Συγκινητική χαρακτήρισαν οι διοργανωτές την ανταπόκριση του κόσμου, καθώς από νωρίς το απόγευμα είχαν σχηματιστεί μεγάλες ουρές έξω από τους κινηματογράφους, ενώ ο κόσμος δεν έφευγε ακόμα κι όταν τα εισιτήρια είχαν εξαντληθεί.
Δήλωνε τη στήριξή του με την παρουσία του, αλλά και με την υπογραφή του ψηφίσματος που κυκλοφορεί τις τελευταίες μέρες για την ανάγκη διάσωσης των κινηματογράφων, καθώς οι τελευταίες εξελίξεις θέτουν εν αμφιβόλω την επιβίωση των αιθουσών.
Τη στήριξη στον αγώνα που δίνει ο κινηματογραφικός κόσμος, αλλά και το κοινό, έδωσε με την παρουσία της αντιπροσωπεία της ΚΕ του ΚΚΕ με επικεφαλής τον Νίκο Σοφιανό, μέλος του ΠΓ της ΚΕ.
Υπενθυμίζουμε ότι πριν λίγους μήνες ο e-ΕΦΚΑ κήρυξε διαγωνισμό για την «αξιοποίηση» των κτιρίων που στεγάζουν τα «Αστορ» και «Ιντεάλ». Εξαρχής ο κινηματογραφικός κόσμος εξέφρασε την αντίδρασή του, καθώς το μέλλον των αιθουσών θεωρήθηκε αβέβαιο.
Κάτι που επιβεβαιώθηκε και από τις τελευταίες εξελίξεις, καθώς φέρεται να έχει ήδη προχωρήσει, τουλάχιστον στην περίπτωση του «Ιντεάλ», σε εκμίσθωσή του για να λειτουργήσει ως ξενοδοχείο, παρά τις διαβεβαιώσεις που είχαν δοθεί από τον ΕΦΚΑ ότι δεν θα προχωρήσει σε αλλαγή χρήσης των αιθουσών.
Ο αγώνας για τη στήριξη των αιθουσών και κατά συνέπεια του κινηματογράφου συνεχίζεται, καθώς, όπως αναγραφόταν και στο πανό που ανάρτησε η ΚΝΕ στις κυριακάτικες προβολές, «Ο κινηματογράφος είναι πολιτισμός, ανάγκη η στήριξή του να μείνει ζωντανός».
«Τα σινεμά μάς χρειάζονται», αναφέρουν σε κοινή τους ανακοίνωση η Ενωση Σκηνοθετών Δημιουργών Οπτικοακουστικών και Παραστατικών Τεχνών, η Ενωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ, η Ενωση Κινηματογραφιστών Βορείου Ελλάδος, το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, η Ομοσπονδία Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας, ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος, ο Σύλλογος Σπουδαστών Σχολών Χορού, Θεάτρου & Κινηματογράφου, το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών και το Σωματείο Εργαζομένων στον Θέαμα και Ακρόαμα.
«Ζητάμε να μην αλλάξει το καθεστώς χρήσης των κινηματογραφικών αιθουσών και να κριθούν διατηρητέες, να υπάρξει εγγύηση συνέχισης λειτουργίας των κινηματογραφικών αιθουσών υπό όποιο ιδιοκτησιακό καθεστώς, να υπάρξει στήριξη στις χειμερινές κινηματογραφικές αίθουσες, ιδιαιτέρως στη μονή κινηματογραφική αίθουσα, που απειλείται με αφανισμό», σημειώνουν μεταξύ άλλων.
Με συγκίνηση αποχαιρετά το ΚΚΕ την σπουδαία ερμηνεύτρια
Η Ρένα Κουμιώτη γεννήθηκε στη Νέα Ιωνία το 1941. Ηταν παιδί προσφύγων, ο πατέρας της ήταν Σμυρνιός και η μητέρα της Κωνσταντινουπολίτισσα. Μεγάλωσε στην Κοκκινιά με την καθοριστική βοήθεια της γιαγιάς της, καθώς ορφάνεψε νωρίς από μητέρα.
Μετά το Δημοτικό δεν συνέχισε το σχολείο και απασχολούνταν σε διάφορες δουλειάς. Το 1968 και ενώ τραγουδούσε στην «Απανεμιά» μαζί με τον Μανώλη Μητσιά, που μόλις είχε έρθει από τη Θεσσαλονίκη, της πρότεινε ο Λευτέρης Παπαδόπουλος να τραγουδήσει μαζί με τον Γιάννη Πουλόπουλο και την Πόπη Αστεριάδη στον δίσκο «Ο Δρόμος» που ετοίμαζαν μαζί με τον Μίμη Πλέσσα.
Με τα τραγούδια «Δώσε μου το στόμα σου» και «Πρώτη φορά» της άνοιξε ο δρόμος στην ελληνική δισκογραφία χαρίζοντάς της από την αρχή, κιόλας, μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά του κοινού. Ακολούθησαν τα τραγούδια «Σταμάτησε του ρολογιού τους δείχτες», «Αναψε καινούργιο μου φεγγάρι» του Μ. Πλέσσα, «Θαλασσινό τριφύλλι» του Λ. Κόκοτου κ.ά.
Από το 1969 έως το 1974 κυκλοφόρησαν πολλοί δίσκοι της ενώ εμφανίστηκε και σε κέντρα, θέατρα με τον Γ. Ζαμπέτα, την Μ. Λίντα, τον Γ. Νταλάρα, τον Σ. Κόκοτα και φυσικά τον Γ. Πουλόπουλο. Από το 1974 έως το 1983 έζησε στον Καναδά. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα η παρουσία της στη δισκογραφία και σε συναυλίες ήταν επιλεκτική.
Με ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ αποχαιρετά με συγκίνηση την Ρ. Κουμιώτη. Σημειώνει αναλυτικά:
«Αποχαιρετάμε με συγκίνηση την σπουδαία ερμηνεύτρια Ρένα Κουμιώτη, που "έφυγε" ύστερα από δύο μήνες μεγάλης μάχης για τη ζωή.
Η προσφυγοπούλα από τη Νέα Ιωνία συνέδεσε άρρηκτα τη φωνή της με το "Νέο Κύμα" και το ποιοτικό λαϊκό τραγούδι, που υπηρέτησε με ήθος, ψυχή, σεμνότητα, αξιοπρέπεια και ερμηνείες που μένουν χαραγμένες στη μνήμη και στην καρδιά μας.
Το ΚΚΕ εκφράζει τα θερμά του συλλυπητήρια στους οικείους της».
Πέντε γυναίκες στη σκηνή ξεδιπλώνουν το νήμα της αφήγησης του έργου του Τσέχοφ, συνδέοντάς το με το σήμερα. Ολη η παράσταση μοιάζει σαν μια χιπ χοπ τελετουργία, με την Νατάσα - Φαίη Κοσμίδου να πρωτοστατεί στην αφήγηση, έχοντας πλέξει σε εύηχες ρίμες όλη τη χρονική διαδρομή που συνδέει την ανώνυμη τσεχοφική πόλη του 1892 με την Αθήνα του 2023. Τα πολιτικά τραγούδια που ακούγονται στην παράσταση εντάσσονται αρμονικά στο νήμα της αφήγησης και αποτελούν ισχυρές πολιτικές - ποιητικές αποτυπώσεις για τον αγωνιζόμενο άνθρωπο κάθε τόπου και κάθε εποχής.
Ενα έργο για τον άνθρωπο που μέσα στη βαρβαρότητα του σύγχρονου κόσμου συνεχίζει να παλεύει, να ονειρεύεται, να τραγουδάει την αλήθεια με τρυφερότητα.
Συντελεστές: Σκηνοθεσία - διασκευή - στίχοι - σύνθεση ρυθμικής απαγγελίας: Νατάσα - Φαίη Κοσμίδου. Video art: Κώστας Γάκης. Μουσική: Ερη Μανουρά, Κώστας Γάκης.
Παίζουν: Νατάσα - Φαίη Κοσμίδου, Ιωάννα Παπακωνσταντίνου, Ερη Μανουρά. Χορεύει η Σίλια Καλφοπούλου, βιολί παίζει η Μαρία Μιχαλάκα.
Θα μιλήσουν: Αφροδίτη Ερμίδη, δημοσιογράφος, Δημήτρης Μανιάτης, δημοσιογράφος και συγγραφέας, Θύμιος Παπαδόπουλος, μουσικός, Ηρακλής Οικονόμου, επιμελητής της έκδοσης, Μαρία Παπαγιάννη - Μικρούτσικου, συγγραφέας.
Δεκαέξι μελέτες που καλύπτουν το σύνολο του έργου του Θάνου Μικρούτσικου και κινούνται πάνω σε τρεις κύριους άξονες, κοινωνία - ποίηση - μουσική, εστιάζοντας αντίστοιχα στις κοινωνικοπολιτικές και ιστορικές αλληλεπιδράσεις του δημιουργού, στη σχέση του με τον ποιητικό λόγο και στα ποικίλα μουσικά είδη στα οποία αυτός δραστηριοποιήθηκε, με πυξίδα την ανανέωση της μουσικής φόρμας. Κοινό εύρημα όλων των κεφαλαίων, όπως μαρτυρά και ο τίτλος του βιβλίου, είναι η αέναη προσπάθεια του συνθέτη να υπερβεί τις καθιερωμένες μορφές και τους παγιωμένους τρόπους, κυνηγώντας την αισθητική και πολιτική ουτοπία.
Στην έκδοση υπάρχει κείμενο του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα. Γράφουν ακόμα οι Παναγιώτης Αντ. Ανδριόπουλος, Σπύρος Αραβανής, Μιχάλης Γελασάκης, Μαρία Γεωργιάδου, Μάκης Γκαρτζόπουλος, Μανώλης Δαφέρμος, Τιτίκα Δημητρούλια, Ανδρέας Μαράτος, Γιάννης Μηλιός, Αλεξάνδρα Μικρούτσικου, Γιώργος Β. Μονεμβασίτης, Ηρακλής Οικονόμου, Φώντας Τρούσας, Γιώργος Χαρωνίτης, Θανάσης Χουλιαράς.
Απλήρωτοι για μήνες παραμένουν οι εργαζόμενοι της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου που απασχολούνται σε έργα στο νησί της Κω. Οπως καταγγέλλει το Εργατικό Κέντρο Βόρειου Συγκροτήματος Δωδεκανήσου, οι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι από τον Δεκέμβρη, με αποτέλεσμα να βρίσκονται αντιμέτωποι με σοβαρές δυσκολίες βιοπορισμού.
Το προσωπικό «αποτελείται τόσο από μόνιμους κατοίκους του νησιού όσο και από εργαζόμενους που έχουν έρθει από άλλα μέρη της Ελλάδας για να εργαστούν και πληρώνουν ενοίκιο αλλά και άλλα πάγια έξοδα», εξηγεί το Εργατικό Κέντρο, ενώ προσθέτει πως η πολύμηνη απληρωσιά βρίσκει τους εργαζόμενους «σε μια περίοδο κατά την οποία το κόστος ζωής έχει αυξηθεί κατακόρυφα». Με ανακοίνωσή του στηρίζει το αίτημα για άμεση εξόφληση των δεδουλευμένων, χωρίς καμία άλλη καθυστέρηση, και διεκδικεί τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων.