ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 29 Αυγούστου 2001
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΟΣΕ
Εχασε το πόδι του στις ράγες

Ενας 37χρονος εργάτης γραμμής, πατέρας δύο παιδιών, θύμα της ιδιωτικοποίησης και των ανύπαρκτων μέτρων ασφάλειας

... μέχρι που να σηκωθούν οι ράγες να μιλήσουν για τους εργάτες που χάθηκαν
... μέχρι που να σηκωθούν οι ράγες να μιλήσουν για τους εργάτες που χάθηκαν
Η εντατικοποίηση της δουλειάς, η ανυπαρξία μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, η πίεση που υφίστανται οι εργαζόμενοι για να μη χάσουν τη δουλιά τους και η κύρια επιδίωξη για εξασφάλιση του μέγιστου κέρδους, υπό το καθεστώς της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων, είχαν αποτέλεσμα να χάσει το πόδι του ο 37χρονος εργάτης γραμμής, του ΟΣΕ και πατέρας δύο παιδιών, Γρ. Σταθόπουλος.

Το νέο έγκλημα σε χώρο δουλιάς δεν ανακοινώθηκε καν επισήμως κι έγινε γνωστό χτες μόνο μετά από καταγγελίες των ίδιων των εργαζομένων. Προχτές το μεσημέρι, στο σταθμό Μενιδίου, στα έργα ανακαίνισης της γραμμής, στην προσπάθεια να μεταφερθεί η σχάρα (η γραμμή) στη θέση της μ' εκσκαφέα που εκτελούσε «χρέη» γερανού, "μπαλατσάρισε" και 5 τόνοι χάλυβα πολτοποίησαν στην κυριολεξία το πόδι του εργάτη. Στο σημείο δεν υπήρχε μηχανικός ασφάλειας, μόνο ο εργολάβος και δύο εργάτες. Η μεταφορά του Γρ. Σταθόπουλου στο ΚΑΤ και οι προσπάθειες των γιατρών, δυστυχώς δεν «κατέστησαν δυνατό» να σωθεί το πόδι του.

Σε επικοινωνία του «Ρ» με τον αρμόδιο προϊστάμενο του Α` τμήματος γραμμής, κ. Λιάκο για να μας δώσει την άποψή του από την πλευρά του ΟΣΕ, αυτός όχι μόνο δεν αναγνώρισε τις ευθύνες του ΟΣΕ και του ιδιώτη εργολάβου, αλλά έφτασε στο σημείο να καταγγείλει τον εργάτη που έχασε το πόδι του ως μόνο υπεύθυνο! Οπως, βέβαια, αποκαλύφθηκε στη συνέχεια ο ΟΣΕ δεν είχε καν φροντίσει να αντικαταστήσει τον αδειούχο μηχανικό που επιβλέπει το έργο, με άλλον ανάλογου διπλώματος. Στην επισήμανσή μας, για τις συχνές καταγγελίες των εργαζομένων στην υπηρεσία για την ανυπαρξία μέτρων ασφάλειας, από την έλλειψη προστατευτικής κορδέλας δίπλα στο έργο ως τη χρησιμοποίηση βοηθών χειριστών μηχανημάτων και την ανυπαρξία κατάλληλων μηχανημάτων, μας απάντησε ότι όταν είναι σαφείς οι καταγγελίες κι όχι γενικόλογες το παίρνουν υπόψη τους!

Στον ΟΣΕ επικρατεί ό,τι ακριβώς περιγράφει η πινακίδα...
Στον ΟΣΕ επικρατεί ό,τι ακριβώς περιγράφει η πινακίδα...
Ο Σ. Ραφτόπουλος αναπληρωτής Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών είπε στο «Ρ»: «Ο σοβαρός τραυματισμός του συναδέλφου Γρηγ. Σταθόπουλου, εργάτη γραμμής, είχε σαν αποτέλεσμα να του κόψουν το πόδι. Το εργατικό αυτό ατύχημα, δεν είναι μεμονωμένο, αλλά είναι αποτέλεσμα μιας πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων που ακολουθεί η κυβέρνηση και στο σιδηρόδρομο. Η συντήρηση και ανακαίνιση της γραμμής είχε δοθεί στους εργολάβους ιδιώτες, χωρίς τεχνογνωσία, απαραίτητα μηχανήματα, μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Ο φορτωτής χρησιμοποιήθηκε για γερανός, μπαλατσάρισε η σκάρα και χτύπησε το συνάδελφο. Η εγκληματική αυτή πολιτική, του ξεπουλήματος του δημόσιου τομέα, πέρα από τις επιπτώσεις στην ανάπτυξη και στον εξωραϊσμό του ΟΣΕ έχει επιπτώσεις στους εργαζόμενους, με την αύξηση των εργατικών ατυχημάτων. Τελευταία 3 συνάδελφοι έχασαν τη ζωή τους στη γραμμή. Η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί, τα σωματεία και η Ομοσπονδία πρέπει να πάρουν μέτρα, ώστε να προστατέψουν τη ζωή των εργαζομένων πάνω από όλα. Οι ίδιοι οι εργαζόμενοι πρέπει να συσπειρωθούν, ν' αγωνιστούν για μέτρα ασφάλειας της εργασίας και για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του ΟΣΕ. Καλούμε, επίσης, τη Διοίκηση του ΟΣΕ να μην πέσει στο ολίσθημα να ρίξει τις ευθύνες στο συνάδελφο, όπως έκανε και παλιότερα. Οι ευθύνες βαρύνουν τη διοίκηση και τον εργολάβο, είναι υποχρεωμένοι να πάρουν μέτρα υγιεινής και ασφάλειας».

Τέλος, σε ανακοίνωσή της και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρόμων υπογραμμίζει:«Το ατύχημα αυτό είναι αποτέλεσμα της εγκληματικής παντελούς έλλειψης μέτρων ασφαλείας από τον ιδιώτη εργολάβο καθώς και της έλλειψης των απαραίτητων τεχνικών μέσων για τις εργασίες που του είχε αναθέσει ο ΟΣΕ. Οι ευθύνες δεν περιορίζονται στον ασυνείδητο ιδιώτη εργολάβο, αλλά πρέπει να αναζητηθούν και στη Διοίκηση του ΟΣΕ που δε φροντίζει, όπως έχει νομική και ηθική υποχρέωση, να ελέγχει τον τρόπο εκτέλεσης των έργων από τους εργολάβους».


ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΑΜΒΑΚΟΣ
Απασχολήσιμοι, απλήρωτοι και απολυμένοι

Ενα βρώμικο παιχνίδι με διάφορα νομικά τερτίπια εξελίσσεται στις πλάτες των 40 περίπου εποχιακών υπαλλήλων στον Οργανισμό Βάμβακος, καθώς η διοίκηση αποφάσισε την απόλυσή τους από την Κεντρική Διοίκηση του Οργανισμού, πριν ακόμα λήξουν οι συμβάσεις (8μηνες), χωρίς να έχουν πληρωθεί, πέρα από κάποια μικρά ποσά που δίνονταν «έναντι», ενώ δεν έχει κολληθεί ούτε ένα ένσημο από τη μέρα που έπιασαν δουλιά!

Η διοίκηση του Οργανισμού, αλλά και οι αρμόδιες αρχές του υπουργείου αρνούνται ουσιαστικά να καταβάλουν τα δεδουλευμένα στους υπαλλήλους, οι οποίοι αφού τους έκαναν τη δουλιά που ήθελαν, θέλουν να τους απολύσουν, όπως φαίνεται, χωρίς να τους πληρώσουν. Αυτό γιατί, σύμφωνα με το νόμο, τα πρώτα εντάλματα για την πληρωμή των υπαλλήλων έπρεπε να έχουν σταλεί στο ελεγκτικό συνέδριο του υπουργείου Γεωργίας το αργότερο σε δυο μήνες από την υπογραφή των συμβάσεων, προκειμένου να ελεγχθούν και να δοθεί η εντολή για την πληρωμή. Ωστόσο, τα εντάλματα στάλθηκαν μόλις τον περασμένο μήνα, με αποτέλεσμα η επίτροπος του ελεγκτικού συνεδρίου να τα στείλει πίσω χωρίς να τα θεωρήσει και έτσι οι εργαζόμενοι να μην μπορούν να πληρωθούν! Αυτό παρά το γεγονός ότι οι προσλήψεις έγιναν στις 29 Γενάρη μέχρι και τα μέσα Φλεβάρη. Πρόκειται για μια άκρως ύποπτη τακτική, καθώς το ίδιο συνέβη και με τα εντάλματα των εποχιακών υπαλλήλων της επαρχίας, τα οποία και στάλθηκαν στο ελεγκτικό συνέδριο το Μάη, οπότε και έληγαν οι συμβάσεις και οι εργαζόμενοι απολύονταν!

Οπως μας κατήγγειλαν χτες χαρακτηριστικά οι εργαζόμενοι, δεν έχουν πάρει ούτε μια εξοφλητική απόδειξη παρά μόνο «φακελάκι» και δεν ξέρουν καλά - καλά ποιες είναι ακριβώς οι αποδοχές τους. Δεν έχει κολληθεί ούτε ένα ένσημο, με αποτέλεσμα μετά τη λήξη της σύμβασης να μην μπορούν να μπουν ούτε στο Ταμείο Ανεργίας. Οι εργαζόμενοι, όπως μας είπαν, δε ζητούν τίποτα παραπάνω πέρα από την εξόφληση των μισθών, την ολοκλήρωση του 8μήνου και την επικόλληση των ενσήμων τους. Οι αρμόδιοι τους εμπαίζουν καθώς οι αρχές του υπουργείου Γεωργίας τους στέλνουν στον αρμόδιους του Οργανισμού και αντίστροφα. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι εργαζόμενοι να απειλούνται με έξωση από τα σπίτια τους και να αντιμετωπίζουν σοβαρό οικονομικό πρόβλημα. Να σημειωθεί ότι πριν καιρό είχε γίνει και άλλη απόπειρα απόλυσής τους, ενώ δε λείπουν και οι εκβιασμοί ότι, για παράδειγμα, αν απεργήσουν, θα απολυθούν την ίδια στιγμή και υπάρχει έτοιμο προσωπικό για τη θέση τους. Οι εργαζόμενοι είναι αποφασισμένοι να διεκδικήσουν δυναμικά τα όσα δικαιούνται, καθώς επίσης και να μην παραλάβουν τις απολύσεις τους, οι οποίες από χτες είναι έτοιμες.


ΠΕΜΕΝ
Ευθύνες στο Γαλλικό Νηογνώμονα

Ανακοίνωση με αφορμή το χαμό του ναύτη στο «Αίολος Εξπρές 2»

Την παραδειγματική τιμωρία των υπαιτίων για το τραγικό ναυτικό ατύχημα στο «Αίολος εξπρές 2» στο οποίο έχασε τη ζωή του ο ναύτης Γιάννης Καρράς, ζητάει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών ΕΝ (ΠΕΜΕΝ) σημειώνοντας ότι: «Το τραγικό ατύχημα στο πλοίο, που στοίχισε τη ζωή στον άτυχο συνάδελφο έθεσε σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα ναυτεργατών και επιβατών και απέδειξε, ότι παραβιάστηκαν στοιχειώδεις διεθνείς κανονισμοί και συμβάσεις». Επιπρόσθετα η ΠΕΜΕΝ ζητάει να αποσταλεί επίπληξη στο Γαλλικό Νηογνώμονα με απειλή την άρση της εξουσιοδότησης εάν επαναληφθεί στο μέλλον παραβίαση διεθνών συμβάσεων, των κανονισμών του ή αμέλειά του.

Οπως σημειώνει συγκεκριμένα η ΠΕΜΕΝ: «Το πρωτοφανές ατύχημα προβλημάτισε και εξόργισε τους ναυτεργάτες και γενικότερα την κοινή γνώμη. Μέχρι τώρα είχαμε να αντιμετωπίσουμε την εφοπλιστική ασυδοσία ως προς τις επισκευές και τη συντήρηση των πλοίων, με την ανοχή των εμπλεκομένων ανά περίπτωση νηογνωμόνων. Σ' αυτό το ατύχημα έχουμε να αντιμετωπίσουμε την αδιαφορία των κατασκευαστών (ναυπηγείου) και τη βαριά αμέλεια του Γαλλικού Νηογνώμονα».

«Μεταξύ των νηογνωμόνων, εξηγεί, που έχει εξουσιοδοτήσει η χώρα μας να εκτελούν επιθεωρήσεις σε ελληνικά πλοία και να εκδίδουν πιστοποιητικά ασφαλείας (αξιοπλοΐας) εκ μέρους της, είναι και ο Γαλλικός Νηογνώμονας (BURAEU VERITAS). Αυτός ο νηογνώμονας παρακολούθησε την κατασκευή του παραπάνω πλοίου στη Γαλλία και έχει εκδώσει τα πιστοποιητικά του».

«Στην περίπτωση του «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2», δεν πρέπει να έγινε σωστός έλεγχος των υλικών με τα οποία κατασκευάστηκαν τα διάφορα εξαρτήματα του πλοίου, σύμφωνα με τις διαδικασίες του συστήματος ελέγχου ποιότητας (ISO). Για το λόγο αυτό αντί να σπάσουν οι κάβοι του πλοίου, έσπασαν οι δέστρες τους και η βάση του βαρούλκου. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται στα πλοία πρέπει να είναι χωρίς ελαττώματα και άριστης ποιότητας και να ελέγχονται σύμφωνα με τους κανονισμούς» σημειώνει η ΠΕΜΕΝ.

Οπως προσθέτει στη συνέχεια: «Πρέπει να ελεγχθεί αν έγιναν ειδικά τεστ αντοχής στα συγκεκριμένα εξαρτήματα (δέστρες για βαρούλκο) πριν να τεθεί σε λειτουργία το πλοίο. Είναι γνωστό, ότι για κάθε μέρος, εξάρτημα ή μηχάνημα που πρόκειται να κατασκευαστεί ή να τοποθετηθεί στο πλοίο υπό την επίβλεψη του νηογνώμονα, πρέπει να υποβάλλονται στο νηογνώμονα για έγκριση σχέδια, διαγράμματα, τεχνικά χαρακτηριστικά και υπολογισμοί πριν το πέρας της κατασκευής και να γίνουν ειδικά τεστ αντοχής τους».

Καταλήγοντας επισημαίνει ότι: «Η επίβλεψη κατά τη διάρκεια της κατασκευής του πλοίου, οι επιθεωρήσεις, οι έλεγχοι δοκιμών κλπ. λαμβάνουν χώρα από το νηογνώμονα, που έχει καθήκον, για λόγους κατάταξης του πλοίου και έκδοσης των πιστοποιητικών του, να βεβαιωθεί ότι οι απαιτήσεις των κανονισμών του έχουν εφαρμοστεί».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ