Τρίτη 11 Ιούνη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΒΑΡΒΑΡΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ 81 ΠΝΙΓΜΕΝΟΥΣ
Βγάζουν «λάδι» τους εφοπλιστές

Το σάπιο 35χρονο «ΣΑΜΙΝΑ» ήταν αξιόπλοο, αποφάνθηκε λειτουργός της τυφλής, για τις εφοπλιστικές ευθύνες, Δικαιοσύνης. Στο απυρόβλητο και το υπουργείο των εφοπλιστών

Μόνο ότι φταίνε οι πνιγμένοι δεν είπαν ακόμα! Μετά τον εφέτη ανακριτή Ν. Καραδημητρίου, ο οποίος αποφάνθηκε -- ύστερα από έρευνες ενάμιση χρόνου -- ότι η πλοιοκτήτρια εταιρία HFD (πρώην MFD), λίγο- πολύ, δεν ξέρει τίποτα για το φόνο, αυτόν που συντελέστηκε σε βάρος 81 ανθρώπων που επέβαιναν στο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», τώρα τη σκυτάλη πήρε ο αντεισαγγελέας Εφετών Αιγαίου, Ναπολέων Παντιώρας. Ο αντεισαγγελέας σπεύδει να εισηγηθεί προς το Συμβούλιο Εφετών Αιγαίου, όχι μόνο την απαλλαγή ουσιαστικά των στελεχών της εταιρίας και να ρίξει εξ ολοκλήρου τις ευθύνες στο πλήρωμα, αλλά, για να πείσει, φτάνει στο σημείο να κατηγορήσει τους ναυτεργάτες του πληρώματος χρησιμοποιώντας χυδαίες φράσεις! Οσο βέβαια για το 35χρονο σαπιοκάραβο, το οποίο είχε ακόμα εν πλω η εταιρία με την υπογραφή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των υπηρεσιών του, «συμπεραίνει» ότι ήταν «αξιόπλοο έστω και οριακά»!

Ειδικότερα, ο αντεισαγγελέας κατηγορεί 6 μέλη του πληρώματος για «εγκληματικές ενέργειες και παραλείψεις», «αδιαφορία και ανικανότητα», που οδήγησαν στο ναυάγιο. Οσο για τον πρόεδρο της πλοιοκτήτριας εταιρίας, Κ. Κληρονόμο, και τον Ν. Βικάτο, μέλος της διοίκησης της εταιρίας και υπεύθυνο για τα πλοία συμβατικού τύπου την περίοδο του ναυαγίου, τους κατηγορεί για ηθική αυτουργία στην έκδοση ψευδούς βεβαίωσης πιστοποιητικών για τα ακατάλληλα σωστικά μέσα και μόνο! Μάλιστα, προτείνει οι δύο να μη δικαστούν από το Πλημμελειοδικείο της Σύρου, αλλά να θεωρηθεί ότι αποτελούν ξεχωριστή υπόθεση και αυτή να την αναλάβει εισαγγελέας του Πειραιά! Επίσης, προτείνει να παραπεμφθούν σε δίκη 2 επιθεωρητές επειδή είχαν βεβαιώσει ότι είναι κατάλληλα τα σωσίβια και να απαλλαγούν οι 6 λιμενικοί που είναι κατηγορούμενοι.

Ο πλοίαρχος Β. Γιαννακής θεωρείται από τον εισαγγελέα ως ο κύριος υπαίτιος του κακού, ακόμα και για την ακαταλληλότητα των σωσιβίων. Μάλιστα, αναφέρει ότι ο πλοίαρχος παρακολουθούσε το πρόγραμμα της τηλεόρασης μαζί με μία φίλη του, ενώ όφειλε να βρίσκεται στη γέφυρα λόγω των καιρικών συνθηκών και επειδή το πλοίο έμπαινε στο λιμάνι. Αναφέρει ακόμα ότι ο πλοίαρχος δεν έκανε τις ενδεδειγμένες ενέργειες μετά την πρόσκρουση. Οσο για τον υποπλοίαρχο Αν. Ψυχογιό, τον κατηγορεί γιατί «ενοχλούσε» με φορτικότητα μία επιβάτισσα ενώ αποφαίνεται ότι δεν ακολουθούσε τους ενδεδειγμένους και ασφαλείς τρόπους διακυβέρνησης του πλοίου. Ευθύνες επιρρίπτει στον Α΄ μηχανικό Γ. Σκιαδαρέση επειδή, σύμφωνα με την εισήγηση, δεν ενημέρωσε εγκαίρως τον πλοίαρχο για την κατάσταση του μηχανοστασίου μετά την πρόσκρουση και δεν είχε κλείσει τις υδατοστεγείς θύρες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ