ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 12 Γενάρη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Οι εργαζόμενοι μπορούν να αποτρέψουν το ξεπούλημα
  • Ημερίδα για τις εξελίξεις στον εθνικό αερομεταφορέα διοργάνωσε η ΟΣΠΑ 
  • Κάλεσμα για μέτωπο αντίστασης απηύθυνε ο Σπ. Στριφτάρης

Από παλιότερη κινητοποίηση των εργαζομένων της «Ολυμπιακής»
Από παλιότερη κινητοποίηση των εργαζομένων της «Ολυμπιακής»
Κάλεσμα προς τους εργαζόμενους της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» να ορθώσουν ένα μέτωπο αντίστασης απέναντι στην κυβερνητική πολιτική, που οδηγεί στο ξεπούλημα τον εθνικό αερομεταφορέα, απηύθυνε ο Σπύρος Στριφτάρης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής του Κόμματος, μιλώντας χτες στη διάρκεια ημερίδας που διοργάνωσε η Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ). Από την ημερίδα, που είχε ως θέμα τις εξελίξεις στην «Ολυμπιακή», αν και είχαν προσκληθεί, έλαμψαν διά της απουσίας τους οι συναρμόδιοι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου, Μεταφορών Χρ. Βερελής, Εργασίας Τ. Γιαννίτσης, αλλά και η ηγεσία της εταιρίας.

Ο Σπ. Στριφτάρης κατήγγειλε ότι συνειδητά και εσκεμμένα οδήγησαν την ΟΑ στην απαξίωση για να τη «δώσουν για ένα πιάτο φακή» στον ιδιώτη, ο οποίος θα την παρατήσει αφού την απομυζήσει, για να την ξαναπάρει το δημόσιο να την εξυγιάνει εκ νέου. Επανέλαβε την πάγια θέση του ΚΚΕ για παραμονή της ΟΑ 100% στο δημόσιο, επισημαίνοντας ότι όποιος ιδιώτης και αν πάρει την ΟΑ δεν πρόκειται να δρομολογήσει αεροπλάνο στις άγονες γραμμές, αν δεν επιδοτηθεί. Υπογράμμισε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να απαξιωθεί και συκοφαντηθεί κάθε ΔΕΚΟ, γιατί αυτό εξυπηρετεί σήμερα τις αναδιαρθρώσεις που έχει ανάγκη το καπιταλιστικό σύστημα. Χαρακτήρισε «απάτη» αυτό που η κυβέρνηση βάφτισε «κοινωνικό διάλογο», τονίζοντας ότι η συμμετοχή των συνδικάτων σ' αυτόν είναι για να ρίχνεται στάχτη στα μάτια του ελληνικού λαού. Κάλεσε τους εργαζόμενους να πάρουν «διαζύγιο» από τις «καλές προθέσεις» της κυβέρνησης, αφού η ίδια έχει αποδείξει ότι μόνο καλές προθέσεις δεν έχει, υπογραμμίζοντας ότι εκείνο που πρέπει να κάνουν όλοι οι εργαζόμενοι και τα άλλα κοινωνικά στρώματα, που δέχονται τις συνέπειες της κυβερνητικής πολιτικής, είναι να ορθώσουν ένα μέτωπο αντίστασης απέναντι σ' αυτή την πολιτική. Καταλήγοντας, τόνισε ότι οι εργαζόμενοι στην ΟΑ έχουν ακολουθήσει μέχρι στιγμής «χαμηλή πτήση», για να προσθέσει, ωστόσο, ότι υπάρχουν ακόμα περιθώρια αντίστασης και αγώνα, ώστε να αποφευχθεί η «ανώμαλη προσγείωση». Το ΚΚΕ προς αυτή την κατεύθυνση θα σταθεί συμπαραστάτης των εργαζομένων.

Εκ μέρους του ΔΗΚΚΙ μίλησε ο Π. Τσίρκας, ο οποίος τάχθηκε υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα της ΟΑ και της ανάγκης συγκρότησης ευρύτερου λαϊκού μετώπου για την ανατροπή των ιδιωτικοποιήσεων, ενώ επισήμανε ότι το ΔΗΚΚΙ είναι αλληλέγγυο και στηρίζει τις προσπάθειες της ΟΣΠΑ.

Ο Π. Λαφαζάνης, από τον ΣΥΝ, αναφέρθηκε στην αδιαφανή διαχείριση που γίνεται στην ΟΑ, μίλησε για την ανάγκη εξυγίανσης της δημόσιας ΟΑ, αλλά και της... σύναψης στρατηγικών συμμαχιών. Είπε ότι «αν αναπτυχθούν κοινωνικές συμμαχίες υπάρχουν ακόμα περιθώρια αποτροπής των κυβερνητικών σχεδίων», ενώ για το συνδικαλιστικό κίνημα της ΟΑ ανέφερε ότι αν εγκαταλείψει τη θέση για δημόσια ΟΑ και αρχίσει παζάρι για το πώς θα περισώσει τα εργασιακά, τότε θα συμβάλει στο συντελούμενο έγκλημα, αλλά πρότεινε ταυτόχρονα την έναρξη «εθνικού διαλόγου» για τη σωτηρία της ΟΑ.

Με καθυστέρηση προσήλθαν οι Αθ. Χειμάρας (ΝΔ), Κ. Κουλούρης και Α. Ακριβάκης (ΠΑΣΟΚ), ενώ οι Χρ. Πρωτόπαππας και Λ. Κανελλόπουλος επικαλέστηκαν άλλες υποχρεώσεις. Ο Αθ. Χειμάρας είπε ότι η πολιτική της ΝΔ προβλέπει αποκρατικοποίηση της ΟΑ με αναζήτηση στρατηγικού μάνατζερ και όχι ιδιωτικοποίηση και ευχήθηκε το μέλλον της εταιρίας να είναι ίδιο με το μακρινό (Ωνάση) παρελθόν της.

Ο Κ. Κουλούρης είπε ότι είναι από τους βουλευτές που διαφώνησαν με το «γελοίο» πρόγραμμα των Εγγλέζων και εμφανίστηκε αντίθετος με το ξεπούλημα, αν και πρόσθεσε ότι είναι έτοιμος να δει όποια σοβαρή πρόταση εξασφαλίζει τις θέσεις εργασίας και την ανάπτυξη της ΟΑ.

Ο Α. Ακριβάκης είπε ότι η ΟΑ μπορεί να είναι κερδοφόρα ανεξάρτητα από το ιδιοκτησιακό της καθεστώς και πρόσθεσε ότι είναι αντίθετος με κάθε έννοια ξεπουλήματος, αν και σήμερα υπάρχει αδιέξοδο στην εταιρία.

Στην ημερίδα παραβρέθηκαν και απηύθυναν σύντομο χαιρετισμό οι Λ. Ιορδανόπουλος (ΕΚΑ), Σούλα Ακζώτη (ΟΣΥΠΑ) και Ν. Εξαρχος (ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ).

«Προγραμματισμένη διάλυση»

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η ομιλία του Γ. Λαΐνου, αναπληρωτή καθηγητή στον τομέα Εναέριων Μεταφορών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ο οποίος με συγκεκριμένα στοιχεία απέδειξε το έγκλημα που γίνεται σε βάρος του ελληνικού λαού. Εκανε λόγο για προγραμματισμένη προσπάθεια διάλυσης της ΟΑ, ώστε να εμφανιστεί ως αδήριτη αναγκαιότητα το ξεπούλημα και επισήμανε ότι η εταιρία ακόμα και τώρα είναι πανεύκολο να εξυγιανθεί και να αναπτυχθεί, αρκεί να υπάρξει πολιτική βούληση. Σύμφωνα με όσα είπε:

  • Ο Ωνάσης αγόρασε την ΟΑ με 60 εκατ. δολάρια και για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της εισέπραξε από το κράτος επιδότηση 59 εκατ. δολαρίων! Κι αυτό, γιατί ένας από τους όρους που είχε θέσει ήταν ότι για κάθε δρομολόγιο που θα υποχρεωνόταν να κάνει από το κράτος, θα έπρεπε να του καταβληθεί επιδότηση που να καλύπτει το κόστος, με βάση οικονομικά στοιχεία που δε θα έλεγχε η εφορία!
  • Το έλλειμμα της ΟΑ το 1994 ήταν 300 δισ. δρχ. και οι οφειλές του κράτους προς την εταιρία 800 δισ. δρχ., ενώ κατά πάγια κυβερνητική πολιτική η ΟΑ για να καλύψει τα ελλείμματά της υποχρεωνόταν σε αλλεπάλληλους και ασύμφορους δανεισμούς, με επιτόκια 35%! Σήμερα οι οφειλές του κράτους προς την ΟΑ ανέρχονται σε 1,4 τρισεκατομμύρια δραχμές!
  • Μέχρι πριν ενάμιση χρόνο το «φέσι» της ΟΑ, λόγω της υποκοστολογημένης μεταφοράς του Τύπου (η εταιρία εισέπραττε 7 δρχ. το κιλό έναντι πραγματικού κόστους 200 δρχ.) ξεπέρασε τα 600 δισ. δρχ.!
Πολιτική απάτη

Οπως κατήγγειλε ο καθηγητής, όλα τα παραπάνω στοιχεία τα είχε παραδώσει ο ίδιος το 1994 στην τότε κυβέρνηση, η οποία αν και γνώριζε ότι η ΟΑ δεν είναι ελλειμματική, εντούτοις στο πρώτο «πρόγραμμα εξυγίανσης», που υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Ενωση, παρουσίασε την εταιρία ελλειμματική, διαπράττοντας «πολιτική απάτη». Και αυτό το έκανε η τότε κυβέρνηση, όπως εξήγησε ο Γ. Λαΐνος, για να εμφανίσει το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα δήθεν ως «αδήριτη αναγκαιότητα».

Ο καθηγητής μίλησε και για τη λειτουργία των ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών στην Ελλάδα, επισημαίνοντας ότι λειτουργούν σε βάρος του ελληνικού δημοσίου. Και για παράδειγμα ανέφερε ότι ιδιωτική αεροπορική εταιρία, με μετοχικό κεφάλαιο μόλις 780 εκατ. δρχ. και «μαύρη» εργασία, παρουσίασε έλλειμμα 20 δισ. δρχ., ποσό που χρωστά στην ΥΠΑ και την ΟΑ.

Αναφέρθηκε ακόμα στα αποκαλούμενα «προγράμματα εξυγίανσης», στη θητεία του εκπροσώπου της «Μπρίτις Αιργουέις» Ρ. Λιντς και στους ακριβοπληρωμένους «συμβούλους», που κόστισαν στην εταιρία περισσότερα από 20 δισ. δρχ., χωρίς να παρουσιάσουν το παραμικρό έργο.

Τέλος, απαντώντας έμμεσα στον υπουργό Μεταφορών-Επικοινωνιών, Χρ. Βερελή, που διατυμπανίζει ότι «τη λύση για την ΟΑ θα τη δώσει η αγορά», ο Γ. Λαΐνος τόνισε: «Η αγορά έδωσε τη λύση. Οι κυβερνήσεις βουλιάζουν την ΟΑ. Η ιδιωτικοποίηση δεν είναι οικονομική αναγκαιότητα, αλλά πολιτική επιλογή».

ΣΕΙΣΜΟΠΑΘΕΙΣ ΜΕΝΙΔΙΟΥ
Δεύτερος χειμώνας στα κοντέινερ

Την ίδια δραματική κατάσταση συνεχίζουν να βιώνουν οι σεισμοπαθείς του Μενιδίου, που 16 μήνες μετά το σεισμό εξακολουθούν να κατοικούν σε μεταλλικά κουτιά κάτω από άθλιες συνθήκες διαβίωσης. Τα παραπάνω διαπιστώθηκαν την Τετάρτη για άλλη μια φορά από τον βουλευτή του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκο, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στον καταυλισμό Λαθαία Β'.

Οι σεισμοπαθείς απογοητευμένοι αλλά και αγαναχτισμένοι επισήμαναν στις συζητήσεις τους με τον Αντ. Σκυλλάκο ότι καθυστερούν οι εγκρίσεις και η παροχή των προβλεπόμενων σεισμοδανείων και, επιπλέον, ότι ακόμα και αυτά τα δάνεια είναι τόσο μικρά που θα αναγκαστούν να βάλουν πολλά παραπάνω χρήματα από την τσέπη τους προκειμένου να επισκευάσουν ή να κατασκευάσουν από την αρχή τα σπίτια τους. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν από την κομματική οργάνωση Μενιδίου, από τις 7.200 οικοδομές που χρειάζονται επισκευή ή ανακατασκευή έχουν δοθεί μόνο το 30% των δανείων.

Στο μεταξύ, οι σεισμόπληκτοι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα των υπέρογκων λογαριασμών της ΔΕΗ αφού είναι αναγκασμένοι να χρησιμοποιούν όλο το 24ωρο ηλεκτρικά σώματα προκειμένου να αντιμετωπίσουν το κρύο. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση αδιαφορεί για το πρόβλημα και δεν έχει κάνει καμία ρύθμιση. Επιπλέον, αρκετά από τα κοντέινερ δεν είναι απολύτως στεγανά λόγω κακοτεχνιών, με αποτέλεσμα οι οικογένειες που ζουν σε αυτά να αντιμετωπίζουν ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα.

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ
Οχι στην ίδρυση Εφετείου στη Λαμία

Τέλος, παίρνει το σίριαλ με την ίδρυση ή μη Εφετείου στη Λαμία, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας οριστικά ακύρωσε το σχετικό ιδρυτικό Προεδρικό Διάταγμα.

Στο σκεπτικό της απόφασης του ΣτΕ (79/2001) αναφέρεται ότι το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος απέκλινε αναιτιολόγητα από την απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου. Στο Εφετείο της Λαμίας θα υπάγονταν τα Πρωτοδικεία των Λαμίας, Αμφισσας και Ευρυτανίας.

Θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι για το Εφετείο Λαμίας υπήρξε γνωμοδοτική απόφαση και της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου, η οποία τάχθηκε κατά της ίδρυσης, επικαλούμενη μια σειρά λόγους, (λίγες υποθέσεις, έλλειψη δικαστών κλπ.). Η υπόθεση είχε πάει στην Ολομέλεια, κατόπιν ερωτήματος του υπουργείου Δικαιοσύνης, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία.

Την πρώτη φορά το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την ίδρυση του Εφετείου είχε κριθεί παράνομο, ενώ τη δεύτερη που επανεισήχθη στο θερινό τμήμα κρίθηκε νόμιμο. Επακολούθησε προσφυγή εκπροσώπου του Δικηγορικού Συλλόγου Αμφισσας και τελικά, το ΣτΕ το ακύρωσε οριστικά, με το σκεπτικό ότι απέκλινε από τη γνωμοδοτική απόφαση του Αρείου Πάγου, ενώ θεώρησε ανακριβείς και αόριστους τους ισχυρισμούς που προβάλλει το υπουργείο Δικαιοσύνης για την ίδρυση του Εφετείου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ