ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 10 Δεκέμβρη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Αρχίζουν οι διαπραγματεύσεις με τον Ρέστη
  • «Δεν πρόκειται να γυρίσουμε σε κρατική "Ολυμπιακή"», λέει προκλητικά ο Ν. Χριστοδουλάκης
  • Νέα συγκέντρωση των εργαζομένων χτες ενάντια στο ξεπούλημα

Από τη χτεσινή συγκέντρωση των εργαζόμενων της «Ολυμπιακής», έξω από τα γραφεία της ΕΕ, στη λεωφόρο Β. Σοφίας
Από τη χτεσινή συγκέντρωση των εργαζόμενων της «Ολυμπιακής», έξω από τα γραφεία της ΕΕ, στη λεωφόρο Β. Σοφίας
Την έναρξη των διαπραγματεύσεων με τον όμιλο «Golden Aviation» του Στ. Ρέστη για το ξεπούλημα της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ), ανακοίνωσε και επίσημα χτες η κυβέρνηση, ξεκαθαρίζοντας προκλητικά ότι «δεν πρόκειται να γυρίσουμε σε κρατική Ολυμπιακή».

Την ίδια ώρα που ο υπουργός Οικονομίας - Οικονομικών, Ν. Χριστοδουλάκης, έκανε την παραπάνω δήλωση σε διημερίδα του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου, οι εργαζόμενοι της ΟΑ ήταν συγκεντρωμένοι έξω από τα γραφεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, στην οδό Βασ. Σοφίας (12 μεσημέρι), προκειμένου να εκφράσουν την αντίθεσή τους στο ξεπούλημα της εταιρίας, αλλά και τις μεθοδεύσεις της Κομισιόν για την επιβολή «γενναίου» προστίμου στην ΟΑ, μετά από καταγγελία - τι ειρωνεία! - του δεύτερου «προτιμητέου αγοραστή» της εταιρίας, δηλαδή του ομίλου «Aegean Airlines» του Θ. Βασιλάκη. Η καταγγελία, που έκανε στην Κομισιόν η ανταγωνίστρια προς της ΟΑ ιδιωτική αεροπορική εταιρία, είναι ότι τα τελευταία 10 χρόνια το ελληνικό Δημόσιο «χρηματοδοτεί παράνομα» την ΟΑ.

Στο θέμα της ΟΑ αναφέρθηκαν χτες και οι δύο συναρμόδιοι υπουργοί. Ο μεν Ν. Χριστοδουλάκης δήλωσε ότι «δεν πρόκειται να γυρίσουμε σε κρατική ΟΑ» και ότι «η ΟΑ θα εξακολουθεί να λειτουργεί σαν εθνικός αερομεταφορέας με σχήμα βιώσιμο, χωρίς κρατικές ενισχύσεις». Ο δε υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, διευκρίνισε ότι «ο ιδιώτης καλείται να συμμετάσχει στη νέα "Ολυμπιακή", όχι για το σύνολο της εταιρίας, αλλά μόνο για το πτητικό κομμάτι, μετά την ενοποίηση των πτητικών δραστηριοτήτων της ΟΑ, της Αεροπλοΐας και των Μακεδονικών Αερογραμμών». Για την επικείμενη απόφαση της Κομισιόν, δήλωσε ότι, αν υποχρεωθεί η ΟΑ να επιστρέψει κάποιο ποσό στο ελληνικό Δημόσιο, θα καταθέσει έφεση εντός 60 ημερών και θα προσφύγει σε κάθε άλλο ένδικο μέσο, όπως προβλέπουν οι κανονισμοί της ΕΕ. Εξέφρασε μάλιστα και την εκτίμηση ότι δε θα επιβληθεί πρόστιμο στην ΟΑ, «γιατί έχουμε πολύ ισχυρά επιχειρήματα».

Οσον αφορά στις αντιδράσεις των εργαζομένων ενάντια στο ξεπούλημα της ΟΑ - όπως έδειξε και η χτεσινή συμμετοχή τους στην 4ωρη στάση εργασίας (11 π.μ. - 3 μ.μ.) και η δυναμική τους παρουσία στη συγκέντρωση στα γραφεία της ΕΕ και στη συνέχεια στην πορεία στο υπουργείο Οικονομίας - αναμένεται να κλιμακωθούν. Η διοίκηση της ΟΣΠΑ, που κήρυξε τις χτεσινές κινητοποιήσεις, πρόκειται να συνεδριάσει τις επόμενες μέρες, προκειμένου να καθορίσει την περαιτέρω στάση της.

Οι εκπρόσωποι της «Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης» (ΕΣΚ) στην ΟΣΠΑ θα ζητήσουν να ληφθεί απόφαση κλιμάκωσης του αγώνα των εργαζομένων, με 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες, συγκεντρώσεις στις πίστες των αεροδρομίων κλπ.

ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙ ΑΤΤΙΚΗΣ
«Οχι» στις ανώνυμες εταιρίες ταξί

Την αντίθεσή τους στην ίδρυση των ανώνυμων εταιριών (ΑΕ) ταξί, ώστε να μην οδηγηθεί ο κλάδος σε απαξίωση και τελικά διάλυση, καθώς και στις άλλες ρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση σε βάρος του κλάδου τους, εξέφρασαν χτες οι εκπρόσωποι του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ).

Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου το προεδρείο του ΣΑΤΑ, απέρριψε σχεδόν στο σύνολό του το νομοσχέδιο για τα ταξί που προωθεί για ψήφιση στη Βουλή η κυβέρνηση, καταγγέλλοντας ότι αν εφαρμοστούν τα προωθούμενα μέτρα, ο κλάδος των μικροεπαγγελματιών αυτοκινητιστών θα οδηγηθεί με μαθηματική ακρίβεια σε αφανισμό. Ειδικότερα, επισήμαναν ότι οι ΑΕ ταξί είναι ξένες και αντίθετες με τη φυσιογνωμία του επαγγέλματος και ως εκ τούτου απορρίπτονται τόσο από την πλειοψηφία στο ΔΣ του ΣΑΤΑ όσο και από τη συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινητιστών ταξί και αγοραίων σε όλη τη χώρα. Στη συνέντευξη καταγγέλθηκε ότι αν παραχωρηθεί το δικαίωμα χορήγησης αδειών ταξί σε νομικά πρόσωπα σε συνδυασμό με άρθρο του προωθούμενου νομοσχεδίου που επιτρέπει την προμίσθωση ταξί, ουσιαστικά καταργείται η έννοια της έδρας και έτσι δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, οι οποίες θα οδηγήσουν τον κλάδο στην απαξίωση και τελικά στη διάλυση.

Οι εκπρόσωποι του ΣΑΤΑ εξέφρασαν την αντίθεσή τους στο μέτρο της υποχρεωτικής αντικατάστασης των ταξί στα 8-9 χρόνια, ζητώντας το όριο αυτό να αυξηθεί σε 12-15 χρόνια, ανάλογα με τον κυβισμό του οχήματος. Επίσης, στηλίτευσαν την επιβολή εξοντωτικών ποινών και προστίμων που προβλέπει το νομοσχέδιο, προαναγγέλλοντας ότι θα υπάρξει κλιμάκωση του αγώνα των αυτοκινητιστών ταξί, προκειμένου να αποκρουστεί αυτή η αντιεπαγγελματική πολιτική της κυβέρνησης.

Τροπολογία για το τραμ

Τροπολογία με την οποία αφαιρούνται από τους Δήμους εκτάσεις που τους ανήκουν - χωρίς αποζημίωση - και οι οποίες βρίσκονται εκεί από όπου έχει σχεδιαστεί να κατασκευαστεί η γραμμή του τραμ, κατατέθηκε στη Βουλή στο πλαίσιο του νομοσχεδίου «Σύσταση σώματος επιθεώρησης και ελέγχου καταστημάτων κράτησης και άλλες διατάξεις».

Με την τροπολογία προβλέπεται ότι: κοινόχρηστα ακίνητα που ανήκουν σε Δήμους αλλά κρίνονται απαραίτητα για τη διέλευση του τραμ θα περνούν στην κυριότητα του Δημοσίου χωρίς αντάλλαγμα και κατόπιν επιστολής προς τον ιδιοκτήτη από την «ΤΡΑΜ ΑΕ»! Ακόμα, με εισαγγελική διαδικασία θα απομακρύνονται με διαδικασίες «εξπρές» από ολυμπιακές εγκαταστάσεις οι μισθωτές που δραστηριοποιούνται (εντός η πέριξ) σε δημόσια ακίνητα, προκειμένου αυτά να παραδοθούν στην Οργανωτική Επιτροπή για την περίοδο των Αγώνων.

  • Χτες ο εισαγγελέας Πειραιά άσκησε ποινική δίωξη κατά παντός υπευθύνου για την έκδοση παράνομων αδειών κοπής δέντρων στο Παλαιό Φάληρο, κατά παράβαση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (αρ. Πρωτ.105061/29-8-2001) με την οποία εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Οροι για την κατασκευή του τραμ. H δίωξη ασκήθηκε μετά από μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσαν εκπρόσωποι μαζικών φορέων της περιοχής.
Αιμοδοσία στον ΕΔΟΕΑΠ

Αιμοδοσία τη Δευτέρα 16 Δεκέμβρη 2002, από τις 10.30 π.μ. - 2.30 μ.μ. διοργανώνει ο Ενιαίος Δημοσιογραφικός Οργανισμός Επικουρικής Ασφάλισης και Περίθαλψης (ΕΔΟΕΑΠ).

Η αιμοδοσία θα γίνει στην αίθουσα «Δημητρίου Ρούσσου» του κτιρίου του ΕΔΟΕΑΠ (Ορμινίου 38), όπου θα εγκατασταθεί το συνεργείο του Νοσοκομείου «Η Ελπίς».

Ολομέλεια της «Συμπαράταξης» σήμερα

Σήμερα στις 7 μ.μ., στην Αίθουσα Λογιστών (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος), θα γίνει η Ολομέλεια του ψηφοδελτίου της «Συμπαράταξης για την Αθήνα». Θα γίνει συζήτηση - προετοιμασία και προγραμματισμός δραστηριοτήτων της παράταξης, ενόψει της νέας δημοτικής περιόδου που αρχίζει με τη νέα χρονιά. Στην ολομέλεια, θα μιλήσει ο Σπύρος Χαλβατζής, επικεφαλής της και νεοεκλεγμένος δημοτικός σύμβουλος.

ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΕ
Συζήτηση για το εμπόριο ρύπων

Η πρόταση Οδηγίας για μια από τις πιο περιβαλλοντοκτόνες αντιλήψεις, όπως αυτή που καθιερώνει την εμπορία των δικαιωμάτων ρύπανσης, συζητιέται, μεταξύ των άλλων, στο Συμβούλιο Υπουργών Περιβάλλοντος της ΕΕ που ολοκληρώνεται σήμερα και στο οποίο συμμετέχει η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου.

Επίσης, μεταξύ των θεμάτων που περιέχονται στην ατζέντα του Συμβουλίου περιλαμβάνονται: Πρόταση Κανονισμού σχετικά με την ανιχνευσιμότητα και επισήμανση των Γενετικά Τροποποιημένων Οργανισμών. Πρόταση Κανονισμού σχετικά με τις εισαγωγές και εξαγωγές επικίνδυνων χημικών προϊόντων. Πρόταση Κανονισμού για την παρακολούθηση των δασών. Πρόταση Οδηγίας σχετικά με την αποκατάσταση των περιβαλλοντικών ζημιών με βάση την παράλογη αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» κ.λπ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ