ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 12 Ιούνη 2001
Σελ. /48
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ
ΠΑΣΟΚ και ΝΔ συναγωνίζονται σε υπερβάσεις και κακοτεχνίες!

Το «σύνδρομο της Μαλακάσας» ενοχοποιεί και τους δύο, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ
Το «σύνδρομο της Μαλακάσας» ενοχοποιεί και τους δύο, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ
Τη στιγμή που στην κατασκευή των δημοσίων έργων γίνεται της ...Μαλακάσας, και ενώ χρόνια συμπτώματα στον τομέα αυτόν αναδεικνύονται η αδιαφάνεια, τα «πανωπροίκια» και οι κακοτεχνίες, η κυβέρνηση και η ΝΔ ερίζουν για το ποιος από τους δύο ευθύνεται περισσότερο για όλη αυτή την ...κατάντια!

Την αυλαία στην αντιπαράθεση αυτή άνοιξε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, ο οποίος, όμως, ομολόγησε ότι μέχρι τώρα κανένα - τουλάχιστον οδικό - έργο από αυτά που έχουν κατασκευαστεί την τελευταία τουλάχιστον δεκαετία δεν έχει παραληφθεί επισήμως από το υπουργείο επειδή δεν έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι για την ποιότητά τους και δεν έχουν ολοκληρωθεί οι επιδιορθώσεις των κακοτεχνιών που έχουν εντοπιστεί σ' αυτά. Πρόκειται για μια διεθνή πατέντα, πολύ επικίνδυνη όμως για τους χρήστες, καθώς όλα αυτά τα έργα, μπορεί να μην παραλαμβάνονται από το υπουργείο, έχουν όμως παραδοθεί κανονικά σε λειτουργία!

Ο υπουργός δήλωσε ότι για όλη αυτήν την κατάσταση υπεύθυνη είναι η κυβέρνηση της ΝΔ, την οποία κατηγόρησε για «σκανδαλώδεις και χαριστικές αναθέσεις μελετών και έργων», ενώ έκανε λόγο για «συμβάσεις κομμένες και ραμμένες στα μέτρα των εργολάβων». «Το ελληνικό δημόσιο - δήλωσε συγκεκριμένα - ήταν εγκλωβισμένο στις απαιτήσεις των εργολάβων, οι οποίοι με συνεχείς παρατάσεις και αναθεωρήσεις του προϋπολογισμού των έργων αύξαναν υπερβολικά το κόστος». Ωστόσο, από τα στοιχεία που ο ίδιος παραθέτει σε σχετικά φυλλάδια προκύπτει ότι οι υπερβάσεις κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα τόσο επί κυβέρνησης ΝΔ, όσο και επί ΠΑΣΟΚ. Για παράδειγμα: Εθνική Οδός από Ανισόπεδο Κόμβο Θήβας μέχρι Ευταξία (μήκος 44,2 χιλιόμετρα) που ανατέθηκε επί ΝΔ η υπέρβαση στο κόστος έφτασε στο 67,5%. Εθνική Οδός από Ράχες μέχρι Τυμφρηστό (15,55 χλμ.) που ανατέθηκε επί ΠΑΣΟΚ η υπέρβαση έφτασε στο 68%. Αλλο παράδειγμα: Τμήμα από Μεταμόρφωση μέχρι Υλίκη (μήκος 97,9 χλμ.) που ανατέθηκε επί ΝΔ, η υπέρβαση έφτασε στο 63,1%. Τμήμα από Υλίκη μέχρι Αγιο Κωνσταντίνο (62,7 χλμ.) που ανατέθηκε επί ΠΑΣΟΚ, η υπέρβαση έφτασε στο 60,4%.

Οσον αφορά την ποιότητα των έργων και εδώ οι διαφορές είναι ελάχιστες. Ο Κ. Λαλιώτης υποστήριξε ότι από το 1994 μέχρι το 2000 έχει στείλει στον εισαγγελέα 17 φακέλους με κακοτεχνίες, ενώ έχουν επιβληθεί πρόστιμα στους εργολάβους ύψους 4,5 δισ. δρχ. (παρ' όλα αυτά οι κακοτεχνίες δεν έχουν ακόμη επιδιορθωθεί, αν και έχουν περάσει 4 χρόνια από τον εντοπισμό ορισμένων από αυτές...). Οπως προκύπτει μάλιστα από τους ελέγχους που πραγματοποίησε ο ειδικός σύμβουλος ποιοτικού έλέγχου, από το 1998 έως το 2000 ελέγχθηκαν 1.323 έργα από τα οποία τα 487 (ποσοστό 37%) παρουσίασαν προβλήματα και επιδιορθώσιμες κακοτεχνίες, ενώ σε 32 έργα (2%) παρουσιάστηκαν σοβαρές μη επιδιορθώσιμες κακοτεχνίες...

  • Το «γαϊτανάκι» της αντιπαράθεσης συνέχισε ο υπεύθυνος κοινοβουλευτικού ελέγχου ΠΕΧΩΔΕ βουλευτής της ΝΔ Σ. Τσιτουρίδης, ο οποίος σε σχετική ανακοίνωση κάνει λόγο για «πολιτικό θράσος του κ. Λαλιώτη», ενώ συμπληρώνει πως «ο Κ. Λαλιώτης και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ είναι οι αποκλειστικώς υπεύθυνοι για την κατάσταση που υπάρχει σήμερα στο χώρο των δημοσίων έργων»...
Εισαγγελική παρέμβαση για τις βίλες

Προκαταρκτική εξέταση διέταξε η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, με αφορμή τις καταγγελίες του Θ. Πάγκαλου στον τηλεοπτικό σταθμό «ΑΛΦΑ», σύμφωνα με τις οποίες «επώνυμος επιχειρηματίας έχτισε παράνομα βίλα στο Λαγονήσι, έχοντας εξαγοράσει τους πάντες στην Πολεοδομία». Ο πρώην υπουργός ανέφερε, επίσης, ότι προσπάθησε και ο ίδιος να σταματήσει τον εν λόγω επιχειρηματία, αλλά δεν τα κατάφερε και για το λόγο αυτό αποτάθηκε στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη... Την έρευνα θα διενεργήσει ο εισαγγελέας Ηλ. Κολιούσης.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, ακολουθώντας την προσφιλή του μέθοδο του Πόντιου Πιλάτου, «έριξε το μπαλάκι» στους δήμους και δήλωσε χτες ότι την αποκλειστική ευθύνη για τα φαινόμενα της διαφθοράς στις Πολεοδομίες και για την κατεδάφιση των αυθαιρέτων έχουν η Νομαρχιακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση, στις οποίες έχουν μεταβιβαστεί οι αρμοδιότητες από το 1996. Από κει και πέρα, τόσο ο ίδιος ως πολιτικός προϊστάμενος, όσο και το ΥΠΕΧΩΔΕ, αν και έχουν την ευθύνη του ελέγχου εφαρμογής της νομοθεσίας στο θέμα αυτό, όπως παραδέχτηκε, απλώς ...προεδρεύουν!

Παράλληλα, προανήγγειλε ότι τις επόμενες βδομάδες θα λειτουργήσει στο ΥΠΕΧΩΔΕ τετραψήφιος αριθμός τηλεφώνου, στον οποίο οι πολίτες θα καταγγέλλουν συγκεκριμένα περιστατικά διαφθοράς και πολεοδομικής αυθαιρεσίας...

Ο Εγκέλαδος χτύπησε Ψαρά και Χίο

Μία ισχυρή σεισμική δόνηση, που σημειώθηκε στις 4.11 μ.μ. της περασμένης Κυριακής στη θαλάσσια περιοχή του Αιγαίου, αναστάτωσε τα νησιά, ενώ προκάλεσε αρκετές ζημιές στη Χίο και, κυρίως, στο νησί των Ψαρών. Το επίκεντρο της δόνησης, η οποία έγινε αισθητή ακόμη και στην πρωτεύουσα, εντοπίστηκε σε απόσταση 170 χιλιομέτρων ανατολικά της Αθήνας και σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών είχε μέγεθος 5,5 βαθμών της Κλίμακας Ρίχτερ, ενώ σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο Πατρών το μέγεθός της πλησίαζε τα 5,9 Ρίχτερ.

Οπως δήλωσαν οι σεισμολόγοι, πρέπει να περάσουν μερικά εικοσιτετράωρα ακόμη για να βγουν ασφαλή συμπεράσματα, για το αν επρόκειτο για τον κύριο σεισμό. Πάντως, οι εκπρόσωποι του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Αθηνών ανέφεραν ότι η μετασεισμική ακολουθία εξελισσόταν ομαλά, καθώς όλη τη νύχτα της Κυριακής προς Δευτέρα πραγματοποιήθηκαν δεκάδες μετασεισμοί, το μέγεθος των οποίων δεν ξεπερνούσε τα 4,4 Ρίχτερ.

Τόσο ο μεγάλος σεισμός, όσο και οι μετασεισμοί, αναστάτωσαν τους κατοίκους της Χίου και των Ψαρών, πολλοί από τους οποίους έμειναν ξάγρυπνοι τη νύχτα. Μέχρι στιγμής, οι μεγαλύτερες ζημιές εντοπίζονται στα Ψαρά, όπου παρατηρήθηκαν ρωγμές σε πάνω από 90 σπίτια και άλλα κτίρια, ενώ μικροζημιές αναφέρθηκαν για κτίρια της Χίου. Για την εκτίμηση των ζημιών, αναμένονταν χτες να φτάσουν στα Ψαρά ειδικοί υπάλληλοι της νομαρχίας, ενώ δεν έγινε γνωστό αν σχετικό κλιμάκιο προτίθεται να στείλει και το ΥΠΕΧΩΔΕ.

Μνημόνιο συνεργασίας «Αθήνα 2004» - Δήμου Νίκαιας

Μνημόνιο συνεργασίας με το Δήμο Νίκαιας υπέγραψε χτες η «Αθήνα 2004» για θέματα που σχετίζονται με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Ετσι και ο Δήμος Νίκαιας μπήκε στο «χορό» του 2004 και από εδώ και στο εξής θα υποταχθεί πλήρως στις ανάγκες των αγώνων.

Τα μνημόνια συνεργασίας που υπογράφουν οι Δήμοι με την «Αθήνα 2004» προβλέπουν μεταξύ άλλων συνεργασία σε θέματα ευαισθητοποίησης, ενημέρωσης και ενδυνάμωσης της συλλογικής βούλησης των κατοίκων (σ.σ. ιδεολογική χειραγώγηση;) για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Η αναβάθμιση και χρήση χώρων στο άμεσο περιβάλλον των Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων (αθλητικών και μη) και των προπονητικών κέντρων, καθώς και εγκαταστάσεων φιλοξενίας, τουρισμού και αναψυχής. Η συνεργασία στη διαμόρφωση προγράμματος πολιτισμού, τελετών και λοιπών πολιτιστικών εκδηλώσεων, ιδιαίτερα όσων έχουν στόχο την ανάδειξη της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Η συνεργασία στην εφαρμογή προγράμματος αισθητικών παρεμβάσεων, αναπλάσεων, κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, πεζοδρομήσεων, επεμβάσεων στον αστικό εξοπλισμό, εξυγίανσης του δημόσιου χώρου, οπτικής απορρύπανσης, και γενικότερα βελτίωσης της εικόνας της πόλης για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Χαλανδρίου δεν υπέγραψε τέτοιο Μνημόνιο και το απέρριψε κατά πλειοψηφία, ακριβώς γιατί οι προβλεπόμενες ρυθμίσεις θα ήταν σε βάρος της πόλης και των κατοίκων.

ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ
Αύξηση με μέτρο στα ασφάλιστρα

Φραγμό στις υπερβολικές αυξήσεις των ασφαλιστικών εταιριών για νοσοκομειακή περίθαλψη βάζει ο Αρειος Πάγος, ο οποίος κρίνει καταχρηστικό τον όρο που περιέχεται σε συμβόλαια και επιτρέπει στις εταιρίες να αυξάνουν μόνες τους, κατά την κρίση τους, τα ασφάλιστρα, χωρίς να ακολουθούν κάποια προκαθορισμένα κι εύλογα για τους ασφαλισμένους κριτήρια.

Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, ερμηνεύοντας το νόμο 2251/1994, αποφάνθηκε ότι ο επίμαχος όρος διαταράσσει υπέρμετρα την ισορροπία των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων των συμβαλλόμενων μερών σε βάρος των πολιτών. Και αυτό γιατί αφήνει στην απόλυτη μονομερή κρίση της ασφαλιστικής εταιρίας το προνόμιο να αυξάνει τα ασφάλιστρα, χωρίς να επικαλείται συγκεκριμένα κριτήρια, βάσει των οποίων θα μπορούσε να γίνει μελλοντική αναπροσαρμογή τους.

Μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου, ανοίγει ο δρόμος για την επιστροφή χρημάτων σε χιλιάδες ασφαλισμένους, που επιβαρύνονται με μονομερείς αναπροσαρμογές των τιμών από τις ασφαλιστικές εταιρίες.

Στο δικαστήριο είχε προσφύγει η Ενωση Καταναλωτών Ποιότητας Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), η οποία ζητούσε χρηματική ικανοποίηση για ηθική βλάβη ύψους 500.000 δραχμών από την εταιρία «Εθνική ΑΕΓΑ». Μετά την τελεσίδικη απόφαση του δικαστηρίου, η «Εθνική ΑΕΓΑ» καλείται να καταβάλει αποζημίωση, γιατί στα ασφαλιστήρια συμβόλαια ζωής που έκανε με καταναλωτές περιλάμβανε και τον καταχρηστικό όρο, να διατηρεί το δικαίωμα αλλαγής των ασφαλίστρων της νοσοκομειακής περίθαλψης.

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ
Διευρύνονται οι συνθέσεις των επιτροπών

Μηχανικοί και εκπαιδευτικοί της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, καθώς και τεχνικοί και ελεγκτές ΚΤΕΟ, Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων κ.ά. προστίθενται στις επιτροπές πρακτικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών, με απόφαση του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών.

Σύμφωνα με την απόφαση, οι επιτροπές εξεταστών θα συμπληρωθούν με ποσοστό 20% από τις παραπάνω κατηγορίες υπαλλήλων της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και του υπουργείου Μεταφορών. Προϋπόθεση για την ένταξη των υπαλλήλων στις επιτροπές, είναι να διαθέτουν άδεια οδήγησης, τουλάχιστον Β' κατηγορίας, για πέντε χρόνια και να είναι κάτοχοι πιστοποιητικού επιμόρφωσης του υπουργείου, με βαθμό «καλώς» στο μέσο όρο και στην ενότητα «Θεωρητικής και Πρακτικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ