Τρίτη 7 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Σκληρές οι συνέπειες της «απελευθέρωσης»

Στην ανακοίνωση των ΚΟ του ΚΚΕ, επισημαίνονται οι συνέπειες σε βάρος των ναυτεργατών και του νησιωτικού πληθυσμού, από την «απελευθέρωση» της Ακτοπλοΐας και εντοπίζεται η αιτία αυτής της πολιτικής

Θύματα μιας ανελέητης πολιτικής, ναυτεργάτες, νησιώτες, αλλά και η εθνική κυριαρχία
Θύματα μιας ανελέητης πολιτικής, ναυτεργάτες, νησιώτες, αλλά και η εθνική κυριαρχία
«Βρισκόμαστε μπροστά σε νέες εξελίξεις στο χώρο της Ναυτιλίας», επισημαίνεται στην ανακοίνωση της ΚΟ Ναυτεργατών και των ΚΟ των νησιών, σχετικά με τις συνέπειες από το νέο αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο της Ακτοπλοΐας, αλλά και τη διαρκώς ογκούμενη εφοπλιστική ασυδοσία, η οποία «θεριεύει» από τις διευκολύνσεις και το νέο - ακόμη πιο ευνοϊκό για τους εφοπλιστές - καθεστώς, που επιβάλλει το νέο θεσμικό πλαίσιο.

«Οι εξελίξεις αυτές - συνεχίζει η ανακοίνωση - συνδέονται με τη γενικότερη αντιλαϊκή επικίνδυνη πολιτική της κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των άλλων ιμπεριαλιστικών ενώσεων (ΝΑΤΟ, ΠΟΕ, G8). Είναι η συνέχεια της ιμπεριαλιστικής νέας τάξης με τις πολεμικές επιθέσεις ενάντια στους λαούς στα Βαλκάνια, με την αφαίρεση δικαιωμάτων και κατακτήσεων της εργατικής τάξης και των άλλων εργαζομένων, στις εργασιακές σχέσεις, στην Κοινωνική Ασφάλιση και την Υγεία, στην Παιδεία και τον Πολιτισμό. Με το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας. Με την ένταση του αυταρχισμού και τον περιορισμό των δημοκρατικών δικαιωμάτων. Επιδίωξή τους, η καταλήστευση των λαών, η αύξηση των κερδών και η διαιώνιση της κυριαρχίας της πλουτοκρατίας».

Βαριές συνέπειες για ναυτεργάτες και νησιώτες

«Η κυβέρνηση ψήφισε στη Βουλή το νόμο για την κατάργηση του ΚΑΜΠΟΤΑΖ και την πλήρη "απελευθέρωση" της Ακτοπλοΐας, το Νοέμβρη του 2002», επισημαίνεται στην ανακοίνωση και τονίζεται: «Η "απελευθέρωση" ταυτίζεται με την ένταση της εφοπλιστικής ασυδοσίας, την παραπέρα υποβάθμιση της εξυπηρέτησης των νησιών, την αύξηση των εισιτηρίων, το χτύπημα του δικαιώματος στη δουλιά των ναυτεργατών, την ανατροπή εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων, την αύξηση των κινδύνων σε βάρος της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

Στη συνέχεια, οι Κομματικές Οργανώσεις εξηγούν: «Κινητήρια δύναμη της διαδικασίας της "απελευθέρωσης", που προωθείται με την κατάργηση του ΚΑΜΠΟΤΑΖ, είναι το κυνηγητό του μέγιστου εφοπλιστικού κέρδους σε συνθήκες έντασης του ασύδοτου ανταγωνισμού ανάμεσα στις μονοπωλιακές, ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Ελληνικές, ευρωπαϊκές, αλλά και άλλες ναυτιλιακές επιχειρήσεις με πλοία που θα φέρουν σημαίες ευκαιρίας την ώρα που θα ανταγωνίζονται για τον έλεγχο της Ακτοπλοΐας, θα δρουν από κοινού για το χτύπημα των ναυτεργατικών δικαιωμάτων και θα επιβάλουν ανεξέλεγκτα υψηλές τιμές στα εισιτήρια και τα ναύλα των οχημάτων.

Θα το επαναλάβουμε: Οι τιμές των εισιτηρίων "απελευθερώνονται". Θα καθορίζονται, δηλαδή, από τους εφοπλιστές, χωρίς κρατικό έλεγχο, και οι επιβάτες επιπρόσθετα θα καταβάλλουν το χαράτσι του λεγόμενου "επιναύλου" για τη χρηματοδότηση των εφοπλιστών, που τυχόν θα "καταδεχτούν!" να δρομολογήσουν πλοία στις "άγονες γραμμές"».

Ο «υγιής» ανταγωνισμός

Σχετικά με το σκληρό ανταγωνισμό που έχει ξεσπάσει εδώ και καιρό μεταξύ των ακτοπλοϊκών μεγαθηρίων και τους όρους, με τους οποίους αυτός μπορεί να διεξαχθεί, επισημαίνεται στην ανακοίνωση: «Τα περί "υγιούς" ανταγωνισμού, που προβάλλουν η κυβέρνηση και η ΝΔ είναι "παραμύθια της Χαλιμάς". Σύμφωνα με το νέο αντιλαϊκό νόμο, οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες τεμαχίζονται σε γραμμές "ελεύθερης δρομολόγησης", που θα περιλαμβάνουν τις πιο κερδοφόρες γραμμές, το "φιλέτο", και στις γραμμές "δημοσίου συμφέροντος", αυτές που δεν προκαλούν το ενδιαφέρον των εφοπλιστών και θα μένουν στο περιθώριο.

Ο κίνδυνος της απομόνωσης δεκάδων νησιών και του συνόλου του νησιώτικου συμπλέγματος κατά τη χειμερινή περίοδο καιροφυλακτεί. Ιδιωτικοποιούνται τα λιμάνια, παραχωρούνται στους εφοπλιστές και τους άλλους μεγαλοκαρχαρίες, που θα δημιουργήσουν απροσπέραστα γκέτο.

Στον αντιλαϊκό δρόμο που ακολουθεί η κυβέρνηση, στηρίζεται στη ΝΔ, αλλά και το ΣΥΝ, που υπερασπίζονται το διαλυτικό κανονισμό 3577/92 της ΕΕ για την κατάργηση του ΚΑΜΠΟΤΑΖ. Προσπαθούν να καθησυχάσουν και να αποκρύψουν τους κινδύνους που υπάρχουν σε βάρος του δικαιώματος δουλιάς των ναυτεργατών. Λένε ότι θα ισχύει η ελληνική νομοθεσία για την επάνδρωση των πλοίων».

Οι ναυτεργάτες πρέπει να προσέξουν πολύ

Ωστόσο, οι Οργανώσεις υπογραμμίζουν: «Η νομοθεσία παραβιάζεται καθημερινά.

Οι εφοπλιστές με την ανοχή της κυβέρνησης και του ΥΕΝ αυξάνουν συνεχώς την εκμετάλλευση "μαύρης - ανασφάλιστης" εργασίας, προχωρούν σε αυθαίρετες απολύσεις, σε μειώσεις των συνθέσεων, ετοιμάζονται για το μεγάλο χτύπημα, ιδιαίτερα ενάντια στο ξενοδοχειακό προσωπικό. Αυτή η αντεργατική πολιτική δεν μπορεί να εγγυηθεί το δικαίωμα στη δουλιά.

Οταν η κυβέρνηση μιλάει για επάνδρωση των πλοίων σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, κρύβει ότι το "Εθνικό Δίκαιο" προσαρμόζεται στο "κοινοτικό", ότι το αντεργατικό "μοντέλο" που ακολουθείται από την ΕΕ προωθεί τη ναυτολόγηση αλλοδαπών ναυτεργατών, χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, ανασφάλιστων, με πολύ χαμηλούς μισθούς.

Κρύβουν, επίσης, ότι προετοιμάζεται η εφαρμογή των "συνθέσεων ασφαλείας" με περιορισμένο αριθμό πληρώματος για τις στοιχειώδεις ανάγκες των πλοίων, μέσα στις οποίες περιλαμβάνονται συνολικά οι Κοινοτικοί ναυτεργάτες και οι ναυτεργάτες των υπό ένταξη κρατών».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ