ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 1 Σεπτέμβρη 2022
Σελ. /24
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ ψήφισαν από κοινού το εκτρωματικό νομοσχέδιο

Eurokinissi

Από κοινού ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ ψήφισαν χτες στην Ολομέλεια της Βουλής το εκτρωματικό νομοσχέδιο για την ...«εξυγίανση» των Ναυπηγείων Ελευσίνας! Υπερψήφισαν δηλαδή όλοι μαζί τη μετατροπή του ναυπηγείου σε «ειδική οικονομική ζώνη», αφού το νομοσχέδιο προβλέπει την απόλυση όλων των εργαζομένων, προκειμένου να παραδοθεί στον νέο «σωτήρα» επενδυτή καθαρό από θέσεις εργασίας και εργασιακά δικαιώματα, ενώ ταυτόχρονα προβλέπονται για τον «σωτήρα» πλήθος προνομίων και διαγραφή χρεών, που ανέρχονται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ (δεν έχουν δοθεί συγκεκριμένα στοιχεία), που θα φορτωθούν βέβαια και αυτά στις πλάτες του λαού.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει με ακόμα πιο ανάγλυφο τρόπο την κοινή στρατηγική ανάμεσα σε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ και τι έχει να περιμένει ο λαός την «επόμενη μέρα» με όποια κυβέρνηση, με τον έναν να κόβει και τον άλλο να ράβει στον σφαγιασμό των δικαιωμάτων και των αναγκών των εργαζομένων, συνολικά του λαού για να ενισχύει τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων. Ταυτόχρονα, επιβεβαιώθηκε πόσο αποφασισμένοι είναι και οι δύο συνέταιροι στην προώθηση των επικίνδυνων αμερικανοΝΑΤΟικών σχεδιασμών στην ευρύτερη περιοχή, όπου ήδη έχει ανάψει η φωτιά του πολέμου από τους ανταγωνισμούς τους για τις μπίζνες, από τις οποίες το δικό της μεγάλο μερτικό διεκδικεί και η εγχώρια αστική τάξη, η οποία επιδιώκει μέσα από αυτές τις συμφωνίες όπως των ναυπηγείων να αναβαθμίσει τον ρόλο και τα κέρδη της.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο νέος «σωτήρας» επενδυτής και των Ναυπηγείων Ελευσίνας είναι η ελληνοαμερικανικών συμφερόντων εταιρεία ΟΝΕΧ σε κοινοπραξία με τον ιταλικό ναυπηγικό κολοσσό «FINCANTIERI», που συνεργάζεται στενά με τις ΗΠΑ και τις ανάγκες του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού. Αλλά και ο υπουργός Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης το είπε πολύ καθαρά μιλώντας στη Βουλή ότι «οι ΗΠΑ είναι εμπλεκόμενες στο σχέδιο». Υπενθύμισε δε ότι στα εγκαίνια των Ναυπηγείων Σύρου, με παριστάμενους και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μίλησε ο τότε πρέσβης των ΗΠΑ, Πάιατ, και ότι «στο ναυπηγείο αυτό κυματίζει και η αμερικανική σημαία» κ.ά.

«Ελαμψε» η συναίνεση

Ο ΣΥΡΙΖΑ από την αρχή φάνηκε να αναζητά πατήματα για να μπορέσει να υπερψηφίσει το νομοσχέδιο. Ετσι στην αρχή της χτεσινής συνεδρίασης κατέθεσε τροπολογία με την οποία, παραβλέποντας όλο το αντιδραστικό, κατάπτυστο περιεχόμενο του νομοσχεδίου, ζητούσε πριν την επικύρωση της τελικής συμφωνίας με τον επενδυτή, αυτή να συζητηθεί και να υπάρξει γνωμοδότηση από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.

Δεύτερος ...όρος του ΣΥΡΙΖΑ ήταν να υπάρχει πρόβλεψη τα δεδουλευμένα των εργαζομένων να καταβληθούν σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα 3 μηνών μετά την οριστική, αμετάκλητη και τελεσίδικη μεταβίβαση του ναυπηγείου στην ΟΝΕΧ. Βέβαια, όπως ήταν αναμενόμενο, τέτοιου είδους ...όροι δεν ήταν δύσκολο να γίνουν δεκτοί από τη ΝΔ. Ετσι, λίγα λεπτά πριν την έναρξη της ψηφοφορίας ο υπουργός Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης με νομοθετική βελτίωση τους έκανε δεκτούς, ρίχνοντας την πολυπόθητη πάσα στον ΣΥΡΙΖΑ για να υπερψηφίσει τη συμφωνία.

«Καταψηφίζουμε την τροπολογία του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι το "φύλλο συκής" για να δικαιολογήσει ότι υπερψηφίζει ένα αντεργατικό νομοσχέδιο, που από την αρχή ήθελε να ψηφίσει. Εξάλλου, είναι συνέχεια της δικής του πολιτικής και είναι σε βάρος των εργαζομένων. Αντε και συγκυβέρνηση», ανέφερε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, παρεμβαίνοντας στην Ολομέλεια αμέσως μετά την αποκάλυψη της συμπαιγνίας σε βάρος των εργαζομένων.

Η αναζήτηση πατήματος από τον ΣΥΡΙΖΑ για να υπερψηφίσει δεν ήταν βέβαια κάποια έκπληξη, αφού ήταν η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ο πρώτος μεσάζοντας της ΟΝΕΧ, στην οποία παρέδωσε τα Ναυπηγεία Νεωρίου Σύρου, εφαρμόζοντας μάλιστα πρώτος το «μοντέλο» που ακολουθεί τώρα η ΝΔ. Δηλαδή την παράδοση του ναυπηγείου «καθαρό» από εργαζόμενους και εργασιακά δικαιώματα. Ακόμα, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν που έκλεισε πρώτη συμφωνία με την ΟΝΕΧ και για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

«Η προσπάθεια εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας έχει ανεξίτηλο αποτύπωμα από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ», είχε αναφέρει στην αρχή της χτεσινής συνεδρίασης ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Χ. Μαμουλάκης, παραθέτοντας μάλιστα όλο το σχετικό ιστορικό, «τις πρωτοβουλίες» όπως είπε, «πατώντας - σύμφωνα με τον ίδιο - στο θετικό προηγούμενο του σχεδίου εξυγίανσης στο Νεώριο Σύρου»! Πρόσθεσε δε ότι «το σημερινό σχέδιο νόμου είναι η ιστορική συνέχεια αυτού του μνημονίου συνεργασίας που υπεγράφη από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ».

Το ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ καταψήφισε μεν επί της αρχής, την ίδια ώρα που υπερψήφισε τα περισσότερα άρθρα. Αλλωστε, χαρακτηριστική των πραγματικών του προθέσεων ήταν η τοποθέτηση του ειδικού του αγορητή Απ. Πάνα, ο οποίος βρήκε ότι η κυβέρνηση «υιοθέτησε μέρος των δικών μας προτάσεων» και πρόσθεσε πως «ίσως το συγκεκριμένο νομοσχέδιο να είναι και μία ευκαιρία για μία πρόβα συγκυβέρνησης. Αλλωστε, αυτά τα επενδυτικά σχέδια έχουν και αυτό το καλό στοιχείο. Εγώ, πάντως, να ξέρετε, το εύχομαι, γιατί είμαι άνθρωπος των ευρύτερων συναινέσεων»...

«Παρών» σε αυτούς τους σχεδιασμούς ψήφισε η Ελ. Λύση, η οποία μέσω του ειδικού της αγορητή Β. Βιλιάρου πρότεινε να εξεταστεί και η περίπτωση της δεύτερης πρότασης για αγορά του ναυπηγείου που κατατέθηκε εμβόλιμα - πριν τρία 24ωρα από τον ναυπηγικό όμιλο «Σπανόπουλο» - δείχνοντας και τους ανταγωνισμούς που εξακολουθούν να «τρέχουν» ανάμεσα στους ομίλους.

Ο δε επικεφαλής του ΜέΡΑ25 Γ. Βαρουφάκης έκανε λόγο για «ψευτοεπενδυτή» όσον αφορά την ΟΝΕΧ, που «δεν θα βάλει ούτε ένα δολάριο από την τσέπη του» κ.ά.

Ενας ακόμα αντιδραστικός κρίκος στο διαχρονικό έγκλημα

Αντιδραστικό νομοθέτημα, που εξασφαλίζει αποκλειστικά τον επιχειρηματικό όμιλο - επενδυτή, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, χαιρετίζοντας παράλληλα τους αγώνες των εργαζομένων στα ναυπηγεία, συνδικάτων και φορέων της ευρύτερης περιοχής «ενάντια σε αυτό το νομοθετικό έκτρωμα».

Επεσήμανε τις οδυνηρές επιπτώσεις που έχουν για τους εργαζόμενους οι ρυθμίσεις της κυβέρνησης, λέγοντας ότι προωθεί ειδική οικονομική ζώνη και στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, ενώ αναφέρθηκε και στον σωρό από προνόμια που προσφέρει στον επενδυτή, όπως είναι η μεγάλη διαγραφή χρέους του, γι' αυτό και με το νομοσχέδιο εκτός των άλλων ζητάει και νομοθετική κάλυψη.

Αναδεικνύοντας το διαρκές έγκλημα σε βάρος συνολικά της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας και των παραγωγικών δυνατοτήτων της, τόνισε ότι με Οδηγίες και Κανονισμούς της ΕΕ που ψήφισαν διαδοχικά όλες οι κυβερνήσεις, στο όνομα της κερδοφορίας επιχειρηματικών ομίλων και στο πλαίσιο των ανταγωνισμών, τα ναυπηγεία απαξιώθηκαν σταδιακά και τέθηκαν σε πορεία διάλυσης, με αποτέλεσμα από 10.000 εργαζόμενους που δούλευαν το 1999 σήμερα να έχουν μείνει λιγοστοί, που υποαπασχολούνται. Την ίδια ώρα ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος είναι ο μεγαλύτερος στο κόσμο, διαρκώς αυξάνεται και θα περίμενε κανείς να διαθέτει και μεγάλα σύγχρονα ναυπηγεία στην Ελλάδα, για να καλύπτει τις ανάγκες του.

Ενώ η ζήτηση τώρα των ναυπηγείων εντάσσεται στον σχεδιασμό «για τη γεωστρατηγική αναβάθμιση, στη Στρατηγική Συμφωνία Ελλάδας - ΗΠΑ, που ξεκίνησε ο ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζει η ΝΔ, μπλέκοντας τον λαό και τη χώρα στους επικίνδυνους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς». Οπως ανέφερε, «χρειάζονται τα ναυπηγεία ως σημείο ναυπηγοεπισκευής για τον 6ο Στόλο». Εξάλλου ο επενδυτής, πρόσθεσε η Δ. Μανωλάκου, είναι «η ελληνοαμερικανική εταιρεία ONEX, στο πλευρό της οποίας είναι και ο ιταλικός ναυπηγικός κολοσσός "Fincantieri", που συνεργάζεται στενά με τις ΗΠΑ και τις ανάγκες του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού. Δραστηριοποιείται και στη ναυπήγηση εμπορικών πλοίων».

Τόνισε ακόμα ότι το ενδιαφέρον των επιχειρηματικών ομίλων αφορά και το «ψητό» του νέου εξοπλιστικού προγράμματος περίπου 5 δισ. του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, τα οποία έχει εξασφαλίσει η κυβέρνηση, όπως και την ανάδειξη της Ελλάδας σε ενεργειακό κόμβο, που θέλει η αστική τάξη, για να αναβαθμίσει τη θέση της.

Ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ καταψηφίζει το νομοσχέδιο γιατί η ανάπτυξή του θα πρέπει να είναι προς όφελος των εργαζομένων και συνολικά των λαϊκών αναγκών, και όχι για να κερδίζουν κάθε φορά οι διάφοροι «σωτήρες» - επενδυτές, φορτώνοντας τα σπασμένα στον λαό. Και τόνισε ότι η πολιτική πρόταση του ΚΚΕ αποτελεί τη μοναδική διέξοδο για να συμβάλλουν τα ναυπηγεία σχεδιασμένα με σύγχρονες, ασφαλείς υπηρεσίες στην κατασκευή, επισκευή και συντήρηση πλοίων, με επέκταση και σε άλλους τομείς των μεταφορών, της εθνικής άμυνας, της χαλυβουργίας, των ηλεκτρονικών συσκευών, ώστε να υπηρετηθούν οι ανάγκες της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας και της ναυτιλίας υπέρ του λαού. Αυτή η πολιτική πρόταση, που προϋποθέτει τη λαϊκή εξουσία, εργατικό - λαϊκό έλεγχο και κεντρικό σχεδιασμό, συμφέρει τον λαό, γιατί εγγυάται τη λαϊκή ευημερία.

«Πιλότος» αντεργατικών ανατροπών, να απορριφθεί συνολικά από την εργατική τάξη

«Το νομοσχέδιο αυτό πρέπει να απορριφθεί, όχι μόνο από τους εργαζομένους των Ναυπηγείων Ελευσίνας, αλλά συνολικά από την εργατική τάξη, γιατί λειτουργεί ως πιλότος και ως οδηγός τέτοιων εργασιακών μοντέλων», τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας.

Οπως ανέδειξε, το νομοσχέδιο δεν διασφαλίζει την καταβολή όλων των δεδουλευμένων, ενώ είναι ήδη χαμένα από χέρι τα δεδουλευμένα ενός χρόνου, δηλαδή όσα οφείλονται από τις 30/9/2021 και μετά. «Οταν τέθηκε στην κρίση των εργαζομένων το σχέδιο εξυγίανσης πέρυσι τέτοια εποχή, για να αποσπάσετε τη στήριξή τους τους λέγατε ότι το νομοσχέδιο θα έρθει άμεσα στη Βουλή και άρα δεν θα έχουν απώλειες. Τελικά πέρασε ένας χρόνος και οι εργαζόμενοι έχουν χάσει ήδη, με βάση και το νομοσχέδιό σας, ενός χρόνου δεδουλευμένα, και έπεται συνέχεια».

Οπως επεσήμανε ο βουλευτής του Κόμματος, παρά τις «βελτιώσεις» που έγιναν κάτω από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων και για να καλύψουν τον αντιδραστικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου, τον οποίο από την πρώτη στιγμή ανέδειξαν το ΚΚΕ και ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και εργαζόμενος στο ναυπηγείο (ο οποίος στοχοποιήθηκε από την κυβέρνηση και τους ανθρώπους της στο ναυπηγείο), εξακολουθεί να υπάρχει ασάφεια σχετικά με την καταβολή των δεδουλευμένων.

Παράλληλα το νομοσχέδιο δεν διασφαλίζει τη συνέχεια των εργασιακών δικαιωμάτων, ούτε καν την επαναπρόσληψη όλων των εργαζομένων, πολύ δε περισσότερο ότι αυτή θα γίνει τουλάχιστον με τους όρους, τις συμβάσεις και τα δικαιώματα που είχαν στην προηγούμενη εταιρεία.

Απ' την άλλη οι απαιτήσεις των εργαζομένων αποχαρακτηρίζονται και δεν θεωρούνται πλέον εργατικές, εξομοιώνονται με αυτές οποιουδήποτε πιστωτή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κατάταξή τους και βέβαια την ικανοποίησή τους. Χώρια οι απαιτήσεις ασφαλιστικών ταμείων κ.ο.κ.

«Να γιατί λέμε ότι τόσο στην περίπτωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας όσο και σε άλλες περιπτώσεις - Σκαραμαγκά, ΛΑΡΚΟ - φτιάχνετε ένα Εργατικό Δίκαιο κατά περίπτωση και κατά επιχείρηση, μια ειδική οικονομική και εργασιακή ζώνη», συνέχισε ο Γ. Γκιόκας, ενώ υπενθύμισε ότι ως «μοναδική λύση» είχε παρουσιάσει και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τον όμιλο Ταβουλάρη, στον οποίο έδωσε το ναυπηγείο 20 χρόνια πριν. Το αποτέλεσμα ήταν από 1.700 θέσεις εργασίας να μείνουν 600, η απαξίωση του ναυπηγείου, απληρωσιά, αναδουλειά και πάει λέγοντας. «Ποιος δικαιώθηκε και ποιος διαψεύστηκε;», διερωτήθηκε, ενώ αναφέρθηκε στην οδυνηρή πείρα που έχουν συσσωρεύσει συνολικά οι εργαζόμενοι όλα αυτά τα χρόνια με τις υποσχέσεις για τις επενδύσεις και την ανάπτυξη.

Επεσήμανε ακόμα ότι είναι λογικό επί της ουσίας να συμφωνεί ο ΣΥΡΙΖΑ με αυτό το νομοσχέδιο, πέρα από κάποιους αστερίσκους, καθώς «οι πρώτοι μεσάζοντες της ONEX και των Αμερικάνων στην Ελλάδα ήταν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ».

Πραγματική εξυγίανση και διέξοδος, κατέληξε, είναι «ναυπηγεία στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών, κοινωνική ιδιοκτησία, με κεντρικό σχεδιασμό και με τους εργαζόμενους στο τιμόνι της εξουσίας».

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ - ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ
Συνεχίζουν τον αγώνα για τις θέσεις εργασίας και τα δικαιώματά τους

Με δυναμική συγκέντρωση διαδήλωσαν για τα δικαιώματά τους ενάντια στο εγκληματικό νομοσχέδιο

«

Θέλουμε δουλειά και όχι ανεργία, κάτω τα χέρια από τα ναυπηγεία»: Με το σύνθημα αυτό διαδήλωσαν χτες το μεσημέρι, παρά και τη δυνατή βροχή, έξω από τη Βουλή, εργαζόμενοι ενάντια στο νομοσχέδιο για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας που συζητιόταν την ίδια ώρα στην Ολομέλεια.

Εργαζόμενοι από τα ναυπηγεία, σωματεία από τον κλάδο του Μετάλλου, από άλλους κλάδους και χώρους δουλειάς, συνδικάτα και φορείς από την περιοχή της Ελευσίνας και του Θριασίου απαίτησαν την απόσυρση του νομοσχεδίου, τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Στην κινητοποίηση συμμετείχε αντιπροσωπεία της Γραμματείας του ΠΑΜΕ.

Από τη συγκέντρωσή τους σωματεία και εργαζόμενοι κατήγγειλαν επίσης την επίθεση των αστυνομικών δυνάμεων για λογαριασμό της εργοδοσίας ενάντια στους απεργούς στην επιχείρηση «Μαλαματίνα».

«Σήμερα μπορεί να ψηφίζεται το νομοσχέδιο, αλλά τίποτε δεν τελειώνει», τόνισε μιλώντας στους συγκεντρωμένους ο Σωτήρης Πουλικόγιαννης, πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας Ελλάδας, στέλνοντας μήνυμα πως ο αγώνας συνεχίζεται. Συνοψίζοντας τις αντεργατικές προβλέψεις του νομοσχεδίου, υπενθύμισε ότι καταργεί τις θέσεις εργασίας και δεν προβλέπει την επαναπρόσληψη των 600 εργαζομένων, κάνει «δώρο» το ξήλωμα των Συλλογικών Συμβάσεων στον επενδυτή, μετατρέποντας τα ναυπηγεία σε «ειδική οικονομική ζώνη», «κουρεύει» τα οφειλόμενα δεδουλευμένα. «Είναι μέτρα - μπούσουλας, που το επόμενο διάστημα θα τα δούμε να εφαρμόζονται ή να επιχειρούν να εφαρμοστούν και σε άλλους εργασιακούς χώρους», προειδοποίησε.

Ο Σ. Πουλικόγιαννης σχολίασε τις «πλάτες» που βάζει ο εργοδοτικός και κυβερνητικός συνδικαλισμός για να περάσουν αυτά τα μέτρα και την «καρικατούρα κινητοποίησης» που οργάνωσε επίσης χτες στη Βουλή η πλειοψηφία της διοίκησης (ΔΑΚΕ) του Σωματείου των Ναυπηγείων Ελευσίνας, για να εκφράσει τη συμφωνία της με το νομοσχέδιο, απολαμβάνοντας τη θερμή υποδοχή των υπουργών της κυβέρνησης. «Είναι γεγονός ότι οι κυβερνήσεις και οι εργοδότες τέτοιο συνδικαλισμό θέλουν. Γιατί όταν έχουν απέναντί τους εργαζόμενους που παλεύουν για τα δικαιώματά τους στέλνουν τα ΜΑΤ, όπως στη "Μαλαματίνα"», σημείωσε.

Αναφερόμενος στο σύνολο των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι, σε κάθε κλάδο και χώρο δουλειάς, υπογράμμισε την ανάγκη να πολλαπλασιαστούν το επόμενο διάστημα οι αγωνιστικές πρωτοβουλίες. «Δεν πάει άλλο. Η ζωή γίνεται όλο και πιο δυσβάσταχτη για τα εργατικά - λαϊκά νοικοκυριά», τόνισε και κάλεσε σε καθημερινή δράση, σε αγώνα προκειμένου η απάντηση των εργαζομένων να δοθεί με πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση.

«Θα συνεχίσουμε τον αγώνα και μέσα στο ναυπηγείο για να μείνουν στα χαρτιά οι αντιδραστικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου. Δεν καταθέτουμε τα όπλα. Παλεύουμε για να εξασφαλίσουμε και να διευρύνουμε τις κατακτήσεις και τα δικαιώματά μας με Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Παλεύουμε για να μη χαθεί ούτε μια θέση εργασίας. Παλεύουμε για να μη χαθεί ούτε ένα ευρώ από τα δεδουλευμένα μας. Για να δουλεύουμε με ασφάλεια και να γυρίζουμε σώοι στα σπίτια μας», τόνισε.

Η επιχείρηση διχασμού των εργαζομένων δεν περνάει

Το εκτρωματικό νομοσχέδιο φέρει ατόφια τη βούλα και του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού στο Σωματείο εργαζομένων, όπου στο Διοικητικό Συμβούλιο πλειοψηφεί η ΔΑΚΕ, η οποία μάλιστα κάτω από πιέσεις και εκβιασμούς έφερε χτες το πρωί μπροστά στη Βουλή περίπου 70 εργαζόμενους, με αρκετούς να είναι «παρατρεχάμενοι», για να απλώσουν πανό που έγραφε «Ψηφίστε τον νόμο για το ναυπηγείο».

Με αφορμή αυτό, ο υπουργός Αδ. Γεωργιάδης μιλώντας στην Ολομέλεια είπε ότι οι εργαζόμενοι συμφωνούν με το νομοσχέδιο της κυβέρνησης και χαρακτήρισε «υποκινούμενη» τη μεγάλη συγκέντρωση που διοργάνωσε το απόγευμα το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδας, μαζί με άλλα συνδικάτα και φορείς της περιοχής.

«Διχόνοιες ανάμεσα στους εργαζόμενους δεν πρόκειται να πετύχετε», απάντησε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Δ. Μανωλάκου, τονίζοντας πως «όλοι οι εργαζόμενοι, ό,τι και να ψηφίζουν, στο Ναυπηγείο Ελευσίνας έχουν υποστεί τα πάνδεινα, μέχρι και συσσίτια για να θρέψουν τις οικογένειές τους». «Εχετε ευθύνες όλες οι κυβερνήσεις γι' αυτήν την κατάσταση», πρόσθεσε και υπογράμμισε ότι έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 200 υπογραφές εργαζομένων του ναυπηγείου «που ζητάνε με καθαρό τρόπο να εγγυηθείτε την επαναπρόσληψη με τα ίδια δικαιώματα, τις ίδιες συμβάσεις εργασίας που έχουν τώρα, και να αφήσετε τα γενικά και αόριστα».

ΚΟ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Εκδήλωση για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Εκδήλωση με θέμα «Ναυπηγεία Ελευσίνας: Αδιέξοδα και επικίνδυνοι σχεδιασμοί. Η πρόταση του ΚΚΕ για τη λειτουργία τους προς όφελος του λαού» πραγματοποιεί η ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ την Τετάρτη 7 Σεπτέμβρη, στις 7 μ.μ. στην Ελευσίνα (Ηρώων Πολυτεχνείου & Νικολαΐδου). Θα μιλήσει ο Μάκης Παπαδόπουλος, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του Κόμματος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ