ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 11 Ιούνη 2002
Σελ. /56
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΒΑΡΒΑΡΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ 81 ΠΝΙΓΜΕΝΟΥΣ
Βγάζουν «λάδι» τους εφοπλιστές

Το σάπιο 35χρονο «ΣΑΜΙΝΑ» ήταν αξιόπλοο, αποφάνθηκε λειτουργός της τυφλής, για τις εφοπλιστικές ευθύνες, Δικαιοσύνης. Στο απυρόβλητο και το υπουργείο των εφοπλιστών

Μόνο ότι φταίνε οι πνιγμένοι δεν είπαν ακόμα! Μετά τον εφέτη ανακριτή Ν. Καραδημητρίου, ο οποίος αποφάνθηκε -- ύστερα από έρευνες ενάμιση χρόνου -- ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία HFD (πρώην MFD), λίγο- πολύ, δεν ξέρει τίποτα για το φόνο, αυτόν που συντελέστηκε σε βάρος 81 ανθρώπων που επέβαιναν στο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», τώρα τη σκυτάλη πήρε ο αντεισαγγελέας Εφετών Αιγαίου, Ναπολέων Παντιώρας. Ο αντεισαγγελέας σπεύδει να εισηγηθεί προς το Συμβούλιο Εφετών Αιγαίου, όχι μόνο την απαλλαγή ουσιαστικά των στελεχών της εταιρίας και να ρίξει εξ ολοκλήρου τις ευθύνες στο πλήρωμα, αλλά, για να πείσει, φτάνει στο σημείο να κατηγορήσει τους ναυτεργάτες του πληρώματος χρησιμοποιώντας χυδαίες φράσεις! Οσο βέβαια για το 35χρονο σαπιοκάραβο, το οποίο είχε ακόμα εν πλω η εταιρία με την υπογραφή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των υπηρεσιών του, «συμπεραίνει» ότι ήταν «αξιόπλοο έστω και οριακά»!

Ειδικότερα, ο αντεισαγγελέας κατηγορεί 6 μέλη του πληρώματος για «εγκληματικές ενέργειες και παραλείψεις», «αδιαφορία και ανικανότητα», που οδήγησαν στο ναυάγιο. Οσο για τον πρόεδρο της πλοιοκτήτριας εταιρίας, Κ. Κληρονόμο, και τον Ν. Βικάτο, μέλος της διοίκησης της εταιρίας και υπεύθυνο για τα πλοία συμβατικού τύπου την περίοδο του ναυαγίου, τους κατηγορεί για ηθική αυτουργία στην έκδοση ψευδούς βεβαίωσης πιστοποιητικών για τα ακατάλληλα σωστικά μέσα και μόνο! Μάλιστα, προτείνει οι δύο να μη δικαστούν από το Πλημμελειοδικείο της Σύρου, αλλά να θεωρηθεί ότι αποτελούν ξεχωριστή υπόθεση και αυτή να την αναλάβει εισαγγελέας του Πειραιά! Επίσης, προτείνει να παραπεμφθούν σε δίκη 2 επιθεωρητές επειδή είχαν βεβαιώσει ότι είναι κατάλληλα τα σωσίβια και να απαλλαγούν οι 6 λιμενικοί που είναι κατηγορούμενοι.

Ο πλοίαρχος Β. Γιαννακής θεωρείται από τον εισαγγελέα ως ο κύριος υπαίτιος του κακού, ακόμα και για την ακαταλληλότητα των σωσιβίων. Μάλιστα, αναφέρει ότι ο πλοίαρχος παρακολουθούσε το πρόγραμμα της τηλεόρασης μαζί με μία φίλη του, ενώ όφειλε να βρίσκεται στη γέφυρα λόγω των καιρικών συνθηκών και επειδή το πλοίο έμπαινε στο λιμάνι. Αναφέρει ακόμα ότι ο πλοίαρχος δεν έκανε τις ενδεδειγμένες ενέργειες μετά την πρόσκρουση. Οσο για τον υποπλοίαρχο Αν. Ψυχογιό, τον κατηγορεί γιατί «ενοχλούσε» με φορτικότητα μία επιβάτισσα ενώ αποφαίνεται ότι δεν ακολουθούσε τους ενδεδειγμένους και ασφαλείς τρόπους διακυβέρνησης του πλοίου. Ευθύνες επιρρίπτει στον Α΄ μηχανικό Γ. Σκιαδαρέση επειδή, σύμφωνα με την εισήγηση, δεν ενημέρωσε εγκαίρως τον πλοίαρχο για την κατάσταση του μηχανοστασίου μετά την πρόσκρουση και δεν είχε κλείσει τις υδατοστεγείς θύρες.

ΚΑΣΤΟΡΙΑ
Διώκονται γουνεργάτες

Πληθαίνουν καθημερινά τα φαινόμενα ποινικοποίησης και δίωξης της κοινωνικής και συνδικαλιστικής δράσης, του αγώνα για καλύτερη ζωή, του δικαιώματος για υπεράσπιση των κοινωνικών και συνδικαλιστικών ελευθεριών. Θύμα αυτή τη φορά είναι ο κλάδος της γούνας και οι μεγάλες πολύμορφες κινητοποιήσεις του στη δυτική Μακεδονία. Δεκάδες εργαζόμενοι καλούνται καθημερινά στο Αστυνομικό Τμήμα Καστοριάς με την κατηγορία της παρακώλυσης συγκοινωνιών, επειδή συμμετείχαν στη μεγαλειώδη κινητοποίηση που έγινε τέλος Μάρτη στην Καστοριά, στη διάρκεια πλειστηριασμού ακινήτων των δανειοληπτών γουνεργατών και οικοτεχνών. Μάλιστα, η Εισαγγελία Καστοριάς άσκησε ποινική δίωξη σε βάρος του Μιχάλη Καραμπατζιά, στελέχους του ΚΚΕ, δημοτικού συμβούλου και υποψήφιου δημάρχου Σιάτιστας, με τις κατηγορίες της παράνομης βίας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στη διάρκεια της συγκεκριμένης κινητοποίησης, με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καστοριάς, είχε κλείσει το Δημαρχείο, όπου γίνονται συνήθως οι πλειστηριασμοί.

Με ανακοίνωσή της, η Νομαρχιακή Επιτροπή Κοζάνης του ΚΚΕ καταγγέλλει τις μεθοδευμένες προσπάθειες χειραγώγησης του κινήματος, τα αντιδημοκρατικά κρούσματα διώξεων σε βάρος αγωνιστών, που υπερασπίζονται το δικαίωμά τους να παλεύουν για την επίλυση των προβλημάτων του κλάδου και της περιοχής. Καλεί τους εργαζόμενους να δυναμώσουν τον αγώνα για την ανατροπή αυτής της πολιτικής.

ΣΤΡΑΤΗΣ ΚΟΡΑΚΑΣ
Η «ανταγωνιστικότητα» σκοτώνει τους εργάτες

Ερώτηση στο Ευρωκοινοβούλιο για τις εργασιακές γαλέρες

Το σοβαρό θέμα της απουσίας μέτρων υγιεινής και ασφάλειας στην εργασία, θίγει μ' Ερώτησή του στο Ευρωκοινοβούλιο ο Στ. Κόρακας, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ. Δύο εκατομμύρια εργαζόμενοι πεθαίνουν κάθε χρόνο από εργατικά ατυχήματα και επαγγελματικές ασθένειες στον κόσμο. Χάνουν τη ζωή τους, στο βωμό του κέρδους και της ανταγωνιστικότητας. Σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας, στην αναφορά του, το 80% των εργατικών ατυχημάτων και θανάτων θα είχε αποφευχθεί αν οι χώρες επέβαλαν την εφαρμογή μέτρων υγιεινής και ασφάλειας.

Στην Ερώτησή του, ζητά να παρθούν μέτρα για την προστασία της υγείας και της ζωής των εργαζομένων, που δουλεύουν χωρίς κανένα μέτρο ασφάλειας και σε άθλιες συνθήκες υγιεινής, όπως αναφέρεται, «χάριν της επίτευξης μεγαλύτερου κέρδους». Φέρει μάλιστα, το παράδειγμα της Ελλάδας, που σύμφωνα με στοιχεία της ΓΣΕΕ κάθε 15 λεπτά έχουμε ένα εργατικό ατύχημα και κάθε τρεις μέρες ένα θανατηφόρο περιστατικό. Ο αριθμός των εργατικών ατυχημάτων ξεπερνάει τα 17.000 το χρόνο εκ των οποίων το 1% είναι θανατηφόρα, χωρίς να υπολογίσει κανείς τους θανάτους και αναπηρίες από επαγγελματικές ασθένειες.

Ο βουλευτής επισημαίνει τέλος και τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας(ΔΟΕ), σχετικά με το θέμα. Δύο εκατομμύρια εργαζόμενοι σ' όλο τον κόσμο πεθαίνουν κάθε χρόνο από εργατικά ατυχήματα και επαγγελματικές ασθένειες. Σύμφωνα πάντα με την έκθεση, το ποσοστό των θανάτων από εργατικές ασθένειες ανέρχεται ετησίως στο 32% από καρκίνο και στο 23% από βλάβες στο κυκλοφορικό, ενώ οι θάνατοι από εργατικά ατυχήματα φτάνουν το 19%.


ΧΑΛΚΙΔΑ
Προς κινητοποίηση στα ναυπηγεία

Την εξουσιοδότηση για νέες κινητοποιήσεις, έδωσαν στο ΔΣ του σωματείου τους οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων Χαλκίδας μετά την τετράωρη στάση εργασίας. Λόγος, η πρακτική του εφοπλιστή Στ. Ηλία, να χρησιμοποιεί εργολάβους με ανασφάλιστους και χαμηλόμισθους εργαζόμενους για τις επισκευαστικές εργασίες, ενώ δεν αξιοποιεί το υπάρχον ειδικευμένο μόνιμο προσωπικό. Στις καταγγελίες του σωματείου, το Λιμεναρχείο και η Επιθεώρηση Εργασίας κάνουν τα «στραβά μάτια». Σημαντικό είναι να επισημανθεί ότι εδώ και 2 χρόνια που η κυβέρνηση και η ΕΤΒΑ παρέδωσε το Ναυπηγείο στον εφοπλιστή, δεν έχει ικανοποιηθεί καμιά συμβατική υποχρέωση, όπως επενδύσεις εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης και η πρόσληψη όλων των εργαζομένων που απασχολούνταν πριν το κλείσιμο και την υποτιθέμενη πτώχευση, για να τα αγοράσει ο εφοπλιστής Στ. Ηλίας.

«ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ»
Στο δρόμο ξανά σήμερα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση

Εξω από το ξενοδοχείο «Ιντερκοντινένταλ» (στις 12 το μεσημέρι) στη συνέλευση των μετόχων, με τρίωρη στάση εργασίας 11-2, διαμαρτύρονται σήμερα, όλοι οι εργαζόμενοι του Ομίλου των ΕΛΠΕ. Το αίτημά τους γνωστό εδώ και καιρό, από τις απεργίες, τις πορείες και τις συχνές συναντήσεις με τους αρμόδιους υπουργούς Οικονομικών και Ανάπτυξης: να μην ξεπουληθούν τα ΕΛΠΕ.

Απαντούν στην εμμονή της κυβέρνησης στο ξεπούλημα για 154 δισ., όσο στοιχίζει το 1/4 περίπου των ΕΛΠΕ, όσο το κόστος μόνο της μιας από τις 45 μονάδες παραγωγής, όπως για πολλοστή φορά, καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι. Σήμερα διαμαρτύρονται στη συνέλευση των μετόχων, το Σάββατο στις 15 και τη Δευτέρα στις 17, συνεχίζουν με δύο 24ωρες οι εργαζόμενοι της ΕΚΟ - ΕΛΔΑ. Στα διυλιστήρια οι εργαζόμενοι κάνουν τέσσερις 24ωρες από τις 14 -17 Ιούνη. Απεργούν και ενημερώνουν όλο τον κόσμο, ποιον τελικά εξυπηρετεί η ιδιωτικοποίηση, όταν το Δημόσιο θα χάσει έσοδα, όταν τα καύσιμα θα γίνουν ακόμα πιο ακριβά, όταν θα χαθούν θέσεις εργασίας και θα ανατραπούν οι εργασιακές σχέσεις. Μόνο κερδισμένος με υπερκέρδη ο ιδιώτης.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ «ΣΦΑΓΕΙΟ»
Τρίτος εργάτης νεκρός για τους αγώνες των πολυεθνικών

Φρικτό θάνατο βρήκε χτες, στη Ζ' εργολαβία της εταιρίας «ΘΕΜΕΛΙΟΔΟΜΗ» στο Ολυμπιακό Χωριό, ο 45χρονος εργάτης Βαγγέλης Ιμέρι του Χαμίλ. Το δυστύχημα έγινε στις 4.30 το απόγευμα, κατά τη διάρκεια μεταφοράς σιλό τσιμέντου σε φορτηγό. Κάτω από αδιευκρίνιστες ακόμη συνθήκες, το σιλό συνέθλιψε τον εργάτη πάνω στο φορτηγό, οδηγώντας στο τρίτο θανατηφόρο ατύχημα από τον Δεκέμβρη και σε μια ακόμη θυσία στο κέρδος. Ο οδηγός του φορτηγού κρατείται από την αστυνομία. Στο συνδικάτο Οικοδόμων έχει σημάνει συναγερμός. Προγραμματίστηκε άμεση αγωνιστική αντίδραση από σήμερα και με συνέχεια. Αμεσος στόχος η προστασία της ίδιας της ζωής των εργατών, όποιο κόστος κι αν έχει αυτό για τις πολυεθνικές που θεμελιώνουν τα κέρδη τους με αίμα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ