Σάββατο 20 Δεκέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΠΑΙΔΕΙΑ
«ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ»
Με το λαϊκό κίνημα για άλλη Παιδεία

H «Συμπαράταξη για την Αθήνα» μίλησε έγκαιρα για τις αρνητικές συνέπειες της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης του ΠΑΣΟΚ στην Παιδεία, επισημαίνοντας με έμφαση ότι το πρόβλημα της Παιδείας είναι βαθιά πολιτικό και δεν έχει σχέση με τεχνικά ή διαδικαστικά θέματα. Την αντίληψη της «Συμπαράταξης» για την κοινή δράση της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, και κηδεμόνων με τις αγωνιστικές δυνάμεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, με το εργατικό και λαϊκό κίνημα, ανέλυσε διεξοδικά ο επικεφαλής της Σπύρος Χαλβατζής σε συγκέντρωση που πραγματοποίησε προχτές η παράταξη για τα προβλήματα της Παιδείας στο 2ο Διαμέρισμα Αθήνας.

Οπως τόνισε, χρειάζεται δράση «για ένα σχολείο δεμένο με τη ζωή για τη ζωή. Και αυτό δεν μπορεί να είναι άλλο από το Ενιαίο δωδεκάχρονο, Δημόσιο, βασικό υποχρεωτικό σχολείο για όλους. Ενα σχολείο που με άλλες κοινωνικές αξίες θα διαμορφώνει ελεύθερες προσωπικότητες, με ολόπλευρη μόρφωση και ενιαία γενική αντίληψη του κόσμου και της ύπαρξής τους, σε αντίθεση με το σχολείο της αγοράς, που προσφέρει άπειρα κομμάτια ενός παζλ στο μαθητή, ο οποίος δε θα μπορεί να συνθέσει την εικόνα του κόσμου και του εαυτού μέσα σε αυτόν».

Ταυτόχρονα ο επικεφαλής της «Συμπαράταξης» αναφέρθηκε αναλυτικά στα προβλήματα που διαπερνούν το σχολείο, από την ιδεολογική χειραγώγηση που καλλιεργεί τη λογική της υποταγής και του συμβιβασμού στην καπιταλιστική βαρβαρότητα μέχρι την καθημερινή πολιτική υποβάθμισης της εκπαίδευσης, τις ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, σε εκπαιδευτικούς και τις εργασιακές τους σχέσεις που οδεύουν ολοταχώς στην ελαστικοποίηση(ωρομίσθιοι) και συμβάλλουν αρνητικά στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα αναφέρθηκε στο γεγονός ότι η δημόσια εκπαίδευση βρίσκεται σε πλήρη περικύκλωση από τις δυνάμεις της αγοράς, μέσα από την προσαρμογή του εκπαιδευτικού συστήματος στις ανάγκες της, πράγμα που εκφράζεται με το τρίπτυχο: ιδιωτικοποίηση, εμπορευματοποίηση, ανταποδοτικότητα. Χαρακτηριστικό στοιχείο αυτής της τάσης είναι το γεγονός ότι το σχολείο ψάχνει για να βρει οικονομικούς πόρους μέσα από προτάσεις για επιχειρηματική δραστηριότητα.

Ακολούθησε ένας πλούσιος διάλογος με ερωτήσεις που ανέδειξαν τόσο το σημαντικό ρόλο που μπορεί να παίξει η αγωνιστική Τοπική Αυτοδιοίκηση όσο και την αναγκαιότητα της πάλης για να αλλάξουν τα πράγματα στην Παιδεία, που πρέπει να γίνει υπόθεση του λαϊκού κινήματος.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Προτάσεις για αγώνες με ταξικό προσανατολισμό (2007-07-21 00:00:00.0)
Ο ρόλος και η αποστολή του σχολείου (2005-10-18 00:00:00.0)
Ο συντονισμένος αγώνας απάντηση στον εμπαιγμό (2005-04-19 00:00:00.0)
Απεργούν σήμερα δάσκαλοι και καθηγητές (2000-02-03 00:00:00.0)
Ο αγώνας, προϋπόθεση για την επίλυση των προβλημάτων (1996-11-12 00:00:00.0)
Από τον δημοδιδάσκαλο στον νομαρχοδιδάσκαλο; (1995-03-09 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ