ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Μάρτη 2024
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Στην ίδια αποτυχημένη, αντιδασική πολιτική της υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης

«Παρών» ψήφισε το ΚΚΕ στη συζήτηση στη Βουλή για τη σύμβαση προμήθειας των Canadair

Την ανάγκη να υπάρξει άμεσα ολοκληρωμένη διαχείριση και προστασία των δασών, με οργάνωση της δασοπροστασίας σε άλλη βάση, αλλά και ενιαίος αντιπυρικός σχεδιασμός, που θα επικεντρώνεται στην πρόληψη και την οργάνωση των επίγειων δυνάμεων, ανέδειξε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής μιλώντας στην Ολομέλεια, στο πλαίσιο της συζήτησης και της ψήφισης του νομοσχεδίου του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για την έγκριση του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια 7 αεροσκαφών τύπου Canadair, μπροστά και στην έναρξη της φετινής αντιπυρικής περιόδου.

Το ΚΚΕ ψήφισε «παρών» στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, αναδεικνύοντας ότι η κυβέρνηση συνεχίζει την ίδια αποτυχημένη, αντιδασική πολιτική, συνεχίζοντας να έχει απογυμνωμένα από χρηματοδότηση και προσωπικό τη Δασική Υπηρεσία και τα Δασαρχεία και επιμένοντας, όπως και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, στον αντιεπιστημονικό και ανεπιτυχή διαχωρισμό της πρόληψης των δασικών πυρκαγιών από την κατάσβεσή τους, ο οποίος ισχύει από το 1998. Τα υπόλοιπα κόμματα άσκησαν άσφαιρη κριτική, αφού επί της ουσίας στηρίζουν την ίδια εγκληματική πολιτική που εφαρμόζεται σε όλη την ΕΕ και η οποία βλέπει την προστασία των δασών και την πρόληψη ως κόστος.

Ο εισηγητής του ΚΚΕ τόνισε ακόμα ότι «στο όνομα της έλλειψης προσωπικού, σκόπιμα προωθείται η λαθεμένη άποψη ότι μόνο τα εναέρια μέσα σβήνουν τις πυρκαγιές», εξηγώντας πως «η αεροπυρόσβεση είναι χρήσιμη για να χαμηλώσει την ένταση της πυρκαγιάς, ώστε να μπορούν να επέμβουν οι επίγειες δυνάμεις, κάτι που υποστηρίζει και η ίδια η Πυροσβεστική Υπηρεσία στο Εγχειρίδιο Εκπαίδευσης Εθελοντών Πυροσβεστών». Ειδική αναφορά έκανε στα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι πυροσβέστες λόγω των τεράστιων ελλείψεων σε προσωπικό - τουλάχιστον 4.000 κενές οργανικές θέσεις - και εξοπλισμό, με την Πυροσβεστική Υπηρεσία να διαθέτει μόλις το 1/3 των απαραίτητων μέσων για αποτελεσματική πυρόσβεση, ενώ χιλιάδες πυροσβεστικά οχήματα εξαιρούνται από την υποχρέωση να περάσουν από έλεγχο ΚΤΕΟ. Διερωτήθηκε δε αν αυτό συμβαίνει επειδή δεν θα μπορούσαν να τον περάσουν, και αν η κυβέρνηση ακολουθεί και εδώ τη λογική «πάμε κι όπου βγει».

Προσωπικό που θα εξουθενώνεται στη δουλειά, που δεν αναγνωρίζεται καν ως βαριά και ανθυγιεινή

Ο Γ. Δελής πρόσθεσε ότι «οι μάχιμοι πυροσβέστες είναι κυριολεκτικά στα όριά τους κατά την αντιπυρική περίοδο, με 24ωρες και 32ωρες βάρδιες σε αστικές πυρκαγιές. Κατά την περυσινή αντιπυρική περίοδο, τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο υπήρξαν τραυματίες πυροσβέστες, με αναπνευστικά και καρδιολογικά προβλήματα, οι οποίοι νοσηλεύτηκαν και σε νοσοκομεία, και περιστατικά μετακίνησης πυροσβεστών από διάφορες περιοχές της χώρας, προκειμένου να επιχειρήσουν στα πύρινα μέτωπα και να μπαλώσουν τα κενά».

Ειδικά «οι δασοκομάντος της ΕΜΟΔΕ αναγκάζονται να εργάζονται συνεχόμενα έως και 7 μέρες και να επιχειρούν για 48 ώρες συνεχόμενα, ενώ καλούνται να μετακινούνται από το ένα πύρινο μέτωπο στο άλλο, με μόνη ανάπαυση το χρονικό διάστημα της πτήσης μεταφοράς», συνέχισε, για να συμπληρώσει: «Ανάλογες συνθήκες εργασίες βιώνουν και οι πυροσβέστες της ΕΜΑΚ στο Μηχανοκίνητο Ειδικό Τμήμα της ΠΥ, με τις ώρες ανάπαυσής τους να είναι λιγότερες από 20». Στάθηκε επίσης στο γεγονός ότι το περασμένο καλοκαίρι μέσα σε λίγες βδομάδες ανακλήθηκαν δύο φορές όλες οι άδειες των πυροσβεστών και ότι στις περισσότερες υπηρεσίες δεν χορηγούνται ρεπό ή αναπαύσεις. Μίλησε και για την ελλιπή μέριμνα να ικανοποιηθεί η ανάγκη των πυροσβεστών κατά την υπηρεσία τους για νερό και φαγητό, αναδεικνύοντας την αλληλεγγύη του λαού, ο οποίος πολλές φορές κάλυπτε αυτές τις ανάγκες.

Τόνισε ότι όλα αυτά τα βιώνει προσωπικό που ο μέσος όρος ηλικίας του πλησιάζει τα 50 χρόνια και ταυτόχρονα δεν είναι ενταγμένο στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα, υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση δεν έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα για να μην ξαναγίνουν τα ίδια.

Αγορά στα ...τυφλά

Σχετικά με το νομοσχέδιο, ο Γ. Δελής επανέλαβε ότι πρόκειται για ένα σχέδιο σύμβασης από το οποίο λείπουν παραρτήματα, με αποτέλεσμα να μην είναι γνωστό το ακριβές αντικείμενο της προμήθειας (είδη, ποσότητες, κόστος) αλλά ούτε και το ακριβές τίμημα. Το επιχείρημα της κυβέρνησης περί νομισματικής ανισοτιμίας «δεν είναι ιδιαίτερα πειστικό», επεσήμανε, αναδεικνύοντας εδώ τη μη μονιμοποίηση, τελικά, με τροπολογία της κυβέρνησης, περίπου 750 πυροσβεστών 5ετούς υποχρέωσης, γιατί «δεν είχε προβλεφθεί η διαφορά δαπάνης στον προϋπολογισμό του 2024». Και πρόσθεσε: «Τόσο αυστηροί με τις προσλήψεις πυροσβεστών, αγοράζουμε όμως αεροπλάνα χωρίς καν να γνωρίζουμε πόσο θα τα πληρώσουμε».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο γεγονός ότι δεν είναι εξασφαλισμένη η γραμμή παραγωγής, καθώς η κατασκευάστρια εταιρεία δεν υποχρεούται να υλοποιήσει τη σύμβαση αν μέχρι τις 31/12/2024 δεν έχει εξασφαλίσει όσους πελάτες χρειάζεται για να ενεργοποιήσει τη γραμμή παραγωγής. Κάλεσε δε την κυβέρνηση να δώσει ξεκάθαρη απάντηση στο αν πραγματικά έχουν ενδιαφερθεί κι άλλα κράτη να αγοράσουν Canadair, ειδάλλως πρόκειται για κίνηση εντυπωσιασμού όπως χαρακτηριστικά είπε. Συμπλήρωσε ότι από την έναρξη του συγκεκριμένου προγράμματος, τον Μάρτη του 2022, έχουν δηλωθεί ως εν δυνάμει πελάτες 6 ευρωπαϊκές χώρες, έχοντας υπογράψει επιστολές πρόθεσης για προμήθεια 22 αεροσκαφών, ωστόσο δεν είναι γνωστό αν έχουν προχωρήσει σε σύμβαση.

Εξέφρασε τον προβληματισμό του ΚΚΕ σχετικά με τον αποκλειστικό προσανατολισμό της κυβέρνησης στα Canadair και όχι σε άλλες εναλλακτικές αεροσκαφών ή και ελικοπτέρων, που νοικιάζει η χώρα πανάκριβα κάθε καλοκαίρι με «αδιαφανείς διαδικασίες», καθώς όπως τόνισε δεν έχει φτάσει ποτέ κάποια σύμβαση για να εξεταστεί από τη Βουλή, «παρά ανακοινώνονται κάποιοι αριθμοί και ο τελικός λογαριασμός». Σημείωσε μάλιστα ότι υπάρχουν αρκετά απόρρητα άρθρα και ότι η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να ενημερώσει γι' αυτά.

Περιοδεία του Γ. Πρωτούλη στο κτίριο της Αντιπεριφέρειας Δυτικού Τομέα στο Περιστέρι

Το κτίριο της Αντιπεριφέρειας Δυτικού Τομέα στο Περιστέρι επισκέφτηκε χτες το πρωί ο Γιάννης Πρωτούλης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Αττικής. Στο κλιμάκιο συμμετείχαν μεταξύ άλλων η Νίκη Χρονοπούλου και ο Βασίλης Πετρόπουλος, περιφερειακοί σύμβουλοι Δυτικού Τομέα με τη «Λαϊκή Συσπείρωση».

Οι εκπρόσωποι του ΚΚΕ κάλεσαν τους εργαζόμενους να παραστούν στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Τρίτης 26 Μάρτη, που θα γίνει σε έναν από τους 7 πολυπληθείς, εργατικούς - λαϊκούς δήμους του Δυτικού Τομέα και συγκεκριμένα στον δήμο Αγ. Βαρβάρας. Πρόσθεσαν ότι η «Λαϊκή Συσπείρωση» και σε αυτήν τη συνεδρίαση θα επιδιώξει να συμμετάσχουν σωματεία και μαζικοί φορείς για να παραθέσουν τα προβλήματα και τα αιτήματά τους.

Ηταν η τρίτη κατά σειρά επίσκεψη σε υπηρεσίες της Περιφέρειας, μετά από αυτές στη Δυτική Αττική και στον Πειραιά, η οποία επιβεβαίωσε τα τεράστια προβλήματα από την υποχρηματοδότηση και την υποστελέχωση, ζητήματα που επισήμαναν και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι. Αντίστοιχα σημειώθηκε η, εδώ και χρόνια, κατάσταση ομηρίας πολλών συμβασιούχων, οι οποίοι δεν μονιμοποιούνται. Την ίδια ώρα, η περιοχή παραμένει χωρίς ολοκληρωμένη αντιπλημμυρική θωράκιση, ενώ επηρεάζεται και από την υγειονομική βόμβα της χωματερής της Φυλής, με τις δομές Υγείας να είναι ιδιαίτερα υποβαθμισμένες.

Ενα «δόγμα» από τα παλιά

Με βάση όσα ανακοίνωσε η κυβέρνηση, η προμήθεια των 7 «Kαναντέρ» θα είναι συνολικού κόστους περίπου 360 εκατ. ευρώ και κατά την επίσκεψη Μητσοτάκη στον Καναδά αναμένεται να υπογραφεί η τελική συμφωνία.

Η ΕΕ και τα κράτη - μέλη έχουν συμφωνήσει με την καναδική κυβέρνηση και την εταιρεία παραγωγής των «Kαναντέρ», για την προμήθεια 24 από αυτά τελευταίας γενιάς. Ελλάδα και Ισπανία θα προμηθευτούν από 7, η Γαλλία 4, οι Ιταλία, Πορτογαλία και Κροατία από 2 έκαστη.

Σε ό,τι αφορά τις παραδόσεις στην Ελλάδα το χρονοδιάγραμμα έχει ως εξής: Δύο αεροσκάφη το 2027. Από ένα το 2028 και το 2029. Τα τελευταία τρία το 2030. Ολα αυτά βέβαια με πολύ μεγάλη καθυστέρηση. Θυμίζουμε ότι τον Ιούλη 2023, όταν κατακαιγόταν πάλι η χώρα, ο Κυρ. Μητσοτάκης έλεγε για τα μέσα κατάσβεσης και τις «σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες» ότι «θα πάρουν καιρό, καθώς σήμερα δεν λειτουργούν καν οι γραμμές παραγωγής, που κατασκευάζουν αυτά τα εναέρια μέσα, τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερα». Αυτό έλεγαν τότε στον λαό για να το αποδεχτεί ως καθημερινότητα, ενώ το προσωπικό συνέχιζε να πέφτει στις φλόγες με αεροσκάφη έως και 48 ετών, με γνωστά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι τεχνικοί στη συντήρηση τόσο γερασμένου υλικού, κι ενώ όλα αυτά τα χρόνια έχουν σημειωθεί 10 πτώσεις αεροσκαφών CL-215 με 16 νεκρούς χειριστές.

Εξάλλου, τέτοιες δικαιολογίες και εξηγήσεις επιβεβαιώνουν ότι στον καπιταλισμό και ενώ υπάρχουν σωρευμένη πείρα και τεχνογνωσία, έτοιμα σχέδια για εργαλεία και μέσα που θα μπορούσαν να προστατέψουν ζωές, βιος, περιβάλλον, μένουν στα χαρτιά εφόσον δεν υπάρχει διασφαλισμένο κέρδος για τον ιδιώτη. Αυτή είναι η διαχρονικά εγκληματική πολιτική που υπηρετούν οι κυβερνώντες κι όλα τα αστικά κόμματα και αποκόμματα.

Αυτό επιβεβαιώθηκε και χτες με το περιβόητο «νέο δόγμα» για τη φετινή αντιπυρική περίοδο που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση από τον αρχηγό του ΠΣ αντιστράτηγο Θόδωρο Βάγια και τον υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Βασίλη Κικίλια. Το ...νέο είναι η επιβολή γενικών επιφυλακών και μαζικών μετακινήσεων των πυροσβεστών ανά την επικράτεια, όπου λέει θα αλλάζει από δύο σε τρεις το πλήρωμα των πυροσβεστικών και θα είναι υποχρεωτική η παρουσία 2 πυροσβεστικών στο σημείο έναρξης της πυρκαγιάς. Αυτό ενώ παραμένει το καθεστώς της υποστελέχωσης και οι 650 δασοκομάντος που έχουν προσληφθεί δεν μπορούν να καλύψουν τα τεράστια κενά.

Οσο για την «καινοτομία» της άμεσης εμπλοκής στο έργο της κατάσβεσης δασικών πυρκαγιών σε πρώτο χρόνο, εθελοντικών ομάδων - οργανώσεων με τα δικά τους μέσα, αυτό δείχνει ότι η πολιτική της υποστελέχωσης επιχειρείται να παγιωθεί.

Διαμαρτυρία για απομάκρυνση κεραίας κινητής τηλεφωνίας

Κινητοποίηση για την απομάκρυνση κεραίας κινητής τηλεφωνίας, που τοποθετήθηκε το προηγούμενο διάστημα σε έκταση που εφάπτεται του Περιφερειακού στο ύψος των Πεύκων στον δήμο Νεάπολης - Συκεών, σε απόσταση 40 μ. από τα σπίτια, 150 μ. από αθλητικές εγκαταστάσεις όπου αθλούνται καθημερινά παιδιά και λιγότερο από 300 μ. από το 2ο Γυμνάσιο Πεύκων, πραγματοποίησαν το απόγευμα της Τετάρτης κάτοικοι της περιοχής.

Η κεραία βρίσκεται πάνω σε μια τροχήλατη κατασκευή, μέσα σε οικόπεδο που είναι περιουσία του ελληνικού Δημοσίου. Σύμφωνα με τους κατοίκους, η εγκατάσταση της κεραίας έγινε αυθαίρετα, χωρίς να υπάρχει καμία μελέτη και καμία άδεια προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες κάλυψης, καθώς λόγω των έργων για το «Flyover», ξηλώθηκαν οι αναμεταδότες των εταιρειών που ήταν τοποθετημένοι σε πινακίδα οδοποιίας.

Οι κάτοικοι, με τη συμπαράσταση του δήμου Νεάπολης - Συκεών, καθώς υπάρχει ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου που ζητά την άμεση απομάκρυνση της κεραίας, κινήθηκαν νομικά καταθέτοντας ασφαλιστικά μέτρα κατά της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, με την υπόθεση να εκδικάζεται στις 17 Απριλίου.

Στην κινητοποίηση παραβρέθηκε ο Λεωνίδας Στολτίδης, βουλευτής του ΚΚΕ Β' Θεσσαλονίκης, ο οποίος κατέθεσε και σχετική Ερώτηση στη Βουλή. Εξέφρασε τη στήριξή του στον αγώνα του λαού της περιοχής και ανέδειξε ότι σε μια σειρά περιοχές αλλά και σε χώρους δουλειάς παραβιάζονται οι όροι ασφάλειας και υγείας και θυσιάζονται στον βωμό της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ