ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 12 Σεπτέμβρη 2002
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Στο μετερίζι του αγώνα για την Παιδεία

Περιοδείες των Θ. Παφίλη, Σπ. Χαλβατζή και Αγ. Σαχίνη σε σχολεία της Αθήνας και Θεσσαλονίκης αντίστοιχα

Ο Θ. Παφίλης συζητά με εκπαιδευτικούς
Ο Θ. Παφίλης συζητά με εκπαιδευτικούς
Κάλεσμα αγώνα σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, η οποία αρχίζει με πλήθος προβλημάτων, έστειλαν χτες ο υποψήφιος υπερνομάρχης Αθήνας - Πειραιά Θανάσης Παφίλης, ο υποψήφιος δήμαρχος Αθήνας Σπύρος Χαλβατζής, αλλά και οι άλλοι - υποστηριζόμενοι από το ΚΚΕ - αγωνιστές υποψήφιοι δήμαρχοι και νομάρχες που συμμετείχαν στις τελετές επίσημης έναρξης του σχολικού έτους.

Ο υποψήφιος υπερνομάρχης Αθήνας - Πειραιά Θανάσης Παφίλης, επικεφαλής κλιμακίου της «Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας», επισκέφθηκε τα 91ο και 126ο Δημοτικά Σχολεία Αθήνας. Στη διάρκεια της επίσκεψής του μίλησε με εκπαιδευτικούς και των δύο σχολείων, αλλά και με γονείς των μαθητών. Διαπίστωσε από κοντά τα προβλήματα που αποτελούν μόνιμο πρόβλημα της εκπαιδευτικής κοινότητας και που στο συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα «μεταφράζονται» σε διπλοβάρδιες, εξαιτίας των ελλείψεων σχολικών αιθουσών.

Απευθυνόμενος προς τους εκπαιδευτικούς, ο Θ. Παφίλης υπογράμμισε ότι «με κοινή δράση εκπαιδευτικοί, εργαζόμενοι και νεολαία πρέπει να αντιπαλέψουν την πολιτική, η οποία θέλει να υποβαθμίσει την εκπαίδευση, να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία, τους μαθητές και τους καθηγητές, να παράγει φτηνό εργατικό δυναμικό που θα προσφέρει τις υπηρεσίες του στο μεγάλο κεφάλαιο». Εξήγησε πως το υπουργείο Παιδείας, υλοποιώντας την κυβερνητική πολιτική, «ορθώνει νέους ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση και κυριολεκτικά εκπαραθυρώνει τα παιδιά των εργαζομένων ακόμα και από την υποχρεωτική εκπαίδευση». Είναι η ίδια πολιτική, πρόσθεσε ο ίδιος, που παράγει ουρές ανέργων, που στο σύνολό της βάζει την Παιδεία στην ίδια μοίρα με τα άλλα καταναλωτικά αγαθά και την εντάσσει στους νόμους της αγοράς.

Ο Σπ. Χαλβατζής παραβρέθηκε στην έναρξη της χρονιάς στο 40ό Γυμνάσιο - Λύκειο Γκράβας
Ο Σπ. Χαλβατζής παραβρέθηκε στην έναρξη της χρονιάς στο 40ό Γυμνάσιο - Λύκειο Γκράβας
Ο υποψήφιος υπερνομάρχης καταλόγισε ευθύνες γι' αυτή την κατάσταση και στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, υπογραμμίζοντας ότι «η κυρίαρχη αυτή πολιτική ζητάει συμμάχους και μέσα στη Δημοτική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση προκειμένου να την αναγάγει σε διαχειριστή της εκπαιδευτικής μιζέριας. Οι συνδυασμοί που στηρίζονται από το ΠΑΣΟΚ, τη ΝΔ και το ΣΥΝ, επειδή ακριβώς συμφωνούν με αυτή τη βαθιά αντιλαϊκή εκπαιδευτική πολιτική που χαράσσεται από τις Βρυξέλλες και επιβάλλεται από την ελληνική κυβέρνηση, δηλώνουν πρόθυμοι να παίξουν ακόμα πιο ενεργό ρόλο στην εμπορευματοποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος».

Ο Θ. Παφίλης υπογράμμισε ότι η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία» ζητάει την ψήφο των ανθρώπων της εκπαιδευτικής κοινότητας «γιατί οι δυνάμεις που τη στηρίζουν, έμπρακτα έχουν βρεθεί στο ίδιο μετερίζι και τους αγώνες για μια πραγματικά δημόσια και δωρεάν Παιδεία» και γιατί η ψήφος στις Νομαρχιακές και Δημοτικές Εκλογές πρέπει να γίνει ψήφος καταδίκης των δυνάμεων που στηρίζουν την αντιλαϊκή πολιτική, ανεξάρτητα ακόμα και από στενές κομματικές επιλογές που μπορεί να υπάρχουν.

Ο Σπ. Χαλβατζής

«Η σχολική χρονιά άρχισε. Βλέποντας την κατάσταση ανησυχούμε. Το 1/3 των σχολείων της Αθήνας λειτουργεί σε διπλοβάρδιες. Υπάρχουν σοβαρά κενά και ελλείψεις καθηγητών. Θα παλέψουμε ώστε τα βιβλία να έρθουν μέσα στις πρώτες 15 ημέρες και να καλυφθούν οι κενές θέσεις των εκπαιδευτικών». Αυτό τόνισε ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων Σπύρος Χαλβατζής κατά την επίσκεψή του, χθες, στο 40ό Γυμνάσιο και Λύκειο Αθηνών στην Γκράβα.

Ο επικεφαλής της «Συμπαράταξης για την Αθήνα» συζήτησε με τους εκπαιδευτικούς για τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν στην Παιδεία, αλλά και τα ιδιαίτερα προβλήματα του συγκεκριμένου κτιριακού συγκροτήματος και απεύθυνε χαιρετισμό στους μαθητές.

«Ακούσαμε πολλά παράπονα» δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Σπύρος Χαλβατζής. «Ακούσαμε για το πρόβλημα της θέρμανσης που υπάρχει στην Γκράβα. Τα παιδιά κάθε χειμώνα κρυώνουν. Το υπουργείο Παιδείας και ο πρωθυπουργός ζωγραφίζουν με ρόδινα χρώματα την κατάσταση στην Παιδεία. Εμείς αγωνιζόμαστε για να γίνει ρόδινη η γκρίζα πραγματικότητα που υπάρχει σήμερα» κατέληξε.

Ο Αγ. Σαχίνης

Δίπλα στους μαθητές των 72ου, 73ου και 19ου Δημοτικών Σχολείων βρέθηκε χτες ο Αγάπιος Σαχίνης υποψήφιος δήμαρχος της παράταξης «ΘεσσαλοΝΙΚΗ Τώρα». Ευχήθηκε καλή χρονιά στους μαθητές και σημείωσε πως «η ΤΑ μπορεί και πρέπει να διεκδικήσει την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και να παλέψει μαζί με τους άλλους φορείς για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής».

Καλή «αγωνιστική χρονιά»

Σε Δημοτικά Σχολεία της Αθήνας και του Θησείου εξόρμησαν χτες το πρωί μέλη του ΠΑΜΕ

Μέλη και στελέχη του ΠΑΜΕ βγήκαν με ανακοίνωση χτες στα σχολεία της Αθήνας
Μέλη και στελέχη του ΠΑΜΕ βγήκαν με ανακοίνωση χτες στα σχολεία της Αθήνας
«Καλή χρονιά», αγωνιστική για υπεράσπιση της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας ευχήθηκαν χτες σε εκπαιδευτικούς και γονείς, μέλη του Πανεργατικού Αγωνιστικού Μετώπου, που χτες εξόρμησαν με έντυπο υλικό σε δημοτικά σχολεία της Αθήνας.

Ετσι, χτες το πρωί πριν τον καθιερωμένο αγιασμό, συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ βρέθηκαν στο 64ο και 156ο Δημοτικά Σχολεία και 85ο Νηπιαγωγείο Αθήνας. Η φετινή σχολική χρονιά βρήκε πάλι τους μαθητές των σχολείων αυτών σε δύο βάρδιες - παρά τις «δεσμεύσεις» για ανέγερση νέου σχολικού κτιρίου για το 156ο Δημοτικό Σχολείο -, να αυλίζονται σε ένα μικρό προαύλιο, να είναι «περικυκλωμένοι» από οίκους ανοχής, αλλά και να υπάρχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, αλλά και βιβλίου Μαθηματικών της Α' τάξης.

Στα δύο δημοτικά σχολεία, στα οποία φοιτούν περίπου 250 μαθητές, σχεδόν οι μισοί από αυτούς είναι αλλοδαποί μαθητές, οι οποίοι στοιβάζονται σ' αυτά χωρίς να υπάρχει η υποδομή, αλλά και η πρόχειρη κατανομή που έχει γίνει λειτουργεί εις βάρος όλων των μαθητών, αφού πολλές φορές η παράδοση «μένει πίσω».

«Σας χρειαζόμαστε κοντά μας», ήταν τα λόγια δασκάλων, όταν οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ πήγαν για να τους δώσουν την ανακοίνωση. Στη συζήτηση που ακολούθησε οι δάσκαλοι του σχολείου αναφέρθηκαν στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όπως το οικονομικό, των εργασιακών σχέσεων, κάνοντας μάλιστα ιδιαίτερο λόγο στην αξιολόγηση, επισημαίνοντας ότι αποτελεί «προθέρμανση» του αυταρχισμού, αλλά και της χειραγώγησής τους.

«Είναι δικαίωμα της εργατικής τάξης η δημόσια και δωρεάν Παιδεία και στο πλαίσιο αυτό καλούμε σε μέτωπο γονείς, εκπαιδευτικούς, εργαζόμενους», μας είπε το μέλος της Γραμματείας του ΠΑΜΕ Δημ. Αγκαβανάκης. Συμπλήρωσε, μάλιστα, ότι η χτεσινή εξόρμηση δεν ήταν μια επετειακή κίνηση, αλλά συνέχεια μιας σειράς πρωτοβουλιών που έχει πάρει το ΠΑΜΕ για ανάδειξη των προβλημάτων της εκπαίδευσης, που θα συνεχιστούν πιο έντονα και αποφασιστικά.

Στο Θησείο

Και στο 72ο Δημοτικό Σχολείο Αθήνας, στο Θησείο, πραγματοποίησαν χτες εξόρμηση συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ. Ενα από τα πρώτα προβλήματα που σημειώθηκαν στο συγκεκριμένο σχολείο είναι η έλλειψη δύο δασκάλων στα τμήματα των εργαζόμενων γονέων και η έλλειψη των βιβλίων των μαθηματικών της Α΄τάξης Δημοτικού.

Στη συνάντηση που είχαν οι συνδικαλιστές με το εκπαιδευτικό προσωπικό, ο Θοδωρής Κούτρας, εκ μέρους του ΠΑΜΕ, υπογράμμισε: «Το θέμα της Παιδείας αφορά κυρίως την εργατική τάξη. Είναι αναγκαίο να έχουμε Παιδεία που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εργατικής οικογένειας και όχι η έναρξη της σχολικής χρονιάς να σηματοδοτεί την αφαίμαξη των εργαζομένων. Ομως, αυτά τα θέματα μπορούν να λυθούν μόνο με αγώνα και διεκδίκηση και πρέπει να συμβάλουν όλοι σε αυτό».

«Τα προβλήματα δε λείπουν. Η επέκταση της διδασκαλίας των Αγγλικών για τρεις ακόμη ώρες (συνολικά 6 ώρες) στα τμήματα των ολοήμερων σχολείων και με δεδομένο τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών και στα φροντιστήρια φτάνουμε ένας μαθητής της Δ΄, Ε΄, Στ΄ τάξης των Δημοτικών να κάνει 12 ώρες την εβδομάδα ξένη γλώσσα, τη στιγμή που στο σχολείο διδάσκεται ελληνικά μόνο 9 ώρες. Αυτή η κατάσταση κάτι κρύβει σε σχέση με τις ανάγκες που θέλει να υπηρετήσει η εκπαιδευτική πολιτική. Παράλληλα, κάτι τέτοιο δημιουργεί αντιθέσεις τόσο ανάμεσα σε πόλεις και χωριά, όσο ανάμεσα και στα παιδιά ευπόρων τάξεων και τα παιδιά των εργαζομένων που βλέπουν να ορθώνονται μπροστά τους μεγαλύτερα εμπόδια στη θέλησή τους να οικοδομήσουν ένα καλύτερο μέλλον», επισήμανε ο Παντελής Παππάς, δάσκαλος.

Στην πρώτη ημέρα της νέας σχολικής χρονιάς βρέθηκε και ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Στ. Λάμπρου με τη «Συμπαράταξη για την Αθήνα», ο οποίος ευχήθηκε «μια καλή χρονιά που θα πρέπει να ξεπεραστούν οι σκόπελοι του εκπαιδευτικού συστήματος. Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας».

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ξεκίνημα με ... θριαμβολογίες

Χτεσινή εικόνα στο συγκρότημα σχολείων της Γκράβας. Μαθητές και εκπαιδευτικοί στο ...πεζούλι, λόγω ...πλημμυρών
Χτεσινή εικόνα στο συγκρότημα σχολείων της Γκράβας. Μαθητές και εκπαιδευτικοί στο ...πεζούλι, λόγω ...πλημμυρών
Με κυβερνητικές κορόνες για την επίτευξη του αυτονόητου, την εξασφάλιση, δηλαδή, των στοιχειωδών προϋποθέσεων για τη λειτουργία των σχολείων, ξεκίνησε χτες η σχολική χρονιά. Από τις αναφορές αυτές, βέβαια, έλειψε το πώς επιτεύχθηκε αυτό σε κάποιες περιπτώσεις, με συμπτύξεις δηλαδή τμημάτων, ανακατανομές μαθητών και εκπαιδευτικών, σε βάρος πάντα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ωστόσο, τόσο ο ίδιος ο πρωθυπουργός, όσο και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας παραβρέθηκαν χτες το πρωί στην τελετή του αγιασμού σε σχολεία, προκειμένου να προπαγανδίσουν την πολιτική τους. Ο Κ. Σημίτης βρέθηκε χτες στα 13ο και 42ο Δημοτικά Σχολεία Ηρακλείου Κρήτης, από όπου δεν παρέλειψε να αναφερθεί ιδιαίτερα στην ίδρυση «ολοήμερων» σχολείων. Οπως είναι ήδη γνωστό, η περίφημη επέκταση του θεσμού σε 4.400 «ολοήμερα» δημοτικά, αφορά στην πραγματικότητα ίδρυση σχολείων διευρυμένου ωραρίου, τα οποία μέχρι σήμερα λειτουργούσαν χωρίς πρόγραμμα και χωρίς υποδομές, με τους γονείς να βάζουν το χέρι στην τσέπη για τα απαραίτητα. Πάντως, ο πρωθυπουργός επιδίωξε μέσα από το θεσμό αυτό να εμφανίσει ένα φιλολαϊκό πρόσωπο της κυβέρνησης, η οποία έχει αποδιαρθρώσει κατακτήσεις και εργασιακές σχέσεις, λέγοντας ότι «τα ολοήμερα σχολεία εξυπηρετούν τον κοινωνικό στόχο της προστασίας των παιδιών και της εξυπηρέτησης των εργαζόμενων γονέων».

Με ύφος προπαγανδιστικό, μίλησε ο πρωθυπουργός και για το ζήτημα της μεταρρύθμισης, η οποία, μετά από τέσσερα χρόνια εφαρμογής της, μετρά ανάμεσα στα επιτεύγματά της το ότι άφησε σχεδόν μισούς τους αποφοίτους του λυκείου. «Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, σε όλες τις βαθμίδες της, έχει στο επίκεντρό της το μαθητή και το σπουδαστή. Σέβεται την προσωπικότητά του», δήλωνε παρ' όλα αυτά ο πρωθυπουργός. «Η μεταρρύθμιση αυτή καταργεί την παπαγαλία, συμπλήρωσε. Θέλουμε τα παιδιά μας από νωρίς να αναπτύσσουν τη σκέψη τους, να έχουν πρωτοβουλία, να μπορούν να αντιμετωπίσουν με επιτυχία τα προβλήματά τους», είπε «ξεχνώντας» τις εποχές που η κυβέρνησή του έστελνε τους εισαγγελείς στα σχολεία.

Κατά τη χτεσινή, πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς, ο υπουργός Παιδείας Π. Ευθυμίου επισκέφτηκε το 5ο ΤΕΕ, το 7ο Λύκειο και το 8ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Κρήτης, η υφυπουργός Παιδείας Ε. Κούρκουλα παρέστη στην τελετή αγιασμού του Ενιαίου Πειραματικού Σχολείου Αγ. Αναργύρων, ενώ σχολεία της Θεσσαλονίκης επισκέφτηκε ο υφυπουργός Ν. Γκεσούλης.

ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΟΣΔΕΠ
Προτείνει αναστολή της αποχής

Την αναστολή των πολύμηνων κινητοποιήσεων των πανεπιστημιακών αποφάσισε να προτείνει στους συλλόγους η Εκτελεστική Γραμματεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ), κατά τη χτεσινή μαραθώνια συνεδρίασή της, χωρίς ωστόσο να έχει επιτύχει ικανοποίηση κανενός από τα αιτήματα που είχε αρχικά θέσει, τα οποία παραπέμπονται να συζητηθούν σε μια επιτροπή με τη συμμετοχή των πανεπιστημιακών.

Η απόφαση της ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ θέτει κάποιους προσχηματικούς όρους για την αναστολή των κινητοποιήσεων, και συγκεκριμένα: Την άμεση κατάθεση των τροπολογιών για το συνταξιοδοτικό και το μισθολόγιο του Ειδικού Διδακτικού Προσωπικού, την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης για τη συγκρότηση της τριμερούς επιτροπής διαλόγου (πανεπιστημιακοί, πρυτάνεις και κυβέρνηση, δηλαδή υπουργεία Παιδείας και Οικονομικών) και τη δέσμευση της κυβέρνησης ότι η επιτροπή θα ολοκληρώσει τις εργασίες της έως το Πάσχα του 2003. Παράλληλα, μιλάει για δέσμευση από την πλευρά της ΠΟΣΔΕΠ, ότι στο πλαίσιο της επιτροπής θα προσπαθήσει ώστε οι αποφάσεις για τη βελτίωση των οικονομικών των πανεπιστημίων να συμβαδίζουν με το δημόσιο χαρακτήρα των ιδρυμάτων και θα διεκδικήσει κατάργηση του επιδοματικού χαρακτήρα του μισθού των πανεπιστημιακών με ενσωμάτωση των επιδομάτων τους στο βασικό μισθό. Αναφέρει, γενικόλογα, ότι θα ανοίξει το διάλογο μέσα στα ΑΕΙ για τα επικείμενα νομοσχέδια, χωρίς φυσικά να μιλάει για αγώνες ενάντια σ' αυτά, παρόλο που πρόκειται να υποβαθμίσουν κατάφωρα την ανώτατη εκπαίδευση, ενώ στο τέλος συμπληρώνει ότι συνολική εκτίμηση των κινητοποιήσεων και της κατάστασης θα γίνει στο συνέδριο της Ομοσπονδίας, που θα πραγματοποιηθεί στα τέλη Νοέμβρη ή στις αρχές του Δεκέμβρη.

Πρακτικά, η απόφαση αυτή «δίνει το σήμα» στους συλλόγους να σταματήσουν τις κινητοποιήσεις και, όπως έλεγε η κυβέρνηση, να κάνουν διάλογο το 2003 για να εφαρμοστούν οι όποιες αποφάσεις από το 2004. Οι συνεχείς εκπτώσεις ακόμα και από το αρχικό στενό πλαίσιο των αιτημάτων των πανεπιστημιακών και η τελική έκβαση των κινητοποιήσεων με αποδοχή ουσιαστικά της πρότασης που είχε κάνει η κυβέρνηση από την έναρξή τους, οδήγησαν πολλούς εκπροσώπους του κλάδου σε αντιδράσεις και απογοήτευση απέναντι στους χειρισμούς της ηγετικής ομάδας της Ομοσπονδίας. Κατά τη χτεσινή διευρυμένη συνεδρίαση της ΕΓ, όπου συμμετείχαν εκπρόσωποι από πολλούς συλλόγους ΔΕΠ όλης της χώρας, δεν έλειψαν οι προτάσεις για συνέχιση των κινητοποιήσεων, οι κατηγορίες για «ξεπούλημα» του αγώνα, ενώ έκδηλη ήταν η απογοήτευση για το ότι, «τελικά, δεν πετύχαμε τίποτα».

ΔΗΠΑΚ: Αγώνας ενάντια στην κυβερνητική πολιτική

Καταγγελία της επιτροπής διαλόγου, που πρότεινε ως «σωτήρια» το υπουργείο Παιδείας, καμιά συμμετοχή των πανεπιστημιακών σε αυτή και συνέχεια των κινητοποιήσεων με διεύρυνση του διεκδικητικού πλαισίου και άλλες μορφές, που να «χτυπούν εκεί που πονάει η κυβέρνηση», μπλοκάρισμα δηλαδή τομέων των πανεπιστημίων, κρίσιμων για την προώθηση της κυβερνητικής πολιτικής, ήταν η πρόταση της «Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης» (ΔΗΠΑΚ) στη χτεσινή συνεδρίαση της ΕΓ της ΠΟΣΔΕΠ.

Μιλώντας στο «Ρ» μετά τη λήξη της συνεδρίασης ο Ν. Ασπράγκαθος, μέλος της ΔΗΠΑΚ και της ΕΓ της Ομοσπονδίας, τόνισε:

«Ο χειρισμός της κινητοποίησης από την πλειοψηφία της Εκτελεστικής Γραμματείας της ΠΟΣΔΕΠ παγιδεύει τον κλάδο σε έναν διάλογο, αντί να διεκδικεί τα συγκεκριμένα αιτήματα από την κυβέρνηση. Ουσιαστικά, "κλείνει το μάτι" στην κυβέρνηση για την ανεμπόδιστη συνέχιση της πολιτικής των αναδιαρθρώσεων στα ΑΕΙ. Τόσο για το φοιτητικό κίνημα με τις εκκρεμότητες που θα υπάρξουν στα μαθήματα και στις εξετάσεις, όσο και για το κίνημα του ΔΕΠ, θα περιοριστεί η δυνατότητα να αντισταθούν στις νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν σχέση με τα μεταπτυχιακά, την έρευνα, τη διά βίου εκπαίδευση και το νέο νόμο- πλαίσιο για τα πανεπιστήμια. Παράλληλα, η απόφαση αυτή δεσμεύει τον κλάδο σε μια συνδιαλλαγή και αδυνατίζει ακόμα και αυτό το αίτημα για συντάξεις στο 80% του μισθού και κατάργηση του επιδοματικού χαρακτήρα του μισθού».

Αναπληρωτές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Ανακοινώθηκαν χτες από το υπουργείο Παιδείας τα ονόματα 4.690 εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται ως αναπληρωτές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι πίνακες των αναπληρωτών στάλθηκαν χτες στις διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να αναλάβουν άμεσα καθήκοντα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ