ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 6 Δεκέμβρη 2001
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΟΛΜΕ
Απορρίπτει το νομοσχέδιο, αλλά ζητά ... αξιολόγηση

«Μνημείο αντιφατικότητας και αποπροσανατολισμού», χαρακτηρίζει την απόφαση του ΔΣ η ΕΣΑΚ ΔΕΕ και καλεί σε σύγκρουση με την αντιεκπαιδευτική πολιτική

Από παλιότερη κινητοποίηση του Συντονιστικού Αγώνα των ΕΛΜΕ
Από παλιότερη κινητοποίηση του Συντονιστικού Αγώνα των ΕΛΜΕ
Απορρίπτει το νομοσχέδιο, αλλά όχι την αξιολόγηση η πλειοψηφία στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, ενόψει της κατάθεσης του περίφημου τριπλού νομοσχεδίου, για την αξιολόγηση της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού, τη διοίκηση της εκπαίδευσης και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ζητά διάλογο με το υπουργείο Παιδείας.

«Σε ένα τόσο σοβαρό νομοσχέδιο, με το οποίο επιδιώκεται η ιδεολογική χειραγώγηση του εκπαιδευτικού, η παραπέρα ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων και η καθιέρωση του σχολείου των δεικτών της αγοράς, η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ κατέληξε σε απόφαση που συσκοτίζει το όλο θέμα και παγιδεύει τον κλάδο», τονίζει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ, σχολιάζοντας την απόφαση. «Πρόκειται, συνεχίζει, για απόφαση στα μέτρα του δικομματισμού, γι' αυτό τονίζεται επανειλημμένως η κομματική χειραγώγηση (δηλαδή, το ζήτημα είναι αν θα είναι πράσινη ή γαλάζια η χειραγώγηση), αντί της ιδεολογικής. Η απόφαση αποτελεί μνημείο αντιφατικότητας και αποπροσανατολισμού.

Απορρίπτει μεν το νομοσχέδιο, αλλά ταυτόχρονα προετοιμάζει το έδαφος για να γίνει αποδεκτή από τους εκπαιδευτικούς η προπαγάνδα περί αναγκαιότητας της αξιολόγησης. Ετσι, το νομοσχέδιο απορρίπτεται, γιατί δεν είναι σύμφωνο με τις θέσεις (αιτήματα) του κλάδου (;) και γιατί η αξιολόγηση που προωθεί η κυβέρνηση δεν είναι πραγματική, αλλά δήθεν αξιολόγηση! Γι' αυτό, ταυτόχρονα με την απόσυρση του νομοσχεδίου, ζητούν διάλογο (!) προφανώς για να αναζητηθεί μια "καλύτερη" αξιολόγηση», υπογραμμίζει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ και δηλώνει: «Οι περίφημες θέσεις (αιτήματα) του κλάδου, είτε ως αποφάσεις του 8ου Συνεδρίου που ψήφισαν ΠΑΣΚ - "Συνεργασία" και σήμερα δηλώνουν συνεπείς με αυτές, με ανοχή της ΔΑΚΕ, είτε ως έκφραση της πλειοψηφίας ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - "Συνεργασίας", είναι υπέρ της αξιολόγησης και του σχολείου που έρχεται να υπηρετήσει».

Σύμφωνα με την ΕΣΑΚ ΔΕΕ, στην απόφαση αποτυπώνεται η λογική των παρατάξεων ΔΑΚΕ, «Συνεργασίας», που αποδέχονται (όπως και η ΠΑΣΚ) την «ιδεολογία» της αξιολόγησης, αλλά η μεν ΔΑΚΕ περιορίζει το όλο ζήτημα στην επιλογή στελεχών (γι' αυτό το αίτημα της απόσυρσης αναφέρεται, ταυτόχρονα, στο νομοσχέδιο και στο ΠΔ για την επιλογή στελεχών), η δε «Συνεργασία» αναζητεί άλλοθι σε μια δήθεν πιο συλλογική αξιολόγηση. Η «Παρέμβαση» ψήφισε την απόφαση, επιβεβαιώνοντας, για άλλη μια φορά, τον καιροσκοπισμό της, την πολυγλωσσία της και τη διαχειριστική βελτιωτική της πρακτική, στα πλαίσια αυτής της πολιτικής. Ειδικότερα για την ΠΑΣΚ, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ σημειώνει ότι «υποταγμένη πλήρως στη γραμμή του κυβερνητικού συνδικαλισμού, εμφανίστηκε βασιλικότερη του βασιλέως, αποδεχόμενη πλήρως τις κυβερνητικές επιλογές, περιοριζόμενη σε ανώδυνες βελτιώσεις του νομοσχεδίου (πρότασή της να διαμορφωθούν οι θέσεις του κλάδου για την αξιολόγηση στη βάση της πρότασης της "Συνεργασίας" απορρίφθηκε από τη "Συνεργασία"!)».

Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ κατέθεσε την ίδια πρόταση της 7ης Σεπτέμβρη, σε μια προσπάθεια να διαμορφωθεί πλειοψηφία στο ζήτημα της απόσυρσης του νομοσχεδίου και τα υπόλοιπα ζητήματα (θέσεις, δράση κλπ.) να αποφασιστούν από τις γενικές συνελεύσεις και δηλώνει: «Μετά την απόφαση για το τριπλό νομοσχέδιο, δεν υπάρχει πλέον κανένα εμπόδιο για να διαμορφωθεί εισήγηση από την πλειοψηφία των ΔΑΚΕ, "Συνεργασίας", "Παρέμβασης". Και όμως, οι παρατάξεις αυτές (που έχουν αναγάγει την εισήγηση σε αυτοσκοπό) δεν έθεσαν σε ψηφοφορία το σχετικό σχέδιο εισήγησης, στο οποίο συμφωνούν (!). Οι λόγοι έχουν να κάνουν με τις μικροπολιτικές και μικροπαραταξιακές σκοπιμότητές τους. Απροκάλυπτα, η ΔΑΚΕ και η "Παρέμβαση" πρότειναν να μετατεθούν οι όποιες κινητοποιήσεις πιο κοντά στις δημοτικές εκλογές, γιατί η κυβέρνηση θα είναι πιο ευάλωτη. Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ έθεσε δύο προϋποθέσεις για την εισήγηση: Πρώτον, συμφωνία γύρω από πλαίσιο και στόχους, όπως 12χρονο, οικονομικά, επετηρίδα, ασφαλιστικό, αξιολόγηση, πολιτική συγκυρία και, δεύτερον, φερέγγυα πλειοψηφία, που με συνέπεια θα διεκδικήσει τους στόχους αυτούς. Οι προϋποθέσεις αυτές, που δεν υπάρχουν στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, πρέπει να δημιουργηθούν από τα κάτω, με ταξική συσπείρωση, επιτροπές αγώνα, με αποφάσεις γενικών συνελεύσεων (η ΕΣΑΚ ΔΕΕ πρότεινε να κατατεθούν όλες οι προτάσεις των παρατάξεων στις γενικές συνελεύσεις)».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Τώρα στρέφεται στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης

Εφαλτήριο για παραπέρα βήματα «μεταρρύθμισης» και στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης αποτέλεσε για το υπουργείο Παιδείας η έκθεση του ΟΟΣΑ που έφερνε τους Ελληνες μαθητές στις τελευταίες θέσεις στη γλωσσική, μαθηματική και τεχνολογική αναγνωσιμότητα.

Χτες, μετά από σύσκεψη με εκπροσώπους της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων, της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών και της Ενωσης Ελλήνων Χημικών, ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου αναφέρθηκε στην προώθηση του λεγόμενου Διαθεματικού Πλαισίου Προγράμματος Σπουδών. Πρόκειται ουσιαστικά για μία σειρά ευέλικτων σχολικών προγραμμάτων που συνδυάζουν διαφορετικά αντικείμενα και όπως είπε έχει ως κεντρικό στόχο να οδηγήσει το εκπαιδευτικό σύστημα «στη διαμόρφωση του νέου παιδιού στην κατεύθυνση του πώς να μαθαίνει διά βίου, να μαθαίνει πώς να μαθαίνει». Ο υπουργός Παιδείας κάλεσε τις επιστημονικές ενώσεις να καταθέσουν τις προτάσεις τους για την κατάρτιση του προγράμματος σπουδών, ενώ όπως είπε θα ακολουθήσει η συγγραφή 464 τουλάχιστον νέων βιβλίων και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μέσα από τον Οργανισμό Επιμόρφωσης που συστήνει με το προωθούμενο τριπλό νομοσχέδιο.

Αρχαιρεσίες για αδιόριστους και ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς

Κάλεσμα για τη δημιουργία της προοπτικής για ένα νέο και ισχυρό ξεκίνημα στο κίνημα των αδιόριστων εκπαιδευτικών απευθύνει η ΕΣΑΚ ΔΕΕ ενόψει των εκλογών στην Πανελλήνια Ενωση Αδιορίστων Εκπαιδευτικών, που θα γίνουν στα γραφεία της ΔΟΕ (Ξενοφώντος 15Α, Σύνταγμα) την Κυριακή 9 Δεκέμβρη.

Για να ψηφίσουν οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν μαζί τους ταυτότητα ή διαβατήριο, ενώ για την εγγραφή τους φωτοτυπία πτυχίου ή της βεβαίωσης εγγραφής στην επετηρίδα.

Στις 8 και 9 Δεκέμβρη ψηφίζουν επίσης για τους αντιπροσώπους τους στο συνέδριο της ΟΙΕΛΕ και οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης. Η Αγωνιστική Συνδικαλιστική Κίνηση που είναι παράταξη στο Σύλλογο Εργαζομένων στα Φροντιστήρια Καθηγητών (ΣΕΦΚ) καλεί τους εκπαιδευτικούς να τη στηρίξουν στις εκλογές για αλλαγή του συσχετισμού δυνάμεων στη διοίκηση του σωματείου και ενίσχυση των αγωνιστικών δυνάμεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ