ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 26 Ιούλη 2001
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΟΓΕΙΑ ΓΚΑΡΑΖ
Στις πλατείες από ιδιώτες και με... «προίκα»!

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κάλεσε τους ιδιώτες να κατασκευάσουν υπόγεια γκαράζ σε κοινόχρηστους χώρους της Αθήνας, με αντάλλαγμα - εκτός από το δικαίωμα εκμετάλλευσης για μερικές 10ετίες - την κρατική επιδότηση 1,4 εκατ. δραχμών για κάθε θέση!

Ανοιχτή πρόσκληση στους ιδιώτες να κατασκευάσουν και να εκμεταλλευτούν για μερικές δεκαετίες υπόγεια γκαράζ (και με την εξωφρενική κρατική επιδότηση του 1.400.000 δρχ. για κάθε θέση) σε όλες σχεδόν τις πλατείες και άλλους κοινόχρηστους χώρους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, απηύθυνε χτες σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης!

Συγκεκριμένα δήλωσε ότι προωθείται νομοθέτημα για τη χωροθέτηση 56 νέων υπόγειων γκαράζ στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, συνολικής δυναμικότητας 20.000 χώρων στάθμευσης περίπου (12.200 στην Αθήνα και 7.650 στη Θεσσαλονίκη) και συνολικού κόστους 80 δισ. δρχ. Το ΥΠΕΧΩΔΕ χωροθέτησε τα υπόγεια γκαράζ στη συντριπτική πλειοψηφία τους στις πλατείες των δήμων και σε λοιπούς κοινόχρηστους χώρους, εκμεταλλευόμενο απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, που ακύρωσε απόφαση του 5ου Τμήματος του Ανώτατου αυτού Δικαστηρίου, το οποίο είχε κρίνει αρχικά ως αντισυνταγματική την κατασκευή υπόγειων γκαράζ στις πλατείες, επειδή καταστρέφεται έτσι το πράσινο και ο κοινόχρηστος χαρακτήρας τους.

Τα γκαράζ αυτά πρόκειται να κατασκευαστούν με το σύστημα της αυτοχρηματοδότησης από ιδιώτες που θα εκμεταλλεύονται για μερικές δεκαετίες, εισπράττοντας «τσουχτερά» τέλη στάθμευσης από τους οδηγούς. Οι ιδιώτες, μάλιστα, θα παίρνουν αυξημένη κρατική επιδότηση για την κατασκευή των γκαράζ, ύψους 1,4 εκατ. δρχ. ανά θέση, κάτι που προβλέπει ο ν. 2819/2000 (σ.σ. ο παλιός νόμος 2601/98 πρόβλεπε 600.000 δρχ., έχουμε δηλαδή μια αύξηση 133%!), ρύθμιση που ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ σκοπεύει τώρα να επεκτείνει και για τους ΟΤΑ και άλλα νομικά πρόσωπα.

Ωστόσο, ο υπουργός παραδέχτηκε ότι τα ιδιωτικά γκαράζ δεν έχουν ιδιαίτερη πελατεία, προφανώς λόγω των ακριβών τελών. Είπε συγκεκριμένα ότι οι ελεύθεροι χώροι που βάφτισε όπως όπως γκαράζ για την εξυπηρέτηση του μετρό και είναι τζάμπα έχουν πληρότητα, ενώ τα ιδιωτικά που βρίσκονται κοντά στους σταθμούς σπανίως έχουν πληρότητα 70% και 80%. Προφανώς όμως αυτή η κατάσταση να ανατραπεί υπέρ των ιδιωτών, όταν γίνουν τα γκαράζ και υλοποιηθεί ο απηνής διωγμός της παράνομης στάθμευσης από την Τροχαία...

Μέχρι τώρα η μόνη εργολαβία γκαράζ με αυτοχρηματοδότηση που ανέθεσε το ΥΠΕΧΩΔΕ (γκαράζ στις πλατείες Κολωνακίου 500 θέσεων, Αιγύπτου 400 θέσεων και Κάνιγγος 500 θέσεων) δεν προχωρά επειδή ο Δήμος Αθηναίων ήταν αντίθετος για την κατασκευή του γκαράζ Κολωνακίου. Ετσι «πέρασε» ειδική τροπολογία στη Βουλή, ώστε για να μη χάσουν οι εργολάβοι από τα κέρδη τους, ο σταθμός Κολωνακίου 500 θέσεων αντικαταστάθηκε με τους σταθμούς Ριζάρη και Πλατείας Παίδων (1.150 θέσεις) που θεωρείται ότι... εξισορροπεί την κίνηση που θα χάσουν από το Κολωνάκι! Μετά την εξέλιξη αυτή πρόκειται να προχωρήσει η κατασκευή των τεσσάρων γκαράζ μέσα στο 2001, ενώ μέσα στο χρόνο πρόκειται να προκηρυχτούν άλλα δύο γκαράζ, στο Νοσοκομείο Παίδων Αγία Σοφία και στην πλατεία Καρύλλου στη Ν. Σμύρνη συνολικής δυναμικότητας 600 θέσεων.

Πάντως, το γκαράζ του Μεγάρου Μουσικής της Αθήνας δε θα γίνει με το σύστημα της αυτοχρηματοδότησης, καθώς η κατασκευή του εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων...

ΡΕΜΑ ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΗΣ
Καθημερινές κινητοποιήσεις, για να σταματήσει το μπάζωμά του

Το συγκεκριμένο ρέμα έχει χαρακτηριστεί από μελέτες ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων (Γεωπονικού Αθήνας και Πανεπιστήμιο Μονάχου) σαν ένας από τους εφτά πνεύμονες της Αθήνας «που αν τους αναβαθμίσουν θα λύσουν σημαντικά το πρόβλημα του νέφους της Αθήνας». Ο ίδιος, μάλιστα, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, με απόφασή του το 1999 (7426/1549/99, ΦΕΚ 277Δ) μίλαγε για «προστασία του ρέματος της Πικροδάφνης και διευθέτηση της κοίτης αυτού, με ανοιχτή διατομή και λαμβάνοντας υπόψη το οικοσύστημα του ρέματος και της παραρεμάτιας ζώνης αυτού».

Κι όμως, απ' τις 20 Ιούλη κι εντελώς απροειδοποίητα συνεργεία του ΥΠΕΧΩΔΕ, της Νομαρχίας, της ΕΥΔΑΠ και του δήμου Ηλιούπολης επιχειρούν να μπαζώσουν τα τελευταία 700 μέτρα του, που είναι ακόμα ακάλυπτα (ανάμεσα στην πλατεία Καναρίων και τη λεωφόρο Βουλιαγμένης). Από την ίδια στιγμή οι κάτοικοι της Ηλιούπολης, αλλά και κάτοικοι απ' τους Δήμους Π. Φαλήρου, Αλίμου και Αγίου Δημητρίου (το ρέμα της Πικροδάφνης περνά και απ' τους τέσσερις αυτούς δήμους), σταματούν - με τις καθημερινές δυναμικές κινητοποιήσεις τους - τα συνεργεία και προσπαθούν «με νύχια και με δόντια» να κρατήσουν το ρέμα τους ζωντανό.

Κάθε πρωί, στις 7.30, οι κάτοικοι βρίσκονται μπροστά στις μπουλντόζες για να διαφυλάξουν - όπως τονίζουν - τη φυσική ροή των νερών και την οξυγόνωσή τους, τον υδροφόρο ορίζοντα της Αττικής, την πανίδα και τη χλωρίδα, τη μικροκλιματική ισορροπία, το γεωφυσικό ανάγλυφο, τη μορφή του τοπίου και συνολικά τη φυσική μορφή της κοίτης, των πρανών και της παραρεμάτιας ζώνης. «Μέρα με τη μέρα οι κάτοικοι βγαίνουν από την ηττοπάθεια, που τους είχαν οδηγήσει οι αρμόδιοι και με ποικίλους τρόπους συμμετέχουν στον αγώνα, δείχνοντας ότι αγαπούν το ρέμα και ότι δεν κοροϊδεύονται πια από τις ανακρίβειες και τα ψέματα, ότι τάχα το τσιμεντάρισμα με πέτρες θα βοηθήσει στο να είναι το ρέμα καθαρό», τονίζει η «Διαδημοτική Πρωτοβουλία Κατοίκων για τη Διάσωση του Ρέματος της Πικροδάφνης».

Η χτεσινή ημέρα ήταν η 6η ημέρα αγώνα των κατοίκων της Ηλιούπολης και των άλλων τριών δήμων, οι οποίοι υπόσχονται πως δεν πρόκειται να σταματήσουν τις καθημερινές πρωινές κινητοποιήσεις τους, παρά μόνο εάν αποχωρήσουν τα συνεργεία του ΥΠΕΧΩΔΕ απ' το χώρο και υπάρξει απόλυτη δέσμευση των αρμοδίων πως το τελευταίο κομμάτι αυτού του ρέματος θα παραμείνει ως έχει. Το συγκεκριμένο ραντεβού δίνεται κάθε μέρα στο γεφυράκι της οδού Πατρόκλου στην Ηλιούπολη και η υπόσχεση όλων είναι μία: «Μπορούμε να σταματήσουμε τα έργα στο γεφυράκι και να μη χαλάσει και το τελευταίο ωραιότατο κομμάτι της Πικροδάφνης. Μπορούμε να πετύχουμε να αποκατασταθεί το ρέμα στη φυσική του μορφή, μπορούμε να γιορτάσουμε όλοι μαζί την ανάσταση του ρέματός μας». Και σήμερα και αύριο οι ευαισθητοποιημένοι κάτοικοι των τεσσάρων δήμων στο γεφυράκι θα είναι. Ζητούν μόνο κάθε μέρα να είναι και περισσότεροι...

Μέσα από κατοικημένες περιοχές αγωγός κηροζίνης!

Το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής, δέχτηκε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη δημιουργία αγωγού μεταφοράς καυσίμου από το Διυλιστήριο Ασπροπύργου προς το «Ελ. Βενιζέλος»

  • Καταψήφισε η ΝΑΣ

Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη δημιουργία αγωγού μεταφοράς καυσίμου από το Διυλιστήριο Ασπροπύργου προς το νέο Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», απασχόλησε το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής, στη διάρκεια της προχτεσινής συνεδρίασής του. Σύμφωνα με τη μελέτη, ο αγωγός - που θα μεταφέρει κηροζίνη - θα διέρχεται μέσα από κατοικημένες περιοχές, ενώ όπως σημείωσε ο Νομαρχιακός Σύμβουλος της Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας (ΝΑΣ) Ν. Στεφανίδης «πρόκειται για μια τυπική έγκριση αφού το έργο βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη». Η πλειοψηφία του ΝΣ, χωρίς να διστάσει, υπερψήφισε τη μελέτη με το σκεπτικό ότι πρόκειται για έργο υποδομής. Μόνη «παραφωνία», που «είπε τα πράγματα με το όνομά τους», η ΝΑΣ, η οποία και καταψήφισε τη μελέτη.

Ο συγκεκριμένος αγωγός, θα έχει συνολικό μήκος 52 χιλιομέτρων και διάμετρο 10 ιντσών, θα είναι υπόγειος και θα τοποθετηθεί σε βοηθητικούς δρόμους της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, της υπό κατασκευής Λεωφόρου Σταυρού - Σπάτων και σύμφωνα με την εισήγηση του Τμήματος Περιβάλλοντος της Νομαρχίας, θα τροφοδοτεί με κηροζίνη το νέο αεροδρόμιο. Οπως αναφέρεται στην εισήγηση: «Το συγκεκριμένο έργο, το οποίο στο μεγαλύτερο μέρος του διέρχεται μέσα από το αστικό / περιαστικό πολεοδομικό συγκρότημα της ευρύτερης περιοχής της πρωτεύουσας, από εδάφη με ομαλές κλίσεις χωρίς να προσβάλλει δασικές εκτάσεις, υδροβιότοπους, εγχώρια ή διεθνή καθεστώτα προστασίας οικολογικού ελέγχου, θεωρείται έργο υποδομής».

Επί της ουσίας, η πλειοψηφία του Νομαρχιακού Συμβουλίου, δέχτηκε ως είχε την πρόταση, χωρίς να εξετάσει κάποιες εναλλακτικές λύσεις, σημείωσε στην παρέμβασή του ο Ν. Στεφανίδης. Επισήμανε δε, ότι υποβαθμίζεται ο ρόλος του ΝΣ, αφού εξετάζει τη ΜΠΕ ενός έργου που έχει ήδη ξεκινήσει και πρόκειται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου, τονίζοντας ότι η ΝΑΣ θα καταψηφίσει τη συγκεκριμένη μελέτη. Και κατέληξε: «Οπως και το καλοκαίρι του 1999, έτσι και φέτος το καλοκαίρι, έρχονται στο ΝΣ μια σειρά από σοβαρά θέματα, μεταξύ των οποίων και αυτή η περιβαλλοντική μελέτη. Το ζήτημα είναι - σημείωσε απευθυνόμενος προς την πλειοψηφία - ότι προσπαθείτε μέσα στο καλοκαίρι να περάσετε θέματα που έχουν άμεση σχέση με την ποιότητα ζωής του πολίτη, ενώ ο ίδιος είναι απών».

ΕΠΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
Υπογράφηκε η σύμβαση παράδοσης στους ιδιώτες

Με εννέα μήνες καθυστέρηση υπογράφηκε χτες η σύμβαση μεταξύ της ΔΕΠΑ και της κοινοπραξίας «Shell» - «Cinergy» για τη σύσταση της Εταιρίας Παροχής Αερίου (ΕΠΑ) Αττικής. Αν και ο διαγωνισμός για την παράδοση και των δικτύων πόλης φυσικού αερίου για την Αττική είχε ολοκληρωθεί από τον περασμένο Οκτώβρη, εντούτοις η σύμβαση υπογράφτηκε χτες, αφού έπρεπε πρώτα να εξασφαλιστούν οι «γενναίες» επιδοτήσεις που φτάνουν στο 43% της επένδυσης.

Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης που ήταν παρών κατά τη διάρκεια της υπογραφής της σύμβασης, σε σύντομο διάστημα θα αρχίσει η τροφοδοσία με φυσικό αέριο πολλών περιοχών της Αττικής, και χαρακτήρισε την «επένδυση» των «Shell» - «Cinergy», ως τη μεγαλύτερη που έγινε για το 2001 στην Ελλάδα.

Με βάση τη σύμβαση, η ΕΠΑ Αττικής υποχρεούται σε ελάχιστη αύξηση των δικτύων χαμηλής πίεσης που θα πρέπει να κατασκευάσει στη διάρκεια των πρώτων επτά ετών λειτουργίας της. Ειδικότερα, στο τέλος του τρίτου έτους λειτουργίας της ΕΠΑ Αττικής η ανάπτυξη θα ανέρχεται σε 900 χλμ., στο τέλος του πέμπτου έτους σε 1.500 χλμ. και στο τέλος του έβδομου έτους σε 2.000 χλμ. Για την κατασκευή των νέων αυτών δικτύων η ΕΠΑ Αττικής θα επιχορηγηθεί από το Δημόσιο μέσω κονδυλίων του Γ' ΚΠΣ.

Σήμερα από τα λειτουργούντα δίκτυα στην περιοχή της Αττικής - κυρίως σε περιοχές στο κέντρο της Αθήνας - (παλαιό δίκτυο της ΔΕΦΑ) τροφοδοτούνται οικιακοί, εμπορικοί και βιομηχανικοί καταναλωτές, που συνολικά ανέρχονται σε περίπου 8.400.

Μπλακ άουτ σε νησιά του Ιονίου

Στο σκοτάδι βυθίστηκαν χτές το βράδυ νησιά του Ιονίου λόγω βλάβης του υποσταθμού της ΔΕΗ στο Ακτιο.

Η βλάβη σημειώθηκε χτες το βράδυ στις 10:15 και βυθίστηκαν στο σκοτάδι η Κέρκυρα, η Λευκάδα, η Κεφαλονιά και η Πρέβεζα. Η αποκατάσταση της βλάβης έγινε σύντομα, εκτός απ' την Κέρκυρα που έμεινε για μια ώρα χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ