Το κοινό που γέμισε το θέατρο χάρισε ένα θερμό και παρατεταμένο χειροκρότημα σε όλους τους συντελεστές, που έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους και δημιούργησαν μια λιτή, καλοδουλεμένη παράσταση, που αναδείκνυε το σπουδαίο κείμενο της συγγραφέα Γαλάτειας Καζαντζάκη. Ενα έργο που γράφτηκε το 1933 και μεταφέρεται για πρώτη φορά στη θεατρική σκηνή.
Βασικό χαρακτηριστικό της λογοτεχνικής δημιουργίας της Γαλάτειας Καζαντζάκη, που κατέχει τον τίτλο της πρώτης κομμουνίστριας συγγραφέα, είναι η αναφορά στη θέση της γυναίκας. Το έργο είναι αφιερωμένο στη συνειδητή προσπάθειά της για χειραφέτηση της γυναίκας. Αναδεικνύει την ανάγκη συμμετοχής των γυναικών στην ταξική πάλη και ότι μόνο μέσα από την ανατροπή αυτού του συστήματος θα δοθεί τέλος στη διπλή καταπίεση της γυναίκας. Στηλιτεύει αλύπητα τις γυναικείες και αντρικές προκαταλήψεις και συμπεριφορές γύρω από τη θέση της γυναίκας.
Η ταυτότητα της παράστασης: Σκηνοθεσία: Πέρης Μιχαηλίδης. Βοηθός σκηνοθέτη: Ελεάννα Γρηγορίου. Ενδυματολόγος: Δέσποινα Χειμώνα. Μουσική επιμέλεια: Ελσα Στουρνάρα, Βασιλική Σαραντοπούλου.
Παίζουν: Δήμητρα Μπάσιου, Βασιλική Σαραντοπούλου, Κατερίνα Σούλη, Βιβή Τάγαρη, Δώρα Χάγιου. Συμμετέχει η μουσικός Ελσα Στουρνάρα με το ακορντεόν της.
Θα ακολουθήσουν παραστάσεις στις 20, 26 και 27 Φλεβάρη, στις 9 μ.μ.
Για πληροφορίες - κρατήσεις θέσεων στο τηλέφωνο 694 7559638, καθημερινά από 9 π.μ. έως 1 μ.μ.
«Ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων καταγγέλλει το Διαδρατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP) για τις απολύσεις συναδέλφων στην περιοχή της Θράκης χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες τους και για την εκδικητική μη ανανέωση σύμβασης - απόλυση συναδέλφου με συνδικαλιστική δράση».
Ο ΣΕΚΑ σημειώνει ότι όλοι οι αρχαιολόγοι και οι εργάτες των ανασκαφών σε Εβρο και Ξάνθη απολύθηκαν αρχικά στις 23 Δεκέμβρη, με την ενημέρωση ότι θα επαναπροσλαμβάνονταν τις πρώτες μέρες του Γενάρη, και αναφέρεται στη συνέχεια:
«Αρχές Γενάρη επαναπροσλήφθηκαν όλοι οι αρχαιολόγοι, εκτός από μία συνάδελφο, στην οποία δεν δόθηκε καμία εξήγηση ή αιτία για το γεγονός αυτό και ενώ δεν είχαν τελειώσει οι εργασίες της. Η συγκεκριμένη συνάδελφος είχε αναπτύξει έντονη συνδικαλιστική δράση όλο το προηγούμενο διάστημα και συμμετείχε στην οργάνωση των εργαζομένων στην πανελλαδική απεργία στις 14 Δεκέμβρη. Μάλιστα, μέχρι σήμερα δεν την προσλαμβάνουν ούτε για να τελειώσει τα ημερολόγια, τους καταλόγους ευρημάτων κ.λπ., παρά τη σχετική αίτηση από τις Εφορείες Αρχαιοτήτων προς τον TAP και ενώ αποτελεί υποχρέωσή του.
Ακολούθησε και η απομάκρυνση δεύτερης συναδέλφου, η οποία, ενώ τελούσε σε καθεστώς απόλυσης και εργασιακής ομηρίας (όπως όλοι οι αρχαιολόγοι της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ξάνθης ήδη από τις 23 Δεκέμβρη), τραυματίστηκε στο πόδι, λίγες μέρες πριν την προγραμματισμένη επαναπρόσληψή της. Παρά τις διαβεβαιώσεις ότι θα συνέχιζε να εργάζεται στο έργο μετά το πέρας των εορτών και παρά τη δυνατότητα απασχόλησής της σε εναλλακτική θέση μέχρι να αναρρώσει (καταγραφές), τελικά αποφασίστηκε η οριστική απόλυσή της από το έργο.
Με το τέλος του Γενάρη, ο TAP προχώρησε στην απόλυση σχεδόν του συνόλου των αρχαιολόγων και των εργατών σε Ξάνθη και Εβρο και ενώ δεν έχουν τελειώσει οι εργασίες. (...) Την ίδια στιγμή, οι απολυμένοι μαθαίνουν την πρόθεση TAP και ΥΠΠΟΑ να προχωρήσουν σε συνέδριο για τις αρχαιότητες του έργου! Ολα για τη διαφήμιση και τη χειραγώγηση του λαού της περιοχής, με τις πλάτες της κυβέρνησης.
Στον Εβρο ο TAP στρέφεται και κατά της Πολιτιστικής Κληρονομιάς του λαού μας, με την απόλυτη καταπάτηση της απόφασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΑΔΑ: ΨΨΗ6465Π4-ΗΡΡ) σχετικά με το ναό και τις άλλες αρχαιότητες, που εντοπίστηκαν και αποκαλύφθηκαν στην περιοχή του Πόταμου Αλεξανδρούπολης. Ενώ είναι απαράβατος όρος οι ανασκαφικές και άλλες εργασίες για την προστασία των αρχαιοτήτων, για να περάσει ο αγωγός κάτω από το μνημείο, ο TAP αρνείται να τηρήσει τα νόμιμα και δεν προχωράει στην επαναπρόσληψη του προσωπικού που απέλυσε και την εκτέλεση των εργασιών, παρόλο που προχωράει κανονικά τις εργασίες για τον αγωγό. Ετσι, οι αρχαιότητες είναι εκτεθειμένες και κινδυνεύουν με καταστροφές με την πλήρη ευθύνη του TAP.
Ολα τα παραπάνω γίνονται με την πλήρη συνενοχή και συγκατάβαση της κυβέρνησης και του ΥΠΠΟΑ, τους οποίους καταγγέλλουμε. Είναι ξεδιάντροποι (...).
Απαιτούμε:
Πρόκειται για ένα ψυχολογικό δράμα, με τις καθημερινές τριβές, αλλά και τις πικρές αλήθειες που κρύβει συνήθως μια συγγενική σχέση. Με αφορμή τα γενέθλια του ενοίκου τους, Μάρκου, δύο γυναίκες - αδερφές, που δεν τα κατάφεραν στη ζωή τους, αρχίζουν να ξετυλίγουν το παρελθόν τους και να αλληλοσπαράζονται. Η οικογένεια, τα βιώματα, οι παιδικές κόντρες αλλά και οι ξεχωριστές μα και τόσο ίδιες ζωές τους γίνονται σκιές που τις καταδιώκουν, αλλά και τις λυτρώνουν ταυτόχρονα.
Παίζουν: Αννα Παντζέλη και Λίνα Μαρκάκη. Σκηνοθεσία Αννας Παντζέλη. Σκηνικά: Γιάννης Μυρσιώτης. Κοστούμια: Λένα Μηνά. Μουσική: Χρίστος Τσαπάρας - Αθηνά Μπαρδάκου. Φωτισμοί: Τάκης Μπαρδάκος. Φωτογραφίες: Αντώνης Συμεωνάκης.
Το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας παρουσιάζει, σε συνεργασία, το έργο του Πάτρικ Χάμιλτον «Το φως του γκαζιού» στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» στις 25 (στις 19.15 και 21.15) και 26 Φλεβάρη (στις 21.15), σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν.
Γραμμένο το 1938, «Το φως του γκαζιού» ακολουθεί την παράδοση των σπουδαίων θρίλερ του Αλφρεντ Χίτσκοκ, της Αγκάθα Κρίστι. Στην Ελλάδα το έργο έτυχε πάντα θερμής υποδοχής όποτε παρουσιάστηκε στο θέατρο. Εχει μεταφερθεί και στον κινηματογράφο, με την Ινγκριντ Μπέργκμαν, σε σκηνοθεσία Τζορτζ Κιούκορ.
Στο Λονδίνο του 1890, κάθε βράδυ, όταν ο Τζακ πηγαίνει στην πόλη, η γυναίκα του η Μπέλλα μένει μόνη στο σπίτι και προσπαθεί να εξηγήσει τη μυστηριώδη εξαφάνιση αντικειμένων, τα βήματα που ακούγονται στον πάνω όροφο που είναι άδειος και τις αυξομειώσεις που έχει το φως του γκαζιού. Μήπως τελικά έχει αρχίσει να τρελαίνεται; Η απειλή βρίσκεται στη φαντασία της ή μήπως αυτό το σπίτι κατοικείται από σκοτεινά μυστικά; Η απροσδόκητη εμφάνιση του αστυνομικού επιθεωρητή Ραφ θα φέρει στην επιφάνεια αποκαλύψεις που θα κλονίσουν τη σχέση του ζευγαριού.
Συντελεστές: Μετάφραση - Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κοέν. Σκηνικά - Κοστούμια: Χριστίνα Κωστέα. Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Παίζουν: Στέφανος Κυριακίδης, Τάνια Τρύπη, Πασχάλης Τσαρούχας, Αλίκη Μπομποτά και η Μελίνα Βαμβακά.