Παρασκευή 26 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΓΙΓΑΝΤΩΣΗ ΠΕΤΡΟΛΑ
Κυβερνητική απόφαση - καταδίκη του Θριάσιου!
  • Ναι στην επέκταση, είπε η Κυβερνητική Επιτροπή, με δικαιολογίες - προσβολή της κοινής νοημοσύνης
  • Τεράστια σημασία αποκτούν πια οι κινητοποιήσεις  των κατοίκων της περιοχής

Το «πράσινο φως» για την καταστροφική νέα γιγάντωση της ΠΕΤΡΟΛΑ έδωσε χτες η κυβέρνηση, με απόφαση της άτυπης συνεδρίασης της Κυβερνητικής Επιτροπής. Με την απόφαση αυτή, λύνονται ουσιαστικά τα χέρια και των τριών συναρμόδιων υπουργών (Εθνικής Οικονομίας - Ανάπτυξης και ΠΕΧΩΔΕ) να υπογράψουν την κατά παρέκκλιση της νομοθεσίας επέκταση της ΠΕΤΡΟΛΑ, δημιουργώντας ένα εν δυνάμει «Σεβέζο» και «Μποπάλ» μαζί μέσα στο Λεκανοπέδιο. Κι όλα αυτά, με πρόσχημα τον «εκσυγχρονισμό» του διυλιστηρίου και την ...προστασία του περιβάλλοντος, αυτό θα γίνει - λένε - για να παράγονται ...καθαρότερα καύσιμα!

Κάτω από τις συνθήκες αυτές, αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία ο αγώνας των κατοίκων της περιοχής και η πάνδημη συμμετοχή του στις κινητοποιήσεις, που έχει εξαγγείλει η Επιτροπή Αγώνα και οι οποίες θα κορυφωθούν στις 2 Φλεβάρη, με τον αποκλεισμό της Ανατολικής Εισόδου της πόλης της Ελευσίνας στο ύψος της «Χαλυβουργικής».

Για την καλύτερη προετοιμασία της μεγάλης αυτής συγκέντρωσης διαμαρτυρίας, πρόκειται να πραγματοποιηθεί σήμερα στις 8 μ.μ., στο Δημαρχείο Ελευσίνας, μεγάλη σύσκεψη των Δημοτικών Συμβουλίων του Θριασίου και των μαζικών φορέων της περιοχής, την οποία συγκάλεσαν οι τέσσερις δήμαρχοι και κοινοτάρχες (Ελευσίνας, Μάνδρας, Ασπροπύργου και Μαγούλας) και ο πρόεδρος του Αναπτυξιακού Συνδέσμου.

Μόνο ως προσβολή της νοημοσύνης θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν οι δικαιολογίες για την καταστροφική αυτή απόφαση της Κυβερνητικής Επιτροπής, που ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, υφυπουργός Τύπου Τ. Χυτήρης. Αφού είπε ότι «έως το 2005 επιβάλλεται ο εκσυγχρονισμός όλων των διυλιστηρίων της χώρας, κατόπιν οδηγιών της ΕΕ» και ότι «όπου δε θα γίνει ένας τέτοιος εκσυγχρονισμός, τότε το διυλιστήριο εκ των πραγμάτων κλείνει, γιατί τα προϊόντα που παράγει δε θα βρίσκουν αγοραστές», έφτασε στο σημείο να «βαφτίσει» την κοινή υπουργική απόφαση για την αδειοδότηση των επεκτάσεων ως δήθεν «πρόγραμμα αναβάθμισης και ανάπλασης της περιοχής»! Δε δίστασε, μάλιστα, να μιλήσει και για «καχυποψία και αντίδραση των κατοίκων της περιοχής που δικαιολογούνται», σε μια ανεπιτυχή, βέβαια, προσπάθεια να δικαιολογήσει την προσπάθεια της κυβέρνησης όλο το προηγούμενο διάστημα, που χρησιμοποιούσε έναν υποτιθέμενο διάλογο με την Επιτροπή Αγώνα ως «φύλλο συκής» για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του ομίλου Λάτση...

Οσον αφορά το επιχείρημα περί αναβάθμισης και ανάπλασης της περιοχής, που μεταχειρίζεται η κυβέρνηση για την αδειοδότηση των επεκτάσεων, είναι από μόνο του αστείο. Αρκεί κανείς να θυμηθεί τους 14 νεκρούς και τους δεκάδες τραυματίες του 1992, λίγα χρόνια μετά τον προηγούμενο εκσυγχρονισμό του ίδιου διυλιστηρίου και αρκεί να αναπνεύσει κανείς για λίγο τον μολυσμένο αέρα του Θριασίου.

Οσον αφορά το άλλο επιχείρημα περί δήθεν υποχρεωτικού εκσυγχρονισμού, λόγω εναρμόνισης με τις προδιαγραφές της ΕΕ, έχει απαντήσει η Επιτροπή Αγώνα, με το υπόμνημα που έχει επιδώσει στους συναρμόδιους υπουργούς, αλλά και η ίδια η ΠΕΤΡΟΛΑ μέσω του Ενημερωτικού Δελτίου εισαγωγής της στο Χρηματιστήριο. Από τις Οδηγίες της ΕΕ, την ΠΕΤΡΟΛΑ αφορά μόνο η παραγωγή ντίζελ κίνησης. Η παραγωγή ντίζελ κίνησης από την ΠΕΤΡΟΛΑ για το έτος 1999 αποτελεί μόνο το 13% των παραγόμενων προϊόντων της ή το 18% της συνολικής δυναμικότητας. Η εναρμόνιση αυτή, που αφορά μόνο το 10 - 15% της συνολικής επένδυσης, μπορεί επομένως να επιτευχθεί με εκσυγχρονισμό της υπάρχουσας μονάδας. Είναι, δηλαδή, το πρόσχημα για την καταστροφική γιγάντωσή της. Ολα τα άλλα αποτελούν φθηνές δικαιολογίες...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ