ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 14 Απρίλη 2001 - Κυριακή 15 Απρίλη 2001
Σελ. /24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Συνεχίζουν μετά την Ανάσταση
«Ενας ήρως με παντούφλες» στη Νέα Σκηνή του Εθνικού
«Ενας ήρως με παντούφλες» στη Νέα Σκηνή του Εθνικού
  • Θα συνεχιστούν και μετά το Πάσχα οι παραστάσεις στις σκηνές του Εθνικού Θεάτρου: Στην Κεντρική Σκηνή παίζεται το έργο του Τένεσι Ουίλιαμς «Καμίνο Ρεάλ», που σκηνοθετεί η Ασπα Τομπούλη. Παίζουν: Χρήστος Πάρλας, Γιώργος Κέντρος, Σμαράγδα Σμυρναίου κ.ά. Στη Νέα Σκηνή η πικρή κωμωδία των Αλέκου Σακελλάριου - Χρήστου Γιαννακόπουλου «Ενας ήρως με παντούφλες», σε σκηνοθεσία Γιάννη Ιορδανίδη. Παίζουν: Νίκος Μπουσδούκος, Μπέτυ Βαλάση, Δημήτρης Τσούτσης, Παναγιώτα Βλαντή κ.ά. Στη σκηνή Κοτοπούλη θα συνεχιστούν οι παραστάσεις του κλασικού έργου του Γρηγόριου Ξενόπουλου «Φοιτηταί», σε σκηνοθεσία του Κώστα Τσιάνου. Παίζουν: Γιάννης Βογιατζής, Σοφία Ολυμπίου, Γιώργος Τσιτσόπουλος κ.ά. - Στην Πειραματική Σκηνή θα παρουσιάσει την εργασία του το 7ο Εργαστήρι Ηθοποιών, που θα ανεβάσει, υπό τη διδασκαλία - σκηνοθεσία του Δημήτρη Οικονόμου, μια σύνθεση κειμένων με τίτλο «Σταθμοί κάτω από την πόλη». Η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για τις 22 Απρίλη.
  • Από την Τετάρτη μέχρι 29/4, στο «Ανοιχτό Θέατρο»: «Τελευταία Πράξη» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, σε σκηνοθεσία Γιώργου Μιχαηλίδη. Παίζουν: Θόδωρος Μπογιατζής, Ελένη Κρίτα, Δημήτρης Αγοράς, Ντίνα Μιχαηλίδη, Δημήτρης Δεγαΐτης, Δημήτρης Γιαννόπουλος κ.ά.
  • Από Τρίτη μέχρι τέλος Μάη, στις «Ροές»: το έργο «Καθαροί, πια» της νεαρής Αγγλίδας Σάρα Κέιν, που αυτοκτόνησε το 1999 στα 28 της χρόνια. Η παράσταση ανεβαίνει σε μετάφραση Τζένης Μαστοράκη, σκηνοθεσία Λευτέρη Βογιατζή, σκηνικά Λίλης Πεζανού, χορογραφία Δημήτρη Παπαϊωάννου, κοστούμια Κωνσταντίνου Ζαμάνη, μουσική Κωνσταντίνου Βήτα. Παίζουν: Λευτέρης Βογιατζής, Νίκος Κουρής, Θάνος Σαμαράς, Χρήστος Λούλης, Αμαλία Μουτούση, Γιάννος Περλέγκας, Αλεξία Καλτσίκη.
  • Στη «Σφενδόνη» το έργο του Αντώνη Μόλλα «Λίγα απ' όλα», πρωτοπαιγμένο από τον ίδιο το 1918 στο θέατρο σκιών. Το ρόλο του Καραγκιόζη ερμηνεύει η Αννα Κοκκίνου. Η σκηνοθεσία είναι του Δήμου Αβδελιώδη. Παίζουν επίσης: Παναγιώτης Ραπτάκης, Κωνσταντίνος Θεμελής, Μαρίνος Μουζάκης κ.ά.
  • «Μια πιθανή συνάντηση» στο «Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας»
    «Μια πιθανή συνάντηση» στο «Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας»
    Στο «Αλάμπρα»: «Τα παιδιά ενός κατώτερου Θεού» του Μ. Μέντοφ σε μετάφραση και σκηνοθεσία Γιάννη Βούρου, σκηνικά - κοστούμια Γιώργου Πάτσα. Παίζουν: Γιάννης Βούρος, Πέγκυ Τρικαλιώτη, Τιτίκα Βλαχοπούλου, Θόδωρος Εξαρχος κ.ά.
  • Από την Τετάρτη, στο «Θέατρο Εξαρχείων»: «Το πένθος του Αρουραίου» του Γουόλας Σον, σε σκηνοθεσία Τάκη Βουτέρη, μετάφραση Αννίτας Δεκαβάλλα. Παίζουν: Τάκης Βουτέρης, Αννίτα Δεκαβάλλα και Μανώλης Γιούργος. Πιάνο παίζει επί σκηνής η Θάλεια Αθανίτη.
  • Το έργο του Πάουλ Μπαρτς «Μια πιθανή συνάντηση» συνεχίζεται μέχρι τέλος Απρίλη στο «Θέατρο της οδού Κεφαλληνίας», σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού. Παίζουν: Γιάννης Βόγλης, Σοφοκλής Πέππας, Ηλίας Ασπρούδης.
  • Από 21/4 μέχρι τέλος Μάη, στο «Θέατρο Τέχνης» της οδού Φρυνίχου: «Ο Μικρός πρίγκιπας» του Αντουάν Σαιντ - Εξυπερύ σε σκηνοθεσία Μίμη Κουγιουμτζή. Παίζουν: Ρούλα Κουτρουμπέλη, Στέλλα Μπονάτσου, Ανέστης Κατούνης, Κώστας Βελέντζας, Λουκία Μιχαλά, Σοφία Φαραζή κ.ά.
  • Μέχρι τέλος Απρίλη και στο Υπόγειο του «Θεάτρου Τέχνης» θα παίζεται το έργο του Ισπανού συγγραφέα Jose Sanchis Sinistera «Η πολιορκία του Λένινγκραντ», σε σκηνοθεσία Μίμη Κουγιουμτζή. Ερμηνεύουν: Ρένη Πιττακή και Μπέττυ Αρβανίτη.
  • Από την Τετάρτη στο «Θέατρο του Νέου Κόσμου»: «Το τέλος του παιχνιδιού» του Μπέκετ σε μετάφραση Κωστή Σκαλιόρα, σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου. Παίζουν: Χρήστος Στέργιογλου, Μανώλης Μαυροματάκης, Ολγα Δαμάνη, Πάνος Πανάγου. Στον Επάνω Χώρο συνεχίζονται οι παραστάσεις του έργου «Παίζοντας με τη φωτιά» του Στρίντμπεργκ με τους: Αλκη Κούρκουλο, Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, Εβελίνα Παπούλια κ.ά.
  • Το έργο του Γιώργη Παπάζογλου «Αγγέλα Παπάζογλου» στο θέατρο «Μεταξουργείο», με την Αννα Βαγενά. Η επιλογή του υλικού και η θεατρική διασκευή είναι του μουσικολόγου Λάμπρου Λιάβα.
  • «Λίγο απ' όλα» στο θέατρο «Σφενδόνη»
    «Λίγο απ' όλα» στο θέατρο «Σφενδόνη»
    «Η Νοσταλγός», στον «Τεχνοχώρο υπό σκιάν», από την Πέμπτη μέχρι το τέλος Μάη. Πρόκειται για διερεύνηση των δραματικών πυρήνων των διηγημάτων του Παπαδιαμάντη, σε επιλογή - σύνθεση των κειμένων και σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού. Παίζουν: Αιγινίτου Μαρία, Ανδρέου Βασίλης, Δάμπασης Γιώργος, Ημελλος Δημήτρης κ.ά.
  • Στο «Βεάκη»: το «Νυφικό κρεβάτι» του Γιαν Ντε Χάρτογκ, σε διασκευή Αλέξανδρου Ρήγα και Δημήτρη Αποστόλου, σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ρήγα, σκηνικά - κοστούμια Γιώργου Ασημακόπουλου, μουσική επιμέλεια Σταμάτη Γιατράκου, φωτισμούς Λευτέρη Παυλόπουλου. Παίζουν: Νίκος Σεργιανόπουλος και Ρένια Λουιζίδου.
  • Από τις 21/4 μέχρι 6/5, στο θέατρο «Θησείον»: «Κοσμικό γεγονός» του Νιλ Λαμπιούτ, σε μετάφραση Χριστίνας Μπάμπου - Παγκουρέλη, σκηνοθεσία Μαρίας Σάββα. Παίζουν: Στάθης Γράψας, Μαρία Μαλταμπέ, Μαρία Σάββα και Πέτρος Σταθακόπουλος.
  • Από την Τετάρτη του Πάσχα στη β' σκηνή του «Χώρα», το έργο της Μαργαρίτας Καραπάνου «Ναι» σε σκηνοθεσία Αντζελας Μπρούσκου. Παίζουν: Παρθενόπη Μπουζούρη και Αντζελα Μπρούσκου. Και στην α' σκηνή «Το φάντασμα της όπερας Νο 2», σε σκηνοθεσία Πέτρου Ζούλια. Παίζουν: Γιάννης Μποσταντζόγλου, Φώτης Σπύρος, Χριστίνα Παπαμίχου κ.ά.
  • Στο θέατρο «Κατερίνα Βασιλάκου»: «Ο άντρας που δεν τον περιμένει κανείς» της Γιασμίνα Ρεζά, σε σκηνοθεσία Βασίλη Αναστασίου. Παίζουν: Κατερίνα Βασιλάκου, Περικλής Μουστάκης.
  • Από Πέμπτη μέχρι τέλος Απρίλη, στο «Θέατρο του Ηλιου»: «Λευκές νύχτες» του Ντοστογιέφσκι, σε διασκευή - σκηνοθεσία Ανδρέα Παπασπύρου. Παίζουν: Ανδρέας Παπασπύρος, Αννα Αντωνίου, Μάκης Ακριτίδης, Δάφνη Βασειλιάδου.
  • Η «Ομάδα Θέαμα» με τα γνωστά της κόμικς, στον «Τεχνοχώρο»: «Ουπς!» σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα. Παίζουν: Γιάννης Στεφόπουλος, Σπύρος Μπιμπίλας, Μαριάννα Κάλμπαρη, Κατερίνα Λυπηρίδου, Στέλιος Πέτσος, Σταύρος Μαυρίδης, Γιάννης Πολιτάκης, Νέστωρ Κοψιδάς, Εβελίνα Αραπίδου, Αρης Σερβετάλης.
  • Από την Πέμπτη, στο «Νέο Ριάλτο»: το έργο του Σαμ Μπόμπρικ «Αμλετ ο Β'», σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ, σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη. Παίζουν: Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Χρήστος Κελαντώνης, Ελισάβετ Κωνσταντινίδου, Βασιλική Ανδρίτσου, Αλέξανδρος Κολιόπουλος κ.ά.
  • Από την Τρίτη του Πάσχα, στο «Βέμπο»: «Η Γυνή να φοβήται τον άντρα» του Γιώργου Τζαβέλλα, σε σκηνοθεσία Σμαρούλας Γιούλη. Ερμηνεύουν: Γιώργος Παρτσαλάκης, Μαρία Τζομπανάκη, Νατάσσα Μανίσαλη, Βαλέρια Κουρούπη κ.ά.
  • Στο «Μουσούρη»: «Εϊντζελ Μπέιμπι» του Μάικλ Ράιμερ, σε σκηνοθεσία Αντώνη Καλογρίδη. Παίζουν: Ακης Σακελλαρίου, Νατάσα Καλογρίδη, Θοδωρής Αθερίδης, Αλεξάνδρα Παλαιολόγου κ.ά.
  • Στην «Αλκυονίδα» από την Τρίτη του Πάσχα, συνεχίζονται οι παραστάσεις του «Αμπιγιέρ» του Ρόναλντ Χάργουντ και «Το ημερολόγιο ενός τρελού» του Γκόγκολ. Στον «Αμπιγιέρ» παίζουν: Γιώργος Μεσσάλας, Ολγα Τουρνάκη, Ντένη Θεμελή, Πάνος Χατζηκουτσέλης, Περικλής Μοσχολιδάκης, Παναγιώτης Σπηλιόπουλος κ.ά.
  • Στο θέατρο «Αλίκη»: το έργο της Ελενας Ακρίτα «Η δίαιτα του Αστροναύτη», σε σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή. Ερμηνεύουν: Αννα Παναγιωτοπούλου, Τάσος Χαλκιάς, Χρύσα Ρώπα, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Χρήστος Γιάνναρης, Γαλήνη Τσεβά, Δήμητρα Ματσούκα κ.ά.
  • Μέχρι το τέλος Απρίλη θα παίζεται ο «Ταρτούφος» του Μολιέρου, στο «Πόρτα», σε μετάφραση Ανδρέα Στάικου, σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαΐδη. Ερμηνεύουν: Γιάννης Μπέζος, Παύλος Χαϊκάλης, Ναταλία Τσαλίκη, Τζένη Μιχαηλίδου, Ελένη Κοκκίδου, Γιώργος Ζιόβας, Αριστοτέλης Αποσκίτης κ.ά.
  • Στο «Τρένο στο Ρουφ»: «Η κυρία εξαφανίζεται» του Αλφρεντ Χίτσκοκ σε απόδοση Ερρίκου Μπελιέ, σκηνοθεσία Τατιάνας Λύγαρη. Παίζουν: Αννυ Δημάδη, Βλάσης Ζώτης, Ελευθερία Βιδάκη, Δημήτρης Κοτζιάς, Ανδρέας Μαριανός, Μπέττυ Νικολέση. Ακορντεόν παίζει ο Νίκος Ντας.
  • Από την Τρίτη, στο θέατρο της «Ανοιξης»: «Στο μπορντέλο, μια ελεγεία στην αθωότητα», σε σκηνοθεσία Ιάκωβου Δρόσου. Παίζουν: Αφροδίτη Αλ Σάλεχ, Κωνσταντίνος Αποστολάκης, Γιώργος Γεμελιάρης κ.ά.
  • Στο θέατρο «Ορφέας»: η επιθεώρηση «Φοβού τον Αβραμόπουλο και ορχιδέες... φρέσκες» των Μπιλίρη - Βενιέρη.

Θεσσαλονίκης «φιλοξένια»
«Ηρθες και θα μείνεις» στη Μονή Λαζαριστών στη θεσσαλονίκη
«Ηρθες και θα μείνεις» στη Μονή Λαζαριστών στη θεσσαλονίκη
  • Στη Μονή Λαζαριστών «Σωκράτης Καραντινός» φιλοξενεί το ΚΘΒΕ την παράσταση «Ηρθες και θα μείνεις» των Ρενέ Τέιλορ και Τζόσεφ Μπολόνια, που ανεβαίνει σε απόδοση Μάριου Πλωρίτη, σκηνοθεσία Κάτιας Δανδουλάκη και Βασίλη Τσιβιλίκα, σκηνικά Γιώργου Γαβαλά, κοστούμια Λουκίας, φωτισμούς Λευτέρη Παυλόπουλου και μουσική επιμέλεια Ιάκωβου Δρόσου. Οι δύο ήρωες, που ερμηνεύουν η Κάτια Δανδουλάκη και ο Βασίλης Τσιβιλίκας, προέρχονται από τον ιδιότυπο «πλανήτη» του θεάματος, όπου αμέτρητοι άνθρωποι, ταλαντούχοι και μη, παλεύουν όχι μόνο για τον δύσκολο επιούσιο, αλλά και για την πολύ πιο δύσκολη επιτυχία και καθιέρωση, που ακόμα κι όταν έρχεται, δε φέρνει πάντα «γλυκό ψωμί».
  • Στο θέατρο «Παλλάς» της Θεσσαλονίκης θα παίζεται, από τη Δευτέρα του Πάσχα το «Σεσουάρ για δολοφόνους» των Μπρους Τζόρνταν - Μέριλιν Αμπραμς. Το έργο παρουσιάζεται σε απόδοση - διασκευή Θοδωρή Πετρόπουλου, σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη, σκηνικά - κοστούμια Γιώργου Ασημακόπουλου. Παίζουν: Τόνυ Αντονυ, Κώστας Κόκλας, Μαρία Λεκάκη, Ηρώ Μανέ, Σπύρος Νικολαΐδης, Χρήστος Χατζηπαναγιώτης.
  • Στο «Ράδιο Σίτυ» ανήμερα του Πάσχα ξεκινούν οι παραστάσεις του Χάρρυ Κλυνν με την επιθεώρηση «Ρόμπες ξεκούμπωτες» με κείμενα δικά του και του Ντίνου Σπυρόπουλου, σκηνοθεσία του Χάρρυ Κλυνν, μουσική του Νίκου Στρατηγού, χορογραφίες Δημήτρη Παπάζογλου, σκηνικά Κάρολου Ρωμούση, κοστούμια Θεοδώρας Μαροσούλη. Παίζουν: Χάρρυ Κλυνν, Βάσια Τριφύλλη, Τάσος Παλαντζίδης, Γιάννης Καπετάνιος κ.ά.
  • Στο θέατρο «Ανατόλια» μετακομίζει, ανήμερα του Πάσχα και το «Εξ επαφής» του Πάτρικ Μάρμπερ, σε μετάφραση και σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, σκηνικά - κοστούμια Ελένης Μανωλοπούλου και μουσική επιμέλεια Ιάκωβου Δρόσου. Ερμηνεύουν: Σταμάτης Φασουλής, Πέμη Ζούνη, Σταύρος Ζαλμάς, Μαρία Πρωτόπαππα.

Μεταπασχαλινές πρεμιέρες
«Ιστορίες της πόλης» στο θέατρο «Σημείο»
«Ιστορίες της πόλης» στο θέατρο «Σημείο»
  • Μετά το Πάσχα θα ανέβει στο «Θέατρο της οδού Κυκλάδων», «Το έβδομο ρούχο» της Ευγενίας Φακίνου, που διασκεύασε και σκηνοθετεί ο Δημήτρης Μαυρίκιος. Τα σκηνικά - κοστούμια είναι της Λίλης Πεζανού, η μουσική της Φωτεινής Μπαξεβάνη και η επιμέλεια κίνησης της Βάλιας Παπαχρήστου. Παίζουν: Αλέκα Παΐζη, Αγγελική Παπαθεμελή, Ευαγγελία Ανδρεαδάκη, Νίκος Καραθάνος, Ευγενία Αποστόλου, Γιάννης Κότσιφας.
  • Το καινούριο έργο του Γιάννη Χρυσούλη «Ιστορίες της πόλης» θα παρουσιάσει, μετά το Πάσχα, το θέατρο «Σημείο». Η σκηνοθεσία είναι του Νίκου Διαμαντή, τα σκηνικά - κοστούμια του Νίκου Νατσούλη. Παίζουν: Ιωάννα Μακρή, Γιώργος Κώνστας, Ιάκωβος Μυλωνάς, Θάλεια Ματίκα. Το έργο αποτελείται από σπονδυλωτές ιστορίες, άλλοτε τραγικές, άλλοτε κωμικές, παράλογες ή γεμάτες ποίηση, που σκιαγραφούν τους κατοίκους και τη ζωή μιας μεγαλούπολης. Ενας ηθοποιός και οι παλιοί του έρωτες, μια μάνα που πουλά την κόρη της, μια γυναίκα ψάχνει το κατοικίδιό της, ένας ηλικιωμένος δολοφονείται χωρίς λόγο, δυο χάκερς εισβάλλουν στο Πεντάγωνο... Η μοναξιά, ο έρωτας, η ανάγκη επικοινωνίας με τους συνανθρώπους είναι μερικά από τα θέματα που θίγουν οι ιστορίες.
  • Το έργο του Στρίντμπεργκ «Δεσποινίς Τζούλια» ανεβαίνει από τις 19 μέχρι τις 29 του Απρίλη, στο «Φούρνο», σε σκηνοθεσία Νέλλης Καρρά, σκηνικά Θωμά Οικονομάκου, κοστούμια Αλεξάνδρας Πέππα και μουσική Γιώργου Τσαγκάρη. Παίζουν: Ιωάννα Γεροκωνσταντή, Λάζαρος Ανδριώτης, Μαρία Καραθάνου.
  • Δύο παραστάσεις πρόκειται να ανέβουν στο «Βαφείο». Πρώτη πρεμιέρα, την Τετάρτη με το «Παιχνίδι τέλος! Και τώρα τι κάνουμε»; κείμενα του Μπέκετ, σε σκηνοθεσία Λάκη Καραλή. Παίζουν: Σωτήρης Πανταζής, Μαρία Σκούπα, Ράνια Σιαπλαούρα. Δεύτερη πρεμιέρα, στις 4 του Μάη με το έργο του Ζορζ Περέκ «Η αύξηση», σε σκηνοθεσία Λάκη Καραλή, μετάφραση Αχιλλέα Κυριακίδη. Παίζουν: Μαρία Σκούπα, Σωτήρης Πανταζής, Δημήτρης Κλης κ.ά.

Το Πάσχα της «προδοσίας»!

Συνηθίσαμε να λέμε πως το Πάσχα είναι η γιορτή της Αγάπης, γι' αυτό και οι λέξεις που σχετίζονται με τούτη τη γιορτή είναι λέξεις τρυφερές και γεμάτες ευγένεια. Παραδείγματος χάριν εδώ και ένα μήνα, πάνω κάτω, κι αυτό θα συνεχιστεί μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο, κυρίαρχη είδηση και εικόνα στην τηλεόραση είναι αυτή που αναφέρεται στα «ιερά σφάγια». Καθημερινές εικόνες από τις διάσημες κρεαταγορές, με τους αρειμάνιους κρεοπώλες να κραδαίνουν τα τεράστια μαχαίρια τους, με φόντο τα γνωστά σαρκοφόρα τσιγκέλια, διαβεβαιώνοντας πως θα υπάρχει και φέτος επάρκεια και πως οι τιμές θα κινηθούν στα περσινά επίπεδα. Μια άλλη αγαπησιάρικη συζήτηση είναι αυτή που αφορά τα κόκκινα αυγά, με κεντρικό στοιχείο της συζήτησης το επικίνδυνο ή όχι των βαφών που χρησιμοποιούνται για το βάψιμό τους και το ενδεχόμενο να έχει περάσει η προθεσμία και αυτά τα συμπαθή θρησκευτικά σύμβολα του θεϊκού πάθους να είναι ακατάλληλα προς βρώσιν. Τρίτη είδηση, κι αυτή σχετική με το κλίμα της αγάπης και της πασχαλινής τρυφερότητας, είναι το παραδοσιακό «σούβλισμα». Θα σουβλίσουμε ή όχι τον εορτάσιμο οβελία; Πώς θα είναι ο καιρός και τι λέει γι' αυτό η ΕΜΥ; Και ακολουθεί η πρωτότυπη συζήτηση για τα μέτρα που θα πάρει η Τροχαία, για να μην έχουμε και αυτή τη χρονιά περισσότερα «σφάγια» στην άσφαλτο από ό,τι στην κρεαταγορά. Οι κύριοι διοικητές περιγράφουν τα μέτρα, οι λαχανιασμένοι και δυσλεκτικοί ρεπόρτερς μεταδίδουν κι αυτοί τα μέτρα για τις «λωρίδες» της μεγάλης των Αθηναίων Εξόδου και Εισόδου, επίσης. Και οι σχετικοί με το θέμα τηλεπαρουσιαστές κλείνουν τη συζήτηση σχεδόν μελαγχολικοί, γιατί είναι βέβαιοι πως και φέτος τίποτε δεν πρόκειται να αλλάξει.

Ολα αυτά, βέβαια, τα σφαχτά, τα επικίνδυνα αυγά, τα αποτυχημένα σουβλίσματα και τα θύματα της ασφάλτου δεν πάνε μόνα τους. Για να επιβεβαιωθεί η άμεση σχέση τους με το θρησκευτικό συναίσθημα των νεοελλήνων, που κατά βάθος όλοι τους είναι ειδωλολάτρες, μια και ό,τι έχει σχέση μ' αυτό το εκδηλώνουν με κοσμικές «θύραθεν» πράξεις, σφαξίματα, σουβλίσματα, κοκκινίσματα κλπ. προστίθεται και ολίγη πίστη. Επιστρέφουν οι χολιγουντιανοί «βασιλείς των βασιλέων», οι ομολογίες φωτισμένων (δεν υπάρχουν) κληρικών, οι απευθείας μεταδόσεις της θείας λειτουργίας και οι τηλεοπτικές οθόνες πλημμυρίζουν με τα χρυσοφορτωμένα άμφια των τεθλιμμένων μητροπολιτών, που όλη τους η εμφάνιση παραπέμπει ως εικόνα, τουλάχιστον, στον ρακένδυτο ετοιμοθάνατο Χριστό. Μόνο εικόνες δηλαδή, πουθενά και καμιά πειστική εξήγηση του «Πάθους». Λόγια συγκινητικά και ποιητικώς εκφρασμένα. Ο Χριστός ως αδίκως πάσχων στο όνομα του ανεξήγητου «πατρός» του. Ο Ιούδας ως το προαιώνιο στοιχείο της ιστορικής ανωμαλίας, ο παραδόπιστος καταδότης. Και η Παναγία ως μητέρα των μητέρων, που ακολουθεί το παιδί της στη σταύρωση, όχι ως θεά, απλώς ως μητέρα.

Κι όμως κανένας από αυτούς, τους επεξηγητές και τους περιγραφείς, τους συγκινημένους θρησκευτικώς και τους νηστεύοντες υποκριτές δεν αναφέρεται στα πάθη του απλού ανθρώπου, που δε μαστιγώνεται μόνο, ούτε μόνο δικάζεται, χωρίς ελπίδα αθώωσης. Προδίνεται κιόλας. Και, φυσικά, δεν αναφέρομαι σε μια προδοσία μεταφυσική, ανεξήγητη και αμφιλεγόμενη. Αναφέρομαι στην προδοσία εκείνη που εκφράστηκε με όλη την εφιαλτική ειλικρίνειά της από τα χείλια του πρωθυπουργού, που μιλώντας για μια σύγχρονη, συνταγματικού χαρακτήρα, κοινωνία της συνοχής, ο ίδιος την απαρνήθηκε. Και το έκανε αυτό παρομοιάζοντας τους οικοδόμους που κατέλαβαν συμβολικά το υπουργείο Εργασίας την προηγούμενη εβδομάδα με ονειροπαρμένους «μπολσεβίκους» του 1917 που κατέλαβαν τα Χειμερινά Ανάκτορα της Πετρούπολης. Και μπορεί να μην κατανοούμε την «προδοσία» του Ιούδα. Μπορεί πολλά στοιχεία από αυτά που έγιναν το βράδυ εκείνο στο Δάσος των Ελεών να παραμένουν σκοτεινά. Η πράξη του πρωθυπουργού όμως είναι ξεκάθαρη. Γιατί με όσα είπε, περιέγραψε τη δική του «προδοσία», που δε σκέφτηκε καν να τη συνοδέψει με έναν υποκριτικό ασπασμό. Την άπλωσε έτσι, απροκάλυπτα, μπροστά στα μάτια των Ρωμαίων «χωροφυλάκων», που όσα μέτρα κι πάρουν, οι δρόμοι θα μείνουν ανοιχτοί και τα «Χειμερινά Ανάκτορα» θα καταληφθούν. Αντε και καλή Ανάσταση!


Του
Γ. Χ. ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΑΔΗ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ