Παρασκευή 22 Μάρτη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Στην ίδια αποτυχημένη, αντιδασική πολιτική της υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης

«Παρών» ψήφισε το ΚΚΕ στη συζήτηση στη Βουλή για τη σύμβαση προμήθειας των Canadair

Την ανάγκη να υπάρξει άμεσα ολοκληρωμένη διαχείριση και προστασία των δασών, με οργάνωση της δασοπροστασίας σε άλλη βάση, αλλά και ενιαίος αντιπυρικός σχεδιασμός, που θα επικεντρώνεται στην πρόληψη και την οργάνωση των επίγειων δυνάμεων, ανέδειξε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής μιλώντας στην Ολομέλεια, στο πλαίσιο της συζήτησης και της ψήφισης του νομοσχεδίου του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για την έγκριση του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια 7 αεροσκαφών τύπου Canadair, μπροστά και στην έναρξη της φετινής αντιπυρικής περιόδου.

Το ΚΚΕ ψήφισε «παρών» στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, αναδεικνύοντας ότι η κυβέρνηση συνεχίζει την ίδια αποτυχημένη, αντιδασική πολιτική, συνεχίζοντας να έχει απογυμνωμένα από χρηματοδότηση και προσωπικό τη Δασική Υπηρεσία και τα Δασαρχεία και επιμένοντας, όπως και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, στον αντιεπιστημονικό και ανεπιτυχή διαχωρισμό της πρόληψης των δασικών πυρκαγιών από την κατάσβεσή τους, ο οποίος ισχύει από το 1998. Τα υπόλοιπα κόμματα άσκησαν άσφαιρη κριτική, αφού επί της ουσίας στηρίζουν την ίδια εγκληματική πολιτική που εφαρμόζεται σε όλη την ΕΕ και η οποία βλέπει την προστασία των δασών και την πρόληψη ως κόστος.

Ο εισηγητής του ΚΚΕ τόνισε ακόμα ότι «στο όνομα της έλλειψης προσωπικού, σκόπιμα προωθείται η λαθεμένη άποψη ότι μόνο τα εναέρια μέσα σβήνουν τις πυρκαγιές», εξηγώντας πως «η αεροπυρόσβεση είναι χρήσιμη για να χαμηλώσει την ένταση της πυρκαγιάς, ώστε να μπορούν να επέμβουν οι επίγειες δυνάμεις, κάτι που υποστηρίζει και η ίδια η Πυροσβεστική Υπηρεσία στο Εγχειρίδιο Εκπαίδευσης Εθελοντών Πυροσβεστών». Ειδική αναφορά έκανε στα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι οι πυροσβέστες λόγω των τεράστιων ελλείψεων σε προσωπικό - τουλάχιστον 4.000 κενές οργανικές θέσεις - και εξοπλισμό, με την Πυροσβεστική Υπηρεσία να διαθέτει μόλις το 1/3 των απαραίτητων μέσων για αποτελεσματική πυρόσβεση, ενώ χιλιάδες πυροσβεστικά οχήματα εξαιρούνται από την υποχρέωση να περάσουν από έλεγχο ΚΤΕΟ. Διερωτήθηκε δε αν αυτό συμβαίνει επειδή δεν θα μπορούσαν να τον περάσουν, και αν η κυβέρνηση ακολουθεί και εδώ τη λογική «πάμε κι όπου βγει».

Προσωπικό που θα εξουθενώνεται στη δουλειά, που δεν αναγνωρίζεται καν ως βαριά και ανθυγιεινή

Ο Γ. Δελής πρόσθεσε ότι «οι μάχιμοι πυροσβέστες είναι κυριολεκτικά στα όριά τους κατά την αντιπυρική περίοδο, με 24ωρες και 32ωρες βάρδιες σε αστικές πυρκαγιές. Κατά την περυσινή αντιπυρική περίοδο, τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο υπήρξαν τραυματίες πυροσβέστες, με αναπνευστικά και καρδιολογικά προβλήματα, οι οποίοι νοσηλεύτηκαν και σε νοσοκομεία, και περιστατικά μετακίνησης πυροσβεστών από διάφορες περιοχές της χώρας, προκειμένου να επιχειρήσουν στα πύρινα μέτωπα και να μπαλώσουν τα κενά».

Ειδικά «οι δασοκομάντος της ΕΜΟΔΕ αναγκάζονται να εργάζονται συνεχόμενα έως και 7 μέρες και να επιχειρούν για 48 ώρες συνεχόμενα, ενώ καλούνται να μετακινούνται από το ένα πύρινο μέτωπο στο άλλο, με μόνη ανάπαυση το χρονικό διάστημα της πτήσης μεταφοράς», συνέχισε, για να συμπληρώσει: «Ανάλογες συνθήκες εργασίες βιώνουν και οι πυροσβέστες της ΕΜΑΚ στο Μηχανοκίνητο Ειδικό Τμήμα της ΠΥ, με τις ώρες ανάπαυσής τους να είναι λιγότερες από 20». Στάθηκε επίσης στο γεγονός ότι το περασμένο καλοκαίρι μέσα σε λίγες βδομάδες ανακλήθηκαν δύο φορές όλες οι άδειες των πυροσβεστών και ότι στις περισσότερες υπηρεσίες δεν χορηγούνται ρεπό ή αναπαύσεις. Μίλησε και για την ελλιπή μέριμνα να ικανοποιηθεί η ανάγκη των πυροσβεστών κατά την υπηρεσία τους για νερό και φαγητό, αναδεικνύοντας την αλληλεγγύη του λαού, ο οποίος πολλές φορές κάλυπτε αυτές τις ανάγκες.

Τόνισε ότι όλα αυτά τα βιώνει προσωπικό που ο μέσος όρος ηλικίας του πλησιάζει τα 50 χρόνια και ταυτόχρονα δεν είναι ενταγμένο στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα, υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση δεν έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα για να μην ξαναγίνουν τα ίδια.

Αγορά στα ...τυφλά

Σχετικά με το νομοσχέδιο, ο Γ. Δελής επανέλαβε ότι πρόκειται για ένα σχέδιο σύμβασης από το οποίο λείπουν παραρτήματα, με αποτέλεσμα να μην είναι γνωστό το ακριβές αντικείμενο της προμήθειας (είδη, ποσότητες, κόστος) αλλά ούτε και το ακριβές τίμημα. Το επιχείρημα της κυβέρνησης περί νομισματικής ανισοτιμίας «δεν είναι ιδιαίτερα πειστικό», επεσήμανε, αναδεικνύοντας εδώ τη μη μονιμοποίηση, τελικά, με τροπολογία της κυβέρνησης, περίπου 750 πυροσβεστών 5ετούς υποχρέωσης, γιατί «δεν είχε προβλεφθεί η διαφορά δαπάνης στον προϋπολογισμό του 2024». Και πρόσθεσε: «Τόσο αυστηροί με τις προσλήψεις πυροσβεστών, αγοράζουμε όμως αεροπλάνα χωρίς καν να γνωρίζουμε πόσο θα τα πληρώσουμε».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο γεγονός ότι δεν είναι εξασφαλισμένη η γραμμή παραγωγής, καθώς η κατασκευάστρια εταιρεία δεν υποχρεούται να υλοποιήσει τη σύμβαση αν μέχρι τις 31/12/2024 δεν έχει εξασφαλίσει όσους πελάτες χρειάζεται για να ενεργοποιήσει τη γραμμή παραγωγής. Κάλεσε δε την κυβέρνηση να δώσει ξεκάθαρη απάντηση στο αν πραγματικά έχουν ενδιαφερθεί κι άλλα κράτη να αγοράσουν Canadair, ειδάλλως πρόκειται για κίνηση εντυπωσιασμού όπως χαρακτηριστικά είπε. Συμπλήρωσε ότι από την έναρξη του συγκεκριμένου προγράμματος, τον Μάρτη του 2022, έχουν δηλωθεί ως εν δυνάμει πελάτες 6 ευρωπαϊκές χώρες, έχοντας υπογράψει επιστολές πρόθεσης για προμήθεια 22 αεροσκαφών, ωστόσο δεν είναι γνωστό αν έχουν προχωρήσει σε σύμβαση.

Εξέφρασε τον προβληματισμό του ΚΚΕ σχετικά με τον αποκλειστικό προσανατολισμό της κυβέρνησης στα Canadair και όχι σε άλλες εναλλακτικές αεροσκαφών ή και ελικοπτέρων, που νοικιάζει η χώρα πανάκριβα κάθε καλοκαίρι με «αδιαφανείς διαδικασίες», καθώς όπως τόνισε δεν έχει φτάσει ποτέ κάποια σύμβαση για να εξεταστεί από τη Βουλή, «παρά ανακοινώνονται κάποιοι αριθμοί και ο τελικός λογαριασμός». Σημείωσε μάλιστα ότι υπάρχουν αρκετά απόρρητα άρθρα και ότι η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να ενημερώσει γι' αυτά.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ