Ο Σπ. Στριφτάρης κατήγγειλε ότι συνειδητά και εσκεμμένα οδήγησαν την ΟΑ στην απαξίωση για να τη «δώσουν για ένα πιάτο φακή» στον ιδιώτη, ο οποίος θα την παρατήσει αφού την απομυζήσει, για να την ξαναπάρει το δημόσιο να την εξυγιάνει εκ νέου. Επανέλαβε την πάγια θέση του ΚΚΕ για παραμονή της ΟΑ 100% στο δημόσιο, επισημαίνοντας ότι όποιος ιδιώτης και αν πάρει την ΟΑ δεν πρόκειται να δρομολογήσει αεροπλάνο στις άγονες γραμμές, αν δεν επιδοτηθεί. Υπογράμμισε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να απαξιωθεί και συκοφαντηθεί κάθε ΔΕΚΟ, γιατί αυτό εξυπηρετεί σήμερα τις αναδιαρθρώσεις που έχει ανάγκη το καπιταλιστικό σύστημα. Χαρακτήρισε «απάτη» αυτό που η κυβέρνηση βάφτισε «κοινωνικό διάλογο», τονίζοντας ότι η συμμετοχή των συνδικάτων σ' αυτόν είναι για να ρίχνεται στάχτη στα μάτια του ελληνικού λαού. Κάλεσε τους εργαζόμενους να πάρουν «διαζύγιο» από τις «καλές προθέσεις» της κυβέρνησης, αφού η ίδια έχει αποδείξει ότι μόνο καλές προθέσεις δεν έχει, υπογραμμίζοντας ότι εκείνο που πρέπει να κάνουν όλοι οι εργαζόμενοι και τα άλλα κοινωνικά στρώματα, που δέχονται τις συνέπειες της κυβερνητικής πολιτικής, είναι να ορθώσουν ένα μέτωπο αντίστασης απέναντι σ' αυτή την πολιτική. Καταλήγοντας, τόνισε ότι οι εργαζόμενοι στην ΟΑ έχουν ακολουθήσει μέχρι στιγμής «χαμηλή πτήση», για να προσθέσει, ωστόσο, ότι υπάρχουν ακόμα περιθώρια αντίστασης και αγώνα, ώστε να αποφευχθεί η «ανώμαλη προσγείωση». Το ΚΚΕ προς αυτή την κατεύθυνση θα σταθεί συμπαραστάτης των εργαζομένων.
Εκ μέρους του ΔΗΚΚΙ μίλησε ο Π. Τσίρκας, ο οποίος τάχθηκε υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα της ΟΑ και της ανάγκης συγκρότησης ευρύτερου λαϊκού μετώπου για την ανατροπή των ιδιωτικοποιήσεων, ενώ επισήμανε ότι το ΔΗΚΚΙ είναι αλληλέγγυο και στηρίζει τις προσπάθειες της ΟΣΠΑ.
Ο Π. Λαφαζάνης, από τον ΣΥΝ, αναφέρθηκε στην αδιαφανή διαχείριση που γίνεται στην ΟΑ, μίλησε για την ανάγκη εξυγίανσης της δημόσιας ΟΑ, αλλά και της... σύναψης στρατηγικών συμμαχιών. Είπε ότι «αν αναπτυχθούν κοινωνικές συμμαχίες υπάρχουν ακόμα περιθώρια αποτροπής των κυβερνητικών σχεδίων», ενώ για το συνδικαλιστικό κίνημα της ΟΑ ανέφερε ότι αν εγκαταλείψει τη θέση για δημόσια ΟΑ και αρχίσει παζάρι για το πώς θα περισώσει τα εργασιακά, τότε θα συμβάλει στο συντελούμενο έγκλημα, αλλά πρότεινε ταυτόχρονα την έναρξη «εθνικού διαλόγου» για τη σωτηρία της ΟΑ.
Με καθυστέρηση προσήλθαν οι Αθ. Χειμάρας (ΝΔ), Κ. Κουλούρης και Α. Ακριβάκης (ΠΑΣΟΚ), ενώ οι Χρ. Πρωτόπαππας και Λ. Κανελλόπουλος επικαλέστηκαν άλλες υποχρεώσεις. Ο Αθ. Χειμάρας είπε ότι η πολιτική της ΝΔ προβλέπει αποκρατικοποίηση της ΟΑ με αναζήτηση στρατηγικού μάνατζερ και όχι ιδιωτικοποίηση και ευχήθηκε το μέλλον της εταιρίας να είναι ίδιο με το μακρινό (Ωνάση) παρελθόν της.
Ο Κ. Κουλούρης είπε ότι είναι από τους βουλευτές που διαφώνησαν με το «γελοίο» πρόγραμμα των Εγγλέζων και εμφανίστηκε αντίθετος με το ξεπούλημα, αν και πρόσθεσε ότι είναι έτοιμος να δει όποια σοβαρή πρόταση εξασφαλίζει τις θέσεις εργασίας και την ανάπτυξη της ΟΑ.
Ο Α. Ακριβάκης είπε ότι η ΟΑ μπορεί να είναι κερδοφόρα ανεξάρτητα από το ιδιοκτησιακό της καθεστώς και πρόσθεσε ότι είναι αντίθετος με κάθε έννοια ξεπουλήματος, αν και σήμερα υπάρχει αδιέξοδο στην εταιρία.
Στην ημερίδα παραβρέθηκαν και απηύθυναν σύντομο χαιρετισμό οι Λ. Ιορδανόπουλος (ΕΚΑ), Σούλα Ακζώτη (ΟΣΥΠΑ) και Ν. Εξαρχος (ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ).
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η ομιλία του Γ. Λαΐνου, αναπληρωτή καθηγητή στον τομέα Εναέριων Μεταφορών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, ο οποίος με συγκεκριμένα στοιχεία απέδειξε το έγκλημα που γίνεται σε βάρος του ελληνικού λαού. Εκανε λόγο για προγραμματισμένη προσπάθεια διάλυσης της ΟΑ, ώστε να εμφανιστεί ως αδήριτη αναγκαιότητα το ξεπούλημα και επισήμανε ότι η εταιρία ακόμα και τώρα είναι πανεύκολο να εξυγιανθεί και να αναπτυχθεί, αρκεί να υπάρξει πολιτική βούληση. Σύμφωνα με όσα είπε:
Οπως κατήγγειλε ο καθηγητής, όλα τα παραπάνω στοιχεία τα είχε παραδώσει ο ίδιος το 1994 στην τότε κυβέρνηση, η οποία αν και γνώριζε ότι η ΟΑ δεν είναι ελλειμματική, εντούτοις στο πρώτο «πρόγραμμα εξυγίανσης», που υπέβαλε στην Ευρωπαϊκή Ενωση, παρουσίασε την εταιρία ελλειμματική, διαπράττοντας «πολιτική απάτη». Και αυτό το έκανε η τότε κυβέρνηση, όπως εξήγησε ο Γ. Λαΐνος, για να εμφανίσει το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα δήθεν ως «αδήριτη αναγκαιότητα».
Ο καθηγητής μίλησε και για τη λειτουργία των ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών στην Ελλάδα, επισημαίνοντας ότι λειτουργούν σε βάρος του ελληνικού δημοσίου. Και για παράδειγμα ανέφερε ότι ιδιωτική αεροπορική εταιρία, με μετοχικό κεφάλαιο μόλις 780 εκατ. δρχ. και «μαύρη» εργασία, παρουσίασε έλλειμμα 20 δισ. δρχ., ποσό που χρωστά στην ΥΠΑ και την ΟΑ.
Αναφέρθηκε ακόμα στα αποκαλούμενα «προγράμματα εξυγίανσης», στη θητεία του εκπροσώπου της «Μπρίτις Αιργουέις» Ρ. Λιντς και στους ακριβοπληρωμένους «συμβούλους», που κόστισαν στην εταιρία περισσότερα από 20 δισ. δρχ., χωρίς να παρουσιάσουν το παραμικρό έργο.
Τέλος, απαντώντας έμμεσα στον υπουργό Μεταφορών-Επικοινωνιών, Χρ. Βερελή, που διατυμπανίζει ότι «τη λύση για την ΟΑ θα τη δώσει η αγορά», ο Γ. Λαΐνος τόνισε: «Η αγορά έδωσε τη λύση. Οι κυβερνήσεις βουλιάζουν την ΟΑ. Η ιδιωτικοποίηση δεν είναι οικονομική αναγκαιότητα, αλλά πολιτική επιλογή».