Παρασκευή 26 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σε μεγαλοϊδιοκτήτες θα περάσουν τα ταξί

  Το νομοσχέδιο για την ίδρυση εταιριών προωθεί το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών. Συμφωνούν στις καταστροφικές - για χιλιάδες επαγγελματίες - αλλαγές οι ηγεσίες του ΣΑΤΑ και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας

Τέλος Μάρτη, αρχές Απρίλη υπολογίζει η κυβέρνηση να είναι έτοιμο το σχέδιο νόμου για την «Οργάνωση της αγοράς ταξί της Αθήνας», με το οποίο ανοίγει ο δρόμος για την άλωση του επαγγέλματος του αυτοκινητιστή ταξί από μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, ενώ έπονται και άλλοι κλάδοι επαγγελματιών αυτοκινητιστών.

Κατά τη χτεσινή συνάντηση που είχε ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής συναντήθηκε χτες με τους εκπροσώπους του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), τους δήλωσε ότι μόλις ολοκληρωθεί ο διάλογος, ο οποίος δε θα υπερβεί του δύο μήνες, θα καταθέσει το σχέδιο νόμου στη Βουλή, το οποίο βασίζεται σε σχετική μελέτη του υπουργείου. Βασική φιλοσοφία αυτής της μελέτης είναι η σύσταση εταιριών ταξί, με μετόχους όσους κατέχουν άδεια ταξί. Αυτό βέβαια, σε συνδυασμό με την επικείμενη «απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων», σημαίνει ότι αργά ή γρήγορα εταιρίες ταξί θα μπορεί να ιδρύει οποιοσδήποτε.

Το κυβερνητικό σχέδιο, με το οποίο σημειωτέον συμφωνούν οι ηγεσίες του ΣΑΤΑ και της ΠΟΕΙΑΤΑ, προβλέπει ότι για την ίδρυση εταιριών ταξί θα δοθούν στους ιδιοκτήτες ταξί ισχυρά φορολογικά και άλλα κίνητρα (απαλλαγή για πέντε χρόνια από το φόρο εισοδήματος, το ΦΠΑ και κάθε εισφορά που βαρύνει το ταξί κλπ.). Αντίθετα, όσοι ιδιοκτήτες ταξί δεν επιθυμούν να ενταχθούν θα συνεχίσουν να εργάζονται ατομικά, χωρίς, όμως, να έχουν την παραμικρή απαλλαγή, ούτε φυσικά την ειδική μεταχείριση που θα έχουν οι μέτοχοι των εταιριών.

Μετά τη συνάντηση με τον υπουργό, ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ Εμμ. Μπαντουράκης δήλωσε ότι η μελέτη του υπουργείου «είναι στη σωστή κατεύθυνση, διασφαλίζει το επάγγελμα και το θωρακίζει από κάθε επιβουλή».

Με την άποψη αυτή, αλλά και το κυβερνητικό σχέδιο, διαφωνούν ριζικά τα στελέχη της Ενωτικής Προοδευτικής Συνεργασίας, επισημαίνοντας ότι τα ταξί πρέπει να παραμείνουν στα φυσικά πρόσωπα, αλλά να δοθούν κίνητρα για την ίδρυση συνεταιρισμών ταξί, όπως είναι τα ραδιοταξί, που αποδεδειγμένα προσφέρουν καλές υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό.

Στο μεταξύ από την ερχόμενη Πέμπτη επιβάλλεται η δεύτερη δόση αύξησης στα κόμιστρα των ταξί (η πρώτη επιβλήθηκε την 1η Γενάρη 2001). Ετσι, η μονή ταρίφα αυξάνεται από 76 σε 80 δρχ.(η διπλή έχει αυξηθεί ήδη από 130 σε 150 δρχ.), η πρόσθετη επιβάρυνση για επιβίβαση από και προς σιδηροδρομικούς σταθμούς και σταθμούς ΚΤΕΛ αυξάνεται από 150 σε 200 δρχ. και η «κούρσα» από και προς αεροδρόμια θα κοστίζει επιπλέον 400 δρχ., από 300 δρχ. που ισχύει σήμερα. Επίσης, αυξάνονται η χρέωση των αποσκευών άνω των 10 κιλών, από 50 σε 100 δρχ. και οι κλήση ραδιοταξί από 600 σε 700 δρχ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ