ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 23 Φλεβάρη 2002
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Αντιδρούν στο ξεπούλημα οι εργαζόμενοι

Τις πρώτες αντιδράσεις των εργαζομένων προκάλεσε η ομόφωνη απόφαση της Κυβερνητικής Επιτροπής να προχωρήσει το ξεπούλημα του ομίλου εταιριών της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) τμήμα τμήμα.

Ολοι οι κλάδοι των τεχνικών της ΟΑ, που συγκεντρώθηκαν χτες το πρωί στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», κατήγγειλαν ότι η απόφαση της κυβέρνησης δεν οδηγεί την ΟΑ στη σωτηρία, αλλά στη διάλυση. Για το λόγο αυτό, αποφάσισαν να συγκαλέσουν Γενικές Συνελεύσεις μέσα στο επόμενο 10ήμερο, προκειμένου να καθορίσουν με ποιο τρόπο θα εκδηλώσουν την αντίδρασή τους στο κυβερνητικό σχέδιο για την ΟΑ. Τη σύγκληση ΔΣ για την ερχόμενη Δευτέρα αποφάσισε και η Ομοσπονδία Σωματείων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΠΑ).

Υπενθυμίζεται ότι τα μέτρα «αναδιάρθρωσης» της ΟΑ που αποφάσισε η κυβέρνηση, μετά το φιάσκο με τους επιχειρηματίες Θ. Λιακουνάκο και Π. Βαρδινογιάννη, προβλέπουν το ξεπούλημα του ομίλου εταιριών της ΟΑ τμήμα τμήμα, χωρίς μάλιστα διαγωνισμό, αλλά με απευθείας διαπραγματεύσεις με τους ιδιώτες. Το κάθε τμήμα θα αποτελεί ξεχωριστή εταιρία, η οποία θα είναι απαλλαγμένη από «βάρη» και ιδιαίτερα από τους εργαζόμενους και τα εργασιακά-ασφαλιστικά τους δικαιώματα. Η φιλοσοφία του νέου εγχειρήματος προβλέπει τη σύσταση της «νέας Ολυμπιακής» από μηδενική βάση, η οποία θα ελέγχεται από ιδιώτες και θα αναλάβει το πτητικό έργο που εκτελούν σήμερα η ΟΑ, η «Αεροπλοΐα» και οι «Μακεδονικές Αερογραμμές». Η ιδιωτική αυτή εταιρία θα αγοράσει ή θα εκμισθώσει από την ΟΑ όσα αεροπλάνα θεωρεί αναγκαία και θα προσλάβει όσους κρίνει από το σημερινό ιπτάμενο προσωπικό του ομίλου. Σε διάστημα δύο χρόνων, με τον ίδιο τρόπο θα δημιουργηθούν και άλλες ιδιωτικές εταιρίες, οι οποίες θα αναλάβουν τις υπόλοιπες δραστηριότητες του ομίλου. Η ΟΑ θα εξακολουθήσει να υπάρχει διαρκώς συρρικνούμενη, μέχρι να μείνει χωρίς δραστηριότητα, επιβαρυμένη με παθητικό. Από αυτό το σχέδιο οι μόνοι κερδισμένοι θα είναι οι ιδιώτες που θα έχουν την πλειοψηφία των νέων ξεχωριστών εταιριών. Αντίθετα, οι χαμένοι θα είναι ο ελληνικός λαός, καθώς η περιουσία του θα εκχωρηθεί για κερδοσκοπία στο κεφάλαιο, και φυσικά οι 5.500 εργαζόμενοι στον όμιλο, καθώς όσοι παραμείνουν στις νέες εταιρίες (το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει την απομάκρυνση περίπου 2.500 εργαζομένων) θα κληθούν να αναλάβουν εργασία από μηδενική βάση.

«Δίνουμε λύση με τόλμη και αποφασιστικότητα που μπορεί να εγγυηθεί το μέλλον της ΟΑ και μπορεί να οδηγήσει σε βιώσιμες καταστάσεις, από τις οποίες δε θα επιβαρύνεται ο ελληνικός λαός», ισχυρίστηκε χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρ. Πρωτόπαππας. Και για να χρυσώσει το χάπι του ξεπουλήματος, συνέχισε: «θα μπορέσουμε να οδηγηθούμε σε ένα καθεστώς, στο οποίο θα μπουν και ιδιωτικά κεφάλαια και θα συνδέσουμε τη βιωσιμότητα με την προοπτική».

  • «Το ΔΗΚΚΙ υποστηρίζει σταθερά ότι ο εθνικός αερομεταφορέας δεν πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του ΔΗΚΚΙ.
ΚΚΕ
Απαιτείται συντονισμένη λαϊκή απάντηση

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ

Σε χθεσινή ανακοίνωση για το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής», το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει: «Η κυβέρνηση, στην προσπάθειά της να εφαρμόσει και στο χώρο των αερομεταφορών την αντιλαϊκή πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και μετά το φιάσκο των "διαπραγματεύσεων" με την ΑΧΟΝ και τους "ΑΥΣΤΡΑΛΟΥΣ", αποφάσισε η ιδιωτικοποίηση της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ να γίνει κομμάτι - κομμάτι.

Αφού επί 2 χρόνια απαξίωσε την κρατική Ολυμπιακή προχωράει στον τεμαχισμό της και στη συνέχεια στην παραχώρησή της και μάλιστα με απευθείας ανάθεση στους ιδιώτες. Με τη συγκεκριμένη απόφαση εξυπηρετεί ταξικά συμφέροντα. Επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τη θέση των εργαζομένων στον όμιλο, αφού, όπως η ίδια λέει, θα οδηγήσει 2000 απ' αυτούς ουσιαστικά στην ανεργία και τους υπόλοιπους θα τους παραδώσει στους ιδιώτες μαζί με την επιχείρηση χωρίς κανονισμούς, ΣΣΕ και ασφαλιστικά δικαιώματα. Η απόφαση αυτή πλήττει και το λαό γενικότερα, που θα καλεστεί να επιδοτήσει για μια ακόμη φορά τα ιδιωτικά συμφέροντα.

Για να περάσει την πολιτική της η κυβέρνηση, επιστράτευσε και πάλι την κινδυνολογία υπενθυμίζοντας το ανασφαλές κλίμα των αερομεταφορών και τα μέτρα που έλαβαν άλλες χώρες. Εντέχνως όμως αποσιώπησε ότι και σ' αυτές τις χώρες εφαρμόζεται η ίδια πολιτική και πως και σ' αυτές τα ίδια οικονομικά συμφέροντα εξυπηρετούνται.

Το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους να αντισταθούν σ' αυτή την πολιτική μέσα από συσπειρώσεις με τις ταξικές συνδικαλιστικές δυνάμεις του χώρου και δηλώνουμε ότι θα είμαστε στο πλευρό τους σ' όποιους αγώνες αναπτυχθούν για να αποκρουστεί - ανατραπεί η αντιλαϊκή πολιτική».

ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΑΚΤΩΝ ΕΟΤ
Κινητοποιήσεις για την παραλία του Σαρωνικού

Κλιμακώνει τις κινητοποιήσεις της η Συντονιστική Επιτροπή για τη Διάσωση της παραλίας του Σαρωνικού κατά του ξεπουλήματος των ακτών της Αττικής από την κυβέρνηση σε επιχειρηματικούς ομίλους. Την ερχόμενη Δευτέρα 25 του Φλεβάρη, στις 7 το απόγευμα, θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο δημαρχείο Γλυφάδας για την παραχώρηση πέντε ακτών του ΕΟΤ. Οπως καταγγέλλει σε σχετική ανακοίνωσή της η Επιτροπή, «οι ακτές της Βούλας παραδίδονται σε επιχειρηματικό σχήμα με επικεφαλής το πρώην μέλος του ΔΣ του ΕΟΤ και πρόεδρο της οικολογικής οργάνωσης Γκρίνπις Γιώργο Βερνίκο για μόλις...34 εκατομμύρια δρχ. τον πρώτο χρόνο η Α' Ακτή της Βούλας και 80 εκατ. δρχ. η Β' Ακτή της Βούλας».

Η Επιτροπή αναφέρει ακόμα ότι «ανάδοχος των δύο ακτών του ΕΟΤ Βούλας ανακηρύχτηκε το επιχειρηματικό σχήμα Βερνίκος κότερα, στο οποίο μετέχουν επτά εταιρίες, εκ των οποίων οι δύο κατέχουν ραδιοφωνικούς σταθμούς (Κωστόπουλος, Λυμπέρης) και η τρίτη μετοχές τηλεοπτικού σταθμού (Φρέρης)». Από τις συμβάσεις που είναι αρκετά ασαφείς, τονίζει η Συντονιστική, στις ακτές προβλέπεται να γίνουν: εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, αναψυκτήρια, εμπορία ειδών πλαζ, καταστήματα Ιντερνετ (ή μήπως ηλεκτρονικού τζόγου;), μίνι μάρκετ, χώροι μασάζ, αρωματοθεραπείας, εναλλακτικής γυμναστικής κ.ά. Ακόμα, η τεχνική προσφορά των κοινοπραξιών προβλέπει ηχοπετάσματα, γιγαντοοθόνες, λυόμενα μπαρ και παιχνίδια που θα κατασκευαστούν σε έκταση 6.762 τ.μ. στην Α' Ακτή και 4.006 τ.μ. στη Β' Ακτή.

Τέλος, η Επιτροπή δηλώνει αποφασισμένη να καταθέσει καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Ενωση, να ακυρώσει τις παράνομες συμβάσεις στα αρμόδια δικαστήρια και να μην επιτρέψει να υλοποιηθούν τα βάρβαρα σχέδια της κυβέρνησης.

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Ψηλά οι ταξικές δυνάμεις

Δεύτερη δύναμη αναδείχτηκε η «Αγωνιστική Ενότητα» στις εκλογές που έγιναν στο Σωματείο Ταχυδρόμων Αθήνας. Η παράταξη, ουσιαστικά διατήρησε τη θέση που είχε και πριν τις εκλογές, ως επιβεβαίωση της εμπιστοσύνης που της δείχνει μεγάλη μερίδα των ταχυδρόμων του Λεκανοπεδίου.

Σε σύνολο 1.200 ψήφων, πήρε 349 και 4 έδρες, η ΠΑΣΚΕ 423 ψήφους και 5 έδρες, η ΔΑΚΕ 175 και 2 έδρες, η «Παναττική» (σ.σ.: διάσπαση της ΠΑΣΚΕ) 152 ψήφους και 2 έδρες. Παράλληλα, η «Αγωνιστική Ενότητα» στέλνει 5 αντιπροσώπους στο ΕΚΑ και 9 στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών, όσους δηλαδή έστειλε και στις προηγούμενες εκλογές.

Οπως αναφέρουν στελέχη της παράταξης, τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να ήταν ακόμα καλύτερα, αν κάποιοι από τους νέους εργαζομένους που ψήφισαν για πρώτη φορά σε εκλογές του Σωματείου, δεν υπέκυπταν σε πιέσεις παραγόντων της κυβέρνησης και της διοίκησης, και δεν κατευθύνονταν στις παρατάξεις που εκφράζουν το δικομματισμό στο χώρου των ΕΛΤΑ.

Σε κάθε περίπτωση, τα στελέχη της «Αγωνιστικής Ενότητας» δηλώνουν πως και τώρα θα παλέψουν για τη συσπείρωση των εργαζομένων των ΕΛΤΑ σε αγωνιστική και προοδευτική κατεύθυνση. Οτι θα συνεχίσουν να αγωνίζονται για την υπεράσπιση του δημόσιου ενιαίου ταχυδρομείου, προσανατολισμένο στην εξυπηρέτηση των λαϊκών συμφερόντων. Αρνούνται τη λογική που θέλει το αγαθό της επικοινωνίας εμπόρευμα και τους καταναλωτές να το αγοράζουν πανάκριβα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ