ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 11 Οχτώβρη 2003
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ
Αλλοι τρεις εργάτες νεκροί

Πριν ακόμα «σβήσουν» τα λόγια του κυβερνητικού εκπροσώπου Χρ. Πρωτόπαππα «...κάποια στιγμή μπορεί να συμβεί το ανθρώπινο λάθος, που οδηγεί σε αυτά τα πραγματικά δυσάρεστα και ατυχή γεγονότα...», τρεις ακόμα εργάτες έχασαν τη ζωή τους στους χώρους δουλιάς (έξι μέσα σε τέσσερις μέρες), διαψεύδοντας ότι αυτοί οι θάνατοι είναι σπάνιοι και ατυχήματα. Αλλά είναι ένα σχεδόν καθημερινό φαινόμενο, αποτέλεσμα της πολιτικής που εφαρμόζει η κυβέρνηση, στηρίζοντας την ένταση της εργοδοτικής ασυδοσίας. Θάνατοι, που ήρθαν να επιβεβαιώσουν με τον πιο τραγικό τρόπο τα λεγόμενα των οικοδόμων προς τον υφυπουργό Εργασίας Λ. Τζιώλα, ότι «τα χέρια εργοδοτών και κυβέρνησης είναι βαμμένα με αίμα». Πλέον, οι εργάτες που έχασαν τη ζωή τους στους χώρους δουλιάς από τις αρχές του 2003 έχουν ξεπεράσει τους 110!!!

Χθες το πρωί, στην τοποθεσία Βραχωτό του Αγ. Νικολάου Χαλκιδικής, όπου λειτουργούν λατομεία της εταιρίας «Λατομία Σιθωνίας ΑΕ», ο 36χρονος Ιγνάτογλου Αναστάσης του Ιωάννη οδηγούσε ΙΧ φορτηγό αυτοκίνητο, ιδιοκτησίας της πιο πάνω εταιρίας, όταν το όχημα εκτράπηκε της πορείας του και κατέπεσε σε γκρεμό 25 μέτρων. Ο οδηγός επιχείρησε έξοδο από το όχημα και εκτινάχτηκε πάνω σε βράχια, με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό του. Μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας Αγίου Νικολάου, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. Προανάκριση για τις συνθήκες του ατυχήματος ενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Αγ. Νικολάου.

Να σημειωθεί ότι η τοποθεσία όπου βρίσκονται τα λατομεία είναι ορεινή και οι χωματόδρομοι μέσα στο λατομείο σε κακή κατάσταση. Επίσης, τα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούνται εσωτερικά στο λατομείο είναι «σαράβαλα» και αυτοί οι δύο παράγοντες πρέπει να ευθύνονται για την εκτροπή του οχήματος από την πορεία του και το θάνατο του οδηγού.

Στις 6.15 χθες το πρωί, ο Αντώνης Κολιόπουλος, 53 ετών, εργαζόμενος ως οδηγός απορριμματοφόρου στο Δήμο Βέροιας, έχασε τη ζωή του την ώρα που έσκασε λάστιχο του οχήματός του. Κατάπληκτοι και έντρομοι, οι περαστικοί στο κέντρο της Βέροιας άκουσαν μια εκκωφαντική έκρηξη και είδαν τον οδηγό να πέφτει κάτω στο οδόστρωμα και να μένει ακίνητος. Λίγο πριν, οι δύο εργαζόμενοι στην αποκομιδή των απορριμμάτων που βρίσκονταν στο πίσω μέρος του οχήματος, παρατήρησαν ένα εξόγκωμα σε ένα από τα πίσω ελαστικά του οχήματος και κάλεσαν τον οδηγό να του το δείξουν. Οταν ο οδηγός κατέβηκε από τη θέση του, πλησίασε τη ρόδα και έσκυψε να εξετάσει το προβληματικό λάστιχο, ακολούθησε η έκρηξη. Το ελαστικό κομματιάστηκε και τα αέρια της έκρηξης χτύπησαν τον άτυχο οδηγό στο πρόσωπο, τον τίναξαν πίσω και προκάλεσαν τον ακαριαίο θάνατο.

Σε ανακοίνωση της συνδικαλιστικής παράταξης «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασίας ΟΤΑ» καταγγέλλεται ότι, κατά πληροφορίες, το λάστιχο «ήταν από αναγόμωση από το Φλεβάρη του 2003». Ακόμα, σημειώνεται ότι στο παρελθόν «θρηνήσαμε και άλλους συναδέλφους από παντελή έλλειψη μέτρων ασφάλειας και μέσων προστασίας κατά την ώρα εργασίας». Καταλήγοντας, η ΔΑΣ καταγγέλλει την πολιτική που ακολουθούν οι δήμαρχοι και η κυβέρνηση, με αποτέλεσμα να «εξευτελίζουν την εργασία και την προσωπικότητα των εργαζομένων και τους καλεί να σταματήσουν με τον αγώνα τους και την πάλη τους το δολοφονικό χέρι της εργοδοσίας, που με ασπίδα την κυβερνητική πολιτική συνεχίζει να σκοτώνει εργάτες».

Ενα ακόμα θανατηφόρο εργατικό «ατύχημα» έγινε γνωστό χτες. Ο 25χρονος οικοδόμος Αγγελής Γεώργιος, την ώρα που δούλευε σε οικοδομή στο Μαρούσι, έχασε τη ζωή του από ηλεκτροπληξία, όταν ο βραχίονας αντλίας σκυροδέματος ήρθε σε επαφή με ηλεκτροφόρους αγωγούς της ΔΕΗ.


ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
«Πλήρης απασχόληση δεν είναι το 8ωρο»

Ομολόγησε ότι ο στόχος των αποφάσεων της Λισαβόνας δεν είναι η εξασφάλιση πραγματικά πλήρους απασχόλησης, αλλά η απασχολησιμότητα

Τις πραγματικές επιδιώξεις της λεγόμενης πλήρους απασχόλησης που υιοθετήθηκε στη Σύνοδο Κορυφής της Λισαβόνας, σύμφωνα με την οποία θα απασχολείται το 70% του ενεργού πληθυσμού, αποκάλυψε στη Βουλή ο υπουργός Εργασίας Δ. Ρέππας.

Μιλώντας στη συνεδρίαση αρμόδιας επιτροπής επί του νομοσχεδίου για τη σύνδεση επαγγελματικής εκπαίδευσης και παραγωγής, αναφέρθηκε στο στόχο της Λισαβόνας, αποσυνδέοντάς την όμως από το οκτάωρο. Οπως χαρακτηριστικά δήλωσε, «πλήρης απασχόληση δεν είναι το 8ωρο. Πλήρης απασχόληση σημαίνει κατά την Ευρωπαϊκή Ενωση και τα θέσφατά της το 70% των πολιτών από το ενεργό δυναμικό να απασχολείται».

Σχολιάζοντας τις απόψεις αυτές, ο βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Τσιόγκας τόνισε ότι για την ΕΕ και την κυβέρνηση πράγματι πλήρης απασχόληση δεν είναι το οκτάωρο. Εχουμε εδώ κάτι καινούριο, που δύσκολα το ακούμε ακόμα και από θεωρητικούς του καπιταλισμού, που αναποδογυρίζει την πραγματικότητα και διαστρεβλώνει τις έννοιες της πλήρους απασχόλησης.

Ο Δ. Τσιόγκας τόνισε ότι πραγματική πλήρης απασχόληση είναι η δουλιά που πρέπει να έχουν οι εργαζόμενοι με όλα τα εργασιακά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα και όχι αυτό που ισχυρίζεται ο Δ. Ρέππας, ότι πλήρης απασχόληση είναι να δουλεύει το 70% του ενεργού δυναμικού.

Τα αποτελέσματα, συνέχισε, των σχεδίων δράσης για την απασχόληση είναι η γενίκευση της μερικής απασχόλησης, των ωρομισθίων, τα δίωρα, τα τρίωρα, οι συμβάσεις έργου και χρόνου, καθώς και η ενοικίαση των εργαζομένων, η νομιμοποίηση των δουλεμπορικών γραφείων ευρέσεως εργασίας. Με την πολιτική που ακολουθείται, τόνισε, φτιάχνονται απασχολήσιμοι με μερικό μισθό, με μερικά κοινωνικά δικαιώματα, με λίγο δώρο Πάσχα και Χριστουγέννων, με λίγη άδεια και λίγη σύνταξη. Μάλιστα προωθείται και η ασφάλιση με την ώρα και μάλιστα ασφάλιση που θα ξεκινάει από το πρώτο μεροκάματο μέχρι το τελευταίο για να βγαίνει ο μέσος όρος και να παίρνουν οι εργαζόμενοι όχι σύνταξη, αλλά κάποια ψίχουλα και κάποιο αντίδωρο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ