ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 7 Ιούνη 2024
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Αυξήσεις έως και 40% σε σχέση με πέρυσι

«Χρυσάφι» θα πρέπει να πληρώσουν ένα εισιτήριο για τα νησιά όσοι θέλουν μια ανάσα διακοπών

Eurokinissi

«Χρυσάφι» θα πρέπει να πληρώσουν ένα εισιτήριο για τα νησιά όσοι θέλουν μια ανάσα διακοπών
«

Φωτιά» παίρνουν τα εισιτήρια στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αφού θα είναι ακριβότερα από 10 έως και 40% σε σύγκριση με το προηγούμενο καλοκαίρι, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο τα λαϊκά νοικοκυριά.

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στα ταχύπλοα και τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Ετσι, για μία 4μελή οικογένεια, οι διακοπές σε νησί ισοδυναμούν με μια υπέρογκη δαπάνη που δεν αντέχεται. Συγκεκριμένα, για μια οικογένεια που θέλει να ταξιδέψει με αυτοκίνητο στη Σκιάθο θα πρέπει να δαπανήσει 419 ευρώ, για την Τήνο 430 ευρώ, για τη Χίο 596 ευρώ, για την Πάρο 632 ευρώ και για τη Ρόδο 1.029 ευρώ!

Αν στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προσθέσουμε, διαμονή, διατροφή και κάποια στοιχειώδη αναψυχή, μία τετραμελής οικογένεια θα χρειαστεί τουλάχιστον 2.500 ευρώ για διακοπές 7 ημερών σε νησί. Δηλαδή, περίπου 3 κατώτατους μισθούς για μια βδομάδα. Πρέπει να επισημάνουμε ότι και πριν από τις αυξήσεις, η συντριπτική πλειοψηφία των λαϊκών νοικοκυριών δήλωνε σε έρευνες ότι δεν μπορεί να κάνει διακοπές, ενώ ένα άλλο μέρος δήλωνε ότι αρκείται σε ολιγοήμερες διακοπές.

Και ενώ υπάρχει αυτή η κατάσταση, η κυβέρνηση απογειώνει τον εμπαιγμό, με τον υπουργό Ναυτιλίας, Χρήστο Στυλιανίδη, να λέει ότι «μέσω του παρατηρητηρίου τιμών που λειτουργεί στο υπουργείο, γίνονται ...συστάσεις στις ακτοπλοϊκές εταιρείες». Στη συνέχεια, πρόσθεσε ότι «δεν μπορεί να παρέμβει το κράτος και να επιβάλει τιμές. Θα ήταν και λάθος» και πως η ουσία είναι να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός...

Αξίζει να θυμίσουμε ότι από την 1η Γενάρη 2024 έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται και στην ακτοπλοΐα η υποχρεωτική συμμετοχή των εταιρειών στην «αγορά δικαιωμάτων ρύπων», όπως προβλέπεται από τον κανονισμό της ΕΕ «Fit for 55», που ψήφισαν όλα τα κόμματα στην Ευρωβουλή, με φερετζέ την προστασία του περιβάλλοντος. Οπως γίνεται και στην παραγωγή ρεύματος, η αγορά δικαιωμάτων ρύπων από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για να καίνε το (αφορολόγητο) μαζούτ στα καράβια τους, θα προσθέσει ένα 10% στο κόστος των εισιτηρίων, μετακυλίοντας στους επιβάτες το κόστος της προσαρμογής στις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις.

Οι αυξήσεις αφορά πρώτα όσους ταξιδεύουν σε προορισμούς με 200.000 κατοίκους και πάνω, δηλαδή στην Κρήτη και στις γραμμές της Αδριατικής, ενώ οι επιβαρύνσεις για τους υπόλοιπους νησιώτες και επιβάτες με άλλοθι την «αντιρρυπαντική» νομοθεσία της ΕΕ, θα ξεκινήσουν από το 2029.

Πρόκειται για άλλο ένα «επίτευγμα» λοιπόν της ΕΕ, της κυβέρνησης και της «συμπολιτευόμενης αντιπολίτευσης» σε Ευρωκοινοβούλιο και Βουλή: Για να μη χάσουν ούτε ένα ευρώ από τα κέρδη τους οι ακτοπλόοι εφοπλιστές - οι οποίοι σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο - οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα θα πληρώσουν ακόμα πιο ακριβά τα ...ναύλα της «πράσινης μετάβασης», σε βάρος της ανάγκης για φτηνές, ασφαλείς και σύγχρονες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, λόγω και των πολλών νησιών που έχει η χώρα.

ΚΥΡ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Πολεμική οικονομία η επόμενη μέρα στην ΕΕ

Τη στροφή της ΕΕ στην πολεμική οικονομία, ώστε να ανταποκριθεί στις ανάγκες των κλιμακούμενων ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών επιβεβαίωσε ο Κυρ. Μητσοτάκης, μιλώντας χτες το απόγευμα στην ΕΡΤ, λίγα μόνο 24ωρα από τις ευρωεκλογές.

Χαρακτηριστικά, ερωτηθείς αν το βασικό διακύβευμα της ΕΕ για την επόμενη 5ετία είναι η στρατηγική της αυτονομία και πώς τοποθετείται η Ελλάδα σε αυτήν τη συζήτηση, απάντησε ότι «στους σημερινούς καιρούς δεν δικαιολογείται καμία γεωπολιτική ή γεωστρατηγική αφέλεια. Ζούμε σε ταραγμένες περιόδους».

Στο ίδιο μοτίβο αναφέρθηκε και στην πρόταση που έκανε πρόσφατα με τον Πολωνό ομόλογό του Ντ. Τουσκ για κοινό αντιαεροπορικό θόλο στη ΕΕ. Επανέφερε την πρόταση για «ένα ενιαίο αμυντικό ταμείο το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους, κάτι αντίστοιχο με ένα Ταμείο Ανάκαμψης για την άμυνα, προφανώς πολύ πιο μικρό, αυτό πρέπει να συνδέεται και με ορισμένα μεγάλα projects στρατηγικής προτεραιότητας για την Ευρώπη, τα οποία να μπορέσουν να ενώσουν την ευρωπαϊκή βιομηχανία και να προσφέρουν προστιθέμενη ευρωπαϊκή αξία στις κοινές αμυντικές μας ανησυχίες». Εβαλε την αντιπυραυλική άμυνα «ως ένα παράδειγμα ενός τέτοιου project, το οποίο θα μπορούσε ενδεχομένως να χρηματοδοτηθεί από ένα τέτοιο ταμείο». Επέμεινε, μάλιστα ότι «είναι κάτι το οποίο θα ενταχθεί και στις στρατηγικές προτεραιότητες του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, στην καινούργια ατζέντα» του.

Αλλωστε, παρουσίασε ως ερωτηματικό «εάν αντέχουν οι εθνικοί προϋπολογισμοί, σε ένα περιβάλλον δημοσιονομικής πειθαρχίας, τις αυξημένες δαπάνες που όλοι αναγνωρίζουμε ότι πρέπει να κάνουμε για την άμυνά μας». Ακόμα, στηλίτευσε το γεγονός ότι η ΕΕ «είχε ουσιαστικά εκχωρήσει την άμυνά της και τις εγγυήσεις ασφάλειας στις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ» και ταυτόχρονα διαβεβαίωσε πως ό,τι προτείνει «δεν είναι υποκατάστατο», αλλά «συμπλήρωμα στο ΝΑΤΟ». Εξάλλου, έχοντας κατά νου τους ευρωενωσιακούς επιχειρηματικούς ομίλους ενόσω συγκεντρώνονται ξανά σύννεφα πάνω από την παγκόσμια καπιταλιστική οικονομία, έστειλε μήνυμα στους ηγέτες των άλλων κρατών - μελών ότι «έχουμε και μια υποχρέωση και ως Ευρώπη να στηρίξουμε την αμυντική μας βιομηχανία».

Ερωτηθείς για τις εξελίξεις με τα Σκόπια και το γεγονός ότι στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στην Ουάσιγκτον τον επόμενο μήνα, ενδέχεται να συναντηθεί με τη νέα σκοπιανή ηγεσία, θύμισε ότι «η Συμφωνία των Πρεσπών και η μία ενιαία ονομασία της Βόρειας Μακεδονίας, erga omnes, έναντι όλων, ήταν η βασική προϋπόθεση για να ενταχθεί η Βόρεια Μακεδονία στο ΝΑΤΟ. Αυτός ήταν και ο λόγος που δεν έμπαινε στο ΝΑΤΟ τόσα χρόνια». Προειδοποίησε εξάλλου ότι η Βόρεια Μακεδονία δεν «μπορεί να κάνει βήματα προς την Ευρώπη ανοίγοντας ένα καινούργιο, αχρείαστο μέτωπο με την Ελλάδα».

Στα Ελληνοτουρκικά, και καθώς ετοιμάζουν συνάντηση με τον Ερντογάν στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ τον Σεπτέμβρη στη Νέα Υόρκη, επανέλαβε ότι ο σκοπός αυτών των συναντήσεων μεταξύ των δύο κυβερνήσεων «είναι να μπούμε στον πυρήνα της διαφοράς μας ως προς την οριοθέτηση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο». Επανέλαβε, επίσης, ότι «μόνο το Διεθνές Δίκαιο μπορεί να είναι ο οδηγός για την επίλυση της διαφοράς μας», την ώρα που αυτό κόβεται και ράβεται αναλόγως πώς βολεύει τους επικίνδυνους για τα ελληνικά και κυπριακά κυριαρχικά δικαιώματα ευρωατλαντικούς σχεδιασμούς.

Τέλος, ενώ η γενοκτονία του παλαιστινιακού λαού συνεχίζεται, ερωτηθείς σχετικά ο Μητσοτάκης παρέπεμψε στις ελληνικές καλένδες την αναγνώριση Παλαιστινιακού κράτους.

Στο μεταξύ, στο ευρύτερο πλαίσιο εξοπλισμών για ΕΕ και ΝΑΤΟ, και της «πολεμικής οικονομίας» τους, ο Κυρ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε χτες το πρωί τα ναυπηγεία της «Naval Group», στο Λοριάν της Γαλλίας, όπου ναυπηγούνται οι τρεις φρεγάτες τύπου «Belharra» για το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Πρόκληση οι νέες αυξήσεις

Σε ανακοίνωσή του για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει: «Την ώρα που το λαϊκό εισόδημα λεηλατείται καθημερινά από την ακρίβεια, από τις δυσβάστακτες αυξήσεις στην Ενέργεια, στα τρόφιμα και στα προϊόντα λαϊκής κατανάλωσης, από τους καθηλωμένους μισθούς, την ίδια ώρα ακόμη και η ανάγκη του λαού για μια ανάσα ξεκούρασης γίνεται "όνειρο θερινής νυκτός" εξαιτίας των πανάκριβων ακτοπλοϊκών εισιτηρίων.

Ομως η λαϊκή οικογένεια, οι εργαζόμενοι, οι φοιτητές και η νεολαία δεν κάνουν διακοπές με υπερπολυτελή κότερα και γιοτ σε πολυτελείς βίλες και χλιδάτα ξενοδοχεία, αλλά ταξιδεύουν με το πλοίο της γραμμής, μετρώντας και το τελευταίο ευρώ. Γι' αυτό και οι νέες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, που κυμαίνονται από 30% έως 50%, αποτελούν πρόκληση, μετατρέποντας τις διακοπές σε πανάκριβο εμπόρευμα απ' τη μία και αυξάνοντας τα κέρδη των εφοπλιστών απ' την άλλη.

Το ΚΚΕ απευθύνει κάλεσμα αγώνα στον λαό, στους ναυτεργάτες και σε όλους τους εργαζόμενους στη ναυτιλία, στους νησιώτες, διεκδικώντας:

-- Να μειωθούν τώρα όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ναύλα (οχημάτων - εμπορευμάτων) κατά 50% για όλους, χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές. Να επιστραφούν τα χρήματα σε όσους έχουν ήδη πληρώσει τα πανάκριβα εισιτήρια.

-- Δωρεάν μετακινήσεις για άνεργους, φοιτητές και στρατευμένους, για ΑμεΑ, χρονίως πάσχοντες.

-- Μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές, πολύτεκνους κ.ά.

-- Εξασφάλιση συχνής σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους, με πλοία σύγχρονα και ασφαλή, με βελτίωση και διαμόρφωση σύγχρονων λιμενικών εγκαταστάσεων, αποκλειστικά δημόσιων.

-- Να διασφαλιστεί η δουλειά των ναυτεργατών, με αύξηση των μισθών, βελτίωση των συνθηκών εργασίας, κατοχυρωμένα με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση.

-- Να επανέλθει ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ για όλα τα νησιά, κατά 50%.

Αποδεικνύεται ξανά ότι οι φθηνές, σύγχρονες και ασφαλείς συγκοινωνίες (θαλάσσιες, χερσαίες, αεροπορικές) απαιτούν σύγκρουση με την κερδοφορία του κεφαλαίου, με τη στρατηγική της ΕΕ, το κράτος, τις κυβερνήσεις και τα κόμματα που τους υπηρετούν.

Την Κυριακή οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι στη ναυτιλία, νησιώτες, συνολικά ο λαός να κάνει αυτό που σκέφτεται, να κάνει το βήμα να στηρίξει το ΚΚΕ».

ΣΤ. ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ
Ξαναζεσταμένες αυταπάτες και επιδείξεις νεοπλουτισμού ... με ενσυναίσθηση

Σε πανηγύρι ρηχότητας και ανούσιας ατάκας εξελίχθηκε η κεντρική προεκλογική συγκέντρωση του ΣΥΡΙΖΑ χτες το βράδυ στην πλατεία Συντάγματος.

Ο Στ. Κασσελάκης επί σκηνής τον μισό χρόνο κατηγορούσε τον Κυρ. Μητσοτάκη για τα σπίτια και την περιουσία του και τον άλλο μισό πρόβαλλε τον εαυτό του και τη δική του περιουσία, με δικαιολογίες για την απόκτησή της, σε άλλο ένα επεισόδιο στο προκλητικό σίριαλ που συνεχίζεται λίγα 24ωρα πριν τις ευρωεκλογές, στην κάλπη των οποίων προσέρχεται ένας λαός που έχει γονατίσει από την ακρίβεια και αδυνατεί να βγάλει τον μήνα, εξαιτίας της πολιτικής που υπηρετούν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και οι υπόλοιποι. Το δε κρεσέντο του «σωτήρα» έφτασε σε άλλο επίπεδο όταν ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ απευθύνθηκε στον λαό ρωτώντας τον αν θέλει «την αναλγησία ή έναν άνθρωπο με ενσυναίσθηση, το βρώμικο σύστημα ή έναν άνθρωπο που στέκεται μόνος του απέναντί του»...

Μέσα σε όλο αυτό το ντελίριο επικαλέστηκε: Ολίγη από Τέμπη, όχι βέβαια για να μιλήσει σχετικά με τις ευθύνες, που και εδώ μοιράζεται ο ΣΥΡΙΖΑ με τη ΝΔ για την πολιτική της ΕΕ και την «απελευθέρωση» που εκτροχίασε τον σιδηρόδρομο, αλλά για να καπηλευτεί τη λαϊκή οργή. Ολίγη από ακρίβεια, για την οποία ευθύνονται «η κυβέρνηση και μια χούφτα κερδοσκόποι» αλλά όχι η «φυσιολογική» λειτουργία της καπιταλιστικής αγοράς και η στρατηγική της ΕΕ, που και ο ΣΥΡΙΖΑ εφάρμοσε, όπως αυτές που αφορούν το Χρηματιστήριο Ενέργειας και την «πράσινη ανάπτυξη». Και ξαναζεσταμένες αυταπάτες που έχουν καταρρεύσει, για μια ΕΕ ...στήριγμα των αδύναμων, με ευρωομόλογα και «συγκροτημένη άμυνα», νέες ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και παραπέρα εμπλοκή.

Επίσης ο Στ. Κασσελάκης εξωράισε την ΕΕ, υποστηρίζοντας ότι για όλα τα κακά που εκπορεύονται απ' αυτήν φταίει ο νεοφιλελευθερισμός, ενώ το θράσος του χτύπησε «κόκκινο» όταν ισχυρίστηκε ότι «αριστερά σήμερα σημαίνει να είσαι εκεί που γίνεται η μάχη, γι' αυτό κι εγώ πήγα στην Παλαιστίνη, όχι στην πολυθρόνα» - ο ίδιος που μίλαγε για το «δικαίωμα αυτοάμυνας» του Ισραήλ και έσφιγγε τα χέρια των μακελάρηδων του Παλαιστινιακού λαού.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ