ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 18 Φλεβάρη 2022
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
Απαίτησε μέτρα για την επιβίωση των εργαζομένων

«Από ατομική ευθύνη χορτάσαμε. Τώρα μέτρα για τη επιβίωση των εργαζομένων», διεμήνυσε ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος στη χτεσινή κινητοποίηση που διοργάνωσε στο υπουργείο Εργασίας.

Οπως καταγγέλλει ο ΠΜΣ, «η ηγεσία του υπουργείου όχι μόνο γνώριζε τη προγραμματισμένη μας κινητοποίηση αλλά φρόντισε να έχει παραταγμένες ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις. Δεν φρόντισε όμως εκπρόσωπος του υπουργείου να δεχτεί αντιπροσωπεία των σωματείων μας. Μετά από την πίεση παρευρισκόμενων συναδέλφων και διοικήσεων των σωματείων, δεσμεύτηκαν σε προγραμματισμένη συνάντηση για την Τετάρτη 23 Φλεβάρη».

Οι μουσικοί με την παρουσία τους ζήτησαν συγκεκριμένες απαντήσεις στα αιτήματά τους. Πιο συγκεκριμένα, ζητούν την επιδότηση όλων των μουσικών από Αύγουστο έως Δεκέμβρη, σχετικά με την αποζημίωση του Γενάρη να καταβληθεί το καθορισμένο ποσό σε όλους τους δικαιούχους, την αναδρομική ένταξη των μουσικών που έχουν εγγραφεί στο Μητρώο Καλλιτεχνών μετά τις 10/1/2021, την επίλυση προβλημάτων στους δικαιούχους του εποχικού βοηθήματος, την άμεση καταχώρηση των ενσήμων του 2021 στους δικαιούχους των επιδοτήσεων και την άμεση ένταξη του συνόλου των ανέργων συναδέλφων στην επιδότηση ανεργίας. Ακόμα, ζητούν υγειονομική επιτήρηση σε συναυλίες, παραστάσεις και στη διασκέδαση, με τεστ σε όλους τους συντελεστές, με ευθύνη του κράτους. Αποζημίωση μέσω αναστολής για όσους μουσικούς δεν εργάζονται λόγω ασθένειας ή καραντίνας. Απαιτούν επίσης τη στήριξη των εργαζομένων του κλάδου με πλέγμα μέτρων που προστατεύει από ληξιπρόθεσμες οφειλές σε οργανισμούς κοινής ωφέλειας, καθώς και επαναφορά της υποχρεωτικότητας των Συλλογικών Συμβάσεων.

Παράλληλα ο ΠΜΣ προετοιμάζεται για μαζική συμμετοχή στο μεγάλο συλλαλητήριο στις 26 Φλεβάρη. «Κινητοποιούμαστε μετά μουσικής και συμμετέχουμε σε καλλιτεχνικό δρώμενο απαιτώντας μέτρα προστασίας της υγείας, αποζημιώσεις για τους μήνες που πέρασαν, να παρθούν μέτρα ενάντια στην ακρίβεια που όλο και αυξάνει το κόστος ζωής».

Ανεβαίνει ο «Οθέλλος»

© Lucie Jansch

Η Εθνική Λυρική Σκηνή παρουσιάζει τον «Οθέλλο» του Τζουζέπε Βέρντι σε σκηνοθεσία, σκηνικά και φωτισμούς ενός από τους κορυφαίους θεατρικούς και εικαστικούς καλλιτέχνες της εποχής μας, του Ρόμπερτ Ουίλσον, από την Κυριακή και για τέσσερις ακόμα παραστάσεις (23, 27 Φλεβάρη και 2, 6 Μάρτη).

Διευθύνει ο Στάθης Σούλης. Πρωταγωνιστούν οι Αλεξάντρς Αντονένκο, Τσέλια Κοστέα, Τάσης Χριστογιαννόπουλος και άλλοι μονωδοί. Με την Ορχήστρα, τη Χορωδία και την Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ.

Ο τετράπρακτος «Οθέλλος» του Βέρντι ακολουθεί την αφήγηση του ομώνυμου σαιξπηρικού αριστουργήματος, αποδίδοντας την ιστορία με μουσική εκρηκτικής δύναμης και υποδειγματική οικονομία εκφραστικών μέσων. Ο ηρωισμός του Οθέλλου, το άσβεστο μίσος του Ιάγου, η αγνότητα και η καλοπιστία της Δυσδαιμόνας σκιαγραφούνται μοναδικά μέσα από τη σύνθεση του Βέρντι. Πρόκειται για την προτελευταία όπερα του μεγάλου Ιταλού συνθέτη, η οποία σημείωσε τεράστια επιτυχία στην πρώτη της παρουσίαση το 1887 στη Σκάλα του Μιλάνου και έκτοτε βρίσκεται στο ρεπερτόριο όλων των λυρικών θεάτρων και στις πρώτες θέσεις των προτιμήσεων του κοινού.

Ο Ρόμπερτ Ουίλσον δίνει τον πρώτο λόγο στη μουσική και προτείνει για τον «Οθέλλο» έναν μινιμαλιστικό σκηνικό κόσμο, με εικόνες αισθητικά εντυπωσιακές και συναισθηματικά φορτισμένες, επιβλητικούς φωτισμούς, στιλιζαρισμένη κινησιολογία, ιδιαίτερα κοστούμια και έντονο μακιγιάζ. Σημειώνει για την παράσταση: «Ο "Οθέλλος" πραγματεύεται ένα ζήτημα: Πώς είναι να είναι κανείς ξένος; Μια σύγκρουση που σίγουρα είναι σύγχρονη αλλά και κλασική. Και τέτοιες κλασικές συγκρούσεις τις βρίσκει κανείς σε όλη τη λογοτεχνία, σε όλη την ανθρώπινη Ιστορία. Μπορεί κανείς να πει ότι είναι σύγχρονη, αλλά θα έλεγα καλύτερα ότι είναι γεμάτη από χρόνο. Δεν είναι διαχρονική, αλλά γεμάτη από χρόνο. Μπορούμε να ανατρέξουμε στον 16ο ή στον 19ο αιώνα, ή μπορεί να είμαστε και στον 21ο, και ακόμα θα βλέπουμε να υπάρχουν οι ίδιες γνωστές συγκρούσεις».

Προπώληση: Ταμεία ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ (2130885700, καθημερινά 09.00 - 21.00) και στο www.ticketservices.gr

«Εκκλησιάζουσες, μια Κωμωδία» στην Πάτρα

Το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και η Κοινωφελής Επιχείρηση του δήμου Πατρέων «Καρναβάλι Πάτρας» παρουσιάζουν στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» την παράσταση «Εκκλησιάζουσες, μια Κωμωδία», σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Οργανισμό του δήμου Πατρέων.

Η παράσταση του Λουκά Θάνου βασίζεται στην ομώνυμη κωμωδία του Αριστοφάνη, από τη μετάφραση του Κώστα Ταχτσή. Το έργο έχει διανθιστεί με κείμενα και στίχους του Ιάκωβου Καμπανέλλη και του Λουκά Θάνου.

Οπως σημειώνει ο Λ. Θάνος: «Είχα τη μεγάλη τύχη να συναντηθώ, να συνομιλήσω, να συνεργαστώ και να δημιουργήσω με τον παμμέγιστο, τον πατριάρχη του ελληνικού θεάτρου του αιώνα μας, τον Ιάκωβο Καμπανέλλη, στα τελευταία δημιουργικά μονοπάτια της ζωής του. Από τη δίχρονη αυτή συνοδοιπορία μας προέκυψε το "λυρικό χορόδραμα" που πρωτοπαρουσιάστηκε ως μια σπουδή στο Θέατρο Πέτρας. Μετά τον θάνατο του μεγάλου μας δημιουργού το άφησα, μα πάντα το κρατούσα σαν φυλαχτό, στο βάθος των δημιουργικών ανησυχιών μου.

Μόλις ανέλαβα την καλλιτεχνική διεύθυνση του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, το πρώτο μου μέλημα ήταν να αφιερώσουμε το 2022 στον Ιάκωβο Καμπανέλλη, και αυτό μου έφερε στο προσκήνιο της σκέψης μου το "λυρικό χορόδραμά" μας». Η συνέχεια στη σκηνή...

Βιολί και πιάνο

Η πολυβραβευμένη δεξιοτέχνισσα της νέας γενιάς, η βιολονίστα Δανάη Παπαματθαίου - Μάτσκε και ο πιανίστας Ούβε Μάτσκε, καταξιωμένος σολίστ και καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, συμπράττουν μουσικά σε δύο εμβληματικούς πολιτιστικούς χώρους της Κρήτης.

Πιο συγκεκριμένα, το διεθνές duo θα δώσει ρεσιτάλ βιολιού και πιάνου το Σάββατο 19 Φλεβάρη στα Χανιά, στο «Μεγάλο Αρσενάλι» και την Κυριακή 20 Φλεβάρη στο Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου με ώρα έναρξης στις 21.00.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έργα των Mozart, Beethoven, αλλά και δύο συνθετών της ελληνικής διασποράς, του Boris Papandopulo και του Γιάννη Κωνσταντινίδη.

Μια μεγάλη έκθεση με έργα του Χαλεπά

Οιδίπους και Αντιγόνη, 1930
Οιδίπους και Αντιγόνη, 1930
Αύριο εγκαινιάζεται στο Τελλόγλειο, στη Θεσσαλονίκη, η μεγάλη έκθεση για τον σπουδαίο γλύπτη Γιαννούλη Χαλεπά, με τίτλο: «Γιάννης Χαλεπάς: Δούναι και λαβείν».

Το Τελλόγλειο Ιδρυμα Τεχνών ΑΠΘ μαζί με τη Στέγη Ωνάση διοργανώνουν μια έκθεση για τη ζωή και το έργο του μεγάλου καλλιτέχνη. Για πρώτη φορά, παρουσιάζεται σε αυτήν σχεδόν ολόκληρο το έργο του Γιαννούλη Χαλεπά, με έμφαση στα κατάστιχα και στα σχέδια, που βοηθούν στην ανάγνωση του έργου του και ερμηνεύουν σε μεγάλο βαθμό τη γλυπτική του. Πρόκειται για την πιο ολοκληρωμένη έκθεση για τον Γιαννούλη Χαλεπά και φιλοξενεί περισσότερα από 150 έργα (γλυπτά, σχέδια και κατάστιχα), αποτελώντας τη σημαντικότερη παρουσίαση για το έργο και τη ζωή του μεγαλύτερου Ελληνα γλύπτη, με δημιουργίες και υλικό και από τις τρεις περιόδους της καλλιτεχνικής του παραγωγής.

Η ιστορία του Γιαννούλη Χαλεπά είναι μια ιστορία διαρκούς αναζήτησης για την τέχνη, πτώσης και ανάτασης. Ο σπουδαίος Ελληνας γλύπτης από την Τήνο μάς αφηγείται τη ζωή του μέσα από τα έργα του. Από τα εργαστήρια μαρμαρογλυπτικής έως τη Βασιλική Ακαδημία του Μονάχου και την πρώιμη καλλιτεχνική αναγνώρισή του, και από την Αθήνα της Κοιμωμένης και το φρενοκομείο της Κέρκυρας έως την επιτυχία της ωριμότητας της καλλιτεχνικής του δημιουργίας...

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 5 Ιούνη.

Μέρες και ώρες λειτουργίας: Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 9.00 - 14.00, Τετάρτη 9.00 - 14.00 & 17.00 - 21.00, Σάββατο και Κυριακή 10.00 - 18.00.

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΣΤΗ ΛΥΡΙΚΗ
Καλούν σε στάση εργασίας

Το Σωματείο Τεχνικού Βοηθητικού και Λοιπού Προσωπικού Εθνικής Λυρικής Σκηνής και το Σωματείο Εργαζομένων Εθνικής Λυρικής Σκηνής καταγγέλλουν τις διαχρονικές ευθύνες των κυβερνήσεων, που επί μια δεκαετία αποκλείουν τους εργαζόμενους των εποπτευόμενων φορέων του ΥΠΠΟ από την καταβολή του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας.

Γι' αυτόν τον λόγο, μαζί και με άλλα σωματεία εποπτευόμενων φορέων καλούν σε στάση εργασίας, που κήρυξε η ΠΟΘΑ, σήμερα από 8 π.μ. έως 11 π.μ. και σε κινητοποίηση στις 9 π.μ. μπροστά στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Διεκδικούν την άμεση απόσυρση του απαράδεκτου πορίσματος της διυπουργικής επιτροπής, επέκταση της χορήγησης του επιδόματος σε όλες τις ειδικότητες που εργάζονται σε ανθυγιεινές συνθήκες ή στις ειδικότητες που εργάζονται στις ίδιες συνθήκες, ανεξάρτητα από τη σχέση εργασίας τους (μόνιμοι ή συμβασιούχοι), και επαναφορά στις συλλογικές διαπραγματεύσεις του εν λόγω επιδόματος, με δυνατότητα συμφωνίας μέσω των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στους δημόσιους εποπτευόμενους φορείς.

Στο χτεσινό κείμενο του Δρ. Χρήστου Ηλ. Κολοβού για τη βράβευση του μαέστρου Βύρωνος Φιδετζή από το Ωδείο Αθηνών με τη διάκριση «Μενέλαος Παλλάντιος», εκ παραδρομής δεν αναφέρθηκε ο πέμπτος ομιλητής, διοργανωτής της εκδήλωσης και εμπνευστής του βραβείου, ο συνθέτης Φίλιππος Τσαλαχούρης. Ο Φ. Τσαλαχούρης, αφού διηγήθηκε από στήθους την εμπειρία του ως συνθέτης, του οποίου κάποιες συμφωνίες έχει πρωτοδιευθύνει ο Φιδετζής, πρόσθεσε και τόνισε ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε και την προσφορά του τιμώμενου στην παρουσίαση και των μεγάλων έργων του διεθνούς ρεπερτορίου, όπως η «Δημιουργία» του Χάυντν, η «Ιεροτελεστία της Ανοιξης» του Στραβίνσκι κ.ά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ