ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 10 Φλεβάρη 2021
Σελ. /24
ΒΟΥΛΗ
ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ
Είναι ήδη καταδικασμένο στη συνείδηση της νεολαίας και του λαού!

Το ΚΚΕ κατήγγειλε το αντιδραστικό νομοσχέδιο και ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία

Με χρονοδιάγραμμα να έχει ψηφιστεί έως αύριο το βράδυ, ξεκίνησε χτες στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση για το κατάπτυστο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τον τίτλο: «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις».

Με το νομοσχέδιο αυτό η κυβέρνηση αφήνει εκτός πανεπιστημίων χιλιάδες μαθητές, μετατρέπει την επιλογή σχολών σε τζογάρισμα, ενισχύει τον εξεταστικό μαραθώνιο, υπονομεύει τις ανάγκες των φοιτητών, ενισχύει την καταστολή στα πανεπιστήμια ανοίγοντας τις πύλες για να στρατοπεδεύσουν αστυνομικές δυνάμεις, βάζοντας κάμερες και άλλους ακόμα σύγχρονους μηχανισμούς παρακολούθησης παντού εντός των πανεπιστημίων προκειμένου να προωθηθεί απρόσκοπτα η ακόμα μεγαλύτερη διασύνδεση των πανεπιστημίων με τους επιχειρηματικούς ομίλους, συνολικά η προσαρμογή τους στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς, δηλαδή του κεφαλαίου.

Το ΚΚΕ κατέθεσε αίτημα για ονομαστική ψηφοφορία προκειμένου ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του. Απαίτησε ακόμα και τώρα την απόσυρσή του, ενώ ανέδειξε ότι το έκτρωμα αυτό έχει ήδη καταδικαστεί και χρεοκοπήσει στη συνείδηση των φοιτητών, των μαθητών, των καθηγητών, των γονιών, όπως επιβεβαιώνεται από τους δυναμικούς και μαζικούς αγώνες τους όλο αυτό το διάστημα που είναι σε πλήρη εξέλιξη.

Οι βουλευτές του Κόμματος που πήραν το λόγο στη χτεσινή συζήτηση, ανέδειξαν τις πραγματικές στοχεύσεις των αντιδραστικών ρυθμίσεων του νομοσχεδίου, αλλά και πως όσα προωθεί η κυβέρνηση είναι συνέχεια των αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και των προηγούμενων αντιλαϊκών κυβερνήσεων. Παράλληλα, ανέδειξαν ότι οι μόνοι που μπορούν και πρέπει να τα καταργήσουν όλα αυτά στην πράξη είναι ο λαός και τα παιδιά του, με την πάλη τους και με σταθερή πυξίδα τις σημερινές σύγχρονες ανάγκες τους.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΣ
Σαν τον κλέφτη, η κυβέρνηση προσπαθεί να περάσει τα σχέδιά της με κλειστές τις σχολές

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, επισήμανε ότι η κυβέρνηση «σαν τον κλέφτη, μες στην πανδημία, χτυπά για τρίτη φορά στην Εκπαίδευση αιφνιδιαστικά», με την πρώτη φορά να είναι η επιστροφή στο Λύκειο της «τράπεζας θεμάτων», για Λύκειο που μοιάζει ολοένα και περισσότερο με αρένα εξεταστική εκτοπίζοντας και άλλο από την Εκπαίδευση την ουσιαστική γνώση, προωθώντας τις δεξιότητες, και τη δεύτερη το νόμο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, που για το χατήρι του ΣΕΒ άνοιξε διάπλατα και επίσημα τον δρόμο της ανήλικης εργασίας μέσα από την πρόωρη κατάρτιση.

Οπως επισήμανε, η κυβέρνηση 4 μήνες πριν από τις πανελλαδικές, με τα σχολεία εδώ και ένα χρόνο να ανοιγοκλείνουν, έρχεται να επιτείνει την αγανάκτηση και την αγωνία των παιδιών και των γονιών τους υψώνοντας με το νομοσχέδιο νέο εμπόδιο στην εισαγωγή στα πανεπιστήμια, φέρνοντας την ελάχιστη βάση εισαγωγής. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με εκτιμήσεις των πρυτάνεων και της ΟΛΜΕ, συγκρίνοντας και με την πρώτη εφαρμογή του μέτρου, θα είναι να μείνουν εκτός πανεπιστημίων από 20.000 έως 30.000 παιδιά, ενώ «είναι ορατό το ενδεχόμενο αρκετές από τις περιφερειακές σχολές, όπως και ορισμένες κεντρικές, να κλείσουν».

Επιπλέον, επισήμανε ότι ο «κόφτης» της ελάχιστης βάσης εισαγωγής θα διαμορφώνεται από τα ίδια τα πανεπιστήμια, πανεπιστημιακά τμήματα κ.λπ., διαδικασία που οδηγεί ακόμα πιο γρήγορα και στο μεγαλύτερο άνοιγμα της ψαλίδας ανάμεσα στις σχολές, στο βάθεμα δηλαδή της κατηγοριοποίησής τους, των πτυχίων τους, συνεπώς και των αποφοίτων τους. Και έτσι ανοίγεται ένας δρόμος στο τέλος του οποίου δεν θα είναι οι υποψήφιοι, αλλά οι σχολές εκείνες οι οποίες τελικά θα επιλέγουν τους φοιτητές τους. Οσο για το επιχείρημα της κυβέρνησης για το επίπεδο των εισακτέων ο Γ. Δελής ανέφερε ότι αυτό καθρεφτίζει το σχολείο από το οποίο προέρχονται, το οποίο φρόντισαν με τους νόμους τους ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ να το προσανατολίζουν όλο και περισσότερο ως κέντρο προετοιμασίας των πανελλαδικών εξετάσεων αποψιλώνοντας το μορφωτικό επίπεδο μιας ολόκληρης γενιάς.

Δεύτερο εμπόδιο, ανέφερε, είναι το διπλό μηχανογραφικό, το οποίο η κυβέρνηση, σε μια κίνηση ελιγμού, το πάει για του χρόνου. Οσο για τα παιδιά που θα κόβονται, όπως ανέφερε, θα οδηγούνται στα ιδιωτικά ΙΕΚ (αφού τα δημόσια έχουν απαξιωθεί) και στα κολέγια, για τα οποία σημείωσε πως και ο ΣΥΡΙΖΑ «έχει λερωμένη τη φωλίτσα του» με τις ευνοϊκές ρυθμίσεις που θέσπισε ως κυβέρνηση.

Οσον αφορά τις ρυθμίσεις για την καταστολή και την αστυνομοκρατία στα πανεπιστήμια, ανέφερε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι το οργανωμένο φοιτητικό κίνημα, η δράση των φοιτητικών συλλόγων και των αγωνιζόμενων φοιτητών, που μέσω και του πειθαρχικού που στήνεται, θα απειλούνται έως και με διαγραφή. Ενώ υπενθύμισε, δείχνοντας ποιος είναι ο ρόλος που θέλουν για την αστυνομία, ότι ο χρυσαυγίτης Χρ. Παππάς παραμένει ακόμα ελεύθερος.

Οπως επισήμανε, το ζητούμενο είναι η περιφρούρηση της επιχειρηματικής λειτουργίας των Πανεπιστημίων ΑΕ. Σχολιάζοντας δε τους ισχυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ ότι αν επανέλθει στη διακυβέρνηση, θα καταργήσει το νομοσχέδιο, ο Γιάννης Δελής θύμισε ότι και «άλλα πράγματα θα καταργούσε ο ΣΥΡΙΖΑ με ένα νόμο και ένα άρθρο και τελικά επέβαλε δίδακτρα, όπως στα ξενόγλωσσα τμήματα».

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΑΛΛΑ ΑΣΤΙΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ
Κοινό τους πρότυπο το «πανεπιστήμιο ΑΕ»

Η κοινή στρατηγική της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και των άλλων αστικών κομμάτων για πανεπιστήμια ΑΕ φάνηκε πεντακάθαρα στη διάρκεια της πρώτης μέρας της συζήτησης στην Ολομέλεια.

Η εισηγήτρια της ΝΔ, Κ. Παπακώστα, επιβεβαιώνοντας την απόφαση της κυβέρνησης να προσαρμόσει την Εκπαίδευση ακόμα περισσότερο στις σημερινές ανάγκες του κεφαλαίου, σημείωσε ότι «αναλαμβάνουμε την πολιτική ευθύνη ουσιαστικών μεταρρυθμίσεων εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης συνολικά της Εκπαίδευσης στη χώρα μας. Και τολμάμε σήμερα να βάλουμε επιτέλους ένα οριστικό τέλος σε χρόνιες αγκυλώσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος που το κρατάνε δέσμιο, αγκιστρωμένο και προβληματικό στο χτες».

Χαρακτήρισε, σύμφωνα με την κυβερνητική προπαγάνδα, την ένταση της καταστολής στα πανεπιστήμια «προάσπιση της ακαδημαϊκής ελευθερίας, του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος», ενώ την ώρα που εδώ και ένα χρόνο η κυβέρνηση κρατά κλειστά τα πανεπιστήμια, αποφάνθηκε ότι γι' αυτό που αγωνιούν οι φοιτητές και συνολικά η κοινωνία είναι «η ασφάλεια της παρουσίας τους στους χώρους των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων» και «η διασύνδεση των πτυχίων τους με την αγορά εργασίας»...

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Φίλης, διαμαρτυρήθηκε ότι τα όσα προβλέπει το νομοσχέδιο είναι ενάντια στους «στόχους της ΕΕ που θέλει τη μόρφωση των πολιτών», όταν πρόκειται για νομοσχέδιο ακριβώς κομμένο και ραμμένο στη στρατηγική της ΕΕ για πανεπιστήμια - ανώνυμες εταιρείες. Συνέχισε λέγοντας ότι «από το τι σχολείο θέλετε, καταλαβαίνουμε τι μοντέλο ανάπτυξης θέλετε», επιδιώκοντας να πείσει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να τα καταφέρει καλύτερα στο να «τρέξει» τους στόχους του κεφαλαίου. Αλλωστε, παρουσίασε ως πρότυπο του ΣΥΡΙΖΑ το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης όσον αφορά το επίπεδό του και τη «δημοκρατική λειτουργία του», το οποίο βέβαια είναι άμεσα συνδεδεμένο και λειτουργεί ως θυγατρική μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι θέλει να βάλει την αστυνομία στα πανεπιστήμια, αλλά απέφυγε εκ νέου να πάρει θέση στην πρόταση του στελέχους και πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Μάρδα για μυστικούς αστυνομικούς στα πανεπιστήμια.

Η ειδική αγορήτρια του ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ, Χ. Κεφαλίδου, χαρακτήρισε «τολμηρή νομοθετική πρωτοβουλία που φέρνει καίρια ζητήματα για τα πανεπιστήμια» στην επιφάνεια, αλλά εξέφρασε τη διαφωνία του κόμματός της και δήλωσε την καταψήφισή του για διαχειριστικού τύπου ζητήματα. Για παράδειγμα, όσον αφορά «την ασφάλεια των πανεπιστημίων» πρότεινε τη δημιουργία ενός σώματος φυλάκων ειδικά εκπαιδευμένων, όπου εκπαιδεύονται και οι αστυνομικοί, «που θα προσλαμβάνονται από τα ΑΕΙ όταν και όσο χρειάζονται», «θα λογοδοτεί στις πρυτανικές αρχές» και «όχι μόνιμους, όπως λέει η κυβέρνηση», που θα λογοδοτούν στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη κ.ο.κ. Παράλληλα, δηλώνοντας την προθυμία του κόμματός της για στήριξη της αντιλαϊκής πολιτικής, ανέφερε ότι «τα μεγάλα εθνικά θέματα δεν μπορούν να προχωρήσουν χωρίς αληθινή συναίνεση και συνεργασία».

Η ειδική αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης, Σ. Ασημακοπούλου, αναφέρθηκε στο πόσο «στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της χώρας» είναι τα πανεπιστήμια, συμφώνησε με τους «κόφτες» στην εισαγωγή των πανεπιστημίων και καταθέτοντας τις αντιδραστικές προτάσεις και του δικού της κόμματος έκανε λόγο για «ειδικό σώμα προστασίας των πανεπιστημίων με κατάλληλη εκπαίδευση και ολοκληρωμένη στρατιωτική θητεία στις Ειδικές Δυνάμεις, που θα παρεμβαίνει χωρίς ειδική άδεια». Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος αυτού του κόμματος ανέφερε συμπληρωματικά: «Βγάλτε τα κόμματα και τις παρατάξεις από τα πανεπιστήμια, τους κομματικούς στρατούς»...

Η ειδική αγορήτρια του ΜέΡΑ25, Σ. Σακοράφα, καλύπτοντας τις πραγματικές στοχεύσεις του νομοσχεδίου, απέδωσε τα όσα προβλέπονται σε «αλόγιστη συμπεριφορά» της κυβέρνησης, σε «ιδεοληψίες» της και έκανε λόγο για «κυβέρνηση παλιάς κοπής» κ.ο.κ.

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Μετατροπή των πανεπιστημίων σε θυγατρικές των επιχειρήσεων

Το νομοσχέδιο υπηρετεί τη μετατροπή του πανεπιστημίου σε θυγατρική εταιρεία των μονοπωλιακών επιχειρήσεων «και μάλιστα στους τομείς εκείνους όπου θα γίνουν σήμερα επενδύσεις», ανέφερε η Αλέκα Παπαρήγα, αναδεικνύοντας ότι αυτό είναι και το νήμα που συνδέει το σημερινό νομοσχέδιο με τις προηγούμενες αντιδραστικές αλλαγές στην Παιδεία, των οποίων ο στόχος ήταν ακριβώς η μετατροπή των πανεπιστημίων σε θυγατρικές των επιχειρήσεων.

«Δεν είσαστε καινοτόμοι», επισήμανε απευθυνόμενη στην κυβέρνηση και στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, καθώς «η υποβάθμιση και η ευρύτερη ταξικοποίηση έχουν προκατόχους» - τον νόμο Διαμαντόπουλου του ΠΑΣΟΚ, τον νόμο Αρβανιτόπουλου της ΝΔ και τον νόμο Γαβρόγλου του ΣΥΡΙΖΑ.

«Αν δεν γίνονταν η λεγόμενη ανωτατοποίηση των ΤΕΙ και η Ενιαία Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, θα ήταν δυνατόν να έρθει σήμερα αυτό το νομοσχέδιο, που πια επισημοποιεί πτυχία Α', Β' και Γ' κατηγορίας;», σημείωσε. Οπως εξήγησε, πρόκειται «για διαδοχικές αντιδραστικές, ταξικού χαρακτήρα μεταρρυθμίσεις», οι οποίες υποτάσσονται σε αυτό που λένε «νέο παραγωγικό μοντέλο», «εξωστρεφές», με επενδύσεις σε 4-5 κλάδους, καθώς και στη «γεωστρατηγική αναβάθμιση» της Ελλάδας.

Η Αλ. Παπαρήγα υπογράμμισε ότι στόχος της πανεπιστημιακής αστυνομίας είναι η παρακολούθηση, το φακέλωμα, η κινδυνολογία, οι εκβιασμοί και η καταστολή, «και γι' αυτό απορρίπτουμε οποιαδήποτε άλλη μορφή προτάθηκε από κόμματα της αντιπολίτευσης». Πρόσθεσε δε πως «όταν λειτουργούσε το Σπουδαστικό της Ασφάλειας, το ξύλο το τρώγαμε έξω από τα πανεπιστήμια» ενώ «τώρα είναι ένα πακέτο ολόκληρο, θα λειτουργεί σαν ένα Σπουδαστικό της Ασφάλειας με αποστολή την καταστολή μέσα στα ίδια τα πανεπιστήμια».

Απαντώντας στα περί «πάταξης της ανομίας και της παρανομίας», ανέδειξε ότι η παρανομία υπάρχει έξω από τα πανεπιστήμια και ότι υπάρχουν συνειδητοί ή ενδεχομένως και ασυνείδητοι προβοκάτορες που μάλλον η κυβέρνηση τους χειροκροτά για να στήσει έναν μηχανισμό καταστολής, «σε μια μια περίοδο που έρχονται και άλλα μέτρα και σε μια περίοδο που έχει διαφανεί ότι υπάρχουν σημαντικά βήματα αναγέννησης του φοιτητικού κινήματος, το οποίο βρισκόταν σε μακροχρόνια κρίση».

Επεσήμανε πως βασικό εργαλείο για τη διαφθορά και τον εκμαυλισμό στα πανεπιστήμια είναι κυρίως τα κοινοτικά κονδύλια χρηματοδότησης της Ερευνας, «τα οποία πηγαίνουν σε καθηγητές που στήνουν την ομάδα τους». «Αυτό ήταν ο μεγαλύτερος αγωγός εκμαυλισμού μέσα στα πανεπιστήμια», ανέφερε, προσθέτοντας ότι σε αυτό η ΔΑΠ και η ΠΑΣΠ «διέπρεψαν όλα αυτά τα χρόνια». Συμπλήρωσε ότι πλέον «έχει μπει και το ΝΑΤΟ και δημιουργεί ερευνητικά προγράμματα σε συνεργασία με πανεπιστήμια, και ιδιαίτερα στη Βόρεια Ελλάδα».

Αναφερόμενη στο στόχο του λαϊκού κινήματος να μείνει η πανεπιστημιακή αστυνομία στα χαρτιά, εξήγησε ότι κάτι τέτοιο μπορεί να το πετύχει ένα ρωμαλέο φοιτητικό κίνημα το οποίο «διεκδικεί πλήρως το δικαίωμα της πάλης μέσα και έξω από τα πανεπιστήμια - γιατί το ζήτημα των πανεπιστημίων δεν είναι στενά πανεπιστημιακό - και βάζει στο επίκεντρο την όλη κατάσταση της Ανώτατης Εκπαίδευσης». Πρόσθεσε δε ότι «ο αγώνας με ένα μεμονωμένο θέμα, ζωτικό - της δημοκρατίας - όπως είναι οι συνδικαλιστικές, οι φοιτητικές, οι πολιτικές ελευθερίες, δεν μπορεί να φέρει κανένα αποτέλεσμα αν δεν συνδεθεί με τον στρατηγικό σκοπό που υπηρετεί αυτός ο νόμος. Και δεν υπηρετεί μόνο την αστυνομοκρατία, αλλά και τη μετατροπή του πανεπιστημίου σε θυγατρική εταιρεία των μονοπωλιακών επιχειρήσεων, και μάλιστα στους τομείς εκείνους όπου θα γίνουν σήμερα επενδύσεις».

«Ενα τέτοιο φοιτητικό κίνημα, που θα συνεργάζεται με ό,τι ριζοσπαστικό υπάρχει εκτός πανεπιστημίου, μπορεί να αντιμετωπίσει και να βάλει στα χαρτιά την αστυνόμευση και τη βία, που θα αυξηθεί στα πανεπιστήμια, αλλά - το κυριότερο - τη μετατροπή των πανεπιστημίων σε θυγατρικές των επιχειρήσεων, που θα βγάζουν μια πανεπιστημιακή ελίτ και όλοι οι άλλοι πτυχιούχοι θα είναι για τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις», κατέληξε η Αλ. Παπαρήγα.

Πήρε απάντηση ο νέος αντικομμουνιστικός οχετός Μπογδάνου

Σε νέο αντιΚΚΕ οχετό, επιβεβαιώνοντας το ρόλο που του έχει ανατεθεί, ξέσπασε ξανά ο Κ. Μπογδάνος μιλώντας χτες στη Βουλή. Ο γνωστός αντικομμουνιστής βουλευτής στράφηκε κατά του υπεύθυνου του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, Γιάννη Γκιόκα, και ισχυρίστηκε πως το ΚΚΕ «όχι μόνο δεν καταδίκασε χωρίς αστερίσκους» την πρόσφατη επίθεση εναντίον του, «αλλά την επαύριο συνέχισε τη στοχοποίησή» του «με αήθεις χαρακτηρισμούς που ξέρουμε ότι οπλίζουν χέρια πλέον» και άλλα τέτοια, για να καταλήξει βγάζοντας τον «καημό» της αστικής τάξης, να λέει πως «τα περί πολιτικής βίας τα γράφει το καταστατικό» του ΚΚΕ, εγκαλώντας το ότι 47 χρόνια μετά τη νομιμοποίησή του «δεν έχει πάρει μυρωδιά για τα βασικά, τα θεμελιώδη, τα ιερά και τα όσια της αστικής δημοκρατίας».

Οι αθλιότητες του Μπογδάνου πήραν πληρωμένη απάντηση από τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του ΚΚΕ, Θ. Παφίλη.

«Γνωρίζουν οι πάντες ότι το ΚΚΕ ποτέ μα ποτέ δεν υιοθέτησε τέτοιες μεθόδους», υπενθύμισε ο Θανάσης Παφίλης, επαναλαμβάνοντας πως ήταν σαφέστατη η ανακοίνωση του ΚΚΕ για την καταδίκη της επίθεσης κατά του Μπογδάνου. «Ταυτόχρονα, λέμε ότι αυτές οι ενέργειες ταΐζουν όλους αυτούς οι οποίοι θέλουν να επιβάλουν όχι νόμο και τάξη, αλλά πειθαρχία άλλου είδους, και στα πανεπιστήμια και παντού», πρόσθεσε. Υπενθύμισε δε ότι ο συγκεκριμένος βουλευτής της ΝΔ ήταν που δημοσιοποίησε τα στοιχεία διαδηλωτή.

Υπενθύμισε ακόμα στον αντικομμουνιστή βουλευτή πως το ΚΚΕ υπερασπίζεται αυτούς που παράγουν τον πλούτο, ενώ αυτός τα τρωκτικά που εκμεταλλεύονται τον λαό. Σε ό,τι αφορά δε τη νομιμοποίηση του Κόμματος, υπογράμμισε πως τα δικαιώματα «τα πήραμε με το σπαθί μας και με το αίμα μας».

ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ
Δεν υπάρχουν ακαδημαϊκές ελευθερίες εκεί που κάνουν κουμάντο οι επιχειρήσεις

Ο Γιάννης Γκιόκας έκανε σαφές πως ακόμη κι αν η κυβέρνηση ψηφίσει το νομοσχέδιο, «το σίγουρο είναι ότι είναι ήδη καταδικασμένο στη συνείδηση της μεγάλης πλειοψηφίας των φοιτητών και των μαθητών» και πως όσα ψέματα, συκοφαντίες και προβοκάτσιες κι αν αξιοποιήσει η κυβέρνηση, «το νομοσχέδιο θα είναι ένα νομοσχέδιο "ζόμπι", όπως το έχουν χαρακτηρίσει οι κινητοποιήσεις των φοιτητών».

Επισήμανε ότι οι διατάξεις του νομοσχεδίου, ιδιαίτερα όσες αφορούν την καταστολή, δεν είναι μόνο ιδεολογική εμμονή της ΝΔ, αλλά στρατηγική συνειδητή πολιτική επιλογή, λογική συνέχεια του πανεπιστημίου - επιχείρηση, πανεπιστημίου - θυγατρική εταιρειών, που όλες οι κυβερνήσεις βήμα βήμα διαμορφώνουν τα τελευταία χρόνια.

Τόνισε ότι το ΚΚΕ απορρίπτει κατηγορηματικά την παρουσία κάθε μορφής κατασταλτικών μηχανισμών μέσα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, όπως προτείνουν με διάφορες παραλλαγές ο ΣΥΡΙΖΑ και τα άλλα αστικά κόμματα γιατί κλείνουν και αυτά το μάτι, όπως η ΝΔ, «σε ένα ακροατήριο που υιοθετεί το δόγμα "νόμος και τάξη"».

Οσον αφορά το επιχείρημα ότι είναι θετικό ένα πανεπιστήμιο να προσαρμόζει την έρευνά του στις ανάγκες των επιχειρήσεων, μίλησε για το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, το οποίο φέρνουν ως παράδειγμα προς μίμηση η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ, που συνεργάστηκε με την «AstraZeneca» και το αποτέλεσμα του μόχθου και της έρευνας των επιστημόνων έγινε περιουσία της εταιρείας.

«Δεν υπάρχουν ακαδημαϊκές ελευθερίες εκεί που κάνουν κουμάντο οι επιχειρήσεις», είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ και υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση φτιάχνει ένα πανεπιστήμιο ακόμη πιο υποταγμένο στη ζούγκλα της αγοράς και τις κατευθύνσεις της ΕΕ.

Στον αντίποδα, το ΚΚΕ παλεύει για ένα πανεπιστήμιο της πραγματικής επιστημονικής μόρφωσης, προς το συμφέρον των λαϊκών αναγκών.

ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΦΙΛΗΣ
Το ευρωενωσιακό πλαίσιο που στηρίζουν κυβέρνηση και αντιπολίτευση βρίσκεται πίσω κι από αυτό το νομοσχέδιο

«Είναι πρόκληση αυτό που κάνετε και το λιγότερο ανήθικο», να φέρνει η κυβέρνηση τέτοια νομοσχέδια όπως αυτό το έκτρωμα, που κάνει πιο δραματική τη ζωή εκατομμυρίων ανθρώπων, και «να μην έχει ο λαός το δικαίωμα να πει τη γνώμη του, να διαμαρτυρηθεί και να διαδηλώσει», ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης με την έναρξη της συζήτησης στην Ολομέλεια, μεταφέροντας το αίτημα που εκφράζουν φοιτητές, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί με τις μαζικές τους αγωνιστικές κινητοποιήσεις, «να αποσυρθεί».

Σχολιάζοντας τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος έκανε ότι βγήκε στα κάγκελα που η κυβέρνηση έφερε το νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας, ο Θ. Παφίλης υπενθύμισε ότι «όλες οι κυβερνήσεις, με ελάχιστες εξαιρέσεις, έφεραν ανατροπές και μεγάλες αλλαγές είτε καλοκαίρι - τον Αύγουστο πέρασε ο νόμος Διαμαντοπούλου - είτε Μεγάλη Βδομάδα που πέρασε ο νόμος Γαβρόγλου, που ήταν κλειστά τα πανεπιστήμια και τα σχολεία συνολικά (...) Αυτό όμως που συμβαίνει σήμερα ξεπερνάει κάθε προηγούμενο».

Παρεμβαίνοντας στη διαδικασία για την πρόταση αντισυνταγματικότητας που κατέθεσαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ και ΜέΡΑ25, ο Θ. Παφίλης έδειξε το μέγεθος της υποκρισίας, καθώς όπως σημείωσε μπορεί πράγματι να είναι αντισυνταγματικό, όμως το θέμα είναι καθαρά πολιτικό. Οπως τόνισε, η μέχρι τώρα εμπειρία από τα θέματα της αντισυνταγματικότητας είναι ότι ποτέ δεν απορρίφθηκε νόμος στη Βουλή, ούτε άρθρα, για λόγους αντισυνταγματικότητας, «διότι όποιος έχει 151 βουλευτές αποφασίζει ποιο είναι συνταγματικό και ποιο δεν είναι».

Επιπλέον, «όταν είναι στην αντιπολίτευση ένα κόμμα, κάνει ενστάσεις αντισυνταγματικότητας, τις απορρίπτει το άλλο, περίπου για ίδια ζητήματα. Οταν αλλάζει η κυβέρνηση, γίνεται ακριβώς το ανάποδο. Δηλαδή η κυβέρνηση υποστηρίζει τη συνταγματικότητα και η αντιπολίτευση αρχίζει πάλι για την αντισυνταγματικότητα. Και όλο αυτό το γαϊτανάκι είναι μια κοροϊδία - κατά τη γνώμη μας - απέναντι στον ελληνικό λαό». Αλλωστε, πρόσθεσε, «καμία κυβέρνηση από όσο γνωρίζουμε δεν κατάργησε νόμους που ως αντιπολίτευση είχε χαρακτηρίσει αντισυνταγματικούς».

Υπενθύμισε ακόμα σε ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ ότι έχουν υπερψηφίσει να υπερισχύει το ευρωενωσιακό Δίκαιο έναντι του ελληνικού, και ότι έχουν κάνει το Σύνταγμα λάστιχο, καθώς η κάθε κυβέρνηση το ερμηνεύει όπως θέλει κάθε φορά. Σχολιάζοντας δε την άποψη που εξέφρασε η Ελ. Λύση, «βγάλτε έξω από την Παιδεία και τα πανεπιστήμια τα κόμματα», παρατήρησε ότι «ακούσαμε αυτό που έλεγε η Χρυσή Αυγή».

Αποκαλυπτικές συγκρίσεις...

Στο νομοσχέδιο Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη για την ένταση της καταστολής και των ταξικών φραγμών προβλέπεται να διατεθούν 30 εκατ. ευρώ άμεσα για τα νέα μέσα και μηχανισμούς καταστολής στα πανεπιστήμια. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, ας δούμε την απόφαση της κυβέρνησης για την τακτική επιχορήγηση των ΑΕΙ το 2021, που στο σύνολό της ανέρχεται στα 91,6 εκατ. ευρώ.

Με βάση αυτά τα δυο δεδομένα, το κόστος που θα κληθεί να πληρώσει φέτος ο λαός μέσω της φοροαφαίμαξη για τα νέα μέσα και τους μηχανισμούς καταστολής στα πανεπιστήμια αντιστοιχεί:

  • Στο 1/3 σχεδόν της συνολικής τακτικής επιχορήγησης των ΑΕΙ για φέτος, αντί φερ' ειπείν να αυξηθεί κατά 30% η τακτική επιχορήγηση, ώστε να μπορούν με καλύτερους όρους να λυθούν χρόνια προβλήματα - ακόμα και φύλαξης - και να μπορέσουν επιτέλους να λειτουργήσουν κανονικά τα πανεπιστήμια.
  • Στο 10πλάσιο σχεδόν της τακτικής επιχορήγησης του ΕΜΠ για φέτος.
  • Στο άθροισμα της προβλεπόμενης τακτικής επιχορήγησης για φέτος σε Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Πολυτεχνείο Κρήτης, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και ΑΣΠΑΙΤΕ!

Να το δούμε και σε βάθος χρόνου; Αν υποθέσουμε ότι ο μέσος μεικτός μισθός κάθε αστυνομικού της ΟΠΠΙ θα είναι περίπου 1.600 ευρώ το μήνα, βγαίνει για το κράτος ένα κόστος της τάξης των 19,2 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο για τη μισθοδοσία τους. Πρακτικά, δηλαδή, ποσό σχεδόν ίσο με το άθροισμα της τακτικής επιχορήγησης για το ΕΚΠΑ και το ΑΠΘ για φέτος! Μήπως να τα κλείσουμε, καλύτερα, για να μην «μπαίνει μέσα» και ο προϋπολογισμός;



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ