Παρασκευή 7 Ιούνη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Αυξήσεις έως και 40% σε σχέση με πέρυσι

«Χρυσάφι» θα πρέπει να πληρώσουν ένα εισιτήριο για τα νησιά όσοι θέλουν μια ανάσα διακοπών

Eurokinissi

«Χρυσάφι» θα πρέπει να πληρώσουν ένα εισιτήριο για τα νησιά όσοι θέλουν μια ανάσα διακοπών
«

Φωτιά» παίρνουν τα εισιτήρια στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αφού θα είναι ακριβότερα από 10 έως και 40% σε σύγκριση με το προηγούμενο καλοκαίρι, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο τα λαϊκά νοικοκυριά.

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στα ταχύπλοα και τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Ετσι, για μία 4μελή οικογένεια, οι διακοπές σε νησί ισοδυναμούν με μια υπέρογκη δαπάνη που δεν αντέχεται. Συγκεκριμένα, για μια οικογένεια που θέλει να ταξιδέψει με αυτοκίνητο στη Σκιάθο θα πρέπει να δαπανήσει 419 ευρώ, για την Τήνο 430 ευρώ, για τη Χίο 596 ευρώ, για την Πάρο 632 ευρώ και για τη Ρόδο 1.029 ευρώ!

Αν στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προσθέσουμε, διαμονή, διατροφή και κάποια στοιχειώδη αναψυχή, μία τετραμελής οικογένεια θα χρειαστεί τουλάχιστον 2.500 ευρώ για διακοπές 7 ημερών σε νησί. Δηλαδή, περίπου 3 κατώτατους μισθούς για μια βδομάδα. Πρέπει να επισημάνουμε ότι και πριν από τις αυξήσεις, η συντριπτική πλειοψηφία των λαϊκών νοικοκυριών δήλωνε σε έρευνες ότι δεν μπορεί να κάνει διακοπές, ενώ ένα άλλο μέρος δήλωνε ότι αρκείται σε ολιγοήμερες διακοπές.

Και ενώ υπάρχει αυτή η κατάσταση, η κυβέρνηση απογειώνει τον εμπαιγμό, με τον υπουργό Ναυτιλίας, Χρήστο Στυλιανίδη, να λέει ότι «μέσω του παρατηρητηρίου τιμών που λειτουργεί στο υπουργείο, γίνονται ...συστάσεις στις ακτοπλοϊκές εταιρείες». Στη συνέχεια, πρόσθεσε ότι «δεν μπορεί να παρέμβει το κράτος και να επιβάλει τιμές. Θα ήταν και λάθος» και πως η ουσία είναι να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός...

Αξίζει να θυμίσουμε ότι από την 1η Γενάρη 2024 έχει ξεκινήσει να εφαρμόζεται και στην ακτοπλοΐα η υποχρεωτική συμμετοχή των εταιρειών στην «αγορά δικαιωμάτων ρύπων», όπως προβλέπεται από τον κανονισμό της ΕΕ «Fit for 55», που ψήφισαν όλα τα κόμματα στην Ευρωβουλή, με φερετζέ την προστασία του περιβάλλοντος. Οπως γίνεται και στην παραγωγή ρεύματος, η αγορά δικαιωμάτων ρύπων από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για να καίνε το (αφορολόγητο) μαζούτ στα καράβια τους, θα προσθέσει ένα 10% στο κόστος των εισιτηρίων, μετακυλίοντας στους επιβάτες το κόστος της προσαρμογής στις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις.

Οι αυξήσεις αφορά πρώτα όσους ταξιδεύουν σε προορισμούς με 200.000 κατοίκους και πάνω, δηλαδή στην Κρήτη και στις γραμμές της Αδριατικής, ενώ οι επιβαρύνσεις για τους υπόλοιπους νησιώτες και επιβάτες με άλλοθι την «αντιρρυπαντική» νομοθεσία της ΕΕ, θα ξεκινήσουν από το 2029.

Πρόκειται για άλλο ένα «επίτευγμα» λοιπόν της ΕΕ, της κυβέρνησης και της «συμπολιτευόμενης αντιπολίτευσης» σε Ευρωκοινοβούλιο και Βουλή: Για να μη χάσουν ούτε ένα ευρώ από τα κέρδη τους οι ακτοπλόοι εφοπλιστές - οι οποίοι σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο - οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα θα πληρώσουν ακόμα πιο ακριβά τα ...ναύλα της «πράσινης μετάβασης», σε βάρος της ανάγκης για φτηνές, ασφαλείς και σύγχρονες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, λόγω και των πολλών νησιών που έχει η χώρα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ