ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 18 Φλεβάρη 2022
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
Για το δικαίωμα στην ολόπλευρη μόρφωση και στη σταθερή δουλειά

Κινητοποίηση σωματείων εκπαιδευτικών και του Συλλόγου Θεατρολόγων στο υπουργείο Παιδείας

Αμεση κάλυψη των κενών στη Θεατρική Αγωγή αλλά και σε κάθε κλάδο και ειδικότητα, επαναφορά του μαθήματος στο Δημοτικό και επέκταση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κάλυψη όλων των αναγκών με μόνιμους διορισμούς και μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών διεκδίκησαν χτες εκπαιδευτικοί με παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας.

Το κάλεσμα στην κινητοποίηση απηύθυνε ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ) και συμμετείχαν Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που με αποφάσεις τους στηρίζουν τα παραπάνω αιτήματα.

Στην κινητοποίηση αναδείχθηκε για μια ακόμα φορά η ανάγκη για μαζικούς μόνιμους διορισμούς, για να διδάσκει κάθε εκπαιδευτικός αυτό που έχει σπουδάσει, για πρόσβαση των μαθητών στην ολόπλευρη μόρφωση και διαπαιδαγώγηση, τονίζοντας τη συμβολή της Αισθητικής - Καλλιτεχνικής Παιδείας σε αυτό, ένα δικαίωμα που αντιμετωπίζεται σαν κόστος. Σύμφωνα με τον ΠΕΣΥΘ, σχεδόν 200 θεατρολόγοι που εργάζονταν επί σειρά ετών στην Εκπαίδευση βρίσκονται αντιμέτωποι με την ανεργία μετά τις προσλήψεις του Γενάρη, και την ίδια στιγμή απαξιώνονται η Καλλιτεχνική Παιδεία και η Αισθητική Αγωγή.

Οι συγκεντρωμένοι δήλωσαν ότι θα συνεχιστούν οι διεκδικήσεις για κάλυψη όλων των κενών Θεατρικής Αγωγής από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς στα σχολεία Γενικής και Ειδικής Αγωγής, στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία, σε κάθε κλάδο και ειδικότητα, έτσι ώστε κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενο που σπούδασε και αγαπά. Οχι στις αναθέσεις των μαθημάτων ειδικοτήτων, ισότιμη πρόσβαση σε όλα τα μαθήματα των μαθητών και μαθητριών, όχι σχολεία πολλών ταχυτήτων. Επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής σε Ε' και Στ' Δημοτικού, διάχυσή του στο Γυμνάσιο ως τρίτου πυλώνα της Αισθητικής Αγωγής και επαναφορά του μαθήματος της Καλλιτεχνικής Παιδείας στο Λύκειο. Διεκδικούν επίσης απόδοση όλων των πραγματικών οργανικών κενών στον κλάδο, σύσταση των απαραίτητων οργανικών θέσεων και μόνιμους διορισμούς ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες. Από το βήμα της συγκέντρωσης σωματεία εκπαιδευτικών απηύθυναν κάλεσμα συμμετοχής στο συλλαλητήριο το Σάββατο 26 Φλεβάρη.

Την κινητοποίηση στήριξε και το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας, που τονίζει πως «η Τέχνη και ο Πολιτισμός πρέπει να είναι κυρίαρχο συστατικό της μόρφωσης των νέων ανθρώπων και δεν μπορούν τα σχετικά μαθήματα να εξοστρακίζονται από τον βασικό κορμό του σχολείου σε όλες τις βαθμίδες του».

ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Πρωτοβουλίες με αφορμή τα 80 χρόνια από την ίδρυση του ΕΛΑΣ

Γιγαντοπανό στον αίθριο χώρο της Φιλοσοφικής, με αφορμή τα 80 χρόνια από την ίδρυση του ΕΛΑΣ, ανάρτησε η Τομεακή Οργάνωση Φιλοσοφικής Αθήνας της ΚΝΕ. Το πανό απεικονίζει σε σκίτσο έναν αντάρτη και παραθέτει στίχους της Σοφίας Μαυροειδή - Παπαδάκη από τον Υμνο του ΕΛΑΣ.

Στη Θεσσαλονίκη, εκδήλωση με τίτλο «80 χρόνια από την ίδρυση του ΕΛΑΣ. Εμπνεόμαστε - διδασκόμαστε - συνεχίζουμε: Μόνο ο λαός θα σώσει τον λαό, βαδίζοντας στον δρόμο της ανατροπής» διοργανώνει η Περιφερειακή Οργάνωση ΑΕΙ Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ την Τετάρτη 23 Φλεβάρη, στις 12 μ. στα γρασίδια της Φιλοσοφικής του ΑΠΘ. Θα μιλήσει ο Δημήτρης Παπατολίδης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ.

Στη Στερεά Ελλάδα

Ιστορικό περίπατο «Στα χνάρια του Αρη και του ΕΛΑΣ» οργανώνει η Οργάνωση Περιοχής Ανατολικής Στερεάς και Εύβοιας της ΚΝΕ την Κυριακή 20 Φλεβάρη, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 80 χρόνια από την ίδρυση του ΕΛΑΣ.

Με σύνθημα «Εμπνεόμαστε, διδασκόμαστε, συνεχίζουμε. Το χτες φωτίζει το σήμερα της πάλης για απελευθέρωση από κάθε καταπίεση και εκμετάλλευση», τα μέλη και οι φίλοι της ΚΝΕ θα επισκεφθούν ιστορικά μνημεία και τοποθεσίες της δράσης των ανταρτών του ΕΛΑΣ στη Φθιώτιδα.

Συγκεκριμένα, θα επισκεφθούν τη Γέφυρα του Γοργοπόταμου, την Καλύβα του Στεφανή στη Σπερχειάδα, από όπου ξεκίνησε ο Αρης Βελουχιώτης με την πρώτη ένοπλη ομάδα ανταρτών στην περιοχή, καθώς και το ορεινό χωριό Μάρμαρα της Δυτικής Φθιώτιδας, όπου σκοτώθηκε ο καπετάν Διαμαντής.

Στα Καλάβρυτα

Επίσκεψη στα Καλάβρυτα την Κυριακή 20 Φλεβάρη διοργανώνουν ο Μαθητικός Τομέας Πάτρας και οι Μαθητικές ΟΒ Αιτωλοακαρνανίας της ΚΝΕ.

Με την άφιξη στα Καλάβρυτα θα πραγματοποιηθεί ομιλία - συζήτηση στο Μνημείο των εκτελεσθέντων από τους ναζί, με αναφορά στα ιστορικά διδάγματα της αντιφασιστικής πάλης και στα συμπεράσματα που δείχνουν ότι «όταν ο λαός το αποφασίσει μπορεί να νικήσει, για να ανασάνει ο ήλιος μας μέσα στις γειτονιές του κόσμου!».

Θα ακολουθήσουν περίπατος στην πόλη και φαγητό, ενώ η εκδρομή θα ολοκληρωθεί με επίσκεψη στο χιονοδρομικό κέντρο.

Στις εκδηλώσεις θα τηρηθούν όλα τα μέτρα προστασίας της υγείας.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Επεσε παράθυρο σε σχολική τάξη

Το οξυμένο πρόβλημα με τη σχολική στέγη στον δήμο Θεσσαλονίκης, όπου τα περισσότερα σχολικά κτίρια είναι παλιά και υποσυντηρημένα, αναδείχθηκε για άλλη μια φορά με τραγικό τρόπο χτες, καθώς από τύχη δεν τραυματίστηκαν μαθητές στο 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης όταν έπεσε το παράθυρο της τάξης και έσπασε το τζάμι.

Οπως έγινε γνωστό, το ατύχημα έγινε την ώρα του μαθήματος σε τμήμα της Ε' τάξης. Η δασκάλα ζήτησε από έναν μαθητή να ανοίξει το παράθυρο της τάξης προκειμένου να αερίζεται ο χώρος, και εκείνη τη στιγμή το κούφωμα που στηριζόταν σε μεντεσέδες ξηλώθηκε και το τζάμι έγινε θρύψαλα.

Το 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης εγκαταστάθηκε στο συγκεκριμένο κτίριο, στο κέντρο της πόλης, το 2019, καθώς είχε κριθεί ακατάλληλο λόγω προβλημάτων στατικότητας το κτίριο όπου στεγαζόταν επί της οδού Αρχαιολογικού Μουσείου.

Το κτίριο αυτό είναι ένα από τα παλαιότερα της πόλης. Οπως λένε οι εκπαιδευτικοί, «τα κουφώματα είναι από το 1893 και σάπια». Το κτίριο έχει κριθεί διατηρητέο και υπάρχουν δεσμεύσεις από την Εφορεία Αρχαιοτήτων σε ό,τι αφορά τις εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης.

Εδώ και τρία χρόνια όμως, με ευθύνη του δήμου και του ΑΠΘ, δεν φαίνεται να έχει προχωρήσει η αποκατάσταση των προβλημάτων στο αρχικό κτίριο όπου στεγαζόταν το σχολείο.

Με ελλείψεις και σε ακατάλληλο κτίριο το 9ο Ειδικό Σχολείο

Ερώτηση του ΚΚΕ προς την υπουργό Παιδείας

Σε μία σειρά ζητήματα που αντιμετωπίζει το 9ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθήνας και εκτείνονται από ελλείψεις σε υλικά μέχρι το κτίριο που το στεγάζει αναφέρεται με Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας το ΚΚΕ. Πρόκειται για ένα από τα δύο σχολεία που στεγάζονται στο κτίριο, όπου το Σαββατοκύριακο αποκολλήθηκαν σοβάδες από το ταβάνι.

Στην Ερώτηση παρατίθενται τα όσα εκπαιδευτικοί και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό αναφέρουν σε ανοιχτή επιστολή, για συρρίκνωση των οικονομικών του σχολείου σε βαθμό που να μην μπορούν από την αρχή της σχολικής χρονιάς να καλύψουν ούτε την αγορά των αναλώσιμων σχολικών υλικών. Ολα αυτά προστίθενται στις χρόνιες ελλείψεις, «με το υπάρχον παιδαγωγικό υλικό να είναι φθαρμένο, πεπαλαιωμένο, ακατάλληλο για τις σύνθετες παιδαγωγικές ανάγκες των παιδιών με αναπηρία. Ενώ υπάρχουν ελλείψεις σε στοιχειώδη ηλεκτρονικό εξοπλισμό».

«Οι ιδιαίτερες ικανότητες και ανάγκες των παιδιών με αναπηρία καθιστούν αναγκαία την προσαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τη χρήση εναλλακτικών μεθόδων, όπως είναι η βιωματική μάθηση, η εποπτικότητα, το παιχνίδι, ενώ η ευρεία χρήση σχολικών εγχειριδίων δεν συνιστάται. Ετσι, η επάρκεια των αναλώσιμων υλικών είναι πρωτίστης σημασίας ώστε τα παιδιά να μαθαίνουν αλληλεπιδρώντας με τα αντικείμενα, άρα ένας πλούσιος ηλεκτρονικός εξοπλισμός είναι αναντικατάστατος, καθώς κάνει τη μαθησιακή διαδικασία πιο ζωντανή και ενδιαφέρουσα», σημειώνεται.

«Ουσιαστικά οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είναι αβοήθητοι, χωρίς τα κατάλληλα εργαλεία, με μοναδικό τους όπλο την αγάπη τους για τα παιδιά», επισημαίνεται και τονίζεται ότι «κατόπιν αιτήματος που κατέθεσαν οι εκπαιδευτικοί στη σχολική επιτροπή (κι ενώ το σχολείο λειτουργεί χωρίς τα απαραίτητα χρήματα ούτε για αναλώσιμα εδώ και 5 μήνες) τα μόνα χρήματα που τους δόθηκαν είναι 300 ευρώ. Το ποσό αυτό σε καμία περίπτωση δεν καλύπτει τις ανάγκες του σχολείου και ούτε κατ' ελάχιστο ανταποκρίνεται στις ελλείψεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί και το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό».

Τα παραπάνω τονίζουν οι βουλευτές Θανάσης Παφίλης, Γιάννης Γκιόκας, Λιάνα Κανέλλη, Χρήστος Κατσώτης και Διαμάντω Μανωλάκου ζητώντας να δοθεί έκτακτη χρηματοδότηση, ώστε να αντιμετωπιστούν οι μεγάλες ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό, αναλώσιμο και παιδαγωγικό υλικό. Επίσης να γίνουν άμεσα συντηρήσεις, βελτιώσεις στο κτίριο όπου είναι αναγκαίο. Να δρομολογηθεί η δημιουργία νέου σύγχρονου ειδικού σχολείου, που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, με βάση τις επιστημονικές εξελίξεις του 21ου αιώνα.

Εκδήλωση για τη λογοτεχνία

Στο πλαίσιο του κύκλου εκδηλώσεων που διοργανώνει η Τομεακή Οργάνωση Εκπαιδευτικών Αττικής του ΚΚΕ επιχειρώντας να απαντήσει σε βασικά ερωτήματα γύρω από την Εκπαίδευση, αύριο Σάββατο στις 6 μ.μ. πραγματοποιείται εκδήλωση στον κινηματογράφο «Studio» με θέμα «Χρειάζεται άραγε η λογοτεχνία;». Θα μιλήσει η Ελένη Μηλιαρονικολάκη, μέλος της ΚΕ του Κόμματος και υπεύθυνη του Τμήματος Πολιτισμού της ΚΕ.

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Πανελλαδική σύσκεψη για την κατάσταση στα νηπιαγωγεία

Πανελλαδική σύσκεψη με θέμα «Η κατάσταση στα νηπιαγωγεία και οι διεκδικήσεις μας για το ωράριο» διοργανώνουν Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης την Κυριακή 20 Φλεβάρη στις 6 μ.μ.

Η σύσκεψη θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, στον σύνδεσμο https://us06web.zoom.us/j/85390129997

ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
Κινητοποίηση σήμερα στο υπουργείο Παιδείας

Σε κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας με αιχμή όλα τα προβλήματα που ταλανίζουν τα σχολεία, προχωρούν σήμερα Παρασκευή, στις 12.30 το μεσημέρι, εκπαιδευτικά σωματεία και φορείς των γονιών από τον Πειραιά.

Η πρωτοβουλία ανήκει στην Ενωση Γονέων Νίκαιας - Ρέντη και τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νίκαιας (που προχωρά σε στάση εργασίας 11.00-14.00 και 12.00-15.00 για το Ολοήμερο Πρόγραμμα), ενώ απόφαση συμμετοχής έχει πάρει και η ΕΛΜΕ Πειραιά.

Γονείς και εκπαιδευτικοί θέτουν ζητήματα σχετικά με τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, καθαριστριών κ.ά. στα σχολεία, τα απαράδεκτα πρωτόκολλα λειτουργίας τους στην πανδημία, την Προσχολική Αγωγή που στεγάζεται σε κοντέινερ και άλλες προβληματικές κτιριακές υποδομές, τις διπλές και τριπλές αναθέσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, το νέο πιο σκληρό και ανταγωνιστικό εξεταστικό στο Λύκειο κ.ά.

«Αποφασίσαμε, λοιπόν, να πάρουμε την υπόθεση της λειτουργίας των σχολείων των παιδιών μας και των μαθητών μας στα χέρια μας», δηλώνουν οι φορείς και καλούν εκπαιδευτικούς και γονείς «να συναντηθούμε όλοι μαζί στον δρόμο της διεκδίκησης γι' αυτά που είναι αναγκαία και απαραίτητα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ