Μεταξύ άλλων σημειώνει ότι το προσωπικό που προσλαμβάνουν ΜΚΟ (με σχετικό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ) δουλεύει για 500 ευρώ και μειωμένα εργασιακά δικαιώματα. «Οπως είχαμε εγκαίρως επισημάνει, πέρα από τα προβλήματα που δημιουργούνται στις εργασιακές σχέσεις του προσωπικού που δουλεύει στη ΓΓ Πολιτισμού, οι προσλήψεις μέσω ΜΚΟ δεν μπορεί να χρησιμοποιούνται για να καλυφθούν οι πάγιες και διαρκείς ανάγκες των μουσείων και αρχαιολογικών χώρων, στις οποίες -αυτονόητα- εντάσσεται και η λειτουργία τους με διευρυμένο ωράριο». Επιπλέον, οι ΜΚΟ δεν καθυστέρησαν τις προσλήψεις κι έτσι δεν υπάρχει ακόμη θερινό ωράριο.
Αναφερόμενος στην απαίτηση της ΓΓ Πολιτισμού να δουλέψουν οι πάντες για να υπάρχει θερινό ωράριο (8 - 8) ο ΣΕΑ υπογραμμίζει ότι «οι εργαζόμενοι άλλων ειδικοτήτων στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους επιτελούν διαφορετικά καθήκοντα και συγκεκριμένες εργασίες. Αν οι εργατοτεχνίτες μετατραπούν σε φύλακες όλο το καλοκαίρι, πώς θα προχωρήσουν οι ανασκαφές στα οικόπεδα ιδιωτών; Αν οι συντηρητές ασχολούνται με τη φύλαξη, πώς θα ετοιμαστούν οι περιοδικές εκθέσεις και οι λοιπές εργασίες των μουσείων; Αν οι διοικητικοί ασχολούνται με τη φύλαξη, πώς θα προχωρήσουν τα έργα του ΕΣΠΑ; Η πολιτική ηγεσία δεν είναι αυτή που ζητά την τήρηση της στοχοθεσίας από τις Εφορείες Αρχαιοτήτων και τα μουσεία; Πώς να τηρηθεί η στοχοθεσία, όταν το προσωπικό ετεροαπασχολείται;». Επιπλέον «η πολιτική ηγεσία συμπεριφέρεται σαν να αγνοεί ότι η φύλαξη των μουσείων και αρχαιολογικών χώρων σχετίζεται με την ασφάλειά τους και είναι γνωστοί οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν, όταν ανατίθεται σε μη ειδικευμένο προσωπικό (...) Το ωράριο λειτουργίας 8 π.μ. - 8 μ.μ., όταν δεν υπάρχει το αναγκαίο προσωπικό, είναι πραγματικός παραλογισμός. Υπάρχουν άλλες λύσεις διευθέτησης του ωραρίου, ώστε και το υπάρχον προσωπικό να ανταποκρίνεται, αλλά και την επισκεψιμότητα αρχαιολογικών χώρων καιν μουσείων, που δεν είναι η ίδια σε κάθε περιοχή, να εξυπηρετεί».
Με έξωση απειλείται από την Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών
Σε εκτενή ενημέρωση προς τα ΜΜΕ, το ΔΣ της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών αναφέρει: «Αποτελεί πάγιο σύστημα του ΚΘΒΕ η άρνησή του να εκπληρώσει τις ανειλημμένες συμβατικές υποχρεώσεις του επί σειρά ετών. Μέχρι σήμερα έχουν ασκηθεί πέντε καταψηφιστικές - εξωστικές αγωγές. Και επίκειται να δικαστεί η έκτη!» και συνεχίζει: «Επειδή, όμως, μεσολαβεί μεγάλο χρονικό διάστημα ανάμεσα στην έγερση και στην εκδίκαση της αγωγής, κάθε φορά το ΚΘΒΕ εξαναγκάζεται να πληρώσει τα οφειλόμενα μισθώματα, που αναφέρει κατά την έγερσή της η αγωγή, αλλά κατακρατεί παράνομα τα μισθώματα όλων των ενδιαμέσων και όλων των επομένων πολλών μηνών».
Το σοβαρότερο θέμα πάντως σε ό,τι αφορά στο ΚΘΒΕ είναι ότι η μοναδική σκηνή που διαθέτει είναι μία αίθουσα 721 θέσεων, στο θεατρικό συγκρότημα του Βασιλικού Θεάτρου, μόνιμη πλέον έδρα του ΚΘΒΕ ενώ για το θέατρο στην Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών και τις δύο σκηνές (Σωκράτης Καραντινός και Μικρό Θέατρο) της Μονής Λαζαριστών καταβάλλει ενοίκια. Γιατί βέβαια μια κρατική σκηνή δεν μπορεί να παράγει έργο ανάλογο του σκοπού της, με ένα μόνο θέατρο. Διαχρονικά όμως οι αστικές κυβερνήσεις έχουν αφήσει στην τύχη του την σημαντική αυτή κρατική σκηνή και δε φρόντισαν όλα αυτά τα χρόνια να έχει τη δική της στέγη, ενώ επιχορηγούσαν, για παράδειγμα, πλουσιοπάροχα την ανέγερση και λειτουργία του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και άλλα έργα για το μεγάλο κεφάλαιο.
Στόχος της έκθεσης είναι η ουσιαστική γνωριμία του κοινού, ιδιαίτερα των νέων, με το «μαγικό» τόπο, που λέγεται Επίδαυρος. Τόπος πολιτισμού και επιστήμης, όπου κάποτε συνέρρεαν κατά μυριάδες οι προσκυνητές - ασθενείς απ' όλα τα γνωστά μέρη της εποχής, για να βιώσουν το «θαύμα», ν' ακολουθήσουν το τελετουργικό της εγκοιμήσεως από το «θεό» Ασκληπιό, που «και νεκρούς ανάσταινε»...
Η συλλογή του Βασίλη Καββαθά -μέρος της οποίας παρουσιάζεται για πρώτη φορά- αποτελείται από σπάνιες εκδόσεις βιβλίων, αφίσες και προγράμματα παραστάσεων, γκραβούρες, ξυλογραφίες και χαλκογραφίες καλλιτεχνών και περιηγητών, πίνακες ζωγραφικής, ακουαρέλες και φωτογραφίες επιδαύρειας θεματολογίας. Απώτερος στόχος του συλλέκτη είναι η δημιουργία μιας Βιβλιοθήκης - Πινακοθήκης της Επιδαύρου.
Στην πρώτη εκδήλωση (11/6, 8 μ.μ.) ο Βασίλης Καββαθάς θα μιλήσει για τον αρχαιολόγο Παναγή Καββαδία και τις ανασκαφές του στο ιερό της Επιδαύρου και θα παρουσιάσει τα συγγράμματα - εκδόσεις του αρχαιολόγου. Εν είδει βιωματικών συζητήσεων- συνεντεύξεων, στις 14/6 (8 μ.μ.) ο δημοσιογράφος θα συζητήσει με τον Στέφανο Γερουλάνο, με θέμα «Η Ιατρική στην Επίδαυρο». Στις 19/6 (8 μ.μ.) συζήτηση με τον Κώστα Γεωργουσόπουλο και στις 27/6 (8 μ.μ.) με τον Πλάτωνα Μαυρομούστακο «Εφ' όλης της ύλης» για το αργολικό θέατρο κατά την αρχαιότητα και στη σύγχρονη εποχή. Η είσοδος σε όλες τις εκδηλώσεις είναι ελεύθερη, αλλά είναι απαραίτητη η κράτηση θέσης, και χρήσιμη η προετοιμασία του κοινού για το «τι εστί Επίδαυρος», Ασκληπιείο και «θεραπεία κατ' όναρ».
Τα θέματα των ντοκιμαντέρ που θα προβάλλονται (Δευτέρα έως Κυριακή 7 - 9.30 μ.μ., στο Video-Room του ιδρύματος) είναι τα εξής: «Ο Αλέξης Μινωτής στην Επίδαυρο», «Το "Θέατρο Τέχνης" ανεβάζει "Μήδεια"», «Διονύσης Φωτόπουλος», «Δε πόλις ελάλησεν, η Επίδαυρος - Γιώργος Μανιώτης», «Ελλάδος περιήγησις».
Οι εκδηλώσεις γίνονται υπό την αιγίδα της πρεσβείας της Κούβας και με τη συμμετοχή του Ελληνοκουβανικού Συνδέσμου Φιλίας και Αλληλεγγύης.
ΤΗΝ ΠΑΡΩΔΙΑ του Σαμ Μπόμπρικ «Αμλετ Β'» θα παρουσιάσει (8, 9, 15, 16/6, 8 μ.μ.) η θεατρική ομάδα του Φιλοπρόοδου Ομίλου Υμηττού (Ανδρέα Λεντάκη, Αμισσού & Σμύρνης, Υμηττός, τηλ. 210.7625.856). Ολα τα πρόσωπα του έργου έχουν την «τρελάρα» τους, και ουδεμία σχέση έχουν με τα πρόσωπα του σαιξπηρικού «Αμλετ». Μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ, διασκευή Βλαδίμηρου Κυριακίδη, σκηνοθεσία Εφης Μεράβογλου, σκηνικά «Πρόζα», κοστούμια Ευτυχίας Χατζηγεωργίου, ηχοληψία Διονύση Νικολόπουλου, φωτισμοί Μαρίας Μπολέτη. Εισιτήρια 5 ευρώ, 3 φοιτητικό.