ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 4 Αυγούστου 2001
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΑΛΑΜΙΝΑ
Νέο εργατικό δυστύχημα

Νεκρός ένας εργάτης και τρεις τραυματίες, από έκρηξη σε έργα διάνοιξης αγωγού λυμάτων στην Κυνοσούρα Σαλαμίνας

Ενας νεκρός εργάτης και άλλοι τρεις τραυματισμένοι είναι ο τραγικός απολογισμός ενός ακόμα δυστυχήματος που καταγράφτηκε χτες σε τόπο δουλιάς. Νεκρός είναι ο χειριστής σκαπτικού μηχανήματος Αργύρης Σμαρλαμάκης 30 ετών, ενώ οι τραυματίες είναι δύο αδέλφια, ο 23χρονος Αργύρης και ο 17χρονος Χρήστος Αλαμάγκος, και ο 54χρονος Χαράλαμπος Μπουφίδης. Οι 4 ήταν μέλη του συνεργείου «ΑΘΗΝΑ», το οποίο έχει αναλάβει τις εργασίες διάνοιξης αγωγού λυμάτων στην περιοχή της Κυνοσούρας Σαλαμίνας, προκειμένου να συνδεθεί το νησί με το εργοστάσιο του βιολογικού καθαρισμού της Ψυττάλειας. Το δυστύχημα έγινε από έκρηξη, που προκλήθηκε πιθανά από δυναμίτιδα.

Η έκρηξη σημειώθηκε στις 11 το πρωί σε βραχώδη περιοχή της Κυνοσούρας και λίγα μέτρα μακριά από τη θάλασσα. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, κατά τις εργασίες που εκτελούσε το σκαπτικό μηχάνημα με χειριστή τον Αργύρη Σμαρλαμάκη έπεσε πάνω σε χωμένη δυναμίτιδα που είχε παραμείνει σε εκείνο το σημείο από την εκτέλεση παλιότερων έργων. Ωστόσο, εξετάζεται το ενδεχόμενο η δυναμίτιδα να είχε τοποθετηθεί και από το ίδιο το συνεργείο. Από την έκρηξη εκτινάχτηκαν πέτρες, ορισμένες από τις οποίες έσπασαν το τζάμι της καμπίνας του μηχανήματος, με αποτέλεσμα να βρουν τον άτυχο εργαζόμενο στο κεφάλι. Το συνεργείο «ΑΘΗΝΑ» ανήκει στον πατέρα των δύο τραυματισμένων αδελφών, κ. Αλαμάγκο.

Ο Αργ. Σμαρλαμάκης και οι τρεις τραυματισμένοι μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Υγείας Σαλαμίνας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατος του πρώτου. Οι τρεις τραυματίες έφεραν ελαφρά τραύματα και τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες.

Η χτεσινή έκρηξη, αλλά και η παρουσία ανηλίκου σε επικίνδυνες εργασίες, όπως σχολιάστηκε από εργαζόμενους, δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα για τον τρόπο που ελέγχονται τα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής σε τέτοιου είδους έργα. Λίγο πριν τις 2 το μεσημέρι, στον τόπο του δυστυχήματος στάλθηκαν πυροτεχνουργοί του Λιμενικού Σώματος, προκειμένου να ελέγξουν, αν στην περιοχή υπάρχουν και άλλες θαμμένες εκρηκτικές ύλες. Μέχρι χτες το βράδυ, δεν είχαν γίνει γνωστά τα αποτελέσματα των ελέγχων. Την προανάκριση για την έκρηξη έχει αναλάβει η Λιμενική Αρχή Σαλαμίνας, ενώ έχει ενημερωθεί ο αρμόδιος εισαγγελέας.


ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Στους ιδιώτες και με «έκπτωση»!

Στο «σφυρί» και με συνοπτικές διαδικασίες βγάζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας

Τμήμα του λιμανιού του Πειραιά
Τμήμα του λιμανιού του Πειραιά
Πλιάτσικο σε βάρος του πρώτου λιμανιού της χώρας και του μεγαλύτερου της Μεσογείου ετοιμάζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίες! Χτες η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά ανακάλεσε άδειες υπαλλήλων από τα τμήματα του οικονομικού και μηχανολογικού, για να βοηθήσουν στο «έργο» της αποτίμησης του Οργανισμού, το οποίο, όπως αποφασίστηκε σε προχτεσινή σύσκεψη που έγινε στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 20 Αυγούστου. Η κυβέρνηση θεωρεί ότι έχει καθυστερήσει αρκετά με το ξεπούλημα του λιμανιού του Πειραιά και σπεύδει να ολοκληρώσει το «έγκλημά» της το Σεπτέμβρη. Οσον αφορά την υπόθεση της αποτίμησης αποτελεί ένα ακόμα καραμπινάτο σκάνδαλο, καθώς οι πρώτοι αποτιμητές εκτίμησαν ότι το λιμάνι του Πειραιά αξίζει 36 δισ. δραχμές, όταν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης του οποίου οι υπηρεσίες αποτελούν το 1/3 των υπηρεσιών και των δυνατοτήτων που παρέχει το λιμάνι του Πειραιά και είναι σχεδόν το μισό σε έκταση και περιουσιακά στοιχεία αποτιμήθηκε σε 25 δισ. δραχμές!

Η πρώτη αποτίμηση του ΟΛΠ είχε διενεργηθεί από την εταιρία «ΑΜΕΡΙΚΑ ΑΠΡΕΣΙΑ ΕΛΛΑΣ ΛΙΜΙΤ», η οποία είχε διοριστεί πριν από ένα χρόνο. Επειδή διευθυντές του Οργανισμού είδαν ότι τα στοιχεία του ΟΛΠ είχαν υποτιμηθεί από την εταιρία υπέγραψαν τα σχετικά έγγραφα με την παρατήρηση της επιφύλαξης γεγονός που σύμφωνα με πληροφορίες εξαγρίωσε τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ κ. Ψαραύτη. Τον Ιούλη από το ΥΠΕΘΟ διορίστηκε νέα ομάδα αποτιμητών, της οποίας όμως η φερεγγυότητα «μπάζει». Πρόκειται για δύο ορκωτούς λογιστές και τον... πρόεδρο του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά επιχειρηματία και ίσως έναν από τους επίδοξους μνηστήρες του ΟΛΠ κ. Κασσιμάτη!

Χτες, αμέσως μετά την ανακοίνωση για την ανάκληση αδειών έγινε έκτακτη συνεδρίαση της διοίκησης της Ενωσης Μόνιμων Υπαλλήλων του ΟΛΠ. Αρχικά αποφασίστηκαν αγωνιστικές κινητοποιήσεις με αποχή από υπερωρίες και Σαββατοκύριακα, όμως μετά η απόφαση αυτή ανακλήθηκε, επειδή από την πλευρά της διοίκησης έγινε κάποιος ελιγμός, παρέχοντας κάποιες διευκολύνσεις στους υπαλλήλους αυτούς. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Ενωση καταδικάζεται το ξεπούλημα του λιμανιού και η όλη διαδικασία που ακολουθείται.


ΚΚΕ
Να μην ιδιωτικοποιηθεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Παρέμβαση βουλευτών του ΚΚΕ στη Βουλή, για τη μη ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης

«Η κυβέρνηση με την επιλογή της να ξεπουλήσει τα λιμάνια της χώρας, παραδίνει τα φυσικά και οικονομικά σύνορα της πατρίδας μας στον άμεσο έλεγχο του κεφαλαίου», τονίζεται σε σχετική Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Α.Τζέκη, Γ. Χουρμουζιάδη και Α. Σκυλλάκου, προς τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εμπορικής Ναυτιλίας, Εθνικής Αμυνας και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Οι βουλευτές υπογραμμίζουν ότι δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), δηλώνοντας πως είναι τεράστιες οι ευθύνες της κυβέρνησης για την προώθηση της ιδιωτικοποίησης «μέσω της μετοχοποίησης και εισαγωγής του στο Χρηματιστήριο, που θα έχει σαν αποτέλεσμα την πλήρη παράδοση του μεγαλύτερου διαμετακομιστικού λιμανιού της χώρας στον άμεσο έλεγχο του εφοπλιστικού κεφαλαίου, των πολυεθνικών και του ΝΑΤΟ».

Αναφερόμενοι στο μέγεθος του λιμανιού, σημειώνουν ότι οι εγκαταστάσεις του καλύπτουν έκταση 1.550.000 m2, ενώ απασχολεί 746 εργαζόμενους. Σε ετήσια βάση διακινεί 6 εκατομ. τόνους εμπορευμάτων, εξυπηρετεί 252.000 επιβάτες και 3.500 πλοία και λειτουργεί ως χώρος φορτοεκφόρτωσης για περίπου 230.000 TEUs containers. Για το 2001 ο κύκλος εργασιών αναμένεται να φτάσει στα 13 δισ. δρχ. και τα κέρδη (προ φόρων) στα 2δισ. δρχ. ενώ το επενδυτικό του πρόγραμμα για την περίοδο 2001-2006 είναι ύψους 10δισ. δρχ.

«Αυτά τα οικονομικά μεγέθη και αποτελέσματα - επισημαίνουν οι βουλευτές - υπογραμμίζουν τη σημασία του λιμανιού για την οικονομία της χώρας συνολικά και ειδικότερα της Βόρειας Ελλάδας». Προσθέτουν ότι «ο άμεσος έλεγχός του από το κεφάλαιο θα έχει αρνητικότατες συνέπειες στον τομέα της απασχόλησης και των εργατικών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, θα πλήξει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο, θα προκαλέσει σοβαρές δυσχέρειες στον τελωνειακό μηχανισμό και θα φουντώσει το λαθρεμπόριο με αρνητικές επιπτώσεις στα δημόσια έσοδα».

Τονίζουν ακόμη ότι «με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού θα λυθούν τελείως τα χέρια των ιμπεριαλιστών και του ΝΑΤΟ, που ήδη έχουν μετατρέψει το λιμάνι σε δικό τους ναύσταθμο, χρησιμοποιώντας το σαν βάση στρατοπέδευσης των μονάδων τους, οι οποίες πηγαινοέρχονται στη Βαλκανική -εξοπλισμένες με όλα τα σύνεργα του θανάτου- για να επιβάλουν στους λαούς της περιοχής την ιμπεριαλιστική νέα τάξη πραγμάτων».

Προσθέτουν ότι «το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στα πλαίσια μιας άλλης πολιτικής, που θα στοχεύει στην εξυπηρέτηση των πραγματικών συμφερόντων των εργαζομένων, ολοκλήρου του λαού και του τόπου, κόντρα στη λογική της υποταγής στις πολυεθνικές, στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, στην Ευρωπαϊκή Ενωση και το ΝΑΤΟ, μπορεί να αποτελέσει ισχυρό μοχλό για την ανάπτυξη της οικονομίας, τη διατήρηση και την αύξηση της απασχόλησης».

Οι υπουργοί ερωτώνται «εάν προτίθεται η κυβέρνηση να αναθεωρήσει την ολοφάνερα επιβλαβή για το λαό, την οικονομία και την άμυνα της χώρας, επιλογή της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και να αποκαταστήσει κατά 100% το δημόσιο χαρακτήρα του ΟΛΘ».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ