Νέα προθεσμία για να απολογηθεί δόθηκε στον οδηγό της νταλίκας
Motion Team |
Ελαφρά τραυματισμένα βρίσκονται στο Νομαρχιακό Νοσοκομείο της Λάρισας άλλα 6 παιδιά, που επέβαιναν στο μοιραίο λεωφορείο - χτες πήραν εξιτήριο άλλοι 2 μαθητές - καθώς και 2 από τους τραυματίες που επέβαιναν στα ΙΧ και συγκρούστηκαν με την νταλίκα στο ίδιο δυστύχημα. Ο λυκειάρχης του Λυκείου του Μακροχωρίου εξακολουθεί να νοσηλεύεται στο νοσοκομείο της Κατερίνης.
Στο μεταξύ, νέα προθεσμία για ν' απολογηθεί ζήτησε και πήρε, χτες, από τον ανακριτή στη Λάρισα ο οδηγός της νταλίκας, Π. Ντόλας, ο οποίος προκάλεσε το μακελειό στα Τέμπη και κατηγορείται για ανθρωποκτονία κατά συρροή, από ενδεχόμενο δόλο.
Σήμερα αναμένεται ν' απολογηθούν οι 8 συλληφθέντες, που σχετίζονται με την επιχείρηση «Ακρίτας», από την οποία φορτώθηκε με τα φονικά νοβοπάν η μοιραία νταλίκα. Στους συλληφθέντες, που κατηγορούνται ως συνυπεύθυνοι για την υπερφόρτωση της νταλίκας, κατά 5 τόνους, ασκήθηκε δίωξη για συνέργεια σε ανθρωποκτονία, από ενδεχόμενο δόλο, κατά συρροή.
Να σημειώσουμε, πάντως, ότι υπάρχουν αρκετοί που υποστηρίζουν πως η σύλληψη των 8 ατόμων από τον Εβρο έγινε για να εκτονωθεί η λαϊκή οργή για το πολύνεκρο δυστύχημα. Πολύ περισσότερο που η λαϊκή αντίδραση στρέφεται κι εναντίον της κυβέρνησης, επειδή δεν προχώρησε το έργο κατασκευής του νέου δρόμου στα Τέμπη και δεν αλλάζει το σύστημα λειτουργίας και κυκλοφορίας των φορτηγών στις Εθνικές Οδούς της χώρας.
Αλλοι προχωρούν περισσότερο, υποστηρίζοντας ότι οι συλληφθέντες αποτελούν τα «εξιλαστήρια θύματα» για να τη «βγάλουν καθαρή» οι πραγματικοί ένοχοι του εγκλήματος. Κι επισημαίνουν το γεγονός ότι στους συλληφθέντες δε συμπεριλαμβάνονται οι ιδιοκτήτες της επιχείρησης «Ακρίτας», αδελφοί Σαράντη - ο νόμος δεν προβλέπει τη συνευθύνη τους για την υπερφόρτωση, αλλά όλοι καταλαβαίνουν ποιος και γιατί «πιέζει» τους οδηγούς να υπερφορτώσουν τα φορτηγά - ούτε και κάποιος από τους υπεύθυνους για τη μεγάλη καθυστέρηση κατασκευής του νέου δρόμου στα Τέμπη.
Και κάτι ακόμα που πρέπει να σημειωθεί: Η Αστυνομική Διεύθυνση Λάρισας αρνήθηκε να δώσει στη δημοσιότητα τα ονόματα των 8 συλληφθέντων, επικαλούμενη το νόμο περί «προσωπικών δεδομένων». Αν το έκανε για να προστατέψει κάποιους που μπορεί ν' αποδειχτούν αθώοι, καλώς έπραξε. Εμείς απλώς να σημειώσουμε ότι ανάλογη ευαισθησία δε δείχνει η αστυνομία σε άλλες περιπτώσεις, δίνοντας στη δημοσιότητα ονόματα κατηγορουμένων, μερικές φορές ακόμα κι αν είναι ανήλικοι...
ΛΑΡΙΣΑ.--
Μετά το τραγικό δυστύχημα της περασμένης Κυριακής, κυβερνητικοί παράγοντες υπόσχονται ότι, μέχρι το τέλος του χρόνου, θα οριστεί ο ανάδοχος και, λίγους μήνες αργότερα, θα ξεκινήσει η κατασκευή των σηράγγων του νέου δρόμου στα Τέμπη. Υποστηρίζουν, δε, ότι το έργο θα ολοκληρωθεί και ο νέος δρόμος θα δοθεί στην κυκλοφορία στα μέσα του 2008.
Είναι φανερό ότι, κάτω από το βάρος των κατηγοριών πως μεγάλο μερίδιο ευθύνης για το δυστύχημα, φέρει η επικίνδυνη κατάσταση του δρόμου στην Κοιλάδα των Τεμπών, η κυβέρνηση εμφανίζεται, τώρα, να ενδιαφέρεται για το πώς θα ξεπεραστεί η μεγάλη καθυστέρηση του έργου, η οποία οφείλεται, εν πολλοίς, στην κυβερνητική απόφαση να γίνει με αυτοχρηματοδότηση. Μια απόφαση που άνοιξε την «όρεξη» των εργολάβων, οι οποίοι μυρίστηκαν «φιλέτο».
Δυστυχώς, εν προκειμένω, δεν μπορούμε να πούμε «κάλλιο αργά, παρά ποτέ», καθώς ο θάνατος 21 παιδιών στην Κοιλάδα των Τεμπών δεν ξεπερνιέται με συγνώμες και ευχές. Εν πάση περιπτώσει, όμως, περιμένουμε να υλοποιηθούν, αυτή τη φορά, οι κυβερνητικές υποσχέσεις και να μην έχουμε άλλες καθυστερήσεις, διακινδυνεύοντας να θρηνήσουμε κι άλλα θύματα σ' αυτό το σημείο της Εθνικής Οδού.
Οπως περιμένουμε τη λήψη μέτρων για την αλλαγή του συστήματος λειτουργίας και κυκλοφορίας των φορτηγών αυτοκινήτων, γνωστού όντος ότι οι οδηγοί εκβιάζονται να οδηγούν επί πολλές ώρες, ενώ τα φορτηγά είναι παλιά και υπέρβαρα. Κι όλα αυτά για τη μείωση του κόστους μεταφοράς και την αύξηση των κερδών, κυρίως για επιχειρήσεις που μισθώνουν τα φορτηγά.
Ευκαιρίας δοθείσης, όμως, ν' αναφερθούμε σε άλλα δυο «επικίνδυνα προβλήματα» της περιοχής, όπου έγινε το τραγικό δυστύχημα, που αν δεν αντιμετωπιστούν μπορεί να θρηνήσουμε κι άλλα θύματα. Το πρώτο πρόβλημα, αφορά στη σιδηροδρομική γραμμή, η οποία διέρχεται από το κέντρο της Λάρισας, κόβοντας την πόλη στη μέση. Η διέλευση των τρένων μέσα στην πόλη, εκτός των άλλων προβλημάτων που δημιουργεί, απειλεί και τη ζωή όσων Λαρισαίων είναι αναγκασμένοι που περνούν από τις αφύλακτες διαβάσεις.
Το δεύτερο πρόβλημα σχετίζεται με τον αεροδιάδρομο που «περνάει» πάνω από την πόλη, με κίνδυνο κάποιο αεροπλάνο να πέσει σε κατοικημένη περιοχή, προκαλώντας καταστροφή. Το σενάριο δεν είναι φανταστικό, καθώς, πριν 20 χρόνια, ένα αεροπλάνο έπεσε στη συνοικία «Ιπποκράτης», με τραγικές επιπτώσεις.
Οι κάτοικοι της Λάρισας ζητούν την υπογείωση των σιδηροδρομικών γραμμών και την απομάκρυνση του αεροδιαδρόμου, αλλά οι αρμόδιοι «αγρόν ηγόραζον». Αυτοί, λοιπόν, θα είναι οι εγκληματίες αν, ό μη γένοιτο, γίνει ένα ακόμα «μεγάλο κακό» και κανένας άλλος...
Κοιμήσου εσύ παιδί μου, δε σε ξέχασα
κι εγώ με πιο πολλούς στην πόλη θα κατέβω,
τους δρόμους όλους να κρατήσουμε ανοιχτούς,
με το δικό μας αίμα αν χρειαστεί
γι' αυτόν τον κόσμο που ονειρεύεσαι κι αξίζεις.
Κοιμήσου εσύ παιδί μου, δε σε ξέχασα...
Αντιδεοντολογικό χαρακτηρίζει σε χτεσινή ανακοίνωσή της η Ενωση Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Μακεδονίας - Θράκης, τον τρόπο με τον οποίον ορισμένα ΜΜΕ χειρίστηκαν ειδησεογραφικά την τραγωδία στα Τέμπη. Η ΕΣΗΕΜ-Θ εκφράζει δημόσια τη λύπη της για το χειρισμό αυτόν. Εκφράζει, επίσης, τα συλλυπητήρια προς τους συγγενείς των παιδιών που χάθηκαν και απευθύνει έκκληση προς τους δημοσιογράφους «να επιδείξουν διακριτικότητα» στην παρουσίαση των ρεπορτάζ που έχουν σχέση με το τραγικό δυστύχημα. Ταυτόχρονα, διαβεβαιώνει ότι θα εξαντλήσει τα όρια της πειθαρχικής δικαιοδοσίας της για ν' αντιμετωπίσει εκδηλώσεις ασέβειας και εμπορευματοποίησης του ανθρώπινου πόνου.