ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Ιούλη 2004
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΜΕ
«Στο φουλ» η οικονομική εξόρμηση

Με αμείωτη ένταση δίνεται η μάχη της οικονομικής εξόρμησης από τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ σε όλη τη χώρα. Τα μηνύματα που φτάνουν είναι αισιόδοξα και ήδη αρκετές τοπικές γραμματείες έχουν εκπληρώσει σημαντικό ποσοστό από το πλάνο τους. Το ΠΑΜΕ καλεί όλους τους εργαζόμενους να στηρίξουν το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα ακόμα και από το υστέρημά τους. Η ενίσχυση του ΠΑΜΕ θα δυναμώσει τον ταξικό του αγώνα ενάντια στην αντεργατική - αντιλαϊκή πολιτική, ενάντια στις συμβιβασμένες συνδικαλιστές ηγεσίες.

Η οικονομική εξόρμηση δίνει επιπλέον τη δυνατότητα της επαφής με εκατοντάδες εργαζόμενους, τη συζήτηση μαζί τους για την κατάσταση του συνδικαλιστικού κινήματος και την ανάγκη ενίσχυσης του ταξικού πόλου, του ΠΑΜΕ. Οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, λοιπόν, απευθύνονται σε όλους και ζητούν να βοηθήσουν σ' αυτήν τη σημαντική προσπάθεια. Οπως τονίζεται και σε σχετική ανακοίνωση της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ «ολόκληρη η περιουσία του ΠΑΜΕ είναι οι θέσεις του, η δράση του, οι άνθρωποί του. Οι εργάτες, οι υπάλληλοι, οι άνεργοι, η εργατική νεολαία, οι συνταξιούχοι».

Η οικονομική εξόρμηση του ΠΑΜΕ έχει τη μορφή της λαχειοφόρου αγοράς. Θα κληρωθούν δύο αυτοκίνητα με τους δύο πρώτους αριθμούς του λαϊκού λαχείου.

Οπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Μπάμπης Τενές, υπεύθυνος για την οικονομική εξόρμηση του ΠΑΜΕ «και την ελάχιστη ακόμα οικονομική ενίσχυση που μπορούμε να αποσπούμε τη θεωρούμε ως πρώτο βήμα ενεργούς στήριξης, του ΠΑΜΕ και των ταξικών αγώνων. Εχουμε μέχρι τώρα αρκετή εμπειρία από τις κάθε μορφής οικονομικές εξορμήσεις και γενικά οικονομικές δραστηριότητες που αναπτύξαμε ως ΠΑΜΕ. Προϋπόθεση και όρος ύπαρξης και δράσης του ΠΑΜΕ και του ταξικού προσανατολισμού του, είναι φυσικά η οικονομική του αυτοδυναμία».

ΝΑΤ
Χαρίζουν τα χρέη των εφοπλιστών

Μετά τις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, τα κυβερνητικά επιτελεία «μαγειρεύουν» νέες ρυθμίσεις, που απαλλάσσουν τους εφοπλιστές από χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία

Νέο πλήγμα στο ΝΑΤ και τα άλλα Ταμεία των ναυτεργατών προετοιμάζει η κυβέρνηση της ΝΔ, προκειμένου να προσφέρει μια ακόμα εκδούλευση στους εφοπλιστές. Στη σημερινή συνεδρίαση της διοίκησης του ΝΑΤ, το 24ο θέμα της ημερήσιας διάταξης έχει τον τίτλο «έγκριση σχεδίου διάταξης» και αφορά την υποβολή προς το ΥΕΝ σχεδίου τροπολογίας, που θα προβλέπει την κατάργηση του προστίμου 3% που καταβάλλουν όσες εταιρίες χρωστάνε στο Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών και Οχημάτων! Είναι εξόφθαλμο ότι πρόκειται για ρύθμιση «μαγειρεμένη» από τα κυβερνητικά επιτελεία, η οποία επιχειρείται να φανεί ως πρόταση της διοίκησης του ΝΑΤ.

Είναι, άλλωστε, χαρακτηριστικό ότι η ρύθμιση αυτή έρχεται σε μια περίοδο που οι οφειλές των εφοπλιστών ειδικά των ακτοπλοϊκών και τουριστικών, προς το ΝΑΤ και τα άλλα Ταμεία των ναυτεργατών έχουν χτυπήσει κόκκινο. Απόδειξη αποτελεί ότι στην ίδια συνεδρίαση της διοίκησης θα συζητηθούν οι προκλητικές αξιώσεις εφοπλιστών να εξασφαλιστεί ελευθεροπλοΐα σε πλοία τους, που δεν έχουν εξοφλήσει τις οφειλές τους προς τα Ταμεία, ή να τους ρυθμιστούν τα χρέη. Για παράδειγμα, η εταιρία WAVELORB Navication που διαχειρίζεται το επιβατηγό - τουριστικό πλοίο «POLARIS» με επιστολές της προς το ΝΑΤ έχει αμφισβητήσει τις οφειλές της για το συγκεκριμένο πλοίο που είναι 774.544,18 ευρώ προς το ΝΑΤ και το ΚΑΕΟ, ενώ τώρα ζητά ρύθμιση των χρεών.

Παρόμοια περίπτωση αποτελεί και η εταιρία «Κρουαζιέρες Σαρωνικού», της οποίας οι οφειλές για το πλοίο «ΚΑΛΛΙΣΤΗ» από ανεξόφλητα ναυλολόγια και ΚΑΕΟ ξεπερνούν συνολικά τα 400.000 ευρώ! Ρύθμιση των οφειλών του προς το ΚΑΕΟ ζητά και η G.A FERRIES του εφοπλιστή Αγούδημου.

Να σημειωθεί ότι ήδη η πλειοψηφία της διοίκησης, με άνωθεν εντολή φρόντισε να ρυθμίσει τα χρέη του εταιρικού σχήματος ΔΑΝΕ - ΑΝΕΚ, δηλαδή του Ι. Βαρδινογιάννη προς το ΚΑΕΟ για το πλοίο «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» ύψους 302 χιλ.ευρώ, ενώ συνολικά από το 2000 μέχρι και σήμερα το «σχήμα» οφείλει προς το ΚΑΕΟ 3,5 εκατομμύρια ευρώ! Ακόμα οφείλει προς τους ναυτεργάτες τόσο του εν λόγω πλοίου όσο και των «ΡΟΔΟΣ» και «ΠΑΤΜΟΣ» - που βρίσκονται από τον Απρίλη παρατημένα στο μόλο Δραπετσώνας - μισθούς από τον Φλεβάρη, δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα και την άδεια του 2003 και επιπλέον έχει εγκαταλείψει τα πληρώματα των δύο πλοίων χωρίς νερό και τροφή!

Γι' αυτό χτες ναυτεργάτες των πλοίων αυτών, κατέθεσαν στο Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, η οποία θα συζητηθεί στις 5 Αυγούστου.

Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γ. Τούσσας, μέλος της διοίκησης του ΝΑΤ, σε ό,τι αφορά τη σημερινή συνεδρίαση έχει ζητήσει με επιστολή του να απορριφθεί «καθολικά» η πρόταση για το σχέδιο της τροπολογίας και να συγκροτηθεί επιτροπή με υπαλλήλους του ΝΑΤ για τον έλεγχο των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, προκειμένου να εισπραχθούν όλα τα ποσά που οφείλονται από εταιρίες προς το ΚΑΕΟ. Ακόμα, ο συνδικαλιστής, ζητά να γίνει ειδική συνεδρίαση για τον έλεγχο των οφειλών των ναυτιλιακών επιχειρήσεων προς το ΚΑΕΟ. Τέλος, να καλυφθούν όλες οι κενές οργανικές θέσεις του ΝΑΤ που ξεπερνούν τις 100 και να εκσυγχρονιστεί το σύστημα της μηχανοργάνωσης.

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Μέσα στη σεζόν 15 απολύσεις

Από την εταιρία «Τυρογαλά» στη γραμμή Κυλλήνης - Ζακύνθου -Κεφαλονιάς

Σε 15 απολύσεις ναυτεργατών από τα πλοία «ΙΟΝΙΣ» και «ΠΡΩΤΕΑΣ», στην ακτοπλοϊκή γραμμή Κυλλήνη - Ζάκυνθος - Κεφαλονιά, προχώρησε χτες η ακτοπλοϊκή εταιρία «ΤΥΡΟΓΑΛΑ» και μάλιστα μέσα στην ένταση της ακτοπλοϊκής κίνησης.

Αποθρασυμένοι οι ακτοπλόοι εφοπλιστές από τη δουλική πολιτική προς τα συμφέροντά τους και της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ, δε διστάζουν μέσα στο κατακαλόκαιρο να μειώσουν τις συνθέσεις των πληρωμάτων προκειμένου να αυξήσουν τα κέρδη τους.

Σε ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Ζακύνθου σημειώνει πως «οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, αποθρασυμένοι από το θερμό συμπαραστάτη τους, τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη, όχι μόνο αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια επιβάλλουν καταληστεύοντας τα λαϊκά εισοδήματα κι εκτινάσσοντας την ακρίβεια στα ύψη, αλλά προχωρούν και σε απολύσεις κόβοντας και ράβοντας κατά τα συμφέροντά τους τις ακτοπλοϊκές γραμμές με στόχο τη μέγιστη κερδοφορία τους».

Στη συνέχεια επισημαίνει πως «οι Λιμενικές Αρχές σαν παρατηρητές επικυρώνουν κατά απαίτηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας την ασυδοσία των εφοπλιστών, τα 16ωρα και 18ωρα συνεχούς απασχόλησης, την ανατροπή των συλλογικών συμβάσεων, ακόμα και τη μη καταβολή των δεδουλευμένων».

ΕΡΓΑΤΟΤΕΧΝΙΤΕΣ - ΖΩΝΗ
Σταθερά στον αγώνα

Σταθερά στο δρόμο του αγώνα παραμένουν οι εργατοτεχνίτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, προκειμένου να υπερασπίσουν το δικαίωμά τους στο μεροκάματο και να αποκρούσουν τη διαλυτική πολιτική σε βάρος της Ζώνης που ακολουθεί και η κυβέρνηση της ΝΔ. Μια πολιτική, που, ακολουθώντας τη συνταγή του ΠΑΣΟΚ, μέχρι τώρα έχει στοιχίσει την εκτίναξη της ανεργίας στο 90%, την αποδιοργάνωση αυτού του μοναδικού παραγωγικού πνεύμονα του Πειραιά και τη ραγδαία υποβάθμιση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλιάς. Η παντελής έλλειψη μέτρων ασφάλειας, η ασυδοσία εφοπλιστών και εργολάβων, είχε ως αποτέλεσμα και το πρόσφατο δυστύχημα στη Ζώνη στις 5 Ιούλη, που στοίχισε τη ζωή δύο εργαζομένων στο επισκευαζόμενο πλοίο «ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ».

Στα πλαίσια αυτά, τα ταξικά σωματεία της Ζώνης έχουν προγραμματίσει νέα συγκέντρωση την Πέμπτη 15 του μήνα στις 7.30 το απόγευμα στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά και πορεία προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Την επόμενη μέρα 16 του μήνα στις 11.30 το πρωί θα διοργανώσουν συνέντευξη Τύπου επίσης στο ΕΚΠ, προκειμένου να ανακοινώσουν τα επόμενα αγωνιστικά τους βήματα.

Στο μεταξύ, χτες, το πρωί αντιπροσωπεία των Σωματείων συναντήθηκε με τον νομάρχη Πειραιά Ι. Μίχα, απαιτώντας να μη δοθεί άλλη αναβολή στο μητρώο επιχειρήσεων και αυτό να τεθεί σε ισχύ το Νοέμβρη όπως είχε προγραμματιστεί αρχικά. Απαίτησαν ακόμα να μην «ελαστικοποιηθούν» παραπέρα τα κριτήρια για την ένταξη των επιχειρήσεων στο μητρώο. Από την πλευρά του ο νομάρχης και κάτω από την αγωνιστική πίεση των εργαζομένων δεσμεύτηκε ότι μέχρι το τέλος Νοέμβρη το μητρώο θα τεθεί σε ισχύ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ