «κακό» σε ένα παράξενο κράμα γλυκιάς διαστροφής και φιλοδοξίας αλφαδιάσματος στο φυσιολογικό. Γάντια μαύρα, καπέλο καουμπόικο, γυαλιά ηλίου, μπότες μυτερές, πιστόλι...

Η έκθεση των ανθρώπινων σωμάτων στη βία ακολουθεί σαν μοιραίο φαινόμενο τις καθημερινές τους ρουτίνες, μπύρα για πρωινό, δουλειά στο συνεργείο αυτοκινήτων, διακίνηση ναρκωτικών, στοιχήματα, εκβιασμοί, μπουνιές και γροθιές από τους μπράβους του έμπορα που θέλει τα λεφτά του, σε συνδυασμό με τη μόνιμη έκθεση των ανθρώπων στην αστείρευτα και ανεξέλεγκτα σαρωτική βία που ξεχύνεται από τους τηλεοπτικούς δέκτες, τους τοποθετημένους παντού, σε περίοπτη πάντα θέση. Το Τέξας του σκηνοθέτη «είναι μόνο κάτι αναθεματισμένοι χωριάτες με πολύ χώρο να περπατάνε» και ένα αιματηρό gothic νουάρ, που ανατινάζει τα κλισέ και τα θεμέλια της αγίας αμερικανικής οικογένειας... Παραμένει βέβαια η δυσκολία να βρει κανείς το νόημα αυτής της σφαγής ...αυτής της βιβλικής αγριότητας, ανακατεμένης με ευχαρίστηση και τρόμο που ούτε στιγμή δε χάνει την αίσθηση του μέτρου... Ωστόσο, πρόκειται για αναπάντεχα καλοφτιαγμένη ταινία και κάποιος θα μπορούσε να αρκεστεί στη μαεστρία του σκηνοθέτη... Αν αντέχετε σε τόση βία, να τη δείτε!

Παίζουν: Μάθιου Μακόναχι, Εμιλ Χιρς, Τζίνα Γκέρσον, Τζούνο Τεμπλ, Τόμας Χέιντεν Τσερτς κ.ά.

Παραγωγή: ΗΠΑ (2011).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ