Eurokinissi |
Η έναρξη των μαθημάτων λοιπόν θα γίνει στις 14 Σεπτέμβρη με πλήρη σύνθεση και χωρίς μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα. Σε ό,τι αφορά την επιλογή της ημερομηνίας αυτής αντί της 7ης Σεπτέμβρη που είχε αρχικά ανακοινωθεί, τονίστηκε πως σημαντικός παράγοντας ήταν το να δοθεί ικανό χρονικό διάστημα από την επιστροφή των εκδρομέων και να περιοριστούν οι μετακινήσεις των ασυμπτωματικών.
Η υπουργός Παιδείας απέφυγε να απαντήσει σε ερωτήματα αναφορικά με την τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων μέσα στις τάξεις, καθώς η κυβέρνηση αρνείται ξεκάθαρα να μειώσει τον αριθμό μαθητών ανά τάξη και μιλά με μέσους όρους, μακριά από την πραγματικότητα, παραπέμποντας στην εισήγηση της Επιτροπής για τη χρήση μάσκας, ως το μόνο μέσο που θα προστατέψει τους μαθητές και τον περίγυρό τους. Ομως, η μείωση του αριθμού των μαθητών στις τάξεις δεν είναι αναγκαία μόνο για την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά έχει και μεγάλη παιδαγωγική σημασία, μετά από τόσους μήνες που οι μαθητές δεν πήγαιναν σχολείο.
Ειδικά για τα ολοήμερα σχολεία, η υπουργός προέτρεψε τους γονείς να εγγράψουν τα παιδιά τους, ωστόσο δεν έδωσε πειστικές απαντήσεις στο κατά πόσο εκεί βρίσκει εφαρμογή το επιχείρημα της κυβέρνησης για σταθερή ομάδα παιδιών στις τάξεις, αφού στο ολοήμερο βρίσκονται παιδιά από όλο το σχολείο και περιλαμβάνεται και η σίτιση (σε κλειστό χώρο, χωρίς μάσκα)... Η υπουργός σημείωσε πως τα μέτρα θα αξιολογούνται και θα επικαιροποιούνται ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα.
Ο υπουργός Εσωτερικών αναφέρθηκε στις προσλήψεις στον τομέα της καθαριότητας των σχολείων. Μίλησε για 5.000 εργαζόμενους με πλήρες ωράριο, αλλά και 4.474 με καθεστώς μερικής απασχόλησης, ωστόσο έκανε λόγο και για ανάγκες που θα καλυφθούν στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ ανέφερε μεταξύ άλλων ότι για τον εφοδιασμό των σχολείων με αντισηπτικά απαιτείται περίπου 1 εκατ. ευρώ το μήνα, προσθέτοντας ότι την προηγούμενη περίοδο υπήρχε σχετική χρηματοδότηση από το υπουργείο Παιδείας (θυμίζουμε ότι είχαν υπάρξει και φαινόμενα αυτά να είναι σε μικρές συσκευασίες και να εξαντλούνται πολύ νωρίς) και εκφράζοντας την ελπίδα ότι θα υπάρξει σχετική μέριμνα από το υπουργείο Εσωτερικών.
Μεταξύ των μέτρων που ανακοινώθηκαν είναι η προσαρμοσμένη λειτουργία των κυλικείων, με τους ειδικούς να εισηγούνται τη διάθεση μόνο σφραγισμένων και συσκευασμένων ειδών.
Για τον αγιασμό αναφέρθηκε πως εξετάζεται αυτός να γίνει ανά τάξη σε εξωτερικούς χώρους, στο πνεύμα των διαλειμμάτων.
Χτες, ανακοινώθηκαν 10 ομάδες αυξημένου κινδύνου στις οποίες, εφόσον ανήκουν μαθητές, μπορούν να απουσιάζουν δικαιολογημένα: Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από 6 μήνες από την ολοκλήρωσή της. Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 12 μήνες. Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από 24 μήνες. Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία. Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4<500). Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone>20mg/μέρα). Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια. Μαθητές με αιμοδυναμική σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια. Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ιόντωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή παιδιά με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου. Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.
Για τους εκπαιδευτικούς, οι ομάδες αυξημένου κινδύνου παραμένουν οι ίδιες, όπως έχουν οριστεί από την ΚΥΑ της 15ης Μάη.
Από την υποχρεωτική χρήση μάσκας εξαιρούνται: Παιδιά με γνωσιακή, αναπτυξιακή ή ψυχική διαταραχή, ή διαταραχή συμπεριφοράς. Παιδιά με σοβαρό νευρολογικό, μυϊκό ή άλλο νόσημα που τα εμποδίζει να χειριστούν τη μάσκα τους. Στα σχολεία Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης προβλέπεται η χρήση μάσκας μόνο εφόσον είναι εφικτό. Για τις περιπτώσεις αυτές αναφέρθηκε ότι υπάρχει η λύση της προμετωπίδας.
Περιοδείες εκλεγμένων με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» σε Θεσσαλονίκη και Αττική
Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η «Λαϊκή Συσπείρωση»: «Παρά τις διαβεβαιώσεις της διοίκησης, δεν έγιναν τεστ στους εργαζόμενους. Παρατείνονται οι σημαντικές ελλείψεις προσωπικού καθαριότητας (με κριτήριο τις αυξημένες ανάγκες καθαριότητας σε συνθήκες πανδημίας), ενώ μόλις την προηγούμενη βδομάδα η δημοτική αρχή άρον - άρον προκήρυξε θέσεις λίγων μηνών, όταν η ανάγκη συστηματικής καθαριότητας απαιτεί πολύ περισσότερους και μόνιμους εργαζόμενους.
Η μέχρι τώρα διάψευση της "πανηγυρικής" εξαγγελίας της δημοτικής αρχής για έναρξη της υποχρεωτικής δίχρονης Προσχολικής Αγωγής από φέτος, μπορεί να εμφανίζει μειωμένο αριθμό των εγγεγραμμένων παιδιών στους βρεφονηπιακούς σταθμούς, ωστόσο αναστατώνει χιλιάδες γονείς που "βρέθηκαν στον αέρα", που πήραν τα νήπια από τους παιδικούς σταθμούς και τα έγραψαν σε νηπιαγωγεία τα οποία είναι αμφίβολο αν και πώς θα λειτουργήσουν. Κι αν ακόμα λειτουργήσουν, θα είναι μέσα σε κοντέινερ στις αυλές των σχολείων».
Καλεί γονείς, εργαζόμενους και εκπαιδευτικούς να διεκδικήσουν την ασφαλή λειτουργία των βρεφονηπιακών σταθμών:
Μόνο οι παραπάνω προϋποθέσεις μπορούν να εξασφαλίσουν ολιγομελή τμήματα με μειωμένη αναλογία παιδιών - παιδαγωγών, να εξασφαλίσουν την αποφυγή επικίνδυνων συγχρωτισμών.
Περιοδείες έγιναν χτες και σε παιδικούς σταθμούς σε πολλούς δήμους της Αττικής και οι εκλεγμένοι περιφερειακοί, δημοτικοί και τοπικοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» είχαν τη δυνατότητα να συζητήσουν με εκπαιδευτικούς και γονείς για τα προβλήματα και τα αναγκαία μέτρα που πρέπει να ληφθούν.
Παραδείγματα από μια σειρά δήμους αποδεικνύουν ότι με τις προσλήψεις που ανακοίνωσε η κυβέρνησης για την καθαριότητα των σχολείων δεν λύνεται η εξίσωση «καθαρά σχολεία», εκτός κι αν οι καθαριστές/στριες εξοντώνονται στη δουλειά.
Αποκαλυπτικό είναι το παράδειγμα του δήμου Κορδελιού - Ευόσμου στη Θεσσαλονίκη, όπου 89 καθαρίστριες (20 μόνιμες, 59 με 10μηνη σύμβαση πλήρους απασχόλησης και 10 μερικής απασχόλησης) καλούνται να καθαρίζουν 107 σχολικές μονάδες με περίπου 1.400 αίθουσες, με την αναλογία ανά εργαζόμενο να διαμορφώνεται περίπου στις 16 αίθουσες.
Με καλύτερες αναλογίες εργαζομένων/αιθουσών, αλλά πάλι με υστέρηση σε προσωπικό, εμφανίζεται η κατάσταση σε μια σειρά άλλους δήμους, ενώ αρκετές είναι και οι περιπτώσεις όπου εγκρίθηκαν λιγότερες θέσεις από αυτές που ζήτησαν οι δήμοι.
Ενδεικτική είναι η περίπτωση του δήμου Θέρμης στη Θεσσαλονίκη, όπου ζητήθηκαν 78 και εγκρίθηκαν 67. Αλλά και του δήμου Εορδαίας στην Κοζάνη, ο οποίος ζήτησε 60% επιπλέον προσωπικό καθαριότητας και τελικά εγκρίθηκαν 45 θέσεις, όσες ήταν και οι προηγούμενες, ενώ την ίδια ώρα συνταξιοδοτήθηκαν 3 από το μόνιμο προσωπικό καθαριότητας. Δηλαδή θα κληθεί να διασφαλίσει την καθαριότητα των σχολείων με λιγότερο προσωπικό σε σχέση με πέρυσι.
Σε σχόλιό του σχετικά με τις νέες ανακοινώσεις της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει:
«Το παιχνίδι της κυβέρνησης με την ημερομηνία έναρξης της σχολικής χρονιάς εξυπηρετεί μόνο τη μετάθεση της συζήτησης από το κεντρικό ζήτημα, που δεν είναι άλλο από τις συνθήκες που ανοίγουν τα σχολεία, αφού αυτές δεν προσφέρουν ασφάλεια σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές, έχουν διατυπώσει δίκαια και ρεαλιστικά αιτήματα για το πώς πρέπει να ανοίξουν τα σχολεία, τα οποία αποτελούν και ξεκάθαρη απάντηση σε διάφορες μειοψηφικές αντιδραστικές απόψεις, που δεν έχουν άλλωστε καμία σχέση με τις διεκδικήσεις του κόσμου της Εκπαίδευσης.
Η κυβέρνηση απορρίπτει αυτά τα αιτήματα επικαλούμενη προκλητικά το δημοσιονομικό βάρος - λες και ο λαός μας δεν πληρώνει για τη μόρφωση των παιδιών του - ενώ την ίδια στιγμή κάνει "λάστιχο" τα υγειονομικά πρωτόκολλα, που το Μάη - σε λιγότερο βεβαρημένες επιδημιολογικά συνθήκες - παρουσίαζε ως αναγκαία.
Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ότι η κυβέρνηση αξιοποιεί διάφορες επιστημονικοφανείς θεωρίες για να πετάξει από πάνω της τις σοβαρές ευθύνες που έχει εξαιτίας της αντιλαϊκής και επικίνδυνης πολιτικής της.
Μετά και τις σημερινές ανακοινώσεις της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων, εκπαιδευτικοί, γονείς, νέοι και νέες έχουν κάθε λόγο να βρεθούν σε κατάσταση αγωνιστικής ετοιμότητας, για να διεκδικήσουν τα αναγκαία μέτρα, να ελέγξουν αν και αυτές ακόμη οι διακηρύξεις της κυβέρνησης υλοποιούνται, αλλά και για να παλέψουν για ένα σχολείο με ουσιαστική ασφάλεια και μόρφωση».