Παμπειραϊκή τετράωρη στάση εργασίας, συγκέντρωση στις 11.30 στον ηλεκτρικό σταθμό και πορεία στο ΥΕΝ
Η σημερινή στάση εργασίας κηρύχτηκε την περασμένη βδομάδα και κάτω από τις έντονες πιέσεις των εργαζομένων, από τη διοίκηση του Εργατικού Κέντρου Πειραιά. Επίσης η διοίκηση είχε αποφασίσει για την ημέρα της στάσης εργασίας και συγκέντρωση στις 11 το πρωί στο Εργατικό Κέντρο, αλλά και να καλέσει σε σύσκεψη τα πρωτοβάθμια σωματεία για να καθοριστεί η παραπέρα αγωνιστική πορεία. Ωστόσο, η πλειοψηφία της διοίκησης με πρωτεργάτη τον πρόεδρο του ΕΚΠ - στέλεχος του ΠΑΣΟΚ και αντιπρόεδρο στον ΟΛΠ - Γιάννη Μίχα υπονόμευσε ευθέως την αγωνιστική κινητοποίηση, παίρνοντας πίσω την απόφαση για τη συγκέντρωση και τη σύσκεψη των σωματείων!
Τα σωματεία της Ζώνης, σε χτεσινή ανακοίνωσή τους, καταγγέλλουν «τη στάση της πλειοψηφίας του ΕΚΠ» και κάνοντας αναφορά προσωπικά στον Γ. Μίχα τον χαρακτηρίζουν ως «υπονομευτή των αγώνων των εργαζομένων» και ότι «είναι και αυτός ένας από τους κρίκους αυτής της πολιτικής». Αναφέρονται ακόμα στη θετική εντολή που εξέδωσε ο ανακριτής, κάτω από τη συνεχή αγωνιστική συσπείρωση των εργαζομένων, προφυλακίζοντας τους 3 από τους 5 κατηγορουμένους για την έκρηξη στο «ΣΕΪΛΟΡ». Ενώ όσον αφορά το νέο υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας επισημαίνουν ότι η δήλωσή του ότι θα συνεχίσει την ίδια πολιτική δημιουργεί το εξής ερώτημα στους εργαζόμενους της Ζώνης: «Θα συνεχίσουν να δολοφονούν εργάτες στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη;». Τα σωματεία καλούν όλους τους εργαζόμενους να δώσουν το μαζικό τους «παρών» στη σημερινή κινητοποίηση.
Αγωνιστικό κάλεσμα στους εργαζόμενους του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά να συμμετέχουν σε «όσους είναι πρακτικά δυνατόν» στη σημερινή κινητοποίηση απευθύνει με ανακοίνωσή της η Εργοστασιακή Επιτροπή Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, με την οποία καταγγέλλει την πλειοψηφία του σωματείου «ΤΡΙΑΙΝΑ», η οποία δεν έβγαλε έστω ένα ψήφισμα καταδίκης του εγκλήματος στη Ζώνη, ενώ στην 4ωρη παμπειραϊκή στάση αποφάσισε να συμμετέχει μόνο με 2ωρη!
Στη στάση εργασίας καλεί τα σωματεία - μέλη της και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατών Μετάλλου.
Τεχνικός Ασφαλείας στη Ζώνη υποτίθεται ότι επέβλεπε επιτόπου τις εργασίες σε 18 πλοία ταυτόχρονα, με την ανοχή των λιμενικών αρχών
Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση αποκαλύφθηκε, όταν συνδικαλιστές του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, από έλεγχο σε ορισμένα πλοία, είδαν ότι ως τεχνικός Ασφαλείας υπέγραφε ο Μ. Πετρομανωλάκης. Αμέσως ειδοποιήθηκαν τα υπόλοιπα σωματεία της Ζώνης και άρχισε η συλλογή πληροφοριών από τα κατά τόπους Λιμεναρχεία. Με παρέμβαση δε των σωματείων, ο Μ. Πετρομανωλάκης κλήθηκε στο Λιμεναρχείο Περάματος, όπου δε δίστασε να γυρέψει και τα «ρέστα», εκτοξεύοντας διάφορες απειλές και μιλώντας για απεργία των τεχνικών Ασφαλείας!
Από τα πρώτα στοιχεία που προέκυψαν, βρέθηκε ότι χτες ο Μ. Πετρομανωλάκης ήταν ...παρών και επέβλεπε τις εργασίες στα πλοία «ΣΚΥΡΟΣ», «ΕΜΙΛ ΝΟΛΝΤΕΝ», «ΚΑΛΥΜΝΟΣ» και «ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ», «ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ» και «ΙΚΑΡΙΑΔΗ», που επισκευάζονται στο Πέραμα. Στα πλοία «ΕΝΑΛΙΟΣ ΤΙΤΑΝ», «ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ», «ΑΜΦΙΣΣΑ», «ΝΕΤ ΠΡΟΛΟΥΤΣ», «ΝΤΟΛΗ», που επισκευάζονται στην Κυνοσούρα. Ακόμα, στα «ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ ΤΡΕΪΝΤΕΤ», «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ», «ΜΕΝΤΙΑ 2», «ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ», που επισκευάζονται στη Δραπετσώνα και στα «ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ», «ΧΡΥΣΟΥΛΑ», «ΛΟΥΚΙΑ», που είναι στο Μόλο της ΔΕΗ!
Η υπόθεση αυτή έθεσε σε άμεση κίνηση τα σωματεία της Ζώνης, τα οποία αποφάσισαν αύριο Τετάρτη, οι εργατοτεχνίτες που δουλεύουν στα πλοία αυτά να διακόψουν κάθε επισκευαστική εργασία, απαιτώντας ο Μ. Πετρομανωλάκος να οριστεί μόνο σε ένα πλοίο ή το πολύ μέχρι σε δύο πλοία, με την προϋπόθεση όμως ότι αυτά θα είναι το ένα δίπλα στο άλλο και ο κύκλος εργασιών τους θα είναι περιορισμένος.
Επίκαιρη Ερώτηση της βουλευτή Λ. Κανέλλη, με αφορμή το τραγικό θάνατο των πέντε εργατών στο ΣΕΪΛΟΡ
Τις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης, που, μπροστά στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων του κεφαλαίου, αδιαφορεί πλήρως ακόμη και για την ίδια τη ζωή των εργαζομένων, εντοπίζει σε Επίκαιρη Ερώτησή της προς τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Εργασίας, η βουλευτής του ΚΚΕ Λιάνα Κανέλλη.
Στην Ερώτησή της επισημαίνει: «Οι πέντε νεκροί εργάτες της έκρηξης στο πλοίο ΣΕΪΛΟΡ στις 20/10/2001 υπογραμμίζουν με το ίδιο τους το αίμα την παντελή έλλειψη ακόμα και των πιο στοιχειωδών μέτρων ασφάλειας στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, όπου με τις πλάτες της κυβέρνησης το εφοπλιστικό κεφάλαιο και οι ιδιώτες επιχειρηματίες δρουν εντελώς ασύδοτα, με στόχο την εξασφάλιση των υπερκερδών τους.
Οι πέντε εργάτες εκτελούσαν εργασίες στο πλοίο για το οποίο είχαν εκδοθεί όλες οι "νόμιμες" άδειες που προβλέπονται. Ειδικότερα την άδεια gas free την εξέδωσε η ιδιωτική εταιρία Χατζόπουλος - Παπαδόπουλος, η οποία βρίσκεται διαρκώς στα δικαστήρια υπόλογη για ανάλογες άδειες που εξέδωσε στο παρελθόν για περιπτώσεις πλοίων, στα οποία σημειώθηκαν στη συνέχεια ατυχήματα, πολλά από τα οποία ήταν θανατηφόρα».
Η βουλευτής ρωτά τους υπουργούς:«ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε:
- Να διερευνηθεί πλήρως η υπόθεση, να καταλογιστούν οι ευθύνες και να τιμωρηθούν παραδειγματικά αυτοί που έστειλαν στο θάνατο τους πέντε εργάτες.
- Να αφαιρεθεί η άδεια έκδοσης πιστοποιητικών gas free από την παραπάνω εταιρία, όπως και από κάθε άλλη ιδιωτική επιχείρηση και να δημιουργηθεί, στα πλαίσια του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, δημόσιος φορέας ελέγχου και έκδοσης πιστοποιητικών ασφάλειας, προκειμένου να μη γίνεται η ζωή των εργατών και οι ασφαλείς συνθήκες εργασίας τους αντικείμενο επιχειρηματικής δραστηριότητας».
Χωρίς ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και πράσινα λεωφορεία σήμερα, από τις 11 το πρωί μέχρι και τη 1 το μεσημέρι, λόγω της συμμετοχής των εργαζομένων του ΗΣΑΠ στην παμπειραϊκή στάση εργασίας, για το θάνατο των πέντε εργατών στο πλοίο «ΣΕΪΛΟΡ». Τα σωματεία εργαζομένων του ΗΣΑΠ, τονίζουν στην ανακοίνωσή τους ότι απαιτούν «α πό όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να πάρουν τώρα μέτρα για την ασφάλεια και την υγιεινή των εργαζομένων, να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι και τέλος, τα αρμόδια υπουργεία να σταματήσουν να φέρονται ως Πόντιοι Πιλάτοι στο διαρκές έγκλημα που συντελείται εις βάρος των εργαζομένων».
Απροκάλυπτη κοροϊδία σε βάρος των ναυτεργατών από τον νέο υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτη! Χτες συναντήθηκε για πρώτη φορά με τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, για να υποσχεθεί ότι θα «καταβάλουμε κάθε προσπάθεια για την αναβάθμιση της ζωής και της περίθαλψης» των συνταξιούχων, ενώ για τους εν ενεργεία υποσχέθηκε «ενίσχυση της απασχόλησης και αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού». Ολα αυτά, βεβαίως, τα έθεσε κάτω από τη σκιά του «κοινωνικού διαλόγου».