ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 13 Δεκέμβρη 2003
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Μεγάλα λόγια και για την αθλητική παιδεία

Σε συνέδριο για το Σχολικό Αθλητισμό

Η φυσική αγωγή στο σχολείο, παρά τα μεγάλα λόγια της κυβέρνησης, που εκφράστηκαν κατά τις εργασίες του 1ου Εθνικού Συνεδρίου Σχολικού Αθλητισμού και Φυσικής Αγωγής που συνδιοργάνωσαν το υπουργείο Παιδείας, το υπουργείο Πολιτισμού και το υφυπουργείο Αθλητισμού τόσο διά του υπουργού Παιδείας όσο και του υφυπουργού Πολιτισμού - Αθλητισμού Γ. Λιάνη, «σκοντάφτει» στην έλλειψη υποδομής στο σχολείο και κυρίως στις γενικότερες επιλογές στο χώρο της εκπαίδευσης, στον ίδιο το χαρακτήρα του σχολείου. Μάλιστα, χτες σημειώθηκε στο συνέδριο ότι το φορτωμένο ακαδημαϊκό πρόγραμμα των μαθητών δεν επιτρέπει στο μάθημα της φυσικής αγωγής να εκπληρώσει τους στόχους του. Και φυσικά όσο και αν προσπαθεί η κυβέρνηση και ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων να παρουσιάσει τα επιλεγμένα σχολεία των Τμημάτων Αθλητικής Διευκόλυνσης ως ανάπτυξη της φυσικής αγωγής στην εκπαίδευση, δεν μπορεί να κρυφτεί το γεγονός ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων το λεγόμενο μάθημα της γυμναστικής γίνεται ελάχιστες ώρες χωρίς υποδομές, με αποτέλεσμα τα λαϊκά στρώματα να πληρώνουν αδρά την ανάγκη των παιδιών τους για άθληση.

Σε ό,τι αφορά τις υποδομές των Τμημάτων Αθλητικής Διευκόλυνσης (ΤΑΔ) από έρευνα που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Συνεδρίου προκύπτει η ανάγκη ενίσχυσης. Στα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης φοιτούν, ύστερα από διαδικασία επιλογής, παιδιά με κλίση στον αθλητισμό και μέσα από αυτά η προπόνηση εντάσσεται στο σχολικό πρόγραμμα. Η έρευνα διενεργήθηκε με τη μέθοδο της δειγματοληψίας κατά στρώματα φορέων που εμπλέκονται από 30 ειδικά και 142 απλά Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης, το 36.5% και το 50% αντίστοιχα των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα. Οπως προκύπτει, η ίδρυση και βελτίωση εγκαταστάσεων, η ανάγκη περισσότερου αθλητισμού, το πρόγραμμα σπουδών αλλά και το αίτημα για δημιουργία περισσότερων αυτοδύναμων αθλητικών σχολείων αποτελούν τα κύρια σημεία που χρήζουν βελτίωσης σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα. Ωστόσο, για να αλλάξει ριζικά η κατάσταση η φυσική αγωγή πρέπει να ενταχθεί αρμονικά με επαρκή χρόνο και υποδομές στο σχολικό πρόγραμμα για όλα τα παιδιά σε όλες τις βαθμίδες, πράγμα που απαιτεί άλλη εκπαιδευτική πολιτική.

«Επιχειρηματικότητα» και στα Δημοτικά

«Η αποδοχή του προγράμματος της επιχειρηματικότητας από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, τα τρία χρόνια της πιλοτικής του εφαρμογής, αποδεικνύει και την επιτυχία του», δήλωνε χτες από το βήμα ημερίδας για την αξιολόγηση του λεγόμενου προγράμματος «Νεανικής Επιχειρηματικότητας» ο υπουργός Παιδείας Πέτρος Ευθυμίου. Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα πραγματοποιείται με συνεργασία ΣΕΒ και υπουργείου Παιδείας, με μαθήματα από στελέχη επιχειρήσεων που υπέδειξε ο ΣΕΒ, με παρουσία του καθηγητή και στοχεύει να εισαγάγει τους μαθητές στη λογική της κατανόησης των «αναγκών» των επιχειρήσεων, στα «ιδανικά» της ελεύθερης αγοράς και του καπιταλισμού, με στόχο να γίνουν οι αυριανοί απασχολήσιμοι και πειθήνιοι εργαζόμενοι.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε τη σχολική χρονιά 2001-2002 σε 11 Γυμνάσια και 5 ΤΕΕ, την επόμενη χρονιά επεκτάθηκε σε 32 Γυμνάσια, 60 Ενιαία Λύκεια και 10 ΤΕΕ και, όπως σημείωσε ο υπουργός Παιδείας, φέτος αναπτύσσεται σε 100 σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σε 50 Δημοτικά Σχολεία. Δηλαδή, επεκτείνεται και στις πιο ευαίσθητες ηλικίες, ώστε οι μικροί μαθητές να μυηθούν από νωρίς στην «ελεύθερη αγορά» και την κοινωνία της εκμετάλλευσης ως τη μόνη δυνατή.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στο βήμα της ημερίδας ανέβηκαν και τέσσερις μαθητές από σχολεία που εφάρμοσαν το πρόγραμμα με τη συνεργασία και καθοδήγηση επιχειρήσεων για τις οποίες το πρόγραμμα έχει ανοίξει τις πόρτες των σχολείων, για να παρουσιάσουν τις... ευεργετικές του λειτουργίες. Αποδείχτηκε ότι η πολύμορφη παρέμβαση που εξελίσσεται καθημερινά στα σχολεία στοχεύει κατευθείαν στις νεανικές συνειδήσεις.

ΚΑΛΑΜΑΤΑ
Νέα δίκη αγωνιστών μαθητών

Σε πλήρη εφαρμογή ακόμα η φασιστική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου σέρνει στα δικαστήρια αγωνιστές μαθητές
Σε πλήρη εφαρμογή ακόμα η φασιστική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου σέρνει στα δικαστήρια αγωνιστές μαθητές
Πέντε χρόνια μετά τη μεταρρύθμιση Αρσένη κι ενώ έχει αποδειχθεί περίτρανα ο αντιεκπαιδευτικός, ταξικός της χαρακτήρας της, συνεχίζουν να σέρνονται στα δικαστήρια μαθητές που τότε πάλεψαν για να μη γίνει η Παιδεία εμπόρευμα, το σχολείο εξεταστικό κέντρο και η γνώση προϊόν για λίγους.

Αλλη μια δίκη μαθητών που κινητοποιούνταν το Γενάρη του 1999, πραγματοποιείται την ερχόμενη Δευτέρα στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Καλαμάτας. Συγκεκριμένα, δικάζονται οχτώ νέοι που συμμετείχαν σε μηχανοκίνητη πορεία και συμβολική κατάληψη μιας διασταύρωσης (για 20 λεπτά μόλις), με την κατηγορία της παρακώλυσης συγκοινωνιών.

Εχουμε χάσει το μέτρημα από τις δίκες μαθητών στη Μεσσηνία και σ' όλη την Ελλάδα, τονίζει σε σχετική ανακοίνωση το Νομαρχιακό Συμβούλιο της ΚΝΕ, με αφορμή την επικείμενη δίκη και υπογραμμίζει: «εμείς συνεχίζουμε το δίκαιο αγώνα μας, μαζί με τους γονείς μας και τον υπόλοιπο λαό. Και αφού δικάζουν μαθητές δεν είναι σίγουρα μαζί μας! Και αν κάποιοι έπρεπε να δικαστούν είναι το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ, τα παρακλάδια τους και η πολιτική που εφαρμόζουν».

ΧΑΝΙΑ
Μικροί μαθητές τραυματίστηκαν από σοβάδες σε ώρα μαθήματος

Στο νοσοκομείο με τραύματα στο κεφάλι βρέθηκε μια μικρή μαθήτρια και άλλοι τρεις με διάσειση, όταν σε σχολική αίθουσα όπου έκαναν μάθημα έπεσε σοβάς στο κεφάλι τους. Αποτέλεσμα και αυτό της κακής συντήρησης των σχολείων, απόρροια της υποχρηματοδότησης της Εκπαίδευσης. Το περιστατικό συνέβη χθες στις 8.30 το πρωί, στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μουρνιών του Δήμου Ελευθερίου Βενιζέλου, στο Νομό Χανίων.

Ευτυχώς για τους μικρούς μαθητές, το μεγαλύτερο κομμάτι του σοβά, βάρους 150 κιλών, έπεσε πάνω στο γραφείο των δασκάλων και δε θρηνήσαμε θύματα και άλλους τραυματισμούς.

Οι μαθητές μεταφέρθηκαν αμέσως στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων για τις πρώτες βοήθειες, όπου διαπιστώθηκε ότι η υγεία τους δε διατρέχει κανένα κίνδυνο. Στο συγκεκριμένο σχολικό κτίριο, αντίστοιχο περιστατικό είχε συμβεί πριν από δύο χρόνια, χωρίς, όμως, οι αρμόδιοι να πάρουν μέτρα. Οι μικροί μαθητές έκαναν μάθημα στην αίθουσα συσκέψεων των δασκάλων, επειδή στην αίθουσα διδασκαλίας έκαναν πρόβες για μια θεατρική παράσταση.

4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ
Τέσσερα χρόνια σε λυόμενα

Τέσσερα χρόνια και τρεις μήνες έχουν περάσει από το μεγάλο σεισμό της Αθήνας κι όμως οι μαθητές του 4ου Γυμνασίου Πετρούπολης, που ήταν ένα από τα σχολεία που είχαν πληγεί τότε, συνεχίζουν να κάνουν μάθημα σε λυόμενες αίθουσες! Μάλιστα, ενώ είχε ξεκινήσει η ανέγερση νέου σχολικού συγκροτήματος, που θα στέγαζε το 4ο και το 3ο Γυμνάσιο Πετρούπολης, οι εργασίες διακόπηκαν και οι μαθητές του σχολείου με τους γονείς τους, αποφάσισαν να αντιδράσουν δυναμικά: Την Τετάρτη, 17 Δεκεμβρη, δεν πρόκειται να μπουν στα λυόμενα για μάθημα.

«Ο υπουργός Παιδείας τον Ιούνιο του 2002 μας διαβεβαίωνε ότι σύντομα θα είμαστε στο καινούριο κτίριο, αλλά τα παιδιά μας συνεχίζουν να κάνουν μάθημα σε λυόμενες αίθουσες», σημειώνει ο Σύλλογος Γονέων του 4ου Γυμνασίου στην καταγγελία του και προσθέτει ότι τα σημάδια του χρόνου είναι πλέον εμφανή στο ημιτελές συγκρότημα που έχει κοστίσει αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια. «Η υπομονή μας εξαντλήθηκε», λένε οι γονείς και καλούν το υπουργείο Παιδείας, τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων και το Δήμο Πετρούπολης να δώσουν άμεσα λύση στο πρόβλημα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ