ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 7 Αυγούστου 2001
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
«Οδύσσεια» για νησιώτες και ναυτεργάτες

Καθημερινά, η πραγματικότητα διαψεύδει τις καθησυχαστικές δηλώσεις του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, καθώς ναυτεργάτες, νησιώτες και επιβάτες αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα

Τα ταξικά συνδικάτα των ναυτεργατών αντιστέκονται στην αντιλαϊκή πολιτική για τη Ναυτιλία
Τα ταξικά συνδικάτα των ναυτεργατών αντιστέκονται στην αντιλαϊκή πολιτική για τη Ναυτιλία
Τα παρήλικα και κακοσυντήρητα πλοία, οι απανωτές βλάβες, οι προσκρούσεις, οι αυθαίρετες καθυστερήσεις ή ακυρώσεις δρομολογίων, οι παρεκκλίσεις πλοίων και ένα σωρό άλλα προβλήματα, μεγάλα ή μικρά, είναι τα στοιχεία που συνθέτουν σήμερα την εικόνα των υπηρεσιών που παρέχουν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Ετσι, χιλιάδες επιβάτες βιώνουν τη δική τους «Οδύσσεια» για να φτάσουν στον προορισμό τους, προϊόντα σαπίζουν μέσα στα γκαράζ των ακτοπλοϊκών πλοίων, τοπικές κοινωνίες, ειδικά απομακρυσμένων νησιών, αντιμετωπίζουν σωρεία ελλείψεων, μέχρι να «δεήσει» το καράβι να «πιάσει» το λιμάνι. Μάλιστα, αυτού του ...τύπου τις υπηρεσίες, οι εργαζόμενοι, οι νησιώτες, συνολικά το επιβατικό κοινό καλείται να τις ...χρυσοπληρώσει από πάνω, καθώς οι τιμές των εισιτηρίων από πέρσι έχουν αυξηθεί τουλάχιστον κατά 7%! Ομως, το κακό δε σταματάει εδώ. Οι ακτοπλόοι εφοπλιστές για να αυγαταίνουν τα υπερκέρδη τους έχουν μετατρέψει τα πλοία τους σε κόλαση για τα πληρώματα. Τα μηχανοστάσια επισκευάζονται και συντηρούνται εν πλω. Εν πλω κλείνονται ακόμα και οι τρύπες που δημιουργούνται στις λαμαρίνες από τις προσκρούσεις. Τα ωράρια εργασίας έχουν γίνει «λάστιχο», υπερωρίες δεν πληρώνονται, Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας κουρελιάζονται.

Για τα όσα συμβαίνουν σήμερα στην ακτοπλοΐα, η ΠΕΜΕΝ έχει ζητήσει παρέμβαση εισαγγελέα. Από την πλευρά του, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας προσπαθεί να μαζέψει τα ασυμμάζευτα. Με γραπτή ανακοίνωσή του, που εξέδωσε ως απάντηση στην ΠΕΜΕΝ, προσπαθεί να πείσει ότι όλα στην ακτοπλοΐα είναι «ρόδινα». Ωστόσο, χτες από το ΥΕΝ εκδόθηκαν στοιχεία που αποτελούν ομολογία του «εγκλήματος». Πρόκειται για στοιχεία, που αφορούν μόνο τις σοβαρότερες βλάβες που έχουν υποστεί επιβατηγά πλοία. Βλάβες, που εξαιτίας τους άλλαξαν δρομολόγια και η αποκατάστασή τους διήρκεσε πάνω από ένα 24ωρο. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία, από τις 3 Ιούνη μέχρι τις 5 Αυγούστου, έχουν καταγραφεί 13 τέτοιες βλάβες στα εξής ακτοπλοϊκά πλοία: «ΧΑΪ ΣΠΙΝΤ 1», «ΤΖΕΤ ΦΕΡΙ 1», «ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΠΥΛΙΑΝΗ», «ΕΞΠΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗ», «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ» «ΜΙΛΕΝΑ», «ΣΟΥΠΕΡΦΕΡΙ ΙΙ», «ΝΤΑΛΙΑΝΑ» και «ΣΑΟΣ ΙΙ». Να σημειωθεί ότι το «ΧΑΪΣΠΙΝΤ Ι» σε αυτό το χρονικό διάστημα έχει βγει «εκτός» τρεις φορές.

Η συνεχής χειροτέρευση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών κάνει σήμερα ακόμα πιο επίκαιρη την πρόταση του ΚΚΕ για Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Ηδη, η Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών και οι ΚΟ των Νησιών, του ΚΚΕ, με τετρασέλιδη ανακοίνωσή τους, την οποία έχουν μοιράσει στους επιβάτες και τα πληρώματα σε όλα τα ακτοπλοϊκά πλοία, έχουν θέσει την πρόταση του Κόμματος σε ανοιχτό διάλογο με το επιβατικό κοινό.

Στην αρχή της ανακοίνωσης, γίνεται εκτενής αναφορά στα όσα συμβαίνουν σήμερα στην ακτοπλοΐα και επισημαίνεται: «Το έγκλημα του "Εξπρές Σαμίνα" με τους δεκάδες νεκρούς, η ένταση της εφοπλιστικής ασυδοσίας αποδεικνύουν καθημερινά τον επικίνδυνο αντιλαϊκό χαρακτήρα της πολιτικής της κυβέρνησης, αλλά και της ΝΔ, που υπηρετούν με φανατισμό τα συμφέροντα των εφοπλιστών.

Χρόνια ολόκληρα, οι εφοπλιστές απολαμβάνουν τεράστια προνόμια, καρπώνονται ανυπολόγιστα κέρδη, αλλά η κατάσταση για τα πληρώματα και τους επιβάτες, εργαζόμενους των νησιών χειροτερεύει. Ο μύθος για την προσφορά της ιδιωτικής, καπιταλιστικής πρωτοβουλίας έχει καταρριφθεί από την ίδια τη ζωή».

Σκληρές οι συνέπειες της «απελευθέρωσης»

Στην ανακοίνωση των ΚΟ του ΚΚΕ, επισημαίνονται οι συνέπειες σε βάρος των ναυτεργατών και του νησιωτικού πληθυσμού, από την «απελευθέρωση» της Ακτοπλοΐας και εντοπίζεται η αιτία αυτής της πολιτικής

Θύματα μιας ανελέητης πολιτικής, ναυτεργάτες, νησιώτες, αλλά και η εθνική κυριαρχία
Θύματα μιας ανελέητης πολιτικής, ναυτεργάτες, νησιώτες, αλλά και η εθνική κυριαρχία
«Βρισκόμαστε μπροστά σε νέες εξελίξεις στο χώρο της Ναυτιλίας», επισημαίνεται στην ανακοίνωση της ΚΟ Ναυτεργατών και των ΚΟ των νησιών, σχετικά με τις συνέπειες από το νέο αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο της Ακτοπλοΐας, αλλά και τη διαρκώς ογκούμενη εφοπλιστική ασυδοσία, η οποία «θεριεύει» από τις διευκολύνσεις και το νέο - ακόμη πιο ευνοϊκό για τους εφοπλιστές - καθεστώς, που επιβάλλει το νέο θεσμικό πλαίσιο.

«Οι εξελίξεις αυτές - συνεχίζει η ανακοίνωση - συνδέονται με τη γενικότερη αντιλαϊκή επικίνδυνη πολιτική της κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των άλλων ιμπεριαλιστικών ενώσεων (ΝΑΤΟ, ΠΟΕ, G8). Είναι η συνέχεια της ιμπεριαλιστικής νέας τάξης με τις πολεμικές επιθέσεις ενάντια στους λαούς στα Βαλκάνια, με την αφαίρεση δικαιωμάτων και κατακτήσεων της εργατικής τάξης και των άλλων εργαζομένων, στις εργασιακές σχέσεις, στην Κοινωνική Ασφάλιση και την Υγεία, στην Παιδεία και τον Πολιτισμό. Με το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας. Με την ένταση του αυταρχισμού και τον περιορισμό των δημοκρατικών δικαιωμάτων. Επιδίωξή τους, η καταλήστευση των λαών, η αύξηση των κερδών και η διαιώνιση της κυριαρχίας της πλουτοκρατίας».

Βαριές συνέπειες για ναυτεργάτες και νησιώτες

«Η κυβέρνηση ψήφισε στη Βουλή το νόμο για την κατάργηση του ΚΑΜΠΟΤΑΖ και την πλήρη "απελευθέρωση" της Ακτοπλοΐας, το Νοέμβρη του 2002», επισημαίνεται στην ανακοίνωση και τονίζεται: «Η "απελευθέρωση" ταυτίζεται με την ένταση της εφοπλιστικής ασυδοσίας, την παραπέρα υποβάθμιση της εξυπηρέτησης των νησιών, την αύξηση των εισιτηρίων, το χτύπημα του δικαιώματος στη δουλιά των ναυτεργατών, την ανατροπή εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, την αύξηση των κινδύνων σε βάρος της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

Στη συνέχεια, οι Κομματικές Οργανώσεις εξηγούν: «Κινητήρια δύναμη της διαδικασίας της "απελευθέρωσης", που προωθείται με την κατάργηση του ΚΑΜΠΟΤΑΖ, είναι το κυνηγητό του μέγιστου εφοπλιστικού κέρδους σε συνθήκες έντασης του ασύδοτου ανταγωνισμού ανάμεσα στις μονοπωλιακές, ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Ελληνικές, ευρωπαϊκές, αλλά και άλλες ναυτιλιακές επιχειρήσεις με πλοία που θα φέρουν σημαίες ευκαιρίας την ώρα που θα ανταγωνίζονται για τον έλεγχο της Ακτοπλοΐας, θα δρουν από κοινού για το χτύπημα των ναυτεργατικών δικαιωμάτων και θα επιβάλουν ανεξέλεγκτα υψηλές τιμές στα εισιτήρια και τα ναύλα των οχημάτων.

Θα το επαναλάβουμε: Οι τιμές των εισιτηρίων "απελευθερώνονται". Θα καθορίζονται, δηλαδή, από τους εφοπλιστές, χωρίς κρατικό έλεγχο, και οι επιβάτες επιπρόσθετα θα καταβάλλουν το χαράτσι του λεγόμενου "επιναύλου" για τη χρηματοδότηση των εφοπλιστών, που τυχόν θα "καταδεχτούν!" να δρομολογήσουν πλοία στις "άγονες γραμμές"».

Ο «υγιής» ανταγωνισμός

Σχετικά με το σκληρό ανταγωνισμό που έχει ξεσπάσει εδώ και καιρό μεταξύ των ακτοπλοϊκών μεγαθηρίων και τους όρους, με τους οποίους αυτός μπορεί να διεξαχθεί, επισημαίνεται στην ανακοίνωση: «Τα περί "υγιούς" ανταγωνισμού, που προβάλλουν η κυβέρνηση και η ΝΔ είναι "παραμύθια της Χαλιμάς". Σύμφωνα με το νέο αντιλαϊκό νόμο, οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες τεμαχίζονται σε γραμμές "ελεύθερης δρομολόγησης", που θα περιλαμβάνουν τις πιο κερδοφόρες γραμμές, το "φιλέτο", και στις γραμμές "δημοσίου συμφέροντος", αυτές που δεν προκαλούν το ενδιαφέρον των εφοπλιστών και θα μένουν στο περιθώριο.

Ο κίνδυνος της απομόνωσης δεκάδων νησιών και του συνόλου του νησιώτικου συμπλέγματος κατά τη χειμερινή περίοδο καιροφυλακτεί. Ιδιωτικοποιούνται τα λιμάνια, παραχωρούνται στους εφοπλιστές και τους άλλους μεγαλοκαρχαρίες, που θα δημιουργήσουν απροσπέραστα γκέτο.

Στον αντιλαϊκό δρόμο που ακολουθεί η κυβέρνηση, στηρίζεται στη ΝΔ, αλλά και το ΣΥΝ, που υπερασπίζονται το διαλυτικό κανονισμό 3577/92 της ΕΕ για την κατάργηση του ΚΑΜΠΟΤΑΖ. Προσπαθούν να καθησυχάσουν και να αποκρύψουν τους κινδύνους που υπάρχουν σε βάρος του δικαιώματος δουλιάς των ναυτεργατών. Λένε ότι θα ισχύει η ελληνική νομοθεσία για την επάνδρωση των πλοίων».

Οι ναυτεργάτες πρέπει να προσέξουν πολύ

Ωστόσο, οι Οργανώσεις υπογραμμίζουν: «Η νομοθεσία παραβιάζεται καθημερινά.

Οι εφοπλιστές με την ανοχή της κυβέρνησης και του ΥΕΝ αυξάνουν συνεχώς την εκμετάλλευση "μαύρης - ανασφάλιστης" εργασίας, προχωρούν σε αυθαίρετες απολύσεις, σε μειώσεις των συνθέσεων, ετοιμάζονται για το μεγάλο χτύπημα, ιδιαίτερα ενάντια στο ξενοδοχειακό προσωπικό. Αυτή η αντεργατική πολιτική δεν μπορεί να εγγυηθεί το δικαίωμα στη δουλιά.

Οταν η κυβέρνηση μιλάει για επάνδρωση των πλοίων σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, κρύβει ότι το "Εθνικό Δίκαιο" προσαρμόζεται στο "κοινοτικό", ότι το αντεργατικό "μοντέλο" που ακολουθείται από την ΕΕ προωθεί τη ναυτολόγηση αλλοδαπών ναυτεργατών, χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, ανασφάλιστων, με πολύ χαμηλούς μισθούς.

Κρύβουν, επίσης, ότι προετοιμάζεται η εφαρμογή των "συνθέσεων ασφαλείας" με περιορισμένο αριθμό πληρώματος για τις στοιχειώδεις ανάγκες των πλοίων, μέσα στις οποίες περιλαμβάνονται συνολικά οι Κοινοτικοί ναυτεργάτες και οι ναυτεργάτες των υπό ένταξη κρατών».

ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Επίκαιρη και αναγκαία η πρόταση του ΚΚΕ

Απαραίτητη μια άλλη πολιτική, προς όφελος των εργαζομένων, στα πλαίσια μιας λαϊκής οικονομίας και λαϊκής εξουσίας

Η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, η αξιοποίηση των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας μας απαιτούν φιλολαϊκή πολιτική, εξουσία που θα υπηρετεί τα συμφέροντα των εργαζομένων, οικονομία που θα αναπτύσσεται με κίνητρο την ευημερία των λαϊκών στρωμάτων και όχι με κριτήριο τα εφοπλιστικά κέρδη, τα κέρδη της πλουτοκρατίας». Αυτό υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση των Κομματικών Οργανώσεων, με την οποία αναπτύσσεται η επίκαιρη, αλλά και εξαιρετικά αναγκαία, πρόταση του Κόμματος για τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η λειτουργία του οποίου, όμως, προϋποθέτει και άλλους όρους ανάπτυξης.

«Το ΚΚΕ που αντιπάλεψε και αντιπαλεύει χρόνια την αντιλαϊκή πολιτική και στο χώρο τη Ναυτιλίας, που τάχθηκε αποφασιστικά από την πρώτη στιγμή ενάντια στην κατάργηση του ΚΑΜΠΟΤΑΖ και βρίσκεται δίπλα σε κάθε αγώνα των ναυτεργατών, των εργαζομένων των νησιών, θέτει σε ανοιχτή συζήτηση την πρότασή του για την Ακτοπλοϊα. Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, ένας χώρος στρατηγικής σημασίας, δεν μπορούν να αφεθούν στα χέρια των εφοπλιστών που δρουν με μοναδικό κριτήριο το κέρδος».

Αμεση ανάγκη

Για το τι πρέπει να γίνει, η ανακοίνωση αναφέρει: «χρειάζεται άμεση συντονισμένη αγωνιστική απάντηση από τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, το νησιώτικο πληθυσμό. Εγκαιρα, τώρα, ώστε να υψωθούν υψηλά εμπόδια ενάντια στην "απελευθέρωση" της Ακτοπλοΐας, που συνδέεται με την κυριαρχία και την άμυνα της χώρας και να ανοίξει μια νέα σελίδα στον αγώνα για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής.

Οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι των νησιών πρέπει να να απαιτήσουν:

-- Τη διατήρηση του ΚΑΜΠΟΤΑΖ και την ανάκληση του κανονισμού 3577/92 της ΕΕ.

-- Την απρόσκοπτη, χειμώνα - καλοκαίρι, τακτική σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και τη σύνδεση ανάμεσα στα νησιά.

-- Τη μείωση του υψηλού κόστους μεταφοράς επιβατών, οχημάτων, εμπορευμάτων.

-- Την υπεράσπιση και διεύρυνση των μισθολογικών, ασφαλιστικών, εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών.

-- Τη λήψη ουσιαστικών μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Χρειάζεται επιθετική τακτική, σύγκρουση με το εφοπλιστικό κεφάλαιο και τους άλλους πολιτικούς του υπηρέτες, εγκατάλειψη των κομμάτων, φορέων της αντιλαϊκής πολιτικής, αλλαγή του συσχετισμού δύναμης».

Βασικά σημεία της πρότασης

Μερικά από τα βασικά σημεία της πρότασης του ΚΚΕ, αναφέρονται στην ανακοίνωση:

«Το ΚΚΕ με γνώμονα την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών των εργαζομένων, προβάλλει την πρόταση για τη δημιουργία δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που θα αναλάβει την αποκλειστική ευθύνη οργάνωσης και ανάπτυξης της Ακτοπλοΐας και την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των νησιών. Θα συγκροτήσει σύγχρονο στόλο, θα πάρει μέτρα για την ουσιαστική συντήρηση των πλοίων, αυστηρά μέτρα για την προστασία και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και του περιβάλλοντος.

Οι τιμές των εισιτηρίων θα βασίζονται σε κοινωνικά κριτήρια, θα είναι προσιτές για τους εργαζόμενους και τους επαγγελματίες, θα ενθαρρύνουν την ανάπτυξη του λαϊκού τουρισμού και γενικότερα των νησιών. Βασικό κριτήριο είναι η κατοχύρωση του δικαιώματος δουλιάς των ναυτεργατών, η δημοκρατία και η οργάνωση μέσα στα καράβια, η αναβάθμιση των ναυτεργατικών δικαιωμάτων.

Η λειτουργία του Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών προϋποθέτει τον εργατικό - λαϊκό έλεγχο, τη συμμετοχή των φορέων του μαζικού κινήματος στη λήψη και την εφαρμογή των αποφάσεων.

Η αναπτυξιακή πρόταση του ΚΚΕ κινείται στα πλαίσια του κεντρικού, πανεθνικού σχεδιασμού της οικονομίας και συνδέεται με την εφαρμογή κλαδικών πολιτικών για την ανάπτυξη και την αξιοποίηση των λιμανιών της εγχώριας Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας και της Χαλυβουργίας.

Η δύναμη των εργαζομένων, των δημιουργών του πλούτου είναι μεγάλη. Με το συντονισμένο, οργανωμένο αγώνα τους μπορούν να ξεπερνούν τις δυσκολίες και βγαίνουν νικητές από τη σύγκρουση με τα ισχυρά οικονομικά συμφέροντα και τους πολιτικούς τους εκφραστές».

Επιβεβαιώθηκαν οι εκτιμήσεις

Οι Κομματικές Οργανώσεις του ΚΚΕ τονίζουν ότι οι πολιτικές εξελίξεις επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις και την πολιτική γραμμή του Κόμματος και σημειώνουν:

«Την περίοδο που διανύουμε όλο και περισσότερο οι εργαζόμενοι κατανοούν την ανάγκη ισχυροποίησης του ΚΚΕ, την ανάγκη μετωπικής αντιπαράθεσης και ανατροπής της αντιλαϊκής πολιτικής, ρήξης με τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς της ΕΕ, του ΝΑΤΟ και ανατροπής του καθεστώτος των μονοπωλίων.

Οι πρόσφατες μεγαλειώδεις απεργίες, οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις της εργατικής τάξης και των συμμάχων της, έστειλαν σαφές μήνυμα καταδίκης της αντιλαϊκής πολιτικής των ιμπεριαλιστικών ενώσεων, επιβεβαίωσαν τη δύναμη της ενότητας και της αποτελεσματικότητας της πάλης των εργαζομένων, προβάλλουν ταυτόχρονα πεντακάθαρα την επιτακτική ανάγκη της κλιμάκωσης της ταξικής πάλης και του ταξικού προσανατολισμού του εργατικού συνδικαλιστικού κινήματος».

ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Στο «φουλ» για το ξεπούλημα

Οχι μόνο το ιδιωτικοποιούν, αλλά το «χαρίζουν», σηματοδοτώντας ένα διπλό σκάνδαλο

Το λιμάνι του Πειραιά
Το λιμάνι του Πειραιά
Με ξέφρενους ρυθμούς δουλεύουν οι κυβερνητικοί μηχανισμοί για να παραδώσουν το πρώτο λιμάνι της χώρας στο πιάτο των ιδιωτών και μάλιστα κυριολεκτικά κοψοχρονιά! Οι διαδικασίες για το ξεπούλημα του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά βρίσκονται αυτές τις μέρες σε πλήρη εξέλιξη. Οπως αναφέρουν έγκυρες πληροφορίες, η αποτίμηση του Οργανισμού έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ τα ποσά που αναγράφονται αποτελούν καραμπινάτο σκάνδαλο! Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εντολές να τελειώνει η υπόθεση του ξεπουλήματος του ΟΛΠ εδώ και τώρα «πηγάζουν» από το ίδιο το πρωθυπουργικό γραφείο, προκειμένου ο Κ. Σημίτης να παρουσιάσει τη «μετοχοποίηση» και του ΟΛΠ ως ένα ακόμα «έργο» της κυβέρνησής του στην ομιλία που θα εκφωνήσει στη Διεθνή Εκθεση της Θεσσαλονίκης!

Ειδικότερα χτες είχε καθοριστεί έκτακτη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΛΠ προκειμένου να αποφασίσει για σήμερα την έκτακτη σύγκληση γενικής συνέλευσης με θέμα την έγκριση της έκθεσης της αποτίμησης. Της αποτίμησης που ξεκίνησε μόλις στα μέσα Ιούλη!

Πρόκειται για τη δεύτερη αποτίμηση που γίνεται για τον Οργανισμό μέσα σε ένα χρόνο. Πριν από ένα χρόνο το έργο αυτό είχε ανατεθεί στην εταιρία «ΑΜΕΡΙΚΑ ΑΠΡΕΣΙΑ ΕΛΛΑΣ ΛΙΜΙΤ». Η εταιρία αυτή παρέδωσε την έκθεσή της στις αρχές του καλοκαιριού και εκτίμησε ότι ο ΟΛΠ αξίζει... 36 δισ. δραχμές, όταν ο Οργανισμός Λιμένα Θεσσαλονίκης, που αποτελεί το 1/3 του ΟΛΠ, αποτιμήθηκε σε 25 δισ. δραχμές! Διευθυντές του Οργανισμού βλέποντας ότι ο Οργανισμός είχε αποτιμηθεί φθηνά αρνήθηκαν να την αποδεχτούν. Τον Ιούλη από το ΥΠΕΘΟ διορίστηκε νέα ομάδα αποτιμητών, ανάμεσα στους οποίους βρίσκεται ο πρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, επιχειρηματίας και ίσως αυριανός αγοραστής του ΟΛΠ, κ. Κασιμάτης! Ετσι, ενώ οι πρώτοι αποτιμητές χρειάστηκαν περίπου ένα χρόνο, οι δεύτεροι ολοκλήρωσαν το έργο τους σε χρόνο-ρεκόρ! Οσον αφορά στην αξία που δίνουν στον ΟΛΠ ένα στοιχείο που διέρρευσε είναι αρκετό: Εκτίμησαν ότι οι λιμενικές εξυπηρετήσεις του Οργανισμού αξίζουν 2,5 δισ. δραχμές όταν οι πιο ήπιοι υπολογισμοί τις κοστολογούν σε 24 δισ. δραχμές!

Η πρόταση βρίσκει ανταπόκριση...

Το Σάββατο το μεσημέρι ξεκίνησε από την Πάτμο με προορισμό τον Πειραιά το πλοίο «ΟΛΥΜΠΙΑ ΕΞΠΡΕΣ». Δεν ήταν μόνο το γέρικο και βρώμικο πλοίο, ούτε η σχεδόν τρίωρη καθυστέρηση της αναχώρησης, όσο το απαράδεκτα μεγάλο δρομολόγιο που προκάλεσε την αγανάκτηση των επιβατών. Το πλοίο θα έπιανε λιμάνι με τη σειρά σε Λειψούς, Βαθύ και Καρλόβασι Σάμου, Εύδηλο Ικαρίας και Μύκονο. Δηλαδή, συνολική διάρκεια ταξιδιού σχεδόν 16 ώρες!

Σ' αυτό το δρομολόγιο, με το οποίο ταξίδευε ο γράφων, έτυχε να επιβιβαστεί κλιμάκιο της ΝΕ Σάμου του ΚΚΕ που μοίραζε το φυλλάδιο για τα προβλήματα της ακτοπλοΐας, την εφοπλιστική ασυδοσία και την πρόταση του Κόμματος για το Δημόσιο Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Ε, λοιπόν τα φυλλάδια, αλλά και οι συζητήσεις που προκάλεσε το περιεχόμενό τους μεταξύ των επιβατών, αποτέλεσαν μια ανάσα ξεκούρασης στο πολύωρο ταξίδι, αλλά και μια νότα αισιοδοξίας για το αύριο. Οι γνώμες των περισσότερων θετικές, χωρίς να λείπουν και αυτοί που έλεγαν «αυτά δε γίνονται». Οσοι όμως τόλμησαν να πουν ότι «τα προβλήματα θα τα λύσει η απελευθέρωση και ο ανταγωνισμός» προκάλεσαν την αντίδραση, ιδιαίτερα των νησιωτών επιβατών που βρίσκονται αντιμέτωποι όλο το χρόνο και ιδιαίτερα το χειμώνα με την ασυδοσία των εφοπλιστών.

Δικαιολογημένη λοιπόν και η ικανοποίηση των συγκεκριμένων συντρόφων που - όπως κάνουν αυτές τις μέρες κι άλλοι σε όλα τα νησιά - άφησαν τη βολή τους για να ενημερώσουν τους ταξιδιώτες. Γιατί, η πρόταση του Κόμματος βρίσκει ανταπόκριση όταν γίνεται γνωστή και έτσι ο σπόρος του αγώνα θα δώσει καρπούς...


Ρ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ