ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 26 Γενάρη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σε μεγαλοϊδιοκτήτες θα περάσουν τα ταξί

  Το νομοσχέδιο για την ίδρυση εταιριών προωθεί το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών. Συμφωνούν στις καταστροφικές - για χιλιάδες επαγγελματίες - αλλαγές οι ηγεσίες του ΣΑΤΑ και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας

Τέλος Μάρτη, αρχές Απρίλη υπολογίζει η κυβέρνηση να είναι έτοιμο το σχέδιο νόμου για την «Οργάνωση της αγοράς ταξί της Αθήνας», με το οποίο ανοίγει ο δρόμος για την άλωση του επαγγέλματος του αυτοκινητιστή ταξί από μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, ενώ έπονται και άλλοι κλάδοι επαγγελματιών αυτοκινητιστών.

Κατά τη χτεσινή συνάντηση που είχε ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής συναντήθηκε χτες με τους εκπροσώπους του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), τους δήλωσε ότι μόλις ολοκληρωθεί ο διάλογος, ο οποίος δε θα υπερβεί του δύο μήνες, θα καταθέσει το σχέδιο νόμου στη Βουλή, το οποίο βασίζεται σε σχετική μελέτη του υπουργείου. Βασική φιλοσοφία αυτής της μελέτης είναι η σύσταση εταιριών ταξί, με μετόχους όσους κατέχουν άδεια ταξί. Αυτό βέβαια, σε συνδυασμό με την επικείμενη «απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων», σημαίνει ότι αργά ή γρήγορα εταιρίες ταξί θα μπορεί να ιδρύει οποιοσδήποτε.

Το κυβερνητικό σχέδιο, με το οποίο σημειωτέον συμφωνούν οι ηγεσίες του ΣΑΤΑ και της ΠΟΕΙΑΤΑ, προβλέπει ότι για την ίδρυση εταιριών ταξί θα δοθούν στους ιδιοκτήτες ταξί ισχυρά φορολογικά και άλλα κίνητρα (απαλλαγή για πέντε χρόνια από το φόρο εισοδήματος, το ΦΠΑ και κάθε εισφορά που βαρύνει το ταξί κλπ.). Αντίθετα, όσοι ιδιοκτήτες ταξί δεν επιθυμούν να ενταχθούν θα συνεχίσουν να εργάζονται ατομικά, χωρίς, όμως, να έχουν την παραμικρή απαλλαγή, ούτε φυσικά την ειδική μεταχείριση που θα έχουν οι μέτοχοι των εταιριών.

Μετά τη συνάντηση με τον υπουργό, ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ Εμμ. Μπαντουράκης δήλωσε ότι η μελέτη του υπουργείου «είναι στη σωστή κατεύθυνση, διασφαλίζει το επάγγελμα και το θωρακίζει από κάθε επιβουλή».

Με την άποψη αυτή, αλλά και το κυβερνητικό σχέδιο, διαφωνούν ριζικά τα στελέχη της Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας, επισημαίνοντας ότι τα ταξί πρέπει να παραμείνουν στα φυσικά πρόσωπα, αλλά να δοθούν κίνητρα για την ίδρυση συνεταιρισμών ταξί, όπως είναι τα ραδιοταξί, που αποδεδειγμένα προσφέρουν καλές υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό.

Στο μεταξύ από την ερχόμενη Πέμπτη επιβάλλεται η δεύτερη δόση αύξησης στα κόμιστρα των ταξί (η πρώτη επιβλήθηκε την 1η Γενάρη 2001). Ετσι, η μονή ταρίφα αυξάνεται από 76 σε 80 δρχ.(η διπλή έχει αυξηθεί ήδη από 130 σε 150 δρχ.), η πρόσθετη επιβάρυνση για επιβίβαση από και προς σιδηροδρομικούς σταθμούς και σταθμούς ΚΤΕΛ αυξάνεται από 150 σε 200 δρχ. και η «κούρσα» από και προς αεροδρόμια θα κοστίζει επιπλέον 400 δρχ., από 300 δρχ. που ισχύει σήμερα. Επίσης, αυξάνονται η χρέωση των αποσκευών άνω των 10 κιλών, από 50 σε 100 δρχ. και οι κλήση ραδιοταξί από 600 σε 700 δρχ.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
Αυξάνεται μέρα τη μέρα το κόστος!

Ξεπερνούν κατά πολύ τις αρχικές εκτιμήσεις τα ποσά  που ζητούν τα εμπλεκόμενα υπουργεία. Νέο αναθεωρημένο προς τα πάνω προϋπολογισμό ετοιμάζει η  κυβέρνηση 

Δυσβάσταχτο, αλλά και... άγνωστο το τελικό κόστος για τον ελληνικό λαό από τη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αρχικές εκτιμήσεις της κυβέρνησης για τις κρατικές δαπάνες, που είναι αναγκαίες για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, έχουν πέσει «έξω» σχεδόν σε όλους τους τομείς!

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να παρουσιαστεί ένας νέος αναθεωρημένος προϋπολογισμός, στον οποίο θα υπάρχουν υπερβάσεις σε όλους τους τομείς και τις δράσεις όλων των υπουργείων, ενόψει του 2004. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η κυβέρνηση τον περασμένο Ιούλη, το ύψος των κρατικών δαπανών έφτανε περίπου το 1,3 τρισ. δρχ.

Σε χτεσινή σύσκεψη στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας - την οποία επισήμως τουλάχιστον η κυβέρνηση παρουσίασε ως «τεχνικής φύσεως» και «διαδικαστικού χαρακτήρα» - έγινε μια πρώτη προσπάθεια διαπραγμάτευσης μεταξύ στελεχών του οικονομικού υπουργείου με στελέχη άλλων υπουργείων, προκειμένου να μειωθούν - όσο το δυνατόν - οι απαιτήσεις των υπουργείων που εμπλέκονται στη διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων, στο πλαίσιο της «αναθεώρησης» του αρχικού προϋπολογισμού. Στόχος της κυβέρνησης είναι ο περιορισμός των δαπανών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ώστε να μην εμφανιστεί ένα υπέρογκο νούμερο, ιδιαίτερα αυξημένο σε σχέση με το αρχικό.

Οπως ανέφεραν παράγοντες που ασχολούνται με το θέμα «το ποσό του 1,3 τρισ. δρχ. είναι σχέδια επί χάρτου». Πάντως, ο ίδιος ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου με δηλώσεις του προ ημερών είχε προαναγγείλει την υπέρβαση του αρχικού προϋπολογισμού, λέγοντας «δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται το θέμα με στενά ταμειακή αντίληψη, αλλά να βλέπουμε τα μακροπρόθεσμα οφέλη»...

Ο νέος προϋπολογισμός που ενδέχεται να παρουσιαστεί το επόμενο διάστημα - ίσως κατά την επίσκεψη των στελεχών της ΔΟΕ στην Αθήνα στις 15 Φλεβάρη - θα είναι απλά μία δεύτερη εκτίμηση που θεωρείται βέβαιο ότι θα υπολείπεται του τελικού συνολικού κόστους των Ολυμπιακών Αγώνων. Αλλωστε, η εμπειρία παλαιότερων διοργανώσεων απέδειξε ότι οι προϋπολογισμοί αναθεωρούνται διαρκώς προς τα πάνω (Ατλάντα 70% και Σίδνεϊ 45%). Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Ιούλη η κυβέρνηση είχε παρουσιάσει τον προϋπολογισμό των κρατικών δαπανών που έφτανε το 1,3 τρισ. (αναγκαία και υποχρεωτικά έργα) ενώ αν προστεθεί και ο προϋπολογισμός της «Αθήνα 2004», το κόστος του Ολυμπιακού Χωριού και το κόστος κατασκευής του ιπποδρόμου, του Πολυδύναμου Αθλητικού Κέντρου και του Ολυμπιακού Ιππικού Κέντρου, τότε το τελικό ποσό ξεπερνά τα 2,2 τρισ. δρχ.

Προειδοποιήσεις από την «Αθήνα 2004»

Εμμεση προειδοποίηση προς την κυβέρνηση ώστε να έχουν ολοκληρωθεί τα Ολυμπιακά Εργα μέσα στα χρονοδιαγράμματα που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ της «Αθήνα 2004» και των αρμοδίων υπουργείων, απηύθυνε χτες η πρόεδρος της εταιρίας Γ. Αγγελοπούλου, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης προς τιμήν της, που διοργάνωσε η Ενωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου. «Πιέζουμε και θα πιέζουμε για τα έργα και πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση έχει καταλάβει», δήλωσε, συμπληρώνοντας ότι σύντομα θα έχουν αναδειχτεί και οι αρμόδιοι Τεχνικοί Σύμβουλοι της «Αθήνα 2004» για την επίβλεψη των έργων.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η πρόεδρος της «Αθήνα 2004» στο έργο του Κωπηλατοδρομίου του Σχοινιά, αποκαλώντας «συστηματική κακοποίηση» όσα συμβαίνουν στην περιοχή από το 1923, προκειμένου να νομιμοποιήσει την τεράστια οικολογική καταστροφή που θα προκληθεί από την κατασκευή του έργου. Αλλωστε, τις αρνητικές επιπτώσεις έχει διατυπώσει στην εισήγησή του στο Ε' Τμήμα του ΣτΕ (εξετάζει το σχετικό ΠΔ του ΥΠΕΧΩΔΕ) ο εισηγητής σύμβουλος Επικρατείας Σ. Ρίζος.

Η πρόεδρος της «Αθήνα 2004» αναφέρθηκε επίσης στα θέματα της τρομοκρατίας, των μνημονίων που έχουν υπογραφεί με τα υπουργεία, του εθελοντισμού, των σχέσεων της «Αθήνα 2004» με τις αθλητικές ομοσπονδίες, κ.ά.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ
Διάταγμα εναρμόνισης στις οδηγίες της ΕΕ

Πλήρως ευθυγραμμισμένο με το κοινοτικό Δίκαιο για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην ΕΕ είναι το Προεδρικό Διάταγμα η σύνταξη του οποίου ολοκληρώθηκε πρόσφατα και εισάγει το κανονιστικό πλαίσιο για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην αγορά της ΕΕ και ενσωματώνει τη σχετική οδηγία της ΕΕ για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στο ελληνικό Δίκαιο.

Μεταξύ των βασικών ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται είναι οι εξής:

  • Κατοχυρώνεται ότι τα κράτη - μέλη δεν μπορούν να ρυθμίζουν νομοθετικώς κατά τρόπο αυτόνομο τις υπηρεσίες της κοινωνίας της πληροφορίας οι οποίες διακινούνται στον κοινοτικό χώρο στο πλαίσιο της κοινής αγοράς.
  • Κατοχυρώνεται η ελεύθερη και χωρίς προηγούμενη άδεια συναλλαγές μέσω ηλεκτρονικών δικτύων και συγχρόνως εξασφαλίζεται ότι οι υπηρεσίες αυτές παρέχονται από τα νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα υπό τους ίδιους όρους όπως και στους ίδιους κλάδους της συμβατικής οικονομίας.
  • Καθιερώνεται ρητά η δυνατότητα να καταρτίζονται ηλεκτρονικές συμβάσεις με ηλεκτρονικό τρόπο. Προβλέπονται, δε, εξαιρέσεις που οριοθετούν με σαφήνεια το χώρο, ο οποίος προς το παρόν μένει εκτός του πεδίου εφαρμογής της ηλεκτρονικής συναλλαγής.
  • Προσδιορίζονται με ακρίβεια τα βήματα που πρέπει να ακολουθούνται όταν προβαίνει κανείς σε παραγγελίες με ηλεκτρονικό τρόπο.
  • Προβλέπονται οι όροι προστασίας των καταναλωτών από ηλεκτρονική εμπορική επικοινωνία που δεν έχει ζητηθεί από αυτούς.
  • Κατοχυρώνεται ότι ο παροχός του δικτύου απαλλάσσεται από την υποχρέωση να ελέγχει το περιεχόμενο των πληροφοριών που αποθηκεύει και μεταδίδει, καθώς και γενικότερα από την ευθύνη για ζητήματα έξω από τη σφύρα της επιρροής του.
  • Θεσπίζονται αξιώσεις κατά του φορέα παροχής υπηρεσιών σε περίπτωση παραβίασης των υποχρεώσεών τους.
  • Θεσπίζεται ρητά η δυνατότητα να λαμβάνονται ασφαλιστικά μέτρα, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δε θα εξαφανιστούν τα στοιχεία που τεκμηριώνουν την παραβίαση δικαιωμάτων κεκτημένων στο πλαίσιο της ηλεκτρονικής συναλλαγής.
Νέες ισόπεδες διαβάσεις

Τέσσερα Αυτόματα Συστήματα Ισόπεδης Διάβασης (ΑΣΙΔ) στις σιδηροδρομικές γραμμές Πειραιά - Αθήνας - Πάτρας και Κορίνθου - Μύλων έθεσε σε κανονική λειτουργία ο ΟΣΕ.

Τα τέσσερα νέα ΑΣΙΔ που βρίσκονται στις χιλιομετρικές θέσεις 36+030 (Ελευσίνα - Νέα Πέραμος), 227+720 και 228+090 (Μποζαΐτικα - Αγ. Διονύσιος) και 61+630 (Αργος - Μύλοι) έχουν ήδη ελεγχθεί για την αποτελεσματικότητά τους και ανταποκρίνονται σε όλα τα αντίστοιχα σύγχρονα διεθνή πρότυπα ασφαλείας, ανακοίνωσε ο ΟΣΕ.

Ελεγχος στις εταιρίες κινητής

Να ελέγξει τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας για τις υπηρεσίες που προσφέρουν... ή δεν προσφέρουν, ζητά από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών.

Συγκεκριμένα, υπήρξαν καταγγελίες ότι οι πελάτες και των τριών εταιριών δεν ενημερώνονται για τα τιμολόγια χρονοχρέωσης, τα οποία προκύπτουν από τις συμφωνίες των εταιριών αυτών με τηλεπικοινωνιακούς οργανισμούς άλλων χωρών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, το αποτέλεσμα είναι να πληρώνουν υπέρογκους λογαριασμούς από τη χρήση των κινητών τηλεφώνων τους, κυρίως σε χώρες της Νοτιανατολικής Ευρώπης.

Ο υφυπουργός Αλ. Βούλγαρης με επιστολή του, ζητά από την ΕΕΤΤ να ελέγξει τις καταγγελίες και να υποχρεώσει σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τις εταιρίες να ενημερώνουν πλήρως τους πελάτες τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ