ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 20 Δεκέμβρη 2003
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
«ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ»
Με το λαϊκό κίνημα για άλλη Παιδεία

H «Συμπαράταξη για την Αθήνα» μίλησε έγκαιρα για τις αρνητικές συνέπειες της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης του ΠΑΣΟΚ στην Παιδεία, επισημαίνοντας με έμφαση ότι το πρόβλημα της Παιδείας είναι βαθιά πολιτικό και δεν έχει σχέση με τεχνικά ή διαδικαστικά θέματα. Την αντίληψη της «Συμπαράταξης» για την κοινή δράση της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, και κηδεμόνων με τις αγωνιστικές δυνάμεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, με το εργατικό και λαϊκό κίνημα, ανέλυσε διεξοδικά ο επικεφαλής της Σπύρος Χαλβατζής σε συγκέντρωση που πραγματοποίησε προχτές η παράταξη για τα προβλήματα της Παιδείας στο 2ο Διαμέρισμα Αθήνας.

Οπως τόνισε, χρειάζεται δράση «για ένα σχολείο δεμένο με τη ζωή για τη ζωή. Και αυτό δεν μπορεί να είναι άλλο από το Ενιαίο δωδεκάχρονο, Δημόσιο, βασικό υποχρεωτικό σχολείο για όλους. Ενα σχολείο που με άλλες κοινωνικές αξίες θα διαμορφώνει ελεύθερες προσωπικότητες, με ολόπλευρη μόρφωση και ενιαία γενική αντίληψη του κόσμου και της ύπαρξής τους, σε αντίθεση με το σχολείο της αγοράς, που προσφέρει άπειρα κομμάτια ενός παζλ στο μαθητή, ο οποίος δε θα μπορεί να συνθέσει την εικόνα του κόσμου και του εαυτού μέσα σε αυτόν».

Ταυτόχρονα ο επικεφαλής της «Συμπαράταξης» αναφέρθηκε αναλυτικά στα προβλήματα που διαπερνούν το σχολείο, από την ιδεολογική χειραγώγηση που καλλιεργεί τη λογική της υποταγής και του συμβιβασμού στην καπιταλιστική βαρβαρότητα μέχρι την καθημερινή πολιτική υποβάθμισης της εκπαίδευσης, τις ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, σε εκπαιδευτικούς και τις εργασιακές τους σχέσεις που οδεύουν ολοταχώς στην ελαστικοποίηση(ωρομίσθιοι) και συμβάλλουν αρνητικά στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η δημόσια εκπαίδευση βρίσκεται σε πλήρη περικύκλωση από τις δυνάμεις της αγοράς, μέσα από την προσαρμογή του εκπαιδευτικού συστήματος στις ανάγκες της, πράγμα που εκφράζεται με το τρίπτυχο: ιδιωτικοποίηση, εμπορευματοποίηση, ανταποδοτικότητα. Χαρακτηριστικό στοιχείο αυτής της τάσης είναι το γεγονός ότι το σχολείο ψάχνει για να βρει οικονομικούς πόρους μέσα από προτάσεις για επιχειρηματική δραστηριότητα.

Ακολούθησε ένας πλούσιος διάλογος με ερωτήσεις που ανέδειξαν τόσο το σημαντικό ρόλο που μπορεί να παίξει η αγωνιστική Τοπική Αυτοδιοίκηση όσο και την αναγκαιότητα της πάλης για να αλλάξουν τα πράγματα στην Παιδεία, που πρέπει να γίνει υπόθεση του λαϊκού κινήματος.

ΣΥΓΚΛΗΤΟΣ ΕΜ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
Αντίθετη στο νομοσχέδιο για την «αξιολόγηση»

Από την πρόσφατη φοιτητική διαδήλωση ενάντια στην «αξιολόγηση» των πανεπιστημίων
Από την πρόσφατη φοιτητική διαδήλωση ενάντια στην «αξιολόγηση» των πανεπιστημίων
Την αντίθεσή της στο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και τις άλλες διατάξεις που συμπεριλαμβάνονται σ' αυτό, εξέφρασε με ψήφισμά της η Σύγκλητος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) που συνεδρίασε χτες, επισημαίνοντας ότι το νομοσχέδιο «εισάγει θεσμούς και διαδικασίες που υπονομεύουν την αυτοδιοίκηση και το δημόσιο χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης».

Η Σύγκλητος του ΕΜΠ ξεκαθαρίζει ότι «δε συμφωνεί με τη λογική που επιχειρεί να αξιολογεί Ιδρύματα με όρους της αγοράς» κι εξηγεί ότι τα ΑΕΙ λογοδοτούν ήδη προς την κοινωνία με τους υπάρχοντες θεσμούς ακαδημαϊκού και διοικητικού ελέγχου.

Ως προς τις διατάξεις που αφορούν την ίδρυση του Διεθνούς Πανεπιστημίου και την ίδρυση Ινστιτούτων Διά Βίου Εκπαίδευσης, η Σύγκλητος διακρίνει ότι «εμμέσως οι διατάξεις αυτές θίγουν το δημόσιο χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης με την εισαγωγή διδάκτρων και τη θέσπιση διαδικασιών εκτός του αυτοδιοικητικού πλαισίου των ακαδημαϊκών οργάνων».

Τέλος, η Σύγκλητος του ΕΜΠ αποδοκιμάζει την επιμονή της κυβέρνησης να επιβάλει ένα νόμο που έχει την αντίθεση της μεγάλης πλειοψηφίας της Πανεπιστημιακής Κοινότητας.

ΚΚΕ
Απαράδεκτες παρεμβάσεις στο σχολείο

Ερώτηση στη Βουλή για το εγχειρίδιο Μίλερ και τις ανιστόρητες συγκρίσεις στο σχολικό βιβλίο της Εκθεσης

Τις παρεμβάσεις του ΥΠΕΠΘ στα σχολεία, όπως το εγχειρίδιο της κ. Μίλερ, με κατεύθυνση τη χειραγώγηση των μαθητών, αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή, οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντώνης Σκυλλάκος, Γιώργος Χουρμουζιάδης, Νίκος Γκατζής και Τάκης Τσιόγκας, προς τον υπουργό Παιδείας, Π. Ευθυμίου.

«Αγανάκτηση σε εκπαιδευτικούς, γονείς και εργαζόμενους έχει προκαλέσει η πρωτοβουλία που ανέλαβε το ΥΠΕΠΘ να προχωρήσει στην εκτύπωση, μέσω του ΟΕΔΒ και με χορηγό πολυεθνική εταιρία και να αποστείλει στα Δημοτικά Σχολεία εγχειρίδιο για εκπαιδευτικούς, με συγγραφέα τη σύζυγο του πρεσβευτή των ΗΠΑ στην Ελλάδα κ. Μίλερ», επισημαίνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ στην Ερώτηση.

Και συνεχίζουν: «Η αγανάκτηση των εκπαιδευτικών δεν εδράζεται μόνο στη βαθιά αντίθεση που γεννά η ιμπεριαλιστική πολιτική των ΗΠΑ με πολλές χιλιάδες θύματα ως μια συνέπειά της, αλλά στο ίδιο το περιεχόμενο του πονήματος, το οποίο αποτελεί "οδηγό" χειραγώγησης των μαθητών και δημιουργίας υποταγμένων συνειδήσεων».

«Δυστυχώς, η συγκεκριμένη ενέργεια του ΥΠΕΠΘ, που χαρακτηρίζεται ως πρόκληση από την πλειονότητα όσων έχουν άμεση επαφή με τα εκπαιδευτικά πράγματα, δεν αποτελεί ένα αποσπασματικό γεγονός. Με συγκαλυμμένο, αλλά και απροκάλυπτο τρόπο, τα σχολικά εγχειρίδια επιδιώκουν πολλαπλές "χειρουργικές επεμβάσεις" στη συνείδηση των μαθητών, με στόχο την ιδεολογική χειραγώγησή τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί αυτό της Γ' Λυκείου με τίτλο "ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΚΥΚΛΟΙ" που διδάσκεται στα πλαίσια του μαθήματος "ΕΚΘΕΣΗ - ΕΚΦΡΑΣΗ", όπου στα πλαίσια της εκδήλωσης ενός πρωτόγονου αντικομμουνιστικού παροξυσμού, επιχειρείται η εξίσωση φασισμού και σοσιαλισμού, Χίτλερ και Στάλιν», καταλήγει η Ερώτηση.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας:

  • Για ποιο λόγο, με ποια κριτήρια και από ποιους επιστημονικούς φορείς αξιολογήθηκε το εγχειρίδιο της κ. Μίλερ και με την εισήγηση τίνος φορέα αποφασίστηκε η έκδοση και αποστολή του στα Δημοτικά Σχολεία και αν μετά το σάλο που δημιουργήθηκε θα το αποσύρει;
  • Οσον αφορά στα σχολικά εγχειρίδια, τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την κατοχύρωση της επιστημονικής εγκυρότητας και την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας;
ΛΥΚΕΙΑ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ
Προβλήματα υποδομής...

...και αγωνιστικές αντιδράσεις των μαθητών

Σοβαρά προβλήματα υποδομών αντιμετωπίζουν τα Λύκεια του Χαϊδαρίου, γεγονός που έχει οδηγήσει τους μαθητές σε κινητοποιήσεις.

Συγκεκριμένα, στο 3ο Λύκειο γίνεται μάθημα σε αίθουσες που στεγάζονται σε κοντέινερς, το 1ο Λύκειο δεν έχει θέρμανση και υπάρχουν αίθουσες που χωρίζονται στη μέση με νοβοπάν, ενώ στο 4ο Λύκειο συσσωρεύονται πολλοί μαθητές (ακόμα και μαθητές που θα έπρεπε κανονικά να πηγαίνουν στο 1ο Λύκειο, αλλά δε χωράνε εκεί) και το κτίριο είναι μικρό, οι προδιαγραφές του ήταν για να στεγάσει ένα Γυμνάσιο.

Οι μαθητές και άλλοι φορείς της περιοχής υποδεικνύουν λύσεις, που όμως δεν προχωράνε. Για παράδειγμα, υπάρχει χώρος δίπλα στο 4ο Λύκειο που το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης έχει αποφασίσει (μετά από πρόταση της «Δημοτικής Αγωνιστικής Κίνησης» Χαϊδαρίου) να αγοραστεί και να επεκταθεί εκεί το 4ο Λύκειο, όμως προς το παρόν δεν έχει γίνει τίποτα. Αντίστοιχος χώρος για επέκταση υπάρχει και για το 3ο Λύκειο, αλλά ενώ η δημοτική αρχή υποσχόταν (σύμφωνα με καταγγελίες) ότι οι σχετικές εργασίες θα ξεκινήσουν το Φλεβάρη, τώρα λέει ότι θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι.

Αντιδρώντας και απαιτώντας λύση στα προβλήματα υποδομής και επιτάχυνση των διαδικασιών επέκτασης των σχολείων, οι μαθητές του 1ου και του 4ου Λυκείου προχώρησαν την προηγούμενη βδομάδα σε ολιγοήμερες καταλήψεις των σχολείων τους και πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στο Δημαρχείο, ενώ χθες τη σκυτάλη πήραν οι μαθητές του 3ου Λυκείου που έκαναν αποχή από τα μαθήματά τους και πορεία διαμαρτυρίας στο Δημαρχείο.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΣΤΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΧΑΛΚΙΔΑΣ
Πρώτη και αυτοδύναμη η ΠΚΣ

Πρώτη δύναμη, με απόλυτη πλειοψηφία στο Διοικητικό Συμβούλιο, αναδείχτηκε η Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας, στο Σύλλογο Σπουδαστών Εστίας της Χαλκίδας. Μάλιστα, η ΠΚΣ κατέκτησε φέτος την πρώτη θέση από δεύτερη που ήταν πέρσι, καταγράφοντας σημαντική αύξηση, τη στιγμή που αυξήθηκε και ο αριθμός των σπουδαστών που συμμετείχαν στις εκλογές κατά 17% περίπου. Συγκεκριμένα, ψήφισαν συνολικά 130 σπουδαστές, βρέθηκαν 3 άκυρα και 6 λευκά ψηφοδέλτια και η ΠΚΣ έλαβε 67 ψήφους και 3 έδρες στο ΔΣ (από 36 ψήφους και 2 έδρες που είχε πέρσι). Οι υπόλοιπες δυο έδρες στο ΔΣ μοιράστηκαν στη ΔΑΠ που έλαβε 33 ψήφους (από 69 πέρσι) και το ανεξάρτητο ψηφοδέλτιο που στηρίχτηκε από την ΠΑΣΠ και πήρε 21 ψήφους (δε συμμετείχε πέρσι).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ