Με χτεσινή πανελλαδική απεργία διεκδίκησαν δεδουλευμένες αποδοχές, που κινδυνεύουν να χάσουν για πάντα
Για όλους αυτούς τους λόγους οι μηχανικοί του δημοσίου εξέφρασαν τους φόβους τους ότι πολλοί σεισμόπληκτοι θα υποχρεωθούν να κάνουν όπως όπως τις επισκευές προκειμένου να ξαναμπούν στα σπίτια τους, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν σε ενδεχόμενο νέο σεισμό.
Οι μηχανικοί του δημοσίου, στο πλαίσιο των χτεσινών κινητοποιήσεων, μπλοκάρισαν τη λειτουργία τεσσάρων βασικών ΤΑΣ (Ν. Φιλαδέλφειας, Α. Λιοσίων, Μενιδίου και Περιστερίου ), τα οποία είτε δε λειτούργησαν καθόλου είτε υπολειτούργησαν. Βασικά αιτήματά τους είναι η κατοχύρωση δεδουλευμένων επιδομάτων, τα οποία κινδυνεύουν να διαγραφούν στο τέλος του χρόνου, η υπογραφή συλλογικής σύμβασης, η απόκρουση της κυβερνητικής πρόθεσης για την ποινικοποίηση του επαγγέλματός τους και η απόκρουση της απαξίωσης του ρόλου τους που γίνεται σε όφελος ακριβοπληρωμένων και αναποτελεσματικών ΑΕ.
Αλλη μια προεκλογικού χαρακτήρα φιέστα διοργάνωσε χτες η κυβέρνηση στο υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών, με αφορμή τα εγκαίνια των νέων ιδιόκτητων κτιριακών εγκαταστάσεών του, στην περιοχή Παπάγου.
Τα εγκαίνια τελέστηκαν παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη, χοροστατούντος του Αρχιεπισκόπου κ. Χριστόδουλου , με προσκεκλημένους νυν και πρώην υπουργούς, βουλευτές, στελέχη των διοικήσεων όλων των εποπτευόμενων από το υπουργείο Μεταφορών επιχειρήσεων και οργανισμών, συνδικαλιστικά στελέχη της ΠΑΣΚΕ, κ.ά.
Με τις ομιλίες τους τόσο ο πρωθυπουργός όσο και ο υπουργός Μεταφορών ούτε λίγο - ούτε πολύ είπαν ότι όλα είναι... ρόδινα και ότι «συντελέστηκαν σημαντικές αλλαγές» στα θέματα που αφορούν την καθημερινότητα του πολίτη! Μάλιστα, ο Τ. Μαντέλης υπερηφανεύτηκε ότι ανταποκρίθηκε στη ρητή πρωθυπουργική εντολή να μετασχηματίσει το υπουργείο μέσα στον ελάχιστο χρόνο μέχρι να κριθεί η είσοδος της Ελλάδας στην ΟΝΕ, από υπουργείο προβλημάτων και ελλειμμάτων σε «υπουργείο - στρατηγείο που να νοιάζεται πραγματικά για τον πολίτη». Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι όντως το υπουργείο Μεταφορών έχει μετασχηματιστεί σε «στρατηγείο των ιδιωτικοποιήσεων των ΔΕΚΟ».
Πάντως, πέραν του προεκλογικού χαρακτήρα των χτεσινών εγκαινίων, πολλοί από τους παριστάμενους σχολίαζαν ότι η εκδήλωση αυτή αποσκοπούσε και στην προσωπική προβολή του Τ. Μαντέλη προκειμένου να διευκολυνθεί η εκλογή του στη Β` Περιφέρεια Αθηνών, στην οποία «συνωστίζονται» πολλά πρωτοκλασάτα στελέχη του ΠΑΣΟΚ.
Ηταν η σειρά των Ισραηλινών εκπροσώπων του μεγάλου κεφαλαίου να έρθουν στην Ελλάδα και να μάθουν, από πρώτο χέρι, τις ευκαιρίες που τους δίνονται για εύκολα κέρδη, επενδύοντας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.
Ετσι, μετά από Αμερικανούς και Γερμανούς, οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης και της εταιρίας «Αθήνα 2004», κάλεσαν, χτες, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, τους εκπροσώπους 25 εταιριών από το Ισραήλ, προκειμένου να τους πείσουν να επενδύσουν στους τομείς των κατασκευών, της τεχνολογίας και κυρίως της αστυνόμευσης και ασφάλειας. Αλλωστε είναι γνωστό ότι Ισραηλινοί και Αμερικανοί φαίνονται να είναι τα φαβορί για να αναλάβουν τη διατήρηση της ασφάλειας των αθλητών, των επισκεπτών και της Ολυμπιακής οικογένειας, το καλοκαίρι του 2004. Το σύνθημα, λοιπόν, και του προέδρου της εταιρίας «Αθήνα 2004», Π. Θωμόπουλου ήταν «ελάτε να επενδύσετε», με τα ανάλογα φυσικά ανταλλάγματα. Το ίδιο είπε και ο Ρ. Μουριέλ, πρέσβης του Ισραήλ στη χώρα μας.
Να σημειώσουμε ότι η χτεσινή ενημερωτική συνάντηση μεταξύ εκπροσώπων της κυβέρνησης, της «Αθήνα 2004» και Ισραηλινών επιχειρηματιών είναι η δεύτερη που γίνεται το τελευταίο εξάμηνο. Ανάλογη συνάντηση είχε προηγηθεί στο Ισραήλ τον περασμένο Μάη.
Για τις τηλεπικοινωνίες, το μόνο που βρήκε να «περηφανευτεί» ο πρωθυπουργός ήταν ότι ο ΟΤΕ τοποθετεί τηλέφωνα σε 3-4 ημέρες. Δε μας είπε όμως, ότι το 1995 το κόστος μιας τρίλεπτης αστικής συνδιάλεξης ήταν 9 δραχμές και σήμερα είναι 21 δραχμές. Το ίδιο διάστημα ο μισός ΟΤΕ ξεπουλήθηκε μέσω Χρηματιστηρίου, ενώ το άνοιγμα της αγοράς κατ' επιταγή της ΕΕ έγινε το πρόσχημα για να παραδώσει η κυβέρνηση εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες της κινητής τηλεφωνίας δέσμιους στην κερδοσκοπία των πολυεθνικών.
Αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός στις επενδύσεις που έγιναν στον τομέα των μεταφορών, αλλά τα πραγματικά επιτεύγματα της κυβέρνησης τα βιώνουν οι Αθηναίοι στις στάσεις και στις αφετηρίες, όπου εξαναγκάζονται κάθε ημέρα να μετρούν χαμένες ώρες. Οσο για την «κορωνίδα», όπως χαρακτήρισε το αττικό μετρό - αυτό που θα λειτουργήσει στις αρχές του χρόνου, μόνο με μεγάλη δόση (προεκλογικής) φαντασίας μπορεί να χαρακτηριστεί μετρό. Μπαίνει εσπευσμένα σε δοκιμαστική λειτουργία μισό, αλλά και πανάκριβο... Για να μη μιλήσουμε για το κόστος, που με τα πανωπροίκια προς τους κατασκευαστές τετραπλασιάστηκε.
Για την «Ολυμπιακή» είπε ότι προχώρησε σε μέτρα χωρίς «να υπολογίσει το πολιτικό κόστος»... Και πράγματι πρέπει να αναγνωρίσουμε, ότι χωρίς να υπολογίσει τα πραγματικά συμφέροντα της χώρας, τα δικαιώματα των εργαζομένων και των επιβατών, παρέδωσε την ΟΑ σε ξένα χέρια και υπονόμευσε το μέλλον του εθνικού αερομεταφορέα.
Ημερίδα για την παρουσίαση του σχεδίου για τον Κανονισμό Τεχνολογίας Χαλύβων Οπλισμού Σκυροδέματος συνδιοργανώνουν την Τρίτη 30 Νοέμβρη από τις 9 π.μ. έως τις 2 μ.μ. στην Αίθουσα Τελετών του ΕΜΠ στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου, το ΥΠΕΧΩΔΕ και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Το σχέδιο εκπονήθηκε από Eπιτροπή που συγκρότησε το Δεκέμβρη του 1998 το ΥΠΕΧΩΔΕ και καθίσταται επίκαιρο, ύστερα από το σεισμό της 7 Σεπτέμβρη που έπληξε την Αθήνα. Τα βασικά σημεία του σχεδίου θα παρουσιάσουν μέλη της Επιτροπής - κυρίως καθηγητές Πανεπιστημίου και Πολυτεχνείου - ενώ θα επακολουθήσει συζήτηση.
«Μικρές και Μεσαίες Εργοληπτικές Επιχειρήσεις μπροστά στο 2000», είναι το κεντρικό θέμα της 2ης Πανελλήνιας Συνδιάσκεψης που διοργανώνει η Πανελλήνια Ενωση Συνδέσμων Εργοληπτών Δημοσίων Εργων, ο οποία εκπροσωπεί 11.000 μικρές και μεσαίες εργοληπτικές επιχειρήσεις της χώρας ή το 98% του συνολικού της κατασκευαστικού δυναμικού.
Στο επίκεντρο της συνδιάσκεψης, που θα γίνει στις 3 Δεκέμβρη στην Αθήνα (ξενοδοχείο «Νοβοτέλ», Μιχ. Βόδα 4), αναμένεται να βρεθούν τα πολλά και οξυμένα προβλήματα των μικρομεσαίων εργοληπτικών επιχειρήσεων. Το οικονομικό τους αντικείμενο συρρικνώνεται συνεχώς σε όφελος του 2% των ισχυρών του κλάδου. Ενώ το μέγεθος προϋπολογισμού των δημοπρατηθέντων έργων το 1999 πενταπλασιάστηκε, δημοπρατούνται πολύ λιγότερα έργα για τις μικρομεσαίες εργοληπτικές επιχειρήσεις οι οποίες έτσι οδηγούνται σε ακούσια έξοδο από τον κλάδο. Επίσης, οι πολιτικές για τις συγχωνεύσεις σχεδιάζονται αφήνοντας απέξω τις μικρές επιχειρήσεις κ.ά.