Παρασκευή 26 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Αλυτα προβλήματα, άγνωστο πότε θα λειτουργήσει

Η άρνηση της «Χόχτιφ» να καταβάλει 48 δισ.  για το σύστημα αεροναυτιλίας PALAS,  όπως έχει δεσμευτεί με τη σύμβαση, μια από τις κύριες αιτίες καθυστέρησης 

Λύσεις στα εύκολα φαίνεται να δίνει η κυβέρνηση όσον αφορά τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου Σπάτων, αλλά αφήνει ανοιχτά τα σοβαρά θέματα, που άπτονται στον τομέα ασφάλειας του αεροδρομίου και των πτήσεων.

Ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής συναντήθηκε χτες με τους εκπροσώπους όλων των φορέων που εμπλέκονται στη λειτουργία του νέου αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», για να εξετάσουν από κοινού τις εκκρεμότητες που υπάρχουν για τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη σύσκεψη δε δόθηκαν λύσεις στις σοβαρές εκκρεμότητες και για το λόγο αυτό αποφασίστηκε να επαναληφθεί την ερχόμενη Πέμπτη. Ωστόσο, παραμένει άγνωστο πότε ο Χρ. Βερελής θα είναι έτοιμος να χορηγήσει την απαιτούμενη άδεια λειτουργίας του νέου αεροδρομίου, αν και ο ίδιος είχε ζητήσει από την περασμένη βδομάδα πίστωση χρόνου λίγων ημερών.

Οπως έγινε γνωστό, ένα από τα σοβαρότερα θέματα που ανακύπτει είναι το θεσμικό πλαίσιο εποπτείας της ασφάλειας του αεροδρομίου, καθώς ο ρόλος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) στο νέο αεροδρόμιο θα είναι περιορισμένος. Σημειώνεται ότι σε ρύθμιση που προωθεί η κυβέρνηση για τη λειτουργία των ιδιωτικών αεροδρομίων, προβλέπεται ότι χρέη αερολιμενάρχη θα εκτελεί ο διευθύνων σύμβουλος της διαχειρίστριας εταιρίας. Επίσης σοβαρό πρόβλημα είναι και η διαχείριση καταστάσεων κρίσης, καθώς η εταιρία του νέου αεροδρομίου θέλει αυτό το ρόλο να τον αναλάβει η ΥΠΑ. Με τη λύση αυτή δε συμφωνούν οι αρμόδιοι της ΥΠΑ, καθώς στην ουσία η υπηρεσία στο νέο αεροδρόμιο δε θα ασκεί κανένα διοικητικό ρόλο.

Κατά τα άλλα, σημαντικές εκκρεμότητες υπάρχουν και στον τομέα της αεροναυτιλίας, καθώς ακόμα δεν έχει παραδοθεί στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) από την εταιρία «Τόμσον» το σύστημα PALAS του νέου αεροδρομίου (το σύστημα απεικόνισης των αεροπλάνων με στοιχεία ύψους πτήσεων, πορείας στις οθόνες που έχουν μπροστά τους οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας). Η καθυστέρηση στην παραλαβή των συστημάτων αεροναυτιλίας, τελικού κόστους άνω των 100 δισ. δρχ., έναντι αρχικού 50 δισ. δρχ., σύμφωνα με παράγοντες της ΥΠΑ, οφείλεται στην άρνηση της εταιρίας «Χόχτιφ» να καταβάλει τα 48 δισ. δρχ., που προβλέπει η κατασκευαστική σύμβαση. Ετσι, η υπόθεση έχει παραπεμφθεί στη διαιτησία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Εκκρεμότητες υπάρχουν, επίσης και στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, καθώς δεν έχει διασφαλιστεί ακόμα η λειτουργία του εναλλακτικού δικτύου τηλεπικοινωνιών.

Οσον αφορά την εκπαίδευση του εξειδικευμένου προσωπικού της ΥΠΑ, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να επισημανθεί ότι ενώ απαιτούνται 96 αεροελεγκτές για να εξυπηρετηθούν πλήρως οι σημερινές ανάγκες, υπάρχουν μόνο 82, εκ των οποίων μάλιστα οι 40 είναι νεοπροσληφθέντες στην υπηρεσία και ο χρόνος που απομένει για να εκπαιδευτούν στα νέα συστήματα δεν επαρκεί.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί, ότι στην αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση του αεροδρομίου Σπάτων, προβλέπονται ρήτρες σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου για κάθε μέρα καθυστέρησης στη λειτουργία του αερολιμένα, όπως επίσης προβλέπονται και «γενναίες» αποζημιώσεις προς τη «Χόχτιφ» αν δεν επιτυγχάνονται τα προβλεπόμενα μεγέθη, που είναι 50 πτήσεις την ώρα και 16 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ