ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 25 Ιούλη 2002
Σελ. /32
Προκλητική αυθαιρεσία

Παπαγεωργίου Βασίλης

«Η κοινοβουλευτική δημοκρατία δεν είναι απαλλαγμένη ελαττωμάτων. Είτε πρόκειται για την οικονομική ανισότητα... ξέρουμε όλοι ότι βρισκόμαστε πολύ μακριά από μία ιδανική εκπροσώπηση των πολιτών. Κάθε εναλλακτική πρόταση, όμως, αποδεικνύεται εφιαλτική, για τον απλό λόγο ότι εναποθέτει τη βελτίωση των πραγμάτων, όχι στην έκφραση των ίδιων των πολιτών, αλλά σε ομάδες που αυτογνωμόνως αποφασίζουν τι είναι το καλό για τους άλλους».

Αυτά έγραφε, ανάμεσα σε άλλα, χτες, η «Καθημερινή», στο κύριο άρθρο της και το σημειώνουμε, γιατί κάνει εντύπωση η προκλητικότητα της αυθαιρεσίας και της λαθροχειρίας. Δεν υπάρχει εναλλακτική πρόταση στην αστική κοινοβουλευτική δημοκρατία ισχυρίζεται η «Καθημερινή». Οποιαδήποτε τέτοια ιδέα, αποδείχνεται εφιαλτική και παραπέμπει, ούτε λίγο ούτε πολύ, στη «17Ν» και την τρομοκρατία. Δε νομίζουμε, πως ο αρθρογράφος δεν ξέρει για το σοσιαλισμό και τη σοσιαλιστική δημοκρατία. Ούτε πως η επικράτησή του προϋποθέτει τη συνειδητή μαζική στράτευση και δράση της εργατικής τάξης, των άλλων εργαζομένων της πόλης και του χωριού, δηλαδή της μεγάλης πλειοψηφίας της κοινωνίας. Ολ' αυτά τα γνωρίζει. Τα προσπερνά, όμως και, εμμέσως πλην σαφώς, τα τσουβαλιάζει με τη λεγόμενη τρομοκρατία.

Προφανώς, το γεγονός δεν είναι τυχαίο. Φανερώνει - τουλάχιστον - τους όρους της ιδεολογικοπολιτικής διαπάλης, καθώς «εξαρθρώνεται» η «17Ν»...

Η «πρώτη γραμμή»...

Για την ώρα, οι σχετικές «πληροφορίες» δημοσιεύονται αποσπασματικά και σε χαμηλούς τόνους. Προφανώς, καλλιεργούν και προετοιμάζουν απλώς το απαραίτητο κλίμα. Αλλωστε, τώρα, είναι η ώρα των κρησφύγετων, των προσαγωγών, των συλλήψεων, των ομολογιών κλπ., κλπ. Είναι η ώρα των «προσώπων» της πρώτης γραμμής. Αργότερα θα έρθει και η στιγμή που το νυστέρι θα πάει βαθύτερα και θα... αποκαλύψει τις «διασυνδέσεις» τους με τη μήτρα της τρομοκρατίας και, γενικότερα, κάθε κακού, που κυκλοφορεί και μολύνει τον πλανήτη μας, τους δυο τελευταίους αιώνες. Ποια είναι αυτή η μήτρα; Μα ποια άλλη; Οι σοσιαλιστικές ιδέες και - προκειμένου για τη «17Ν» και τα κάθε λογής «αδερφάκια» της - οι πρώην και νυν σοσιαλιστικές χώρες και, βέβαια, οι μυστικές υπηρεσίες τους.

Τα παραπάνω δεν τα γράφουμε, βέβαια, τυχαία. Ούτε μόνον ως μια βάσιμη πολιτική εκτίμηση, γνωρίζοντας και από άλλες παρόμοιες περιπτώσεις τους προσανατολισμούς και σχεδιασμούς, σύμφωνα με τους οποίους λειτουργούν και δουλεύουν τα σχετικά κέντρα και παράκεντρα. Διαβάζουμε και όσα γράφονται τις μέρες αυτές, όπως και όσα λέγονται στις διάφορες εκπομπές των ηλεκτρονικών ΜΜΕ. Και, βέβαια, βγάζουμε τα συμπεράσματά μας.

... και τα επόμενα βήματα

Ηδη, για παράδειγμα, έχει επανειλημμένα γραφτεί σε εφημερίδες και ειπωθεί σε τηλεοπτικά παράθυρα, για ένα ...μυστηριώδες ταξίδι του Γιωτόπουλου στην Κούβα, στα τέλη της δεκαετίας του 1960, την εποχή που ήταν φοιτητής στο Παρίσι. Κι από κοντά, κάθε λογής ...ειδικοί να βεβαιώνουν - σαν να ήταν αυτόπτες μάρτυρες... - ότι ο Φιντέλ Κάστρο εκπαίδευε, την εποχή εκείνη, στο «αντάρτικο πόλεων» διάφορους Ελληνες, αρκεί να δήλωναν επαναστάτες...

Χτες, επίσης, στο «Βήμα» και σε ρεπορτάζ, που υπογράφουν οι Αλ. Παπαχελάς και Τ. Τέλλογλου - πάντα, καλά πληροφορημένοι, σχετικά με όσα τα σχετικά κέντρα σχεδιάζουν - γράφονται και τα εξής: «Στα αρχεία των ελληνικών υπηρεσιών υπάρχει πολύτιμο υλικό για τις σχέσεις των ομάδων Γιωτόπουλου, αλλά και του Κασσίμη τον καιρό της δικτατορίας, με υπηρεσίες χωρών του πρώην ανατολικού μπλοκ, αλλά και του Βελιγραδίου. Δεν είναι σαφές αν οι σχέσεις αυτές συνεχίστηκαν μετά το 1974. Το βέβαιο είναι ότι ο ΕΛΑ, ο οποίος επιχειρούσε από κοινού με τη "17 Ν", στην αρχή είχε επαφές με τη ΣΤΑΖΙ, τον τρομοκράτη Κάρλος και κάποιες παλαιστινιακές οργανώσεις...».

Με άλλα λόγια, δηλαδή, οι πρώην σοσιαλιστικές χώρες και οι όποιες υπηρεσίες τους - ακόμη κι αν δεχτούμε τον τέτοιο χαρακτήρα, προσανατολισμό και αντίστοιχη δράση τους - στρατολογούσαν στη γύρα τρομοκράτες και διάφορους άλλους «αναρχικούς», «τροτσκιστές», «μαοϊκούς», κλπ., κλπ. Αλήθεια, πώς τα κατάφεραν, τόσα χρόνια και δε στρατολόγησαν και πράκτορες της ΣΙΑ ή άλλων δυτικών μυστικών υπηρεσιών, από τους οποίους βρίθουν οι προαναφερόμενοι χώροι;

Να γίνουν δημόσια γνωστά

«Και, τέλος, ένα προσωπικό παράπονο. Ολοι οι φίλοι, που τώρα μας λένε ότι τόσα χρόνια συζητούσαν "συνωμοτικά" μεταξύ τους: "Η "17Ν" είναι σίγουρα εκείνος ο ψηλός παρανοϊκός που είχαμε στο στρατιωτικό σκέλος της οργάνωσης", γιατί δε μιλούσαν τόσα χρόνια; Οχι στους Αμερικανούς ή στους Βρετανούς, αλλά στα απολύτως νόμιμα όργανα της Ελληνικής Δημοκρατίας. Γιατί;».

Του Αλ. Παπαχελά είναι και το παραπάνω απόσπασμα και δημοσιεύεται στο χτεσινό «Βήμα». Και, δε γνωρίζουμε, βέβαια, για ποιο λόγο οι προαναφερόμενοι φίλοι του δε μίλησαν τόσα χρόνια. Ούτε μας ενδιαφέρει. Παρουσιάζει, όμως, τεράστιο και εύλογο στον καθένα ενδιαφέρον, γι' αυτή καθ' αυτή την υπόθεση της «17 Ν» και της εγχώριας τρομοκρατίας γενικότερα, να γίνουν δημόσια γνωστά τα πρόσωπα, στα οποία αναφέρεται. Πολύ περισσότερο, να γίνει δημόσια γνωστό, για ποιο στρατιωτικό σκέλος μιλά και σε ποια οργάνωση ανήκε.

Αν δεν προχωρήσει στη δημοσιοποίηση των στοιχείων αυτών, ένα τεράστιο «γιατί;» θα τον συνοδεύει μόνιμα.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ
Η Παιδεία αιμορραγεί

Αιμορραγεί η δημόσια εκπαίδευση και η γλώσσα των αριθμών δίνει τις αδιαμφισβήτητες αποδείξεις της αποψίλωσης του δημόσιου σχολείου, ικανοποιώντας τους εμπνευστές των εκπαιδευτικών σχεδιασμών, που με τη «Λευκή Βίβλο για την Παιδεία» και διάφορες άλλες ανάλογες «χάρτες» ζητούσαν τελικά λιγότερη Παιδεία και περισσότερους μισοειδικευμένους για τις επιχειρήσεις τους. Η ΟΛΜΕ χτες ανακοίνωσε ότι 23.094 μαθητές, που ξεκίνησαν να φοιτούν στα Δημόσια Λύκεια και ΤΕΕ πριν τρία χρόνια, «χάθηκαν» κάπου ανάμεσα στις εξεταστικές συμπληγάδες, στα αδιέξοδα που δημιουργεί το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα και δεν πήραν απολυτήριο. Ενα μικρό ποσοστό από αυτούς επαναλαμβάνει τη Β΄ Λυκείου και ένα ακόμα μικρότερο εκτιμάται ότι μπορεί να αναζητήσει... την «πριμοδότηση» της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Πέντε χρόνια μετά οι διακηρύξεις για την εκπαιδευτική «κοσμογονία» που θα έφερνε η «μεταρρύθμιση», η προσαρμογή της Παιδείας στις σύγχρονες ανάγκες, ο «εκσυγχρονισμός» της μεταφράζονται με σιγουριά σε «λιγότερη Παιδεία», Παιδεία με μεγαλύτερους ταξικούς φραγμούς για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων. Οι εξετάσεις του Ιούνη στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου, που «τσουβαλιάζουν» όλους τους μαθητές βάζοντάς τους να συμμετέχουν σε πανελλαδικό «διαγωνισμό», έχουν πάρει διάσταση αποτύπωσης των εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Οι φτωχές, απομακρυσμένες περιοχές της χώρας και οι εργατοσυνοικίες των αστικών κέντρων κρατούν τα πρωτεία σε αριθμό μαθητών που παραπέμπονται για επανεξέταση ή απορρίπτονται. Εχουν το μεγαλύτερο ποσοστό στροφής προς τα ΤΕΕ, αυτό το υποβαθμισμένο σχολείο, στο οποίο καταφεύγουν όλο και περισσότεροι μαθητές που οι οικογένειές τους δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στα έξοδα - δηλαδή στο φροντιστηριακό χαράτσι - που απαιτεί το λύκειο. Αυτό που δείχνουν τα στοιχεία, επίσης, είναι ότι, ακόμα και σε αυτό το υποβαθμισμένο κομμάτι της εκπαίδευσης, που προσφέρει μια εφήμερη κατάρτιση, μεγαλώνει το ποσοστό των μαθητικών «διαρροών».

Βλέποντας την ταξικότητα της εκπαίδευσης σε όλο της το μεγαλείο, ο λαός καλείται να βγάλει τα συμπεράσματά του. Να πάρει θέση. Να κατανοήσει την ουσία της πολιτικής αυτής που έχει ήδη βγει στην επιφάνεια παραμερίζοντας τις διακηρύξεις και τις παρεμβάσεις που θέλουν να ρίξουν «στάχτη στα μάτια» του, όπως π.χ. η έμφαση στις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση (των οποίων οι στόχοι τελικά όπως αποδεικνύεται κάθε άλλο παρά παιδαγωγικοί είναι). Να πειστεί ότι δεν είναι πιο «χαζά» τα παιδιά της Αρτας από αυτά του Παπάγου, επειδή στην πρώτη περίπτωση απέτυχε στις εξετάσεις της Β΄ Λυκείου το 15,1% και στη δεύτερη μόλις το 4,5%. Απλά η Ηπειρος είναι μία από τις πιο υποβαθμισμένες περιοχές, όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά και της Ευρώπης και σε αυτό το σύστημα ταξικής επιλογής για τα παιδιά της δε διατίθεται μεγάλο μερίδιο.

Είναι ανάγκη η εργατική τάξη πρώτη από όλους, σύμφωνα με τις δικές της ανάγκες, να κάνει την υπόθεση της Παιδείας δική της υπόθεση και να νιώσει την επίθεση στο μορφωτικό δικαίωμα σαν επίθεση στην ίδια. Και να προβάλει το αίτημα για την Παιδεία των λαϊκών αναγκών, μαζί με όσα απαιτούνται για την εφαρμογή της στη ζωή. Πρώτα και κύρια, τη ριζική αλλαγή του συσχετισμού των δυνάμεων, τη λαϊκή εξουσία και την εφαρμογή μιας ριζικά διαφορετικής από τη σημερινή πολιτικής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ