Σάββατο 4 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΚΕ
Να μην ιδιωτικοποιηθεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Παρέμβαση βουλευτών του ΚΚΕ στη Βουλή, για τη μη ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης

«Η κυβέρνηση με την επιλογή της να ξεπουλήσει τα λιμάνια της χώρας, παραδίνει τα φυσικά και οικονομικά σύνορα της πατρίδας μας στον άμεσο έλεγχο του κεφαλαίου», τονίζεται σε σχετική Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Α.Τζέκη, Γ. Χουρμουζιάδη και Α. Σκυλλάκου, προς τους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εμπορικής Ναυτιλίας, Εθνικής Αμυνας και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

Οι βουλευτές υπογραμμίζουν ότι δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), δηλώνοντας πως είναι τεράστιες οι ευθύνες της κυβέρνησης για την προώθηση της ιδιωτικοποίησης «μέσω της μετοχοποίησης και εισαγωγής του στο Χρηματιστήριο, που θα έχει σαν αποτέλεσμα την πλήρη παράδοση του μεγαλύτερου διαμετακομιστικού λιμανιού της χώρας στον άμεσο έλεγχο του εφοπλιστικού κεφαλαίου, των πολυεθνικών και του ΝΑΤΟ».

Αναφερόμενοι στο μέγεθος του λιμανιού, σημειώνουν ότι οι εγκαταστάσεις του καλύπτουν έκταση 1.550.000 m2, ενώ απασχολεί 746 εργαζόμενους. Σε ετήσια βάση διακινεί 6 εκατομ. τόνους εμπορευμάτων, εξυπηρετεί 252.000 επιβάτες και 3.500 πλοία και λειτουργεί ως χώρος φορτοεκφόρτωσης για περίπου 230.000 TEUs containers. Για το 2001 ο κύκλος εργασιών αναμένεται να φτάσει στα 13 δισ. δρχ. και τα κέρδη (προ φόρων) στα 2δισ. δρχ. ενώ το επενδυτικό του πρόγραμμα για την περίοδο 2001-2006 είναι ύψους 10δισ. δρχ.

«Αυτά τα οικονομικά μεγέθη και αποτελέσματα - επισημαίνουν οι βουλευτές - υπογραμμίζουν τη σημασία του λιμανιού για την οικονομία της χώρας συνολικά και ειδικότερα της Βόρειας Ελλάδας». Προσθέτουν ότι «ο άμεσος έλεγχός του από το κεφάλαιο θα έχει αρνητικότατες συνέπειες στον τομέα της απασχόλησης και των εργατικών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, θα πλήξει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο, θα προκαλέσει σοβαρές δυσχέρειες στον τελωνειακό μηχανισμό και θα φουντώσει το λαθρεμπόριο με αρνητικές επιπτώσεις στα δημόσια έσοδα».

Τονίζουν ακόμη ότι «με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού θα λυθούν τελείως τα χέρια των ιμπεριαλιστών και του ΝΑΤΟ, που ήδη έχουν μετατρέψει το λιμάνι σε δικό τους ναύσταθμο, χρησιμοποιώντας το σαν βάση στρατοπέδευσης των μονάδων τους, οι οποίες πηγαινοέρχονται στη Βαλκανική -εξοπλισμένες με όλα τα σύνεργα του θανάτου- για να επιβάλουν στους λαούς της περιοχής την ιμπεριαλιστική νέα τάξη πραγμάτων».

Προσθέτουν ότι «το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στα πλαίσια μιας άλλης πολιτικής, που θα στοχεύει στην εξυπηρέτηση των πραγματικών συμφερόντων των εργαζομένων, ολοκλήρου του λαού και του τόπου, κόντρα στη λογική της υποταγής στις πολυεθνικές, στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, στην Ευρωπαϊκή Ενωση και το ΝΑΤΟ, μπορεί να αποτελέσει ισχυρό μοχλό για την ανάπτυξη της οικονομίας, τη διατήρηση και την αύξηση της απασχόλησης».

Οι υπουργοί ερωτώνται «εάν προτίθεται η κυβέρνηση να αναθεωρήσει την ολοφάνερα επιβλαβή για το λαό, την οικονομία και την άμυνα της χώρας, επιλογή της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης και να αποκαταστήσει κατά 100% το δημόσιο χαρακτήρα του ΟΛΘ».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ