Πρωτοφανείς διαδικασίες υπέρ των επενδυτών και συγκεντροποίηση αρμοδιοτήτων στο υπουργείο προβλέπει νομοσχέδιο υπό διαβούλευση
Με πρόσχημα την καταπολέμηση της ανεργίας και, δήθεν, την ανάπτυξη, η κυβέρνηση προωθεί μέσω του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, νομοσχέδιο περαιτέρω «απλοποίησης» των διαδικασιών υλοποίησης ιδιωτικών επενδύσεων - στρατηγικών και μη -, την «άρση αντικινήτρων» και την παροχή νέων κινήτρων, τη δημιουργία ακόμη πιο φιλικού κλίματος για τις επιχειρήσεις. Το νομοσχέδιο μπαίνει σε δημόσια διαβούλευση, η οποία τυπικά θα κρατήσει 5 βδομάδες και στη συνέχεια θα οριστικοποιηθεί και θα περάσει από τα συναρμόδια υπουργεία, για να κατατεθεί στη Βουλή. Οι διατάξεις του ικανοποιούν πάγια αιτήματα των μεγαλοεπιχειρηματιών, αποτελούν βασικό κρίκο στην αλυσίδα της αντιλαϊκής πολιτικής συγκυβέρνησης - τρόικας και αγγίζουν τόσο τη διαδικασία «φαστ τρακ» για τις στρατηγικές επενδύσεις (που ήδη ξεκινούν μόλις από τα ...2 εκατ. ευρώ), όσο και τον «αναπτυξιακό» νόμο, αλλά και άλλες πλευρές ιδιωτικοποίησης της δημόσιας περιουσίας.
Σύμφωνα και με όσα είπαν ο υπουργός Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκης, και ο υφυπουργός, Ν. Μηταράκης, που παρουσίασαν χτες το νομοσχέδιο:
Αλλαγές προωθούνται και αναφορικά με τους «αναπτυξιακούς» νόμους, με κυριότερη αυτή που δίνει τη δυνατότητα με μόνο την εγγυητική επιστολή να εκταμιεύεται υπέρ του επενδυτή το 100% της χρηματοδοτικής ενίσχυσης. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα περισσότερων ενισχύσεων για τις επενδύσεις έως 50 εκατ. ευρώ, ενώ για όσες ξεπερνούν αυτό το όριο θα δίνονται μόνο φοροαπαλλαγές, με τη διαφορά ότι θα ενεργοποιούνται οι ευνοϊκές προβλέψεις από την πρώτη στιγμή που παρουσιάζει κέρδη η εταιρεία, αντί σταδιακά σε βάθος χρόνου.
Μεγάλο μέρος του νομοσχεδίου καταπιάνεται με το πώς θα παραδοθούν στο μεγάλο κεφάλαιο τα «φιλέτα» του Ελληνικού και του παραλιακού τόξου με όσο γίνεται λιγότερες διαδικασίες. Αυτό θα επιτευχθεί με «εταιρείες ειδικού σκοπού». Η πρώτη είναι η «Ελληνικό Παράκτιο Μέτωπο ΑΕ», για την «αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου από το Φάληρο έως το Σούνιο». Μέσω αυτών θα καταρριφθούν διάφορα νομικά εμπόδια.
Τέλος, λύνεται η «εκκρεμότητα» με τα υδατοδρόμια, με διατάξεις αποσαφήνισης της αδειοδότησης και της λειτουργίας. Μετά και από πίεση των καναδικών συμφερόντων που εμπλέκονται, τα υφιστάμενα 13 υδατοδρόμια που έχουν προσωρινή άδεια λειτουργίας θα μπορέσουν να λάβουν μόνιμη άδεια.
Είχαν πέρσι 2,1 δισ. ευρώ μεικτό κέρδος, αυξημένο κατά 0,38% σε σχέση με το 2010!
Σε μια περίοδο, που εκατοντάδες χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι και μικροί επαγγελματίες, βιοτέχνες και έμποροι έχουν γονατίσει κάτω από το ασήκωτο βάρος των οξυμένων προβλημάτων και των αδιεξόδων και οι εργαζόμενοι οδηγούνται όλο και πιο βίαια σε συνθήκες χρεοκοπίας και ενώ η κατανάλωση έχει βυθιστεί, οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ, εκμεταλλευόμενες τη δυνατότητα να διατηρούν στα ύψη τις τιμές τους, κάνοντας ακόμα και ανατιμήσεις και αξιοποιώντας τον ανελαστικό, σε μεγάλο βαθμό, χαρακτήρα της κατανάλωσης τροφίμων και ειδών καθημερινής ανάγκης, κατάφεραν το 2011 να παρουσιάσουν συνολικό μεικτό κέρδος ύψους 2,1 δισ. ευρώ, το οποίο μάλιστα ήταν αυξημένο κατά 0,38% σε σχέση με το 2010!!!
Τα παραπάνω προκύπτουν από την έρευνα της Direction Business Report σχετικά με τα οικονομικά αποτελέσματα 115 αλυσίδων σούπερ μάρκετ με πωλήσεις πάνω από 5 εκατ. ευρώ μέσα στο 2011.
Οι συνολικές πωλήσεις τους διαμορφώθηκαν σε 10,6 εκατ. ευρώ το 2011, καταγράφοντας, σε τέτοιους καιρούς, αύξηση κατά 2,68% , ενώ το μεικτό κέρδος παρουσίασε αύξηση κατά 0,38% και διαμορφώθηκε στα 2,1 δισ. ευρώ. Τα προ φόρων κέρδη παρουσίασαν κατά μέσο όρο για τις 115 αλυσίδες, ζημιά, της τάξης των 185,5 εκατομμυρίων ευρώ. Προσοχή, όμως! Το αποτέλεσμα αυτό είναι πλαστό, αφού μόνο μία αλυσίδα και για λόγους δικής της στρατηγικής, η πολυεθνική Carrefour, κατέγραψε ζημιές της τάξης των 294,8 εκατ. ευρώ.
Από την ίδια έρευνα αποκαλύπτεται ότι από τις 115 εταιρείες:
Νέες πιέσεις - σε «πρόθυμα» αυτιά - για μεγαλύτερο «άνοιγμα» των αγορών ασκεί η τρόικα στη συγκυβέρνηση, σύμφωνα τουλάχιστον με τις πληροφορίες που διέρρευσαν για τη χτεσινή συνάντηση της τρόικας με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, ενώ σύντομα θα υπάρξουν πρόσθετες ανακοινώσεις για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στα υγρά καύσιμα. Ανταγωνισμός και καύσιμα ήταν τα κύρια θέματα της συνάντησης, αν και υπήρξε ενδελεχής ενημέρωση συνολικά για την πορεία των ρυθμίσεων που προωθεί το υπουργείο. Ωστόσο, στη βάση «εκτίμησης» των αρμοδίων, φαίνεται να ανοίγει σιγά σιγά και ένα γενικότερο θέμα ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων, που «αναμένεται» να τεθεί από την τρόικα.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η κυβέρνηση, κατόπιν συγκεκριμένων πιέσεων της τρόικας, θα επιδοθεί σε ένα νέο κύκλο «ανοίγματος» επαγγελμάτων, καθώς ειπώθηκε χαρακτηριστικά, ότι «υπάρχουν προστατευόμενοι κλάδοι και θα τους βρούμε»! Ο «οδοστρωτήρας» στις εργασιακές σχέσεις και τις αμοιβές «δένει» με τα υπερπρονόμια που θεσπίζονται για τις πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά και με ενδεχόμενες παρεμβάσεις στο ωράριο λειτουργίας, που θα φέρουν τις μεγάλες αλυσίδες σε πλεονεκτική θέση και σε αυτόν τον τομέα.
Αναφορικά με το λαθρεμπόριο, ειπώθηκε ότι η τρόικα ενδιαφέρεται κυρίως για την άρση εμποδίων εισόδου στην αγορά και την ομαλή λειτουργία της. Τα συναρμόδια υπουργεία επεξεργάζονται τις κατευθύνσεις της τρόικας και σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις. Επίσης, με αφορμή την ενημέρωση και για το ΕΣΠΑ, τις επενδύσεις, ζητήματα λειτουργίας και αδειοδοτήσεων των επιχειρήσεων, η κυβέρνηση εμφανίζεται πρόθυμη να επανεξετάσει ζητήματα αδειοδοτήσεων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, αλλά και το αίτημα του ΣΕΒ για άρση της απαγόρευσης βιομηχανικής επέκτασης στην Αττική!
Σύσκεψη για την κτηνοτροφία και την πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ διοργανώνει η ΝΕ Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ την Κυριακή 7 Οκτώβρη και ώρα 11 π.μ. στο Μοναστηράκι (καφενείο αδελφών Φουρλή). Θα εισηγηθεί ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Μωραΐτης.