ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 19 Δεκέμβρη 2001
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»
Νέα σκανδαλώδης ενίσχυση της «Χόχτιφ»!

Ποσοστό 90% (από 75% σήμερα) του «σπατόσημου», δηλαδή πάνω από 70 δισ. ετησίως θα εισπράττει πλέον η εταιρία του αεροδρομίου

Απόφαση - σκάνδαλο να πριμοδοτήσει περαιτέρω την εταιρία του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), που όπως όλα δείχνουν δεν προσπορίζει στους Γερμανούς της «Χόχτιφ» τα προσδοκώμενα υπερκέρδη, πήρε η κυβέρνηση.

Πρόσχημα για τη σκανδαλώδη απόφαση, είναι η μείωση των αεροπορικών τελών χρήσης του αεροδρομίου Σπάτων, προκειμένου να υπάρξει... τόνωση της αεροπορικής αγοράς. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες οι Γερμανοί αξίωσαν από την κυβέρνηση να «τονώσει» το έσοδα της εταιρίας, πέραν όσων προβλέπει ήδη η αποικιοκρατική σύμβαση του αεροδρομίου Σπάτων.

Ετσι η κυβέρνηση, υποκύπτοντας στον εκβιασμό των Γερμανών, αποφάσισε από την 1η Γενάρη του 2002 να αποδίδει στην εταιρία του αεροδρομίου ένα επιπλέον ποσοστό 15% από τα έσοδα του «σπατόσημου», που υπολογίζονται σε 80 - 100 δισ. δρχ. το χρόνο. Δηλαδή, από το νέο χρόνο ο ΔΑΑ θα εισπράττει το 90% των εσόδων του «Σπατόσημου» και μόνο το 10% θα «πηγαίνει» στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για όλα τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας. Υπενθυμίζεται ότι το τέλος αυτό, που επιβαρύνει τους επιβάτες, επιβλήθηκε το 1991 από την κυβέρνηση της ΝΔ και προορίζεται για τον εκσυγχρονισμό και ανάπτυξη των πολιτικών αεροδρομίων! Αυτό, βέβαια, ουδέποτε τηρήθηκε. Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ χρησιμοποίησαν κατά το δοκούν τα έσοδα αυτά. Με την αποικιοκρατική σύμβαση Σπάτων, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ χάρισε με το... νόμο το 75% των εσόδων του «σπατόσημου» στον ΔΑΑ και τώρα αποφάσισε να τους χαρίσει επιπλέον 15%. Βέβαια, ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής είπε ότι η απόφαση αυτή θα έχει ισχύ ενός χρόνου και πρόσθεσε ότι μέσα στη βδομάδα η διοίκηση του ΔΑΑ θα ανακοινώσει τη μείωση των τελών χρήσης του αεροδρομίου Σπάτων. Μια μείωση, φυσικά, που όχι μόνο δε θα θίξει τα έσοδα του ΔΑΑ, αλλά αντίθετα θα τα ενισχύσει με τη σκανδαλώδη απόφαση της κυβέρνησης να επιδοτήσει ουσιαστικά την εταιρία του αεροδρομίου, με χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού.

Η ΕΣΚ

Την απόφαση αυτή της κυβέρνησης καταγγέλλει στον ελληνικό λαό η Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση (ΕΣΚ) ΥΠΑ, η οποία επισημαίνει: «Δεκάδες δισ. δρχ. χαρίζει η κυβέρνηση στην εταιρία του ΔΑΑ. Προκειμένου να δεχτεί η εταιρία μείωση των τελών του αεροδρομίου, χωρίς, ωστόσο να θιγούν τα έσοδά της, η κυβέρνηση αυξάνει κατά 15% το ποσοστό που εισπράττει η εταιρία από το "Τέλος Ανάπτυξης Αερολιμένων" ("σπατόσημο"). Η ρύθμιση αυτή "επιβάλλεται" από την αποικιοκρατική σύμβαση για τα Σπάτα, όπου ρητά αναφέρεται ότι σε καμιά περίπτωση δεν είναι δυνατόν να μειώνονται τα έσοδα του αεροδρομίου. Αν αυτό γίνει, η εταιρία δικαιούται αντίστοιχης αποζημίωσης! Εχουμε, δηλαδή, να κάνουμε με περίπτωση όπου τις όποιες απώλειες εσόδων της εταιρίας τις πληρώνει ουσιαστικά ο ελληνικός λαός. Η ΕΣΚ καταγγέλλει και καταδικάζει τόσο την πρακτική αυτή, που μειώνει τους πόρους για την ανάπτυξη των άλλων αερολιμένων και ταυτόχρονα αποκρύπτει τις λεπτομέρειες της αποικιοκρατικής σύμβασης. Οι εργαζόμενοι ας βγάλουν τα συμπεράσματά τους».

«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Βαρυχειμωνιά για τους εργαζόμενους

Σκληρά μέτρα σε βάρος των εργαζομένων της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) και περαιτέρω συρρίκνωση του πτητικού έργου της εταιρίας σχεδιάζει η κυβέρνηση, όπως φάνηκε ξεκάθαρα χτες από δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελή.

Ο υπουργός είπε ότι μέχρι τώρα έχει μειωθεί το προσωπικό της ΟΑ κατά 1.200 άτομα και έχει γίνει περικοπή των πτήσεων της εταιρίας κατά 20% και πρόσθεσε ότι μετά τις γιορτές θα περικοπούν και άλλες πτήσεις που κρίνονται ασύμφορες, γιατί παρουσιάζουν χαμηλή πληρότητα. Απαντώντας σε ερώτηση, μίλησε για ριζικές αλλαγές στη δομή των εργασιακών σχέσεων, κυρίως όσον αφορά το ιπτάμενο προσωπικό, χωρίς φυσικά να αποκλείσει τους υπόλοιπους εργαζόμενους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη από το νέο έτος θα «κοπούν» οι δύο πτήσεις που εκτελεί σήμερα η ΟΑ στην Αυστραλία, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλοι προορισμοί, που κατά τον υπουργό έχουν αδυναμία να είναι οικονομικά θετικοί. Οσον αφορά το προσωπικό, τα σχέδια της κυβέρνησης προβλέπουν περαιτέρω μείωση και αύξηση των ωρών απασχόλησης, με ταυτόχρονη μείωση των αποδοχών, κυρίως όσον αφορά τους ιπτάμενους.

Κατά τα άλλα, ο υπουργός είπε ότι την ερχόμενη Κυριακή λήγει η προθεσμία των διαπραγματεύσεων με την κοινοπραξία των Αυστραλών επιχειρηματιών και ότι οι οριστικές αποφάσεις της κυβέρνησης για το μέλλον της ΟΑ θα ληφθούν μετά την υποβολή της εισήγησης του συμβούλου («Φερστ Μπόστον»).

Αρχίζουν το Γενάρη τα έργα του τραμ

Στις αρχές του 2004 θα είναι έτοιμο το τραμ της Αθήνας, διαβεβαίωσε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, υποστηρίζοντας ότι το «έργο είναι απολύτως εντός χρονοδιαγραμμάτων» και έχει εξασφαλισμένη «πλήρη χρηματοδότηση».

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού, το συνολικό κόστος του έργου θα ανέλθει σε 116 δισ. δρχ., εκ των οποίων το 50% θα καλυφθεί από εθνικούς πόρους, με 41 δισ. δρχ. δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το υπόλοιπο 50% θα καλυφθεί από πόρους του Γ` ΚΠΣ. Το 7% της συνολικής δαπάνης του έργου (περίπου 7,5 δισ. δρχ.) θα διατεθεί για αναπλάσεις του αστικού χώρου στις περιοχές διέλευσης του τραμ. Βάσει της σύμβασης που υπέγραψε την περασμένη βδομάδα η εταιρία «Τραμ ΑΕ» με την ανάδοχο κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ ΑΕ, για την κατασκευή της υποδομής των δύο γραμμών του τραμ θα απαιτηθούν 72 δισ. δρχ., ενώ - όπως είπε ο υπουργός - ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για την προμήθεια του τροχαίου υλικού, προϋπολογισμού 25 δισ. δρχ. Πρόκειται για 35 οχήματα, χωρητικότητας 200 επιβατών το καθένα, εκ των οποίων το πρώτο θα παραληφθεί τον Ιούνη του 2003 για ν' αρχίσουν οι δοκιμές. Τα υπόλοιπα θα παραδοθούν μέχρι τον Απρίλη του 2004.

Σημειώνεται ότι το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο γραμμών: Ζάππειο - Φιξ - Ν. Κόσμος - Π. Φάληρο - Ν. Φάληρο - σταθμός ΗΣΑΠ, μήκους 14,2 χλμ. και Ν. Φάληρο - Π. Φάληρο - Αγ. Κοσμάς - Γλυφάδα, μήκους 15,4 χλμ.

Θάνατος ασθενούς εν πλω

Η κακοκαιρία σε συνδυασμό με τις τεράστιες ελλείψεις των υποδομών στον υγειονομικό τομέα είχαν ως τραγική κατάληξη το θάνατο ενός 55χρονου ασθενούς πάνω σε πλοίο, κατά τη διάρκεια της μεταφοράς του από νησί σε νησί μέχρι να φτάσει στην Αθήνα.

Το βράδυ της 16.12.2001, ο 55χρονος Κ. Παλαιός μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας Πάτμου με εγκεφαλικό επεισόδιο. Ο γιατρός του Κέντρου ζήτησε τη μεταφορά του ασθενούς στην Αθήνα με ελικόπτερο του ΕΚΑΒ, το οποίο δεν μπορούσε να πετάξει λόγω κακοκαιρίας. Το αίτημα για ελικόπτερο του ΕΚΑΒ επαναλήφθηκε ξημερώματα της 17.12.2001 και υπήρξε και πάλι αρνητική απάντηση. Ακολούθησε αίτημα προς το ΓΕΣ για ελικόπτερο του στρατού, αλλά και από εκεί ήρθε αρνητική απάντηση, λόγω καιρού.

Στη συνέχεια - μετά και από νέα άκαρπη κλήση προς το ΕΚΑΒ - έγινε κλήση προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) για διάθεση πλωτού μέσου, προκειμένου ο ασθενής να διακομιστεί στην Κω και από εκεί με αεροπλάνο στην Αθήνα. Το ΥΕΝ απάντησε ότι θα μπορούσε να μεταφερθεί ο ασθενής από την Πάτμο με πλοίο στην Κω, απ' όπου θα μεταφερόταν στην Αθήνα.

Ομως, «ο ασθενής απεβίωσε κατά τη διακομιδή του εν πλω», όπως αναφέρει χτεσινή ανακοίνωση του ΕΚΑΒ...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ